test automobila

Vozili smo VW Tayron 1.5 TSI eHybrid: Veliki elegantni obiteljsko-poslovni SUV s izvrsnim PHEV pogonom

22.08.2025 u 03:00

Bionic
Reading

Pogonski plug-in hibridni sklop se sastoji od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1.5 TSI snage 150 KS (110 kW) koji, zajedno s električnim motorom od 85 kW (116 KS), daje snagu sustava od 204 KS (150 kW) uz najveći okretni moment od 350 Nm, koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača

Volkswagen je sredinom listopada 2024. predstavio svoj potpuno novi SUV naziva Tayron. Radi se o velikom, svestranom vozilu s pet ili sedam sjedala, za koje proizvođač kaže da je namijenjen europskom tržištu. Tayron je razvijen i dizajniran u sjedištu Volkswagena u njemačkom Wolfsburgu, a tamo će se i proizvoditi.

Uzmemo li u obzir njegove vanjske dimenzije, prije svega duljinu od gotovo 4,8 m, možemo reći kako je novi Tayron pozicioniran između ekskluzivnog modela Touareg (premium klasa) duljine 4,9 m i učinkovitog modela Tiguan (srednja klasa) koji mjeri u duljinu nešto više od 4,5 m.

Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Mnogi bi odmah mogli zaključiti kako je riječ o produženom Tiguanu, a takva se verzija u prošloj generaciji Tiguana zvala Allspace koja je 22 cm bila duža od standardnog modela Tiguan. No je li to doista tako ili ne provjerili smo na svom jednotjednom testu novog Tayrona. Točna oznaka našeg modela je bila Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus, i riječ je o SUV-u s plug-in hibridnim pogonom ukupne snage sustava 204 KS (150 kW). I da, naš testni model je s pet sjedala, jer verzija sa sedam sjedala nije dostupna u kombinaciji s plug-in hibridnom opcijom pogona.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Novi Tayron prema svom vanjskom izgledu pokazuje jasnu pripadnost Volkswagenovoj velikoj SUV obitelji, dok u isto vrijeme postiže maksimalnu razinu neovisnosti na razini proizvoda. Vizualno, prednji dio Tayrona djeluje posebno visoko, naglašavajući samouvjerenost SUV-a. Veliki, strukturirani poklopac motora snažno je oblikovan prema vanjskim rubovima. Upečatljiva dvostruka LED prednja svjetla također su smještena primjetno visoko.

Dvije vrhunske verzije Elegance i R-Line (u našem slučaju) standardno su opremljene LED Plus prednjim svjetlima, koja između ostalog uključuju automatsku kontrolu dometa prednjih svjetala i dinamička svjetla za zavoje. Izvedena iz tehnologije u Touaregu, IQ.LIGHT HD matrična prednja svjetla dostupna su kao opcija. Zajedno s Tiguanom i Touaregom, novi Tayron je treći model iz Volkswagena koji se može konfigurirati s ovim naprednim prednjim svjetlima.

Volkswagen je jedna od prvih tvrtki koja je ovu tehnologiju dotad luksuzne klase prenijela u srednju i višu srednju klasu. HD je kratica za High Definition, što znači visoka rezolucija izvora svjetlosti. U svakom prednjem svjetlu, 19.200 multipikselnih LED dioda osvjetljava cestu i okolno područje na novu razinu i time poboljšava udobnost i sigurnost. U našem slučaju riječ je o doplatnoj opremi s kontrolom dugog svjetla 'Dynamic Light Assist', a ta opcija uključuje i 3D stražnja LED svjetla s dinamičnim pokazivačima smjera.

Svaki od Tayronovih prednjih svjetala sastoji se od tri modula: bi-matrični modul za matricu pozadinskog dugog svjetla nalazi se izvana. Stvarni HD matrični modul nalazi se u sredini s 19.200 LED dioda koje se mogu individualno kontrolirati i koje omogućuju realizaciju raznih novih svjetlosnih funkcija.

S unutarnje strane nalazi se manji projekcijski modul za statično svjetlo u zavojima i svjetlo za loše vremenske prilike. Dinamičko svjetlo u zavojima generira se putem HD matričnog modula. Nove funkcije svjetla pružaju veliku dodatnu udobnost i sigurnost.

Zahvaljujući IQ.LIGHT HD matričnim prednjim svjetlima, na primjer, Tayron može projicirati svjetlosni tepih na traku: Lane Light. Ovo svjetlo čini vožnju noću udobnijom jer svijetli tepih precizno prati traku. Vozaču također pomaže funkcija orijentacijskog svjetla pri radovima na cesti i na uskim dionicama ceste. Dugo svjetlo bez bliješta jedna je od drugih prednosti ovih prednjih svjetala. Ovisno o brzini i uvjetima ambijentalnog osvjetljenja, po želji može biti kontinuirano aktivan jer 38.400 LED dioda koje se mogu individualno kontrolirati omogućuju maskiranje nadolazećeg prometa i vozila ispred prije nego što svjetlo dopre do ovih sudionika u prometu.

U svim verzijama, VW logo i gornja od dvije vodoravne rešetke hladnjaka prekrivene staklom svijetle kada su svjetla za vožnju aktivna. Vodoravna LED traka tvori vizualno kontinuiranu svjetlosnu traku zajedno s vodoravnim LED trakama dnevnih svjetala u prednjim svjetlima. Spoj svih LED elemenata stvara nepogrešiv dnevni i noćni svjetlosni potpis za Tayron.

Prednji branici imaju individualni dizajn ovisno o liniji opreme. Elegantni Tayron Elegance prepoznaje se po kromiranim elementima u velikoj 3D rešetki hladnjaka. Naša testna sportska R-Line inačica razlikuje se od ostalih inačica vlastitim R-Line dizajnom i crnim elementima zračne rešetke visokog sjaja. Tayron R-Line s Black Style paketom ima dodatnu crnu površinu visokog sjaja u donjem dijelu odbojnika.

Okomite zračne zavjese na vanjskