SVJETSKA PREMIJERA

Ovo je novi Volkswagen T-Roc: Druga generacija svestranog crossovera poboljšana u svim područjima

27.08.2025 u 14:15

Bionic
Reading

S potpuno novim hibridnim pogonima, potpuno novom i visokovrijednom unutrašnjosti koja uključuje infotainment sustav, cockpit i sustave za rukovanje najnovije generacije, uz više prostora u unutrašnjosti i prtljažniku te ADAS sustavima više razine, T-Roc čini veliki iskorak u razvoju

Volkswagen je danas imao poseban razlog za slavlje, jer je održao svjetsku premijeru nove druge generacije modela T-Roc, jednog od svojih najuspješnijih modela.

Samo se prošle godine otprilike 292.000 kupaca novih vozila odlučilo za ovaj All-rounder. Time je ovaj model nakon modela Tiguan najuspješnije Volkswagen SUV vozilo diljem svijeta. Prva generacija jednog od najprodavanijeg modela na tržište je stigla 2017. te je dodatno poboljšana u modelskoj godini 2022. Upravo predstavljenog nasljednika Volkswagen je poboljšao u svim područjima.

S potpuno novim hibridnim pogonima, potpuno novom i visokovrijednom unutrašnjosti koja uključuje infotainment sustav, cockpit i sustave za rukovanje najnovije generacije, uz više prostora u unutrašnjosti i prtljažniku te sustavima potpore za vozača više razine, T-Roc čini veliki iskorak u razvoju. Dok silueta i krov nedvojbeno slijede DNK modela T-Roc, dizajnerski je tim reinterpretirao prednji i stražnji kraj do posljednjeg detalja. Kompaktni SUV, također poznat kao Crossover terensko vozilo (CUV) zbog svog stražnjeg dijela nalik coupé vozilu i voznih karakteristika, svojim izražajnim prednjim krajem odražava karizmatičnu neovisnost i istovremeno pokazuje svu raznolikost novog lica marke Volkswagen.

Volkswagen T-Roc - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Novi T-Roc u Hrvatskoj

Početak pretprodaje u Hrvatskoj se očekuje do kraja godine, a prvi primjerci kod nas stižu početkom 2026. godine kada se očekuje i službeni početak prodaje novog modela.

Tehnologije od vrha do dna

Uz modele Taigo, T-Cross, Tiguan, Tayron i Touareg i model T-Roc pripada jednom od najvećih SUV programa marke na europskom kontinentu. Model T-Roc pozicioniran između modela T Cross i većeg modela Tiguan pritom se uz više od dva milijuna prodanih primjeraka od 2017. razvio ne samo u jedan od najuspješnijih Volkswagen modela, već i u najprodavaniji model koncerna na godišnjoj osnovi.

Sada već druga generacija SUV All-roundera s pet sjedala ima potencijal daljnjeg razvoja svoje pozicije u okviru marke, koncerna i konkurentnog okruženja. Poanta: nakon aktualnog modela Tiguan (debi 2024.) i modela Tayron (debi 2025.) novi model T-Roc je treći SUV model marke Volkswagen, koji se temelji na najnovijoj razini evolucije modularne poprečne platforme: MQB evo, i time se posebno ističe.

Zahvaljujući platformi MQB evo, model T-Roc prenosi novu razinu tehnologije u segment kompaktnih SUV vozila. Preuzima brojne sustave 'top down' od većih modela Tiguan i Tayron te je i na istoj kvalitativnoj razini s ovim Volkswagen modelima. Novi je T-Roc revolucionaran i u pogledu održivosti: oko 20 posto sveukupnih plastičnih materijala u vozilu sastoji se od reciklata, što odgovara težini od do 40 kg. T-Roc je prvi Volkswagen koji je postigao tako veliki udio reciklata.

Serijska hibridna tehnologija

U Europi je novi T-Roc dosljedno pogonjen inovativnim hibridnim turbobenzinskim motorima. Prebacivanje stupnjeva prijenosa preuzima automatski mjenjač. Ulaznu verziju obilježavaju dva 48 V blaga hibridna pogona (eTSI) snage 116 KS (85 kW) i 150 KS (110 kW). Ova dva elektrificirana motora povezana su sa 7-stupanjskim automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG i bit će dostupna odmah s početkom prodaje. Naknadno će uslijediti dva potpuno novorazvijena hibridna pogona, a obje verzije, blago hibridna i hibridna, imaju pogon na prednje kotače. Kao i kod prethodnih modela i novi će T-Roc kasnije biti dostupan s 4MOTION pogonom na sve kotače u kombinaciji s 2.0 l TSI motorom.

