Testni model pogoni četverocilindrični 1,9-litreni turbodizelski motor snage 164 KS (120 kW) i okretnog momenta od 360 Nm. Uz impresivnih 3,5 tona vučnog kapaciteta na stražnji tovarni prostor možete utovariti više od jedne tone
Naš ovotjedni testni model je jedno pick-up vozilo, točne oznake Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport. Ovaj novi model na našem tržištu je stigao u travnju ove godine, no spomenuti japanski pick-up odavno poznajemo prvenstveno kao vrlo sposobno radno vozilo. To ostaje i nadalje, jer zadržava svoju dobro poznatu snagu i karakter. Što se tiče udobnosti, ona se značajno promijenila. Novi D-Max je očito usmjeren na novi segment, u smislu udobnosti i luksuza savršeno se uklapa u kategoriju luksuznih SUV-ova.
No prije nego krenemo s našim dojmovima o ovom modelu, recimo koju riječ o ovom tipu, u Europi ne baš toliko čestih vozila. Dakle, pick-up vozila ili po hrvatskom - kamioneti - su vozila poznata još od početka 1900-tih, no tada su se još prodavala u obliku gole šasije s motorom i donjim postorojem, a karoseristi bi dograđivali kabinu i teretnu stražnju konstrukciju. Naravno, pick-up vozila su svoju pravu ekspanziju doživjela u SAD-u pa su i sami proizvođači vozila krenuli u kompletiranje cijelog vozila. I danas je npr. Ford F-serije globalno najprodavanije pick-up vozilo koje samo na sjevernoameričkom tržištu godišnje pronađe put do oko 900.000 kupaca. Zanimljivo, od 1948. godine ova je serija modela do danas doživjela svoju 14. generaciju.
Prema nekim istraživanjima, do 2023. godine, kamioneti su postali više vozila za životni stil nego za utilitarnu upotrebu. Godišnja istraživanja vlasnika Forda F-150 od 2012. do 2021. godine otkrila su da je 87 posto vlasnika često koristilo svoje kamionete za kupovinu i obavljanje poslova, a 70 posto za vožnju iz zadovoljstva, dok je 28 posto često koristilo svoje kamionete za osobni prijevoz (41posto povremeno i 32 posto rijetko/nikada), a samo 7 posto ih je koristilo za vuču, dok je 29 posto to činilo samo povremeno, a 63 posto rijetko/nikada. Ford F-100 iz 1960-ih i 1970-ih obično je imao običnu kabinu i sastojao se uglavnom od 64 posto tovarnog prostora i 36 posto kabine, dok su do sredine 2000-ih dvostruke kabine uglavnom postale norma, a tovarni prostor se smanjio kako bi se smjestila veća kabina, a F-150 iz 2023. sastojao se od 63 posto kabine i 37 posto tovarnog prostora.
Europa u svojoj dugoj automobilskoj povijesti nikad nije bila toliko koncentrirana na ovaj tip vozila, prije bismo rekli da su se za poslovne svrhe koristila pick-up vozila nastala na posebnim nadogradnjama osobnih automobila poput npr. francuskog Peugeota 404 iz 1970-tih.
S druge strane, za one koji su trebali veća i korisna poslovna vozila veće nosivosti koristile su se izvedbe kamioneta sa stražnjim tovarnim sandukom nastala na, u Europi popularnim, kombi vozilima.
Bilo kako bilo, danas europsko tržište uglavnom poznaje tek nekolicinu amerikanziranih pick-up vozila poput VW Amaroka (koji se proizvodi u Južnoafričkoj Republici u pogonu Forda) i sestrinskog modela Ford Ranger. Tu je svakako i Land Rover Defender sa svojim modelom pick-upa, kao i njanoviji europski proizvod INEOS Grenadier Quartermaster. Peugeot tako npr. proizvodi pick-up Landtrek za južnoameričko tržište i Afriku, odnosno FIAT svoj pick-up Titano također za vaneuropska tržišta ili Renault Alaskan ICE Edition.
Nadalje, japanski proizvođači su se nakon drugog Svjetskog rata također amerikanizirali i okrenuli proizvodnji svojih verzija 'klasičnih' pick-up vozila i u tome postali vrlo uspješni, čak i danas, u eksportu svojih modela kamioneta i na europsko tržište. Tu svakako prednjači Toyota sa svojim Hiluxom (od 1968. je do danas izašlo čak 8 generacija ovog modela). Sjetimo se Mitsubishija L200, Nissan Navare, Mazde BT-50, ali i jednog od najuspješniji japanskih proizvođača globalno vrlo poznatog po svom pick-upu D-Max koji svoje korijene vuče još od 1961. i modela Elfin. Naziv Isuzu D-Max je dobio svojom prvom modernom generacijom iz 2002. godine.
