test automobila

Vozili smo Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport: Jedan od najcjenjenijih pick-upova na svijetu je sjajan izbor

16.08.2025 u 16:01

Bionic
Reading

Testni model pogoni četverocilindrični 1,9-litreni turbodizelski motor snage 164 KS (120 kW) i okretnog momenta od 360 Nm. Uz impresivnih 3,5 tona vučnog kapaciteta na stražnji tovarni prostor možete utovariti više od jedne tone

Naš ovotjedni testni model je jedno pick-up vozilo, točne oznake Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport. Ovaj novi model na našem tržištu je stigao u travnju ove godine, no spomenuti japanski pick-up odavno poznajemo prvenstveno kao vrlo sposobno radno vozilo. To ostaje i nadalje, jer zadržava svoju dobro poznatu snagu i karakter. Što se tiče udobnosti, ona se značajno promijenila. Novi D-Max je očito usmjeren na novi segment, u smislu udobnosti i luksuza savršeno se uklapa u kategoriju luksuznih SUV-ova.

No prije nego krenemo s našim dojmovima o ovom modelu, recimo koju riječ o ovom tipu, u Europi ne baš toliko čestih vozila. Dakle, pick-up vozila ili po hrvatskom - kamioneti - su vozila poznata još od početka 1900-tih, no tada su se još prodavala u obliku gole šasije s motorom i donjim postorojem, a karoseristi bi dograđivali kabinu i teretnu stražnju konstrukciju. Naravno, pick-up vozila su svoju pravu ekspanziju doživjela u SAD-u pa su i sami proizvođači vozila krenuli u kompletiranje cijelog vozila. I danas je npr. Ford F-serije globalno najprodavanije pick-up vozilo koje samo na sjevernoameričkom tržištu godišnje pronađe put do oko 900.000 kupaca. Zanimljivo, od 1948. godine ova je serija modela do danas doživjela svoju 14. generaciju.

Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Prema nekim istraživanjima, do 2023. godine, kamioneti su postali više vozila za životni stil nego za utilitarnu upotrebu. Godišnja istraživanja vlasnika Forda F-150 od 2012. do 2021. godine otkrila su da je 87 posto vlasnika često koristilo svoje kamionete za kupovinu i obavljanje poslova, a 70 posto za vožnju iz zadovoljstva, dok je 28 posto često koristilo svoje kamionete za osobni prijevoz (41posto povremeno i 32 posto rijetko/nikada), a samo 7 posto ih je koristilo za vuču, dok je 29 posto to činilo samo povremeno, a 63 posto rijetko/nikada. Ford F-100 iz 1960-ih i 1970-ih obično je imao običnu kabinu i sastojao se uglavnom od 64 posto tovarnog prostora i 36 posto kabine, dok su do sredine 2000-ih dvostruke kabine uglavnom postale norma, a tovarni prostor se smanjio kako bi se smjestila veća kabina, a F-150 iz 2023. sastojao se od 63 posto kabine i 37 posto tovarnog prostora.

Europa u svojoj dugoj automobilskoj povijesti nikad nije bila toliko koncentrirana na ovaj tip vozila, prije bismo rekli da su se za poslovne svrhe koristila pick-up vozila nastala na posebnim nadogradnjama osobnih automobila poput npr. francuskog Peugeota 404 iz 1970-tih.

S druge strane, za one koji su trebali veća i korisna poslovna vozila veće nosivosti koristile su se izvedbe kamioneta sa stražnjim tovarnim sandukom nastala na, u Europi popularnim, kombi vozilima.

Bilo kako bilo, danas europsko tržište uglavnom poznaje tek nekolicinu amerikanziranih pick-up vozila poput VW Amaroka (koji se proizvodi u Južnoafričkoj Republici u pogonu Forda) i sestrinskog modela Ford Ranger. Tu je svakako i Land Rover Defender sa svojim modelom pick-upa, kao i njanoviji europski proizvod INEOS Grenadier Quartermaster. Peugeot tako npr. proizvodi pick-up Landtrek za južnoameričko tržište i Afriku, odnosno FIAT svoj pick-up Titano također za vaneuropska tržišta ili Renault Alaskan ICE Edition.