Bitni dodatni milimetri

Idealan omjer kompaktnih vanjskih dimenzija i samouvjerene unutrašnjosti s pet sjedala, koja je time potpuno prilagođena obitelji, jedan je od razloga zašto je prva generacija modela T-Roc prodana u više od dva milijuna primjeraka. Taj je odnos dodatno poboljšan novim modelom T-Roc. Druga je generacija dužine 4373 mm, točno 122 mm duža od svog prethodnika, a međuosovinski razmak između kotača od lakog metala veličine od sada 20’’ (ranije do 19’’) porastao je na 2631 mm (+28 mm). To se povećanje očituje u povećanju prostora u unutrašnjosti modela T-Roc.

Dinamičniji dizajn

Izdužene proporcije također pozitivno utječu na još dinamičniji dizajn. Činjenica je da je prethodnika već krasio jedinstveni stil dizajna. Ove stilske značajke uključuju upečatljivu srebrnu prugu koja se proteže od A stupa do D stupa. Zbog njezinog oblika, dizajneri je nazivaju 'hokejaškom palicom'. Također vrlo tipično: mišićavi i snažni rameni pojas koji se proteže preko stražnjeg ruba kućišta kotača. Ova su svojstva utkana u DNK ove serije ponovljena i u novorazvijenom dizajnu nasljednika. To znači da je, premda redizajniran i dodatno razvijen do posljednjeg mm, odmah prepoznatljiv kao T-Roc.

Međutim, daljnji razvoj dizajna zahtijeva i hrabrost kombiniranja DNK najprodavanijeg modela s potpuno novim elementima i time njegovu tranziciju u novo doba. Upravo je to slučaj u pogledu prednjeg kraja novog modela T-Roc: njegovo 'lice' sada ima stilsku sličnost s ostalim aktualnim Volkswagen modelima kao što su Tayron i ID.7. No kod modela T-Roc to je rezultiralo neovisnim 'licem proizvoda' i time novim originalom.

Dizajn osvjetljenja također igra ključnu ulogu u reinterpretaciji modela T-Roc. Sprijeda se koriste potpuno nova LED glavna svjetla. Najviša razina razvoja uključuje inovativna 'IQ.LIGHT – matrix LED glavna svjetla' koja su, poput standardnih LED Plus glavnih svjetala u višim razinama opreme, povezana uskom LED trakom i osvijetljenim VW logotipom. Stražnji kraj također je u potpunosti redizajniran s kontinuiranom LED trakom koja je u višim paketima opreme također osvijetljena u sredini, a ima i crveno osvijetljeni VW logotip.

Volkswagen T-Roc - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Unutrašnjost koja povezuje s višom klasom

Novi T-Roc također čini veliki iskorak u pogledu unutrašnjosti, rušeći uobičajene granice klase kvalitetom materijala, progresivnim, čistim dizajnom i inovativnim tehnologijama. Vizualna i taktilna značajka ovog iskoraka u kvaliteti je površina instrumentne ploče, koja je prekrivena novorazvijenom strukturom tkanine. Tkanina stvara atmosferu dnevnog boravka i ističe visoku kvalitetu modela T-Roc.

Istovremeno elegantan, čist dizajn unutrašnjosti stvara posebno čist i ugodan ambijent koji daje osjećaj doma. K tomu: namjerno izostavljanje klasičnih dekorativnih elemenata rezultira urednom unutrašnjošću koja ističe vrijednost detalja, poput ambijentalnog osvjetljenja koje, po prvi put u VW vozilu, osvjetljava unutrašnjost kroz perforirane površine presvučene umjetnom kožom.

U središtu pozornosti tijekom razvoja modela T-Roc bilo je i ergonomsko rukovanje. Stoga su, primjerice, iznova koncipirane ručice za otvaranje vrata: integrirane su u naslone za ruke prednjih vrata, a vozač i putnici automatski hvataju estetski dorađenu srebrno-crnu ručicu i intuitivno je povlače prema gore kako bi otvorili vrata - primjer krilatice 'oblik slijedi funkciju' u svom najčišćem obliku.

Novi T-Roc također preuzima brojne detalje od većih modela Tiguan i Tayron, poput najnovije evolucije prekidača za doživljaja vožnje (Driving Experience Control) za upravljanje profilima vožnje i glasnoćom. Novitet u ovoj klasi također je opcijski head-up zaslon na vjetrobranskom staklu modela T-Roc. Značajke poput novog 'Digital Cockpit Pro' u velikom pravokutnom formatu predstavljaju tehnologije usmjerene na korisnika. Uz uobičajene 'Views', prvi put nudi potpuno smanjeni prikaz, budući da nije uvijek potreban puni spektar informacija.

