Pokreće ga četverocilindrični 1,5-litreni turbo benzinski motor, razvijen u suradnji s Volvom, snage 174 KS (128 kW) i okretnim momentom od 290 Nm. Motor je uparen sa sofisticiranim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT), a pogon je na prednja dva kotača
Geely nije više nepoznanica na hrvatskom tržištu i prema ovaj tjedan objavljenim podacima o novoregistriranim automobilima za prva četiri mjeseca 2025. ova kineska marka kod nas zauzima 19. mjesto s 303 komada. Smješten između marki Cupra i Nissan, Geely uspješno prodaje svoje benzinske modele.
Da podsjetimo, Geely je trenutno kod nas prisutan s tri SUV modela: Coolray, Starray i EX5 BEV. Mnogima će biti žao što prvi model koji se pojavio na našem tržištu službeno više nije u ponudi. Naravno, riječ je o modelu Atlas Pro kojeg smo vozili krajem veljače prošle godine.
Mi smo na svom jednotjednom testu sada imali model Starray, kojeg smo upoznali u prosincu prošle godine na domaćoj premijeri. Testni model je imao točnu oznaku Geely Starray 1.5TD-DCT GK.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Starray izvana djeluje prilično moderno, rekli bismo čak vrlo uglađeno i premium. Sam model je razvijen prema dizajnerskoj filozofiji 'Vision Starburst', inspiriranoj svemirom i estetikom digitalne simfonijske tehnologije. Elegantne linije, dinamični oblici i vizualni motivi vozila predstavljaju spoj tradicionalnih dizajnerskih elemenata s modernim digitalnim inovacijama, stvarajući doista jedinstveno i dojmljivo vizualno iskustvo. Njegova dinamična karoserija, plutajući krov i široka silueta spajaju funkcionalnost s estetikom.
Poboljšanu vidljivost i poseban stilski pečat donose prednja LED svjetla i pažljivo oblikovana stražnja LED svjetla. Dnevna LED svjetla poredana sa zvijezdama i osvijetljeni Geely bedž oponašaju astronomska čuda, unoseći pozitivnu i poetsku suptilnost u vozilo.
Prva u industriji super tanka prednja svjetla sa zrakama čestica u kombinaciji s prednjom rešetkom Lightwave Ripple upotpunjuju astronomsku prisutnost prednje fasade. Galactic Tide Waistline teče s obje strane prema stražnjoj strani, povezujući stražnje svjetlo pune širine Flying Arrow.
Starray je izgrađen na globalnoj kompaktnoj modularnoj arhitekturi (Compact Modular Architecture ili CMA), koju koriste između ostalog i Volvo modeli XC40 i C40, Lynk&Co 01 ili Polestar 2, a koja osigurava vrhunsku stabilnost, mehaničku preciznost i sigurnost karakterističnu za premium automobile.
Starray ima prilično izdašne vanjske dimenzije: duljina 4670 mm, širina 1900 mm, visina s krovnim nosačima 1705 mm, međuosovinski razmak 2777 mm, visina od podloge 215 mm. Krug okretanja je 11,8 m.
Težina samog vozila je 1571 kg, dok je volumen prtljažnika 650 l, koji se preklapanjem naslona stražnjih sjedala (u omjeru 60/40) povećava na 1610 l.
Što se guma tiče, naš je testni model imao atraktivne 19-colne aluminijske naplatke, sa zimskim gumama Pirelli Powergy Winter dimenzija 235/50R19. Rezervni kotač je smanjenih dimenzija T 125/80D18 100M.
Naš Starray je bio Ponoćno plave boje koja je doplatna opcija.
Unutrašnjost
Novi Starray iznutra izgleda, baš kao i izvana, prilično avangardno. Luksuzna i tehnološki napredna unutrašnjost je osmišljena kako bi pružila maksimalnu udobnost, opremljena inovativnim Super Sense Intelligent Screen sustavom. Naš model je imao plavo-sivu boju unutrašnjosti, koja se dobro slaže s vanjskom plavom bojom karoserije.
Standardan panoramski električni krovni otvor sa zaštitom od sunca je jako lijepo rješenje, pa je kabina obasjana prirodnom svjetlošću.
Središnji 13,2-inčni vertikalni ekran i digitalni LCD vozački instrument od 10,25 inča omogućuju intuitivnu kontrolu svih funkcija vozila. Uz Qualcomm Snapdragon 8155 čip, koji omogućuje brzo procesiranje podataka, Starray nudi besprijekorno korisničko iskustvo.
Mana je svakako da nema RDS sustava koji ispisuje nazive radijskih postaja, no vjerujemo da će se to vrlo brzo riješiti nekom od sljedećih nadogradnji sustava. Omogućen je Bluetooth audio streaming te Apple Car play. U kabini su prisutna tri Type-C i jedan Type-A priključka, kao i jedna 12-voltna DC utičnica te bežični punjač za pametni telefon.
