jeste li ih vidjeli?

Od apsurdnih memova do mačaka koje plešu: Ovo je 5 najviralnijih AI trenutaka u 2025.

06.11.2025 u 11:38

Bionic
Reading

Umjetna inteligencija više nije samo alat za programere i dizajnere. Ove godine postala je – doslovno – najzabavniji lik interneta. Od apsurdnih memova i digitalnih figurica do mačaka koje plešu, pjevaju i odgovaraju na poruke, AI se pretvorio u kreativni stroj koji istovremeno fascinira, plaši i nasmijava

Fenomeni poput Italian Brainrota, virtualnih kućnih ljubimaca i 3D selfija stvorili su sasvim novi digitalni svijet u kojem granica između stvarnog i umjetnog gotovo nestaje. Danas gotovo svatko može u nekoliko klikova generirati lik, pjesmu, sliku ili video – i postati dio viralne AI kulture.

Ali koliko zapravo znamo koristiti alate koji stoje iza tih čuda? Dok svijet već eksperimentira s AI kreativnošću, mnogi u Hrvatskoj tek otkrivaju kako umjetna inteligencija može pomoći u svakodnevnom životu – od posla do školovanja i osobne organizacije.

Kad edukacija postane inspiracija

Tu na scenu stupa nacionalni program „AI ti to možeš“, koji je pokrenuo Hrvatski Telekom kako bi svima u Hrvatskoj približio svijet umjetne inteligencije. Program je besplatan, dostupan na hrvatskom jeziku i prvi takve vrste kod nas.

Temelji se na velikom istraživanju o stavovima i navikama korištenja AI alata, a cilj mu je pomoći svima – bez obzira na predznanje, da steknu praktične vještine korištenja AI-ja. U programu se nalazi 12 kratkih video lekcija s Tonijem Milunom, interaktivni webinari u suradnji s HalPetom, te kratki kviz koji otkriva koji ste AI tip.

Hrvatski Telekom, kao predvodnik digitalne transformacije u Hrvatskoj, ovim programom dodatno učvršćuje svoju ulogu u razvoju digitalnog društva – jer umjetna inteligencija ima smisla samo ako je dostupna svima.

Uz to, Hrvatski Telekom već godinama gradi AI ekosustav koji uključuje besplatne licence za Perplexity Pro, ulaganja u 5G i gigabitnu optiku te razvoj digitalnih rješenja koja omogućuju da AI postane dio svakodnevnog života.

I dok građani Hrvatske kroz edukacije tek otkrivaju praktične strane umjetne inteligencije, ostatak svijeta već uživa u njezinim najzabavnijim, najneobičnijim i najkreativnijim verzijama. Od viralnih memova do filmskih parodija i digitalnih ljubimaca – AI je postao nova pop-kultura.

Zato vam donosimo pet najluđih, najzabavnijih i najneočekivanijih AI trenutaka 2025. godine, koji dokazuju da tehnologija može biti jednako kreativna kao i čovjek.

1. Italian Brainrot: kad su 'Tralalero Tralala' i društvo preuzeli TikTok

Ako ste u posljednjih nekoliko mjeseci proveli barem pet minuta na TikToku, vjerojatno ste upoznali Balerinu Cappuccinu, Tralalera Tralalu, Luigija Spaghettinija ili Gobbini Bobbina, bizarne, AI-generirane likove s pseudo-talijanskim imenima i izrazima lica koji kao da su ispali iz snova Salvadora Dalíja nakon duge noći uz espresso.

Fenomen poznat kao Italian Brainrot počeo je kao šala u jednom Discord serveru, a pretvorio se u globalni viralni val koji je preplavio sve društvene mreže. Ljudi su pomoću alata poput Runway ML i Pika Labs stvarali apsurdne videoisječke u kojima se ovi 'AI Talijani' ponašaju kao digitalni glumci iz paralelnog svemira.

Hashtag #ItalianBrainrot premašio je dvije milijarde pregleda na TikToku, a fenomen se proširio i na merchandise, ljudi su počeli prodavati majice, figurice i naljepnice s likovima koje zapravo nitko nije 'napravio'. Umjetna inteligencija još jednom je dokazala da internet voli – bizarnost.

'Italian Brainrot je savršen spoj AI apsurda i ljudske potrebe da sve pretvorimo u šalu', pišu u analizi AP Newsa.

2. Nano Banana trend: kad selfie postane 3D figurica

Kao da nam nije bilo dosta filtera, sada imamo i – AI figurice. Googleov Gemini 2.5 Flash donio je opciju Nano Banana, mini alat koji u nekoliko sekundi pretvara običan selfie u 3D digitalnu figuricu, često s nerealnim proporcijama, pretjeranim sjajem i plastik-fantastik estetikom.

Sve je počelo u Indiji, gdje su korisnici stvarali 'AI saree' verzije svojih portreta. U samo nekoliko dana trend je eksplodirao na Instagramu i TikToku, a proširio se i na zapadni internet. Hashtag #NanoBanana3D ima više od 60 milijuna objava, a poznati influenceri koriste ga za izradu personaliziranih 'AI akcijskih figura'.