Recimo i riječ-dvije o povezanosti Isuzua s najvećim svjetskim proizvođačem vozila Toyota. Naime, u ožujku 2021., Isuzu, Hino i Hinova matična tvrtka Toyota najavili su stvaranje strateškog partnerstva između triju tvrtki. Toyota je stekla 4,6 posto udjela u Isuzuu, dok potonji planira kupiti dionice Toyote za ekvivalentnu vrijednost. Tri tvrtke izjavile su da će do travnja osnovati novo zajedničko ulaganje pod nazivom Commercial Japan Partnership Technologies Corporation s ciljem razvoja lakih kamiona na gorivne ćelije i električne pogone. Toyota bi posjedovala 80 posto udjela u ulaganju, dok bi Hino i Isuzu posjedovali po 10 posto.
Upravo smo, ovim kratkim pick-up rezimeom, došli do modela Isuzu D-Max koji je bio na našem jednotjednom testu. Podsjetimo, Isuzu je s ovim modelom bio godinama prisutan na našem tržištu, ali vrlo sramežljivo, no sad je Isuzu (osnovan 1916.) ozbiljnije krenuo u osvajanje našeg tržišta. Hrvatsku premijeru osvježene treće generacije D-Maxa (oznaka RG01) imali smo u travnju ove godine. Posljednji facelift je napravljen i predstavljen krajem 2023. godine u Tajlandu, a na domaćoj premijeri smo se upoznali s aktualnom modelskom godinom 2024. U ponudi su izvedbe Space i Crew, odnosno produžena i dvostruka kabina. Single cab je dostupan od lipnja ove godine.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Inženjeri Isuzua su u potpunosti revidirali vanjski dizajn još na izvornoj trećoj generaciji. No sada je novi izgled elegantniji i moćniji. Isuzu D-Max (MY24) odlikuje se odvažnim dizajnom prednjeg dijela s dominantnom maskom i modernim LED svjetlosnim potpisom koji naglašava njegovu robusnu siluetu.
D-Max se ističe svježim dizajnerskim izričajem temeljenim na konceptu 'Miura Design' inspiriranog načinom savijanja kojeg je osmislio japanski astrofizičar Kōryō Miura. Dominantna prednja maska proširena je i dobila je atraktivnu crnu kromiranu obradu, a LED dnevna svjetla su uža i elegantnije uklopljena u prednji sklop. Naš testni model ima standardna Bi-LED prednja svjetla
Stražnji dio donosi nova LED svjetla koja naglašavaju suvremen izgled vozila, a bočna linija zadržava čiste i funkcionalne forme, uz izražene lukove kotača koji pružaju dojam snage. Nove linije karoserije naglašavaju snažan izgled vozila, istovremeno pružajući praktičnost i funkcionalnost neophodnu za svakodnevne radne zadatke i avanture izvan uređenih prometnica.
Naš je model imao bočnu stepenicu sa svake strane, zaštite blatobrana kao i atraktivnu stražnju čeličnu cijevnu konstrukciju te vrlo koristan rolo-polopac stražnjeg utovarnog prostora u kojem se nalaze svjetlo i strujni izvod.
Što se strukture tiče Isuzu D-Max je temeljen na klasičnom okviru izrađenom s dodatnom prečkom za povećanu sigurnost u slučaju bočnih sudara, dok dimenzije amortizera jamče torzijsku krutost šasije. Kabina novog D-Max-a N60 je izrađena od visokootpornih čelika za svoje strukturne elemente, što je čini laganom, a opet čvrstom.
Vanjske dimenzije našeg testnog modela su sljedeće: duljina 5280 mm, širina 1870 mm (bez retrovizora), visina 1790 mm, međuosovinski razmak 3125 mm. Visina od podloge je 240 mm, krug okretanja od zida do zida 13,0 m, a od rubnjaka do rubnjaka 12,5 m.
Dimenzije tovarnog prostora su sljedeće: unutarnja duljina 1495 mm, unutarnja širina 1530 mm, unutarnja širina između kućišća kotača 1120 mm, visina tovarnog prosotra 490 mm. Težina samog vozila je 2110 kg, a može vući kočenu prikolicu težine 3500 kg ili nekočenu od 750 kg.
Naš je model imao za razinu opreme Crew N60 Nitro Sport standardne 18-colne (7.5J x 18’’) aluminijske naplatke (crne), s ljetnim gumama Dunlop AT25 Grandtrek dimenzija 265/60R18 110H.
Čelični rezervni kotač punih dimenzija se nalazi pričvršćen s donje strane utovarnog 'kreveta'.
Boja karoserije našeg testnog modela je Biarritz Blue plava metalik.