Nadalje, japanski proizvođači su se nakon drugog Svjetskog rata također amerikanizirali i okrenuli proizvodnji svojih verzija 'klasičnih' pick-up vozila i u tome postali vrlo uspješni, čak i danas, u eksportu svojih modela kamioneta i na europsko tržište. Tu svakako prednjači Toyota sa svojim Hiluxom (od 1968. je do danas izašlo čak 8 generacija ovog modela). Sjetimo se Mitsubishija L200, Nissan Navare, Mazde BT-50, ali i jednog od najuspješniji japanskih proizvođača globalno vrlo poznatog po svom pick-upu D-Max koji svoje korijene vuče još od 1961. i modela Elfin. Naziv Isuzu D-Max je dobio svojom prvom modernom generacijom iz 2002. godine.

Recimo i riječ-dvije o povezanosti Isuzua s najvećim svjetskim proizvođačem vozila Toyota. Naime, u ožujku 2021., Isuzu, Hino i Hinova matična tvrtka Toyota najavili su stvaranje strateškog partnerstva između triju tvrtki. Toyota je stekla 4,6 posto udjela u Isuzuu, dok potonji planira kupiti dionice Toyote za ekvivalentnu vrijednost. Tri tvrtke izjavile su da će do travnja osnovati novo zajedničko ulaganje pod nazivom Commercial Japan Partnership Technologies Corporation s ciljem razvoja lakih kamiona na gorivne ćelije i električne pogone. Toyota bi posjedovala 80 posto udjela u ulaganju, dok bi Hino i Isuzu posjedovali po 10 posto.

Upravo smo, ovim kratkim pick-up rezimeom, došli do modela Isuzu D-Max koji je bio na našem jednotjednom testu. Podsjetimo, Isuzu je s ovim modelom bio godinama prisutan na našem tržištu, ali vrlo sramežljivo, no sad je Isuzu (osnovan 1916.) ozbiljnije krenuo u osvajanje našeg tržišta. Hrvatsku premijeru osvježene treće generacije D-Maxa (oznaka RG01) imali smo u travnju ove godine. Posljednji facelift je napravljen i predstavljen krajem 2023. godine u Tajlandu, a na domaćoj premijeri smo se upoznali s aktualnom modelskom godinom 2024. U ponudi su izvedbe Space i Crew, odnosno produžena i dvostruka kabina. Single cab je dostupan od lipnja ove godine.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Inženjeri Isuzua su u potpunosti revidirali vanjski dizajn još na izvornoj trećoj generaciji. No sada je novi izgled elegantniji i moćniji. Isuzu D-Max (MY24) odlikuje se odvažnim dizajnom prednjeg dijela s dominantnom maskom i modernim LED svjetlosnim potpisom koji naglašava njegovu robusnu siluetu.

D-Max se ističe svježim dizajnerskim izričajem temeljenim na konceptu 'Miura Design' inspiriranog načinom savijanja kojeg je osmislio japanski astrofizičar Kōryō Miura. Dominantna prednja maska proširena je i dobila je atraktivnu crnu kromiranu obradu, a LED dnevna svjetla su uža i elegantnije uklopljena u prednji sklop. Naš testni model ima standardna Bi-LED prednja svjetla

Stražnji dio donosi nova LED svjetla koja naglašavaju suvremen izgled vozila, a bočna linija zadržava čiste i funkcionalne forme, uz izražene lukove kotača koji pružaju dojam snage. Nove linije karoserije naglašavaju snažan izgled vozila, istovremeno pružajući praktičnost i funkcionalnost neophodnu za svakodnevne radne zadatke i avanture izvan uređenih prometnica.