Zanimljivo je rješenje podešavanja vanjskih retrovizora, jer smo isprva tražili komande na obologama vrata, no ubrzo smo vidjeli da se ona podešavaju na infotainment zaslonu u kombinaciji s tipkom na kolu volana (nešto kao i kod Tesla modela).
U unutrašnjosti vas očekuju automatski klima uređaj, grijanje sjedala i upravljača. Sam upravljač je presvučen umjetnom kožom i jako je lijepog oblika.
Uz ambijentalno osvjetljenje koje okružuje, novi Starray se može pohvaliti svojim avangardnim iskustvom sinkronizacije glazbe. Zanimljiva je i dijamantno brušena ručica mjenjača. Tu su i elektronička parkirna kočnica, kao i automatsko zadržavanje vozila na mjestu (Auto Hold).
Prostrana kabina osigurava priličnu udobnost i prostor za petero odraslih putnika. Prednja sjedala su električno podesiva, vozčko u 6 točaka, a suvozačko u 4 točke, od lumbalne podrške do visine sjedišta za optimalno opuštanje i ergonomiju. Grijana su i prednja sjedala te stražnja sjedala (ne uključuje središnje sjedalo).
Geely kaže kako Starray odražava predanost održivosti, koristeći ekološki prihvatljive materijale i energetski učinkovit dizajn koji zadovoljava potrebe vozača budućnosti uz minimalan utjecaj na okoliš.
Sustavi sigurnosti i pomoći vozaču
Da sve nebi ostalo smo na lijepom dizajnu, Starray je dizajniran kako bi ispunio stroge sigurnosne standarde i opremljen najnovijim tehnologijama. Opremljen je mnogim praktičnim i sigurnosnim ADAS funkcijama, kao što su: Inteligentni prilagodljivi tempomat (ACC) (Funkcije uključuju automatsko ubrzavanje, kočenje i održavanje sigurne udaljenosti od drugih vozila), Sustav upozorenja o napuštanju traka (LDW) (štiti od nenamjernog skretanja).
Pomoću kamera na vjetrobranskom staklu, koje prate oznake na traku, sustav LDW pri napuštanju traka bez signalizacije izdaje vizualno, zvučno ili vibracijsko upozorenje, omogućujući trenutnu korekciju i smanjenje rizika od sudara), Sustav automatskog kočenja u nuždi (AEB) sprječava sudare i štiti putnike od moguće štete. U nepredvidivim situacijama reagira brzo i ublažava posljedice nesreće, Identifikacija prometnih znakova, Pomoć za vožnju na autocesti.
Čelični okvir nudi neusporedivu zaštitu za putnike, zahvaljujući torzijskoj otpornosti od 32 000 Nm/°. U slučaju sudara, čelični okvir učinkovito apsorbira i raspoređuje sile, čime se smanjuje udar na putnike.
Uz sigurnosne zračne jastuke, sustav prepoznavanja prometnih znakova i upozorenje na poprečni promet straga, Starray pruža dodatnu sigurnost vozaču i putnicima. Tu su i senzori za parkiranje straga, prednji parkirni senzori, HD Surround Vision, sigurnosne brave za djecu, automatsko zaključavanje vrata, inteligentna kontrola dugih svjetala.
Tu su prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni zračni jastuci za vozača i suvozača ugrađeni u sjedalo, kao i zračne zavjese za glavu.
Pogonski sklop 1.5TD DCT 174 KS
Geely Starray pokreće četverocilindrični 1,5-litreni (1499 cm³) turbo benzinski motor, razvijen u suradnji s Volvom, snage 174 KS (128 kW) i okretnog momenta od 290 Nm pri 2000-3500 okr./min.
Motor je uparen sa sofisticiranim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (7DCT), koji omogućuje brzo i glatko mijenjanje brzina, poboljšavajući ekonomičnost goriva i obogaćujući užitak vožnje. Pogon je na prednja dva kotača.
Što se performansi tiče, Starrayu ne nedostaje snage, a i vožnja je prilično uglađena. Ubrzanje od 0-100 km/h je 9,7 s, a krajnja brzina 190 km/h. Proizvođač navodi mješovitu potrošnju goriva od 6,8 l/100 km (prema NEDC ciklusu vožnje) i CO2 emisije od 158 g/km, odnosno emisijski razred Euro 6b. Ipak, ove podatke treba uzeti s rezervom i sve ovisi o pojedinom vozaču i njegovom stilu vožnje, kao i uvjtima u kojima se vozi. Volumen spremnika goriva je 54 litre.
Recimo još i da Starray ima na izbor četiri načina vožnje: Intelligent, Eco, Comfort i Sport.
Što se ovjesa tiče, Starray ima sprijeda neovisni prednji ovjes tipa MacPherson, a straga Multi-link ovjes. Naravno, sprijeda i straga su disk kočnice, dok su prednje ventilirane.
Za kraj, što se cijena tiče Geely Starray kreće od GK razine opreme s 1.5 motorom od 174 KS i 7 DCT mjenjačem po cijeni od 34.990 eura, a snažniji motor 2.0TD od 238 KS i 8 AT u razini opreme GF stoji 42.990 eura (PDV i PPMV uključeni).