SVJETSKA PREMIJERA

Volkswagen predstavio Golf GTI Edition 50: Ekskluzivni model s 325 KS za 50. rodjendan GTI-a

23.06.2025 u 09:21

Bionic
Reading

Opcionalni GTI-Performance paket s Performance podvozjem, 19-colnim aluminijskim naplatcima, polu-slick gumama Bridgestone Potenza Race i Akrapovič titanijskim ispušnim sustavom podiže dinamiku vožnje na novu razinu

Volkswagen je na 24-satnoj utrci na Nürburgringu predstavio novi Golf GTI Edition 50.

Bio je to vrhunac prije vrhunca, jer će 2026. godine Golf GTI proslaviti svoju 50. obljetnicu, a marka obilježava ovaj poseban događaj ovim izvanrednim posebnim modelom. Sa snagom od 325 KS (239 kW), Golf GTI Edition 50 ulazi u povijest kao najsnažniji serijski Golf GTI do sada.

Proizvodnja ekskluzivnog posebnog modela trebala bi započeti u Wolfsburgu krajem 2025. godine, tako da Golf GTI Edition 50 može biti isporučen kupcima na vrijeme za početak svoje jubilarne godine od prvog tromjesečja 2026. godine.

VW Golf GTI EDITION 50 - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Više od 2,5 milijuna prodanih primjeraka

Golf GTI je jedan od najuspješnijih kompaktnih sportskih automobila na svijetu. Do danas je diljem svijeta proizvedeno više od 2,5 milijuna jedinica. Na vrijeme za svoj 50. rođendan sljedeće godine, Volkswagen lansira poseban model s fokusom na užitak u vožnji u obliku Golfa GTI Edition 50.

'Već 50 godina GTI u Volkswagenu predstavlja više od samo performansi, preciznosti i užitka u vožnji: to je način života koji ujedinjuje naše obožavatelje diljem svijeta – i bitan element onoga što nas čini tako jakima kao marku', kaže Thomas Schäfer, izvršni direktor marke Volkswagen. 'S najbržim i najsnažnijim proizvodnim modelom do sada, slavimo pola stoljeća strasti prema GTI-ju. Jedno je sigurno: GTI će prirodno živjeti u budućnosti – bez ikakvih kompromisa.'

Prvoklasna dinamika vožnje – uključujući i na trkaćoj stazi

'Golf GTI Edition 50 je naš najbrži i najsnažniji GTI do sada. S opcijskim Performance paketom podigli smo koncept GTI-ja na potpuno novu razinu', objašnjava Sebastian Willmann, voditelj odjela za razvoj šasije i dinamiku vožnje u VW-u. Novo podešeno sportsko podvozje DCC, fino podešena blokada prednjeg diferencijala i visokoprecizno progresivno upravljanje pružaju poboljšane dinamičke performanse u jubilarnom modelu. Rezultat je posebno orijentiran specijalni model s vlastitim karakterom.

Willmann nastavlja: 'U opcionalno Performance podvozje uključili smo naše iskustvo stečeno pedeset godina razvoja GTI-a. Kako bismo to postigli, nadogradili smo tehnologiju podvozja legendarnog Golfa VII GTI Clubsport i, u kombinaciji s novim polu-glatkim gumama, uspjeli dodatno povećati razinu prianjanja na prednjoj osovini, a istovremeno postići vrlo neutralno i agilno upravljanje. Stoga ne samo da svojim kupcima nudimo najperformansniji GTI ikad, već smo i značajno poboljšali preciznost pri upravljanju u zavojima te učinili iskustvo vozača još ugodnijim.'

Rekordna vožnja – stazom Nordschleife za samo 7:46 min

Profesionalni vozač utrka Benjamin Leuchter je istaknuo izvanredan potencijal Golfa GTI Edition 50 na trkaćoj stazi Nürburgring Nordschleife dugoj 20,832 km. U vremenu od 07:46:13 minuta, Volkswagenov testni i razvojni vozač odvezao je najbrži krug ikad završen u serijskom Golfu na stazi poznatoj kao 'Zeleni pakao' u travnju 2025.

'Za mene je Golf GTI Edition 50 najprecizniji i najsportskiji Volkswagen koji sam ikada vozio', kaže Leuchter. 'Jako me podsjeća na Golf GTI Clubsport S iz 2016. godine.

Golf GTI Edition 50 je najbrži serijski Volkswagen model na stazi Nordschleife Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Međutim, Golf GTI Edition 50 sustavno je još jednom poboljšan. Budući da je tako intuitivan i precizan, imam puno povjerenja u automobil i mogu ga stvarno gurati do krajnjih granica.'

Više snage, više agilnosti

Volkswagen oprema poseban model 2,0-litrenim turbomotorom – modifikacijom pogonske jedinice iz Golfa GTI Clubsport s 300 KS (221 kW). Zahvaljujući internim mjerama na motoru, Volkswagenov tim za motore uspio je povećati snagu Golfa GTI Edition 50 na 325 KS (239 kW) – u usporedbi s klasičnim Golfom GTI u osnovnoj konfiguraciji sa 265 KS (195 kW), to je dodatnih 60 KS (44 kW).

VW Golf GTI EDITION 50 - u vožnji Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Maksimalni okretni moment modela Edition 50 povećan je na 420 Nm. Za usporedbu, Golf GTI Clubsport ima maksimalni okretni moment od 400 Nm, dok Golf GTI proizvodi 370 Nm.

Šasija Golfa GTI Edition 50 dodatno je usavršena i prilagođena većoj snazi. Osnovnu konfiguraciju čine MacPherson prednja osovina i stražnja osovina s četiri spone. Sveukupno, jubilarni model je 15 mm niži od osnovne konfiguracije.

Opcijski GTI-Performance paket

Za one koji vole još sportskiji stil, Volkswagen će ekskluzivno za Golf GTI Edition 50 ponuditi opcijski GTI Performance paket s Performance podvozjem. Zbog veće krutosti opruga, prirodna frekvencija na prednjoj i stražnjoj osovini povećana je za oko 20 posto. To rezultira boljim karakteristikama potpore, puno izravnijim odzivom i manjom sklonošću prevrtanju i naginjanju.

Volkswagen Golf GTI Edition 50
  • Volkswagen Golf GTI Edition 50
  • Volkswagen Golf GTI Edition 50
  • Volkswagen Golf GTI Edition 50
  • Volkswagen Golf GTI Edition 50
  • Volkswagen Golf GTI Edition 50
    +41
Volkswagen Golf GTI Edition 50 Izvor: Promo fotografije / Autor: Gruppe C Photography

S daljnjim spuštanjem za 5 mm, Golf GTI Edition 50 je 20 mm niži od standardnog Golfa. Prilagođeni nosači ovjesa optimiziraju vrijeme odziva za dinamičko uzbuđenje. Paket također dolazi s Bridgestoneovim polu-glatkim (semi-slick) gumama Potenza Race veličine 235 na kovanim kotačima Warmenau od 19 cola, kao i laganim R-Performance ispušnim sustavom sa stražnjim prigušivačem od titana.

Bridgestone gume su potpuno novi razvoj koji pruža bolje prianjanje uz manji otpor kotrljanja i lakše su oko 1,1 kg po gumi od standardnih guma. S težinom od samo 8 kg po naplatku, kovani kotači su oko 3 kg lakši od standardnog 19-colnog naplatka. Osim toga, ispušni sustav od titana Akrapovič štedi dodatnih 11 kg.

Ekskluzivna oprema za obljetnicu

Golf GTI Edition 50 se može pohvaliti brojnim značajkama iznutra i izvana. U kombinaciji s crvenim sigurnosnim pojasevima, sportskim sjedalima s karo uzorkom, linijom u Racing Green zelenoj boji i elementima sintetičkog velura stvaraju visokokvalitetni ambijent s dodirom motorsporta.

Novodizajnirani višenamjenski kožni sportski upravljač ima ukrase s logotipom GTI 50. Zajedno s integriranim ručicama za mijenjanje brzina za sedmerostupanjski DSG mjenjač, ​​nudi pravi motorsport osjećaj. Sjedala i upravljač tako predstavljaju sučelja s iznimnom šasijom i motorom Golfa GTI Edition 50.

VW Golf GTI EDITION 50 - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen

Izvana, logo GTI 50 se nalazi na krovnom spojleru i unutarnjim stranama vanjskih retrovizora. Ostale ekskluzivne značajke uključuju posebne ukrase na pragovima vrata, krov s crnom bojom, crna kućišta vanjskih retrovizora i crne obloge ispušnih cijevi na ispušnom sustavu. Upečatljiva bočna pruga na bočnim nosačima s prelazom boje od crne do Tornado crvene dodatno naglašava sportski karakter vozila.

Za Golf GTI Edition 50 planirano je pet vanjskih boja: uz karakterističnu čisto bijelu, to su Moonstone siva, Grenadilla crna metalik i – ekskluzivno za jubilarni model – Dark Moss zelena metalik i Tornado crvena. Tornado crvena je boja koja je sinonim za visokoperformansna Volkswagenova vozila tijekom desetljeća od 1986. Brojni vrhunski modeli svog vremena nosili su prepoznatljivu boju laka, uključujući Golf II GTI 16V, Golf III VR6 i Golf VII GTI TCR.