Zašto je viralno? Zato što izgleda kao kombinacija Pixar filma i digitalnog narcizma – i jer svatko može probati. Potrebna su doslovno dva klika.

Iako su neki korisnici prijavili i creepy rezultate (npr. oči koje gledaju u pogrešnom smjeru ili ruke s deset prstiju), trend se ne zaustavlja. AI figurice postale su nova digitalna verzija selfija, pretjerana, ali beskrajno zabavna.

3. The Original Tamale Company: kad AI video spasi mali biznis

Ponekad viralan video ne nastane u agenciji – nego u kuhinji. Obiteljski restoran iz Los Angelesa, The Original Tamale Company, odlučio je snimiti promotivni video bez budžeta i bez snimatelja. Vlasnik je upotrijebio AI alate Synthesia i Runway, unio nekoliko rečenica teksta i deset minuta kasnije imao je spot.

Rezultat? Video je skupio više od 22 milijuna pregleda, a restoran je u tjedan dana prodao tri puta više tamalesa nego inače. Business Insider piše da su se vlasnici šokirali: 'Nismo znali da će AI reklama postati viralna. Samo smo htjeli nešto za Instagram'.

Ovaj slučaj postao je dokaz da umjetna inteligencija nije rezervirana za velike korporacije, može biti alat za svakoga tko ima ideju i malo znatiželje. Zamislite da pekarnica u Splitu ili mali OPG iz Slavonije napravi sličan video? AI je, izgleda, novo oružje malih poduzetnika.

4. Sora: AI redatelj koji mijenja filmsku industriju

Kad je OpenAI predstavio alat Sora, internet je poludio. Sora može generirati fotorealistične videe iz običnog teksta, doslovno napišete 'pas koji sanja na francuskom jeziku', i nekoliko minuta kasnije dobijete video koji izgleda kao oskarovski trailer. I da, upravo taj video, The Dog Who Dreamed in French, postao je viralni AI film godine, s više od 80 milijuna pregleda.

Kreatori diljem svijeta počeli su eksperimentirati: snimali su lažne modne kampanje, parodije filmova i reklame koje izgledaju profesionalno, ali su stvorene bez kamera, glumaca i budžeta. Neki se pitaju je li ovo kraj klasične video produkcije, drugi vide priliku da svatko postane redatelj.

Istina je vjerojatno negdje između, ali jedno je sigurno: Sora je otvorila novo poglavlje kreativnosti. I ako se po nečemu sjećamo 2025., to će biti po trenutku kad je umjetna inteligencija počela režirati – bolje od nas.

5. AI Pets: digitalni ljubimci koji su osvojili srca interneta

Nostalgija + AI = viralni jackpot. Trend AI ljubimaca započeo je kao šala, ali ubrzo se pretvorio u globalni fenomen. Korisnici su pomoću aplikacija poput Character.AI i ChatGPT Voice Mode stvarali virtualne mačke, pse, pa čak i zmajeve koji komuniciraju, pričaju i imaju osobnost.

Na TikToku hashtag #AIPets ima više od 300 milijuna pregleda, a pojedini kreatori zarađuju prodajom 'AI pet story' paketa, personaliziranih digitalnih priča o svojim ljubimcima. Za neke je to hobi, za druge način da unesu malo topline u digitalni svijet.

Zanimljivo, neki psiholozi tvrde da AI ljubimci mogu imati terapeutski učinak, posebno za starije osobe i djecu koja pate od anksioznosti. AI mačka koja prede kad ste tužni? Dobrodošli u budućnost koja je istovremeno čudna, topla i pomalo neodoljiva.

Kad AI ima smisla za humor

Od „talijanskih“ likova i plastičnih figurica do pametnih ljubimaca i viralnih filmova, umjetna inteligencija je 2025. dokazala da može biti puno više od ozbiljnog tehnološkog pojma. Postala je alat kreativnosti, inspiracije, ali i ironije – dokaz da tehnologija može biti jednako zabavna koliko i korisna.

HT native kviz

Ako ste mislili da je AI prekompliciran, možda je vrijeme da ga upoznate iz zabavnijeg kuta. „AI ti to možeš“ nacionalni je program besplatnih edukacija o umjetnoj inteligenciji na hrvatskom jeziku kojeg Hrvatski Telekom besplatno omogućuje svima, a sastoji se od kviza, praktičnih video tutoriala te webinara. Svi sadržaji jednostavno objašnjavaju kako koristiti alate umjetne inteligencije u svakodnevnom životu – od pametnijeg rada do kreativnih ideja i boljeg razumijevanja tehnologije koja oblikuje našu budućnost.

Isprobajte kviz i otkrijte koji ste AI tip i tko zna, možda će upravo vaš sljedeći viralni trenutak biti – s umjetnom inteligencijom.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Hrvatskim Telekomom.