Njemački je proivođač započeo lansiranje Pola na tržište početkom svibnja 1975. i on i danas oblikuje segment kompaktnih automobila. Sada je u svojoj šestoj generaciji i još uvijek je tražen
Volkswagen Polo slavi svoj 50. rođendan, postavši još davno sinonim za pristupačnu mobilnost početne razine. 'Mali izvana. Veliki iznutra.' To je bio slogan koji je Volkswagen prije pola stoljeća koristio za oglašavanje svog tada najnovijeg modela, Pola. Kada se mali automobil pojavio na tržištu početkom svibnja 1975., nitko nije očekivao da će izuzetno kompaktno vozilo s dvoja vrata postati bestseler – na nacionalnoj i međunarodnoj razini, tijekom pet desetljeća, u šest generacija, s nekoliko prestižnih nagrada, s više od 20 milijuna prodanih primjeraka i kao pionir u segmentu kompaktnih automobila.
Kada su se prvi novi Polo modeli pojavili u prodajnim salonima, bili su dio nove Volkswagenove obitelji modela koja je osvojila ulice početkom 1970-ih. U proljeće 1975. godine, ovaj uglati mali automobil slijedio je Passat (1973.) i Golf (1974.) tada još mlade generacije modela s vodom hlađenim motorom, koji je naslijedio legendarnu VW Bubu.
Kroz šest generacija modela, jasno je da je cjelokupni koncept - koji se sastoji od poštenog omjera cijene i performansi, visoke uporabne vrijednosti, pionirske tehnologije za klasu malih automobila i, naravno, atraktivnog dizajna - i danas popularan i učinio je model bestselerom. Osim toga, Polo je desetljećima uspio oblikovati segment kompaktnih automobila. Priznanja nacionalnih i međunarodnih stručnih medija uključuju nagrade poput Automobil godine 2010., Svjetski automobil godine 2010. i Svjetski urbani automobil 2018.
Trendsetter i serijski pobjednik. Ono što je započelo kao jednostavno vozilo s dvoja vrata 1975. godine, usavršavano je i prošireno u mnogim aspektima tijekom pet desetljeća: u ukupno šest generacija, kao hatchback Polo, kao coupé, kao sportski G40 ili GTI, kao šareni Harlequin, kao karavan, kao notchback s imenom Derby, kao CrossPolo s upečatljivim terenskim izgledom, kao učinkovit Polo BlueMotion i, naravno, kao izuzetno dinamičan Polo R WRC, koji je od 2013. do 2016. okrunjen s četiri naslova svjetskog prvaka u Svjetskom reli prvenstvu (WRC).
Demokratizirajuća inovacija. Svaka generacija Pola nudila je više prostora i udobnosti, učinkovitije motore i inovativne sigurnosne značajke. Uvedene su nove značajke poput prednjih i bočnih zračnih jastuka, servo upravljača, zatezača pojaseva i ABS-a koje su osigurale uspjeh Pola. Sljedeći veliki korak uslijedio je s modularnom transverzalnom matričnom platformom (MQB), koja je postavila nove standarde u pogledu povezivosti, sigurnosti i dinamike vožnje te učinila model još digitalnijim i inovativnijim.
I danas se mali automobil može pohvaliti sustavima pomoći i udobnosti koji su inače dostupni samo u višim klasama vozila. Model je i dalje vrlo popularan diljem svijeta i bit će ažuriran i 2025. godine. Savršen primjer za to je Polo GTI, koji se sada može voziti još dinamičnije - zahvaljujući elektroničkoj kontroli stabilnosti (ESC) koja se može deaktivirati, gumama visokih performansi i novom ovjesu i sustavu upravljanja.
Globalna proizvodnja i svjetski uspjeh. Serijska proizvodnja Pola I započela je u ožujku 1975. u Volkswagenovom sjedištu u Wolfsburgu, a do 1981. godine tamo je proizvedeno 1,1 milijun jedinica. Kako je model rastao na važnosti, proizvodnja se proširila na druge lokacije diljem svijeta, uključujući Španjolsku, Argentinu, Južnu Afriku, Sloveniju, Kinu, Brazil i Indiju. S više od 20 milijuna proizvedenih jedinica, Polo je jedno od najuspješnijih malih kompaktnih vozila na svijetu.
6 generacija VW Pola
Polo I – Prvi Polo, predstavljen u Ženevi u ožujku 1975., bio je jednostavno opremljen model s dvoja vrata u usporedbi s Audijem 50, na kojem je tehnički bio zasnovan novi Volkswagen, a koji je paralelno nudio i Audi. Polo, u početku dostupan s motorom od 40 KS (29 kW), impresionirao je izvanrednim omjerom cijene i performansi te visokom uporabnom vrijednošću. S duljinom od 3,50 m nudio je prostor za četiri osobe plus prtljagu. Izvorna verzija Pola proizvodila se do 1978., a ažurirana verzija do 1981. Proizvedeno je više od 1,1 milijun vozila, uključujući Derby notchback verziju s prostranim prtljažnikom, proizvedenu od 1977. do 1981.