All-rounder s pet sjedala

Svatko tko sjedne sprijeda u T-Roc kao vozač ili suvozač i pusti pogled da luta po elegantnom cockpitu i visokom poklopcu motora, neće se nužno osjećati kao da je u SUV vozilu kompaktnije klase. Taj dojam pojačava prostor koji nudi druga generacija modela T-Roc, a koji je prikladan za duga putovanja i obitelji. Čak i ako sprijeda sjede osobe više od 1,85 m, putnici straga slične tjelesne građe imaju dovoljno mjesta. Za to je zaslužan dodatak od ukupno 122 mm, za koliko je novi T-Roc narastao u dužinu.

Povrh toga, vrhunska verzija 'Style' bit će prvi put dostupna u modelu T-Roc s električno namjestivim ergoActive sjedalom u 14 smjerova i funkcijom masaže. Volkswagen time prenosi značajku iz srednje i više klase u segment modela T-Roc. Činjenica: udobnost sjedenja u novom modelu T-Roc zasigurno je liga za sebe. Osim toga, osigurano je i dovoljno prostora za prtljagu svih pet putnika: zahvaljujući porastu u dužinu, kapacitet prtljažnika povećao se za 20 litara, na 465 l natovaren do visine naslona stražnjih sjedala.

Prijenos tehnologije uz MQB evo

Volkswagen već desetljećima demokratizira napredak, a time i sigurnost i udobnost svojih vozila. Novi T Roc još je jedan primjer puta koji koristi ekonomije razmjera i sinergije između pojedinačnih serija kako bi ponudio tehničke inovacije u svim segmentima. Pozadina: druga se generacija najprodavanijeg SUV modela temelji na platformi MQB evo, najnovijoj evolucijskoj fazi modularne poprečne platforme. Tehnološki paket čiji se sustavi koriste i u velikom modelu Tayron ili najprodavanijem modelu srednje klase Passat.

Zbog najnovije serije MQB evo, T-Roc sada može iskoristiti sve prednosti hardverskog i softverskog razvoja ove modularne platforme. Tu se ubraja i nova razvojna faza sustava potpore 'Travel Assist', koji sada ne samo da podržava automatsku promjenu voznog traka, već još proaktivnije reagira na nadolazeća ograničenja brzine ili njihovo ukidanje.

K tomu, novi T-Roc po prvi put ima sustave kao što je 'Park Assist Pro' , koji putem funkcije memorije omogućuje uvježbano i time potpuno automatsko parkiranje na udaljenosti do 50 metara, kao i ulazak i izlazak iz parkirnog mjesta putem smartphonea. Još jedan novitet je upozorenje pri izlasku iz vozila, koje može upozoriti putnike prije otvaranja vrata3, ako se od iza približavaju vozila ili biciklisti.

Volkswagen T-Roc - druga generacija
  • Volkswagen T-Roc - druga generacija
  • Volkswagen T-Roc - druga generacija
  • Volkswagen T-Roc - druga generacija
  • Volkswagen T-Roc - druga generacija
  • Volkswagen T-Roc - druga generacija
    +77
Volkswagen T-Roc - druga generacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Četiri razine opreme: 'T-Roc', 'Life', 'Style' i 'R-Line'

Matrica opreme modela T-Roc osmišljena je da bude pregledna i usmjerena na kupca. Kako bi konfiguraciju učinio što jednostavnijom, Volkswagen je povezao serijske i opcijske individualne značajke i pakete s četiri verzije opreme na način koji kupci preferiraju.

Program se sastoji od osnovne verzije 'T-Roc' (u središtu su ekonomičnost i funkcionalnosti), nadogradnja 'Life' (u središtu su funkcionalnost i komfor) te dvije vrhunske verzije 'Style' (u središtu su dizajn i tehnologije) i 'R-Line' (u središtu je sportski stil vožnje). Od verzije opreme 'Life', tipično za model T-Roc, svi su modeli dostupni s dvobojnim lakom.

Ponuda ekskluzivne dodatne opreme za T-Roc Style i T Roc R-Line će uključivati detalje poput adaptivne regulacije voznog postroja DCC, sound sustav tvrtke Harman/Kardon i paket 'Black Style' s crnim vanjskim detaljima, uključujući crne kotače od lakog metala.

Sve je verzije modela T-Roc moguće naručiti s mehanizmom za vuču, čije je okomito opterećenje kuke prikladno i za prijevoz teških električnih bicikala. Novi T Roc moguće je konfigurirati u šest boja: Pure bijela Uni, Wolf siva metalik kao i nove nijanse laka Canary žuta Uni, Flame crvena Uni, Celestial plava metalik i Grenadillschwarz metalik. Za krov je k tomu na raspolaganju dvobojni lak Black Solid Uni.