Unutrašnjost
Osim preinaka na vanjskom dijelu, pozornost privlači i njegova unutrašnjost. Japanci su potpuno preuredili interijer, koji je opremljen luksuznim detaljima. Nekada posebno masivan D-Max redizajniran je u suvremenom i elegantnom modelu. Pri dizajniranju interijera glavna su razmatranja bila bolja ergonomija, veća udobnost za korisnika i luksuzan izgled. S dokazano izdržljivim materijalima stvoreno je ugodno okruženje za vozača i putnike.
Što se sjedala tiče naš je model D-Max Crew N60 Nitro Sport imao lijepo oblikovana i udobna grijana prednja sjedala od kože i eko kože. Vozačko sjedalo je el. namjestivo u 7 položaja, dok je suvozačko ručno horizontalno namjestivo i po visini.
Straga ima mjesta za troje odraslih bez problema, a tu je i izvlačivi središnji naslon za ruke.
Trokraki, lijepo oblikovani multifunkcionalni upravljač presvučen je kvalitetnom kožom.
U središtu kabine nalazi se novi infotainment sustav na dodir, dostupan u veličinama od 8 ili 9 inča (u našem slučaju), ovisno o modelu opreme.
Zaslon visoke rezolucije osigurava pregledno upravljanje navigacijom, audio sustavom i povezivanjem telefona, uz podršku za Apple CarPlay i Android Auto (bežično) – što omogućuje vozačima jednostavan pristup omiljenim aplikacijama i sadržajima tijekom vožnje.
Ispred vozača, klasični analogni instrumenti kod viših paketa opreme zamijenjeni su modernim 7-inčnim digitalnim zaslonom u sklopu instrumentne ploče. Ovaj digitalni kokpit pruža ključne informacije na prvi pogled, a njegov izgled moguće je djelomično prilagoditi.
Pri osmišljavanju nove kabine vodilo se računa o povratnim informacijama kupaca pa su tako vraćene fizičke rotacijske tipke za podešavanje na infotainment uređaju, što doprinosi intuitivnijem i sigurnijem korištenju tijekom vožnje.
Kabina je opremljena i USB-C priključkom. Sjedala su ergonomski oblikovana i presvučena kvalitetnim materijalima otpornima na habanje, nudeći udobnost na dugim putovanjima i lako održavanje. Tu je dvozonski klima uređaj.
Posmični nosači kabine jamče izvrsnu udobnost vožnje; vibracije i neravnine na cesti optimalno su prigušeni. Unutarnje brtve na vratima i središnjem stupu, dodane novim izolacijskim materijalima, jamče izvrsnu zvučnu izolaciju kabine. Sve navedene tehnološke novosti osiguravaju da vozači budu informirani, zabavljeni i povezani, bez obzira voze li se gradom ili izvan utabanih puteva.
Sigurnost i ADAS sustavi pomoći vozaču
Sigurnost je od samog početka bila u središtu razvoja modela D-Max. Modelska godina MY24 to dodatno potvrđuje, jer dolazi s čitavim spektrom naprednih sustava asistencije koji su u velikoj mjeri standardni u svim izvedbama. Isuzu Advanced Driver Assist System (ADAS) paket obuhvaća višestruke tehnologije osmišljene za prevenciju nezgoda i zaštitu putnika.
Unaprijeđeni sustav autonomnog kočenja u slučaju opasnosti sada koristi poboljšanu kameru širokog kuta koja još ranije prepoznaje pješake, bicikliste i druge prepreke na cesti te može automatski aktivirati kočnice ako vozač ne reagira pravodobno. Tu je i nadograđeni adaptivni tempomat nove generacije – tzv. inteligentni ACC – koji osim održavanja razmaka prilagođava brzinu vozila u skladu s važećim ograničenjima brzine prepoznatim putem kamere za očitavanje prometnih znakova. Ovaj sustav olakšava vožnju autocestom i pridržavanje propisa, smanjujući napor za vozača.
Sustav upozorenja pri izlasku iz voznog traka (LDW) i pomoć pri zadržavanju vozila u traku (LKA) također su dorađeni kako bi intervencije bile suptilnije i uglađenije, sprječavajući neželjeno skretanje bez izazivanja nelagode za vozača. Standardno su dostupni i sustavi poput upozorenja na vozila u mrtvom kutu, upozorenja na poprečni promet straga te senzora za parkiranje, koji zajedno smanjuju rizik od sudara pri promjeni trake ili izlasku iz parkirnog mjesta.
D-Max ima maksimalnu sigurnosnu ocjenu odnosno 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju. Zahvaljujući kombinaciji čvrste konstrukcije karoserije, sedam ili osam (ovisno o izvedbi) zračnih jastuka u kabini i naprednih elektroničkih pomagala, Isuzu D-Max pruža povjerenje vozaču i putnicima u svakoj situaciji.