Naš je model imao bočnu stepenicu sa svake strane, zaštite blatobrana kao i atraktivnu stražnju čeličnu cijevnu konstrukciju te vrlo koristan rolo-polopac stražnjeg utovarnog prostora u kojem se nalaze svjetlo i strujni izvod.

Što se strukture tiče Isuzu D-Max je temeljen na klasičnom okviru izrađenom s dodatnom prečkom za povećanu sigurnost u slučaju bočnih sudara, dok dimenzije amortizera jamče torzijsku krutost šasije. Kabina novog D-Max-a N60 je izrađena od visokootpornih čelika za svoje strukturne elemente, što je čini laganom, a opet čvrstom.

Vanjske dimenzije našeg testnog modela su sljedeće: duljina 5280 mm, širina 1870 mm (bez retrovizora), visina 1790 mm, međuosovinski razmak 3125 mm. Visina od podloge je 240 mm, krug okretanja od zida do zida 13,0 m, a od rubnjaka do rubnjaka 12,5 m.

Dimenzije tovarnog prostora su sljedeće: unutarnja duljina 1495 mm, unutarnja širina 1530 mm, unutarnja širina između kućišća kotača 1120 mm, visina tovarnog prosotra 490 mm. Težina samog vozila je 2110 kg, a može vući kočenu prikolicu težine 3500 kg ili nekočenu od 750 kg.

Naš je model imao za razinu opreme Crew N60 Nitro Sport standardne 18-colne (7.5J x 18’’) aluminijske naplatke (crne), s ljetnim gumama Dunlop AT25 Grandtrek dimenzija 265/60R18 110H.

Čelični rezervni kotač punih dimenzija se nalazi pričvršćen s donje strane utovarnog 'kreveta'.

Boja karoserije našeg testnog modela je Biarritz Blue plava metalik.

Unutrašnjost

Osim preinaka na vanjskom dijelu, pozornost privlači i njegova unutrašnjost. Japanci su potpuno preuredili interijer, koji je opremljen luksuznim detaljima. Nekada posebno masivan D-Max redizajniran je u suvremenom i elegantnom modelu. Pri dizajniranju interijera glavna su razmatranja bila bolja ergonomija, veća udobnost za korisnika i luksuzan izgled. S dokazano izdržljivim materijalima stvoreno je ugodno okruženje za vozača i putnike.

Što se sjedala tiče naš je model D-Max Crew N60 Nitro Sport imao lijepo oblikovana i udobna grijana prednja sjedala od kože i eko kože. Vozačko sjedalo je el. namjestivo u 7 položaja, dok je suvozačko ručno horizontalno namjestivo i po visini.

Straga ima mjesta za troje odraslih bez problema, a tu je i izvlačivi središnji naslon za ruke.

Trokraki, lijepo oblikovani multifunkcionalni upravljač presvučen je kvalitetnom kožom.

U središtu kabine nalazi se novi infotainment sustav na dodir, dostupan u veličinama od 8 ili 9 inča (u našem slučaju), ovisno o modelu opreme.

Zaslon visoke rezolucije osigurava pregledno upravljanje navigacijom, audio sustavom i povezivanjem telefona, uz podršku za Apple CarPlay i Android Auto (bežično) – što omogućuje vozačima jednostavan pristup omiljenim aplikacijama i sadržajima tijekom vožnje.

Ispred vozača, klasični analogni instrumenti kod viših paketa opreme zamijenjeni su modernim 7-inčnim digitalnim zaslonom u sklopu instrumentne ploče. Ovaj digitalni kokpit pruža ključne informacije na prvi pogled, a njegov izgled moguće je djelomično prilagoditi.

Pri osmišljavanju nove kabine vodilo se računa o povratnim informacijama kupaca pa su tako vraćene fizičke rotacijske tipke za podešavanje na infotainment uređaju, što doprinosi intuitivnijem i sigurnijem korištenju tijekom vožnje.

