TEHNO PREGLED

Što sve trebate znati o WhatsAppu i njihovoj novoj politici zaštite privatnosti korisnika? Donosimo deset pitanja i odgovora

24.02.2021 u 06:33

Bionic
Reading

Iz WhatsAppa je stiglo pojašnjenje što će se dogoditi njihovim korisnicima koji neće prihvatiti novu politiku zaštite privatnosti. Evo što o tome trebate znati

Zašto je važan 15. svibnja?

Onima koji odbiju prihvatiti novu politiku zaštite privatnosti WhatsApp će od tog datuma uskratiti mogućnost slanja i primanja poruka u aplikaciji. I dalje će biti moguće primati pozive i obavijesti, ali ne zadugo već tek tijekom nekoliko tjedana nakon 15.5.

Zar se nije to trebalo dogoditi 8. veljače?

Da, trebalo je. No, popustili su pod pritiskom javnosti i odgodili primjenu do svibnja.

Hoće li ponovno odgoditi primjenu?

Teško je prognozirati, ali nije nemoguće. Ali, nemojte na to računati.

Zašto je Facebook toliko uporan oko svega toga?

Ukratko? Novac. Ogromna većina od 21,5 milijardi američkih dolara njihovih prihoda u trećem kvartalu prošle godine pristigla je od oglasa, a u WhatsAppu ih još nema. Uz to, žele omogućiti plaćanje putem WhatsAppa i tješnje ga povezati s Instagramom.

Planiraju li brisati korisničke račune?

Ne, to nije u planu, usprkos prvotnim najavama. I dalje će brisati korisničke račune ako su neaktivni 120 dana i dulje.

Hoće li biti moguće prihvatiti novu politiku nakon 15. svibnja?

Da, bit će moguće.

Mogu li pohraniti povijest razgovora prije 15. svibnja?

Da, to je moguće za uređaje s operativnim sustavima Android, iOS i KaiOS, Možete također i preuzeti izvješće o svom korisničkom računu, kao i u potpunosti ga obrisati.

Ako se odlučite na brisanje, imajte na umu kako ćete time zauvijek ukloniti povijest razgovora i obrisati se iz grupa na toj aplikaciji.

Što se mijenja s novom politikom?

Pa, počet će dijeliti više podataka s Facebookom, svojom matičnom tvrtkom. Riječ je o podacima vezanim uz kupovinu online koji dolaze u tri oblika:

  • Facebookove usluge hostinga koje nude trgovinama koje posluju na WhatsAppu;
  • nove značajke digitalne trgovine koje omogućavaju prikaz robe i usluga u sklopu WhatsAppa (i koje je moguće koristiti za izradu oglasa na Facebooku i Instagramu);
  • Facebookovi oglasi koji omogućavaju kontakt s oglašivačem putem WhatsAppa.

Osim s Facebookom, podaci će biti dijeljeni i s Instagramom te drugim aplikacijama u Facebookovu vlasništvu. Vaše će poruke i dalje biti zaštićene enkripcijom, a WhatsApp će s Facebookom i dalje dijeliti vaše osobne podatke poput broja telefona kao što su i dosad činili.

Kome su te promjene važne?

Osim WhatsAppu i Facebooku - kojima bi trebale omogućiti povećanje prihoda - najviše tvrtkama koje bi željele izravno komunicirati i prodavati putem WhatsAppa.

Dobro su, doduše, došle i konkurentskim aplikacijama kao što su Signal i Telegram, čiji je broj korisnika strjelovito porastao zadnjih nekoliko mjeseci.

Trebamo li mi u Hrvatskoj biti zbog toga zabrinuti?

Ne jer spomenute promjene ne vrijede kod nas. Hrvatska je članica Europske unije, a njeni regulatori mogu odrezati globu u visini do četiri posto godišnjeg prihoda tvrtkama koje se ne pridržavaju važećih zakona o zaštiti privatnosti.

Facebook je već platio 110 milijuna eura globe zbog obmanjivanja europskih regulatora prilikom preuzimanja WhatsAppa. Za pretpostaviti je kako neće riskirati još jednu takvu packu.