Pogonski sklop: 1.9 turbodizelski motor sa 164 KS i 6-brzinskim automatskim mjenjačem
Isuzu D-Max se oslanja na provjereni i usavršeni turbodizelski motor posljednje generacije s common-rail sustavom ubrizgavanja goriva i intercoolerom. U europskoj specifikaciji, D-Max pokreće četverocilindrični 1.9 litreni dizelski motor snage 164 KS (120 kW) pri 3600 okr./min. i 360 Nm okretnog momenta pri 2000–2500 okr./min. Na raspolaganju mu je 6-stupanjski automatski mjenjač, dok će ručni mjenjač u ponudi biti krajem godine.
Motor je standardno opremljen tehničkim inovacijama koji omogućuju D-Max-u da bude u skladu s najnovijim Euro 6e propisima o emisijama. Potrošnja je 8,9 litara na 100 km u mješovitom ciklusu, a emisija CO2 je oko 235 g/km. Spremnik dizelskog goriva je 76 litara, a Ad-Blue spremnik 14,5 l.
Iako se 1,9-litreni motor čini 'malen' u odnosu na trenutnu konkurenciju (Toyota Hilux 2,8-litreni turbodizelski motor snage 204 KS i 500 Nm i 48V hibridni MHEV sustav ili VW Amarok 3,0-litreni TDI V6 motor snage 241 KS (177 kW) uz najveći okretni moment od 600 Nm) naš testni D-Max se dobro snalazi i u vožnji na autocesti, na terenu i prilikom vuče prikolice. Njegove performanse mu omogućuju sasvim solidno ubrzanje, nisku potrošnju i krajnju brzinu od 180 km/h.
Terenske sposobnosti
D-Max je konstruiran da savlada različite terene i zadatke s pouzdanim 4x4 pogonom. Prijenos na četiri kotača moguće je uključiti elektronički tijekom vožnje (tzv. shift-on-the-fly sustav) za trenutačan prijelaz s asfalta na zahtjevne podloge. Za izuzetno teške uvjete terena, na raspolaganju je i ugrađena redukcija (4L način) koja multiplicira dostupni okretni moment i omogućuje precizno savladavanje strmih uspona, dubokog blata ili vuču teških prikolica na neravnim podlogama.
D-Max 4x4 također standardno posjeduje mogućnost blokade stražnjeg diferencijala, čime se oba kotača zadnje osovine vrte istom brzinom za maksimalnu trakciju u slučaju kada jedan od kotača gubi kontakt ili dobro prianjanje.
Posebna novost je Rough Terrain Mode – elektronička pomoć za vožnju po teškom terenu. Jednim pritiskom tipke, sustav prilagođava rad motora i kontrolu proklizavanja tako da ciljano raspoređuje snagu na one kotače koji imaju najbolje prianjanje, omogućujući stabilniji prolazak kroz duboko blato, pijesak ili preko kamenja. Ova funkcija, u kombinaciji s blokadom diferencijala, značajno olakšava vožnju manje iskusnim terenskim vozačima i povećava sigurnost pri savladavanju izazova izvan ceste.
Prilazni i odlazni kut iznose 30,5° i 24,2°, a pregibni kut 22,9°. Zahvaljujući udaljenosti najniže točke vozila od tla od 240 mm i redizajniranim sustavom usisa zraka te stražnjim oduškom zraka diferencijala, D-Max osigurava dubinu gaza do 800 mm. Zahvaljujući svim ovim značajkama, Isuzu D-Max ostaje svestran i sposoban radni stroj – podjednako uvjerljiv kao robustan terenski partner ili pouzdano gospodarsko vozilo za prijevoz tereta.
Ovjes i kočnice
Prednji ovjes (neovisni) i stražnji ovjes (lisnate opruge) poboljšani su u odnosu na prethodnu generaciju. Gornji trokut prednjeg ovjesa premješten je više prema gore kako bi se smanjilo naginjanje karoserije u zavojima, dok je stražnji ovjes udobniji zahvaljujući drugačijoj kalibraciji amortizera.
Prednji diskovi kočnica su ventilirani, dok su bubanj kočnice postavljene straga. Ovaj mješoviti kočioni sustav (diskovi i bubnjevi) kombinira prednosti oba tehnička rješenja i osigurava primjereno zaustavljanje čak i pri punom opterećenju.
Za kraj, cijene Isuzu D-Max pick-upa (MY24) na domaćem tržištu do registracije su sljedeće: početne N60 B izvedbe u Space verziji 42.460 eura, a u Crew verziji 47.850 eura. Cijena najopremljenije N60 Nitro Sport izvedbe u Space verziji je 52.100 eura, a u Crew verziji 57.490 eura.
Isuzu nudi tvorničko jamstvo u trajanju od 5 godina ili 100.000 km