Kabina je opremljena i USB-C priključkom. Sjedala su ergonomski oblikovana i presvučena kvalitetnim materijalima otpornima na habanje, nudeći udobnost na dugim putovanjima i lako održavanje. Tu je dvozonski klima uređaj.

Posmični nosači kabine jamče izvrsnu udobnost vožnje; vibracije i neravnine na cesti optimalno su prigušeni. Unutarnje brtve na vratima i središnjem stupu, dodane novim izolacijskim materijalima, jamče izvrsnu zvučnu izolaciju kabine. Sve navedene tehnološke novosti osiguravaju da vozači budu informirani, zabavljeni i povezani, bez obzira voze li se gradom ili izvan utabanih puteva.

Sigurnost i ADAS sustavi pomoći vozaču

Sigurnost je od samog početka bila u središtu razvoja modela D-Max. Modelska godina MY24 to dodatno potvrđuje, jer dolazi s čitavim spektrom naprednih sustava asistencije koji su u velikoj mjeri standardni u svim izvedbama. Isuzu Advanced Driver Assist System (ADAS) paket obuhvaća višestruke tehnologije osmišljene za prevenciju nezgoda i zaštitu putnika.

Unaprijeđeni sustav autonomnog kočenja u slučaju opasnosti sada koristi poboljšanu kameru širokog kuta koja još ranije prepoznaje pješake, bicikliste i druge prepreke na cesti te može automatski aktivirati kočnice ako vozač ne reagira pravodobno. Tu je i nadograđeni adaptivni tempomat nove generacije – tzv. inteligentni ACC – koji osim održavanja razmaka prilagođava brzinu vozila u skladu s važećim ograničenjima brzine prepoznatim putem kamere za očitavanje prometnih znakova. Ovaj sustav olakšava vožnju autocestom i pridržavanje propisa, smanjujući napor za vozača.

Sustav upozorenja pri izlasku iz voznog traka (LDW) i pomoć pri zadržavanju vozila u traku (LKA) također su dorađeni kako bi intervencije bile suptilnije i uglađenije, sprječavajući neželjeno skretanje bez izazivanja nelagode za vozača. Standardno su dostupni i sustavi poput upozorenja na vozila u mrtvom kutu, upozorenja na poprečni promet straga te senzora za parkiranje, koji zajedno smanjuju rizik od sudara pri promjeni trake ili izlasku iz parkirnog mjesta.

D-Max ima maksimalnu sigurnosnu ocjenu odnosno 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju. Zahvaljujući kombinaciji čvrste konstrukcije karoserije, sedam ili osam (ovisno o izvedbi) zračnih jastuka u kabini i naprednih elektroničkih pomagala, Isuzu D-Max pruža povjerenje vozaču i putnicima u svakoj situaciji.

Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport
  • Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport
  • Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport
  • Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport
  • Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport
  • Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport
    +67
Isuzu D-Max Crew N60 Nitro Sport Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski sklop: 1.9 turbodizelski motor sa 164 KS i 6-brzinskim automatskim mjenjačem

Isuzu D-Max se oslanja na provjereni i usavršeni turbodizelski motor posljednje generacije s common-rail sustavom ubrizgavanja goriva i intercoolerom. U europskoj specifikaciji, D-Max pokreće četverocilindrični 1.9 litreni dizelski motor snage 164 KS (120 kW) pri 3600 okr./min. i 360 Nm okretnog momenta pri 2000–2500 okr./min. Na raspolaganju mu je 6-stupanjski automatski mjenjač, dok će ručni mjenjač u ponudi biti krajem godine.

Motor je standardno opremljen tehničkim inovacijama koji omogućuju D-Max-u da bude u skladu s najnovijim Euro 6e propisima o emisijama. Potrošnja je 8,9 litara na 100 km u mješovitom ciklusu, a emisija CO2 je oko 235 g/km. Spremnik dizelskog goriva je 76 litara, a Ad-Blue spremnik 14,5 l.

