e-Prijava vjenčanja

Vjenčanja će se moći ugovarati i putem interneta. Saznali smo što vam sve treba za to

21.04.2020 u 12:44

Bionic
Reading

Sustav e-Građani trenutno ima više od 950.000 korisnika, a njihov se broj u samo dva tjedna, između 23. ožujka i 6. travnja, povećao se za više od 100 tisuća. Pandemija koronavirusa požurila je i uslugu koja se tiče vjenčanja, a detalje su nam otkrili u Ministarstvu uprave

Sustav e-Građani trenutno nudi 72 usluge i intenzivno se radi na njegovom redizajnu. Kako će to izgledati, trebalo bi se znati uskoro; ono što je sigurno, platforma mora biti jasnija za korištenje, više user friendly i istovremeno poštivati sve sigurnosne razine te protokole koje zahtijevaju osjetljivi dokumenti građana i pravnih subjekata, najavljuju iz Ministarstva uprave.

Od svih novih usluga najviše je pažnje privukla e-Prijava vjenčanja. Usluga će omogućiti mladencima prijavu u aplikaciju putem nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava NIAS. Riječ je dijelu sustava e-Građani uz korištenje vjerodajnica minimalne razine sigurnosti 3. To će građanima osigurati da od kuće odaberu mjesto i vrijeme sklapanja braka te da rezerviraju termin i prostoriju.

U prvoj fazi brakove će putem usluge e-Prijava vjenčanja moći prijaviti samo hrvatski državljani, i to za sklapanje građanskog braka u službenim prostorijama matičnih ureda. Nakon što izaberu mjesto i vrijeme za vjenčanje mladenci će morati popuniti sve potrebne podatke o sebi, definirati izabranika ili izabranicu i svjedoke te odluku o izboru prezimena nakon sklapanja braka.

Nakon što mladenci putem aplikacije prihvate predloženi termin i mjesto vjenčanja obradu podataka preuzima matični ured koji će provjeriti sve zakonom propisane uvjete za sklapanje braka. Kad matičar utvrdi da su svi uvjeti zadovoljeni, obavijestit će mladence koji će upravnu pristojbu uplatiti putem sustava e-Pristojbe i u miru organizirati svadbu.

'Svaka kriza je i prilika za razvoj, nove ideje i rješenja. Vlada će nastaviti digitalizaciju svih procesa javne uprave, daljnjeg razvoja e-usluga te povezivanja svih tijela državne uprave kako bi građani i poduzetnici dobili brzu i kvalitetnu uslugu jedinstvenom komunikacijom s tijelima državne uprave', izjavio je ministar uprave Ivan Malenica.

Jedna od ključnih usluga u sustavu e-Građani je e-Novorođenče, kojom se roditeljima omogućava prijava rođenja djeteta putem interneta. Da bi prijavili dijete iz sigurnosti svog doma, roditelji trebaju posjedovati elektroničku osobnu iskaznicu i čitač pametnih kartica.

Prijavom rođenja djeteta putem usluge e-Novorođenče roditeljima će se preko osobnog korisničkog pretinca (OKP) dostaviti: elektronički zapis iz matice rođenih, elektronički zapis iz evidencije državljanstva, uvjerenje o prebivalištu, potvrda o prijavi na obvezno zdravstveno osiguranje (u roku od pet dana) i poveznica na tiskanicu prijave na obvezno zdravstveno osiguranje, potvrda o odobrenoj isplati jednokratne novčane potpore za novorođeno dijete i, ako je roditelj registriran u sustavu ePorezne, obavijest o dostavi Obrasca PK u roku od tri dana.

Također, roditelji će za nekoliko mjeseci automatski moći predati zahtjev za novčanu naknadu za rođenje djeteta od jedinica lokalne samouprave koje se spoje na uslugu.

Građani mogu podnijeti i zahtjev za izdavanje vozačke dozvole i putovnice, imati uvid u Matične knjige, u izabranog liječnika, laboratorijske nalaze, terapije i drugo. Nadalje, građani mogu provjeriti ocjene svog djeteta u školi unutar usluge e-Dnevnik, kao i niz drugih usluga.

Također mogu očekivati nekoliko novih e-usluga u javnoj upravi, poput e/m Potpis i e/m Pečat, pomoću kojih se omogućava elektroničko ili mobilno potpisivanje i pečatiranje dokumenata, najavljuju iz Ministarstva uprave.

E-Poslovanje će omogućiti jedinstven pristup javnim elektroničkim uslugama koje javnopravna tijela pružaju poslovnim korisnicima, kao što su podnošenje zahtjeva, uvid u podatke ili preuzimanje dokumentacije na svom računalu, primjerice potrebnih dokumenata iz porezne ili carinske uprave, zdravstvenog osiguranja, mirovinskog sustava, graditeljstva, pomorstva i drugo.

E-Pristojbe omogućavaju elektroničko plaćanje upravnih pristojbi i naknada u županijama i matičnim uredima, a uskoro će usluga biti omogućena i za plaćanja kroz sustav e-Građani. Konkretno, građani više neće morati ići na kiosk ili u poštu po biljege/taksene marke, već će POS uređajem/internetskim bankarstvom platiti pristojbe.

'Zbog aktualnog izazova borbe s virusom Ministarstvo uprave nastavlja kontinuirano razvijati nove e-usluge za naše građane. Zahvalni smo svim pojedincima uključenim u razvoj usluga i rješenja na trudu, požrtvovnosti, nesebičnoj brizi za druge, brzoj reakciji i spremnosti da nam pomognu u izvanrednim okolnostima', zaključio je ministar Malenica.

Ostani doma i POSTANI e-GRAĐANIN

Što vam sve treba da pristupite sustavu

Za pristup sustavu e-Građani treba posjedovati jednu od vjerodajnica, sredstava prijave u sustav, s liste prihvaćenih vjerodajnica dostupnih putem poveznice. Građani koji posjeduju elektroničku osobnu iskaznicu (eOI) mogu odmah koristiti sve usluge visoke razine sigurnosti u sustavu e-Građani.

Da bi se koristila, eOI treba aktivirati prema uputi koja se dobije s osobnom iskaznicom. Detaljnije informacije i upute o aktivaciji možete pronaći na portalu eOI. Uz eOI, potrebno je posjedovati čitač pametnih kartica koji se može pribaviti u internetskoj trgovini informatičke opreme ili u poslovnicama Hrvatske pošte te putem njihove internetske stranice.

Korisnici internetskog bankarstva pojedinih banaka, elektroničkih servisa, studenti, djelatnici visokog učilišta ili djelatnici u zdravstvu već posjeduju vjerodajnicu te se odmah mogu prijaviti u sustav e-Građani.