Polo II – U rujnu 1981. Volkswagen je predstavio drugu generaciju Pola s potpuno redizajniranom karoserijom koja je narasla na 3,66 m. Ovaj model Pola s kvadratnim zateznim dijelom bio je mali karavan s dvoja vrata i velikodušnim prostorom. Samo godinu dana kasnije uslijedio je fastback coupé s snažnijim benzinskim motorima. Polo Coupé GT40 lansiran je kao model ograničenog izdanja 1987. godine, najsnažnija varijanta do tada s 85 kW (115 KS). Kao ekonomična varijanta, najmanji dizelski motor sa snagom od 45 KS (33 kW) također je debitirao u Polu 1987. godine. Polo II proizvodio se ukupno 13 godina, s više od 2,7 milijuna prodanih jedinica.
Polo III - Treća potpuno obnovljena generacija uslijedila je 1994. godine: s novom karoserijom, šasijom i motorima. Ovo je također prvi put bilo dostupno kao model s pet vrata. Povećane vanjske dimenzije osigurale su poboljšani prostor, a uvedeni su i moderni sigurnosni sustavi poput zračnih jastuka, zatezača pojaseva i ABS-a. Godine 1995. lansiran je jedan od najneobičnijih Polo modela: Polo Harlequin, čije su se četiri boje mogle kombinirati u modularnom dizajnu. Od 1997. Polo je bio dostupan kao karavan. Ograničena posebna serija debitirala je 1998.: Polo GTI s 125 KS (92 kW), koji je sada prvi put imao i tri magična slova. Ukupno je proizvedeno 3,5 milijuna modela Polo III.
Polo IV – Polo četvrte generacije, predstavljen 2001., imao je novi dizajn s četiri velika jastuka. Prednja svjetla od ar-stakla bila su 15 cm dulja i 5 cm šira od prethodnika. Sada je nudio volumen prtljažnika od 1030 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. Novi motori, uključujući trocilindrične motore i snažne motore s turbopunjačem u Polu GTI, pružali su veću snagu. Sigurnosne značajke poput prednjih i bočnih zračnih jastuka, servo upravljača i ABS-a bile su standardno dostupne. Polo GTI (sada sa 150 KS /110 kW) uslijedio je 2006. godine, zajedno s CrossPolom u robusnom off-road izgledu i Polom BlueMotionom (s emisijom CO2 od samo 99 g/km). Ukupno 4,1 milijun modela četvrte generacije napustilo je tvornička vrata.
Polo V – Polo pete generacije, koji je proslavio svjetsku premijeru u ožujku 2009., bio je dulji od prethodnika s duljinom od gotovo četiri metra. Dizajn su karakterizirale čiste linije. Pet novih motora nadopunilo je ponudu modela, uključujući Polo BlueMotion, koji je predstavljen u prosincu 2009. i u prosjeku je trošio samo 3,3 litre dizela na 100 km. Sportski Polo GTI ponovno je bio dio ponude modela, a specijalni model Polo R WRC Street sa svojim TSI motorom od 220 KS (162 kW) bio je prvi put dostupan za narudžbu. Najbrži serijski Polo do sada donio je osjećaj motosporta Svjetskog prvenstva u reliju (WRC) na cestu. Volkswagen je prodao ukupno 6,3 milijuna automobila Polo V između 2009. i 2017.
Polo VI – Polo šeste generacije, predstavljen 2017., prvi put je bio baziran na modularnoj transverzalnoj matričnoj platformi (MQB), što mu je dalo brojne opcionalne značajke iz viših klasa vozila. To je uključivalo automatsko kočenje u nuždi (Front Assist) sa sustavom gradskog kočenja u nuždi i nadzorom pješaka, sustav za promjenu trake s nadzorom mrtvog kuta i adaptivni tempomat (ACC). Zahvaljujući modularnom konceptu, Polo je narastao u duljinu za 81 mm i sada nudi volumen prtljažnika od 351 litre. Godine 2021. Polo je sveobuhvatno obnovljen s izoštrenijim dizajnom karoserije i novim opcijskim značajkama poput IQ.LIGHT matrix LED prednjih svjetala i sustava pomoći poput IQ.DRIVE Travel Assist. Kokpit je digitaliziran i nudio je zaslone s dijagonalama zaslona do 25 cm, kao i brojne digitalne značajke poput bežičnog punjenja i App-Connecta. Novi Polo GTI uslijedio je u ljeto 2021. sa snažnim dvolitrenim turbobenzinskim motorom i snagom od 207 KS (152 kW). Godine 2023. debitirao je ograničeni specijalni model Polo GTI Edition 25 s ekskluzivnom opremom u povodu 25. obljetnice Pola GTI. Volkswagen je do danas proizveo više od 2,5 milijuna primjeraka Pola VI.