Iako se 1,9-litreni motor čini 'malen' u odnosu na trenutnu konkurenciju (Toyota Hilux 2,8-litreni turbodizelski motor snage 204 KS i 500 Nm i 48V hibridni MHEV sustav ili VW Amarok 3,0-litreni TDI V6 motor snage 241 KS (177 kW) uz najveći okretni moment od 600 Nm) naš testni D-Max se dobro snalazi i u vožnji na autocesti, na terenu i prilikom vuče prikolice. Njegove performanse mu omogućuju sasvim solidno ubrzanje, nisku potrošnju i krajnju brzinu od 180 km/h.

Terenske sposobnosti

D-Max je konstruiran da savlada različite terene i zadatke s pouzdanim 4x4 pogonom. Prijenos na četiri kotača moguće je uključiti elektronički tijekom vožnje (tzv. shift-on-the-fly sustav) za trenutačan prijelaz s asfalta na zahtjevne podloge. Za izuzetno teške uvjete terena, na raspolaganju je i ugrađena redukcija (4L način) koja multiplicira dostupni okretni moment i omogućuje precizno savladavanje strmih uspona, dubokog blata ili vuču teških prikolica na neravnim podlogama.

D-Max 4x4 također standardno posjeduje mogućnost blokade stražnjeg diferencijala, čime se oba kotača zadnje osovine vrte istom brzinom za maksimalnu trakciju u slučaju kada jedan od kotača gubi kontakt ili dobro prianjanje.

Posebna novost je Rough Terrain Mode – elektronička pomoć za vožnju po teškom terenu. Jednim pritiskom tipke, sustav prilagođava rad motora i kontrolu proklizavanja tako da ciljano raspoređuje snagu na one kotače koji imaju najbolje prianjanje, omogućujući stabilniji prolazak kroz duboko blato, pijesak ili preko kamenja. Ova funkcija, u kombinaciji s blokadom diferencijala, značajno olakšava vožnju manje iskusnim terenskim vozačima i povećava sigurnost pri savladavanju izazova izvan ceste.

Prilazni i odlazni kut iznose 30,5° i 24,2°, a pregibni kut 22,9°. Zahvaljujući udaljenosti najniže točke vozila od tla od 240 mm i redizajniranim sustavom usisa zraka te stražnjim oduškom zraka diferencijala, D-Max osigurava dubinu gaza do 800 mm. Zahvaljujući svim ovim značajkama, Isuzu D-Max ostaje svestran i sposoban radni stroj – podjednako uvjerljiv kao robustan terenski partner ili pouzdano gospodarsko vozilo za prijevoz tereta.

Ovjes i kočnice

Prednji ovjes (neovisni) i stražnji ovjes (lisnate opruge) poboljšani su u odnosu na prethodnu generaciju. Gornji trokut prednjeg ovjesa premješten je više prema gore kako bi se smanjilo naginjanje karoserije u zavojima, dok je stražnji ovjes udobniji zahvaljujući drugačijoj kalibraciji amortizera.

Prednji diskovi kočnica su ventilirani, dok su bubanj kočnice postavljene straga. Ovaj mješoviti kočioni sustav (diskovi i bubnjevi) kombinira prednosti oba tehnička rješenja i osigurava primjereno zaustavljanje čak i pri punom opterećenju.

Za kraj, cijene Isuzu D-Max pick-upa (MY24) na domaćem tržištu do registracije su sljedeće: početne N60 B izvedbe u Space verziji 42.460 eura, a u Crew verziji 47.850 eura. Cijena najopremljenije N60 Nitro Sport izvedbe u Space verziji je 52.100 eura, a u Crew verziji 57.490 eura.

Isuzu nudi tvorničko jamstvo u trajanju od 5 godina ili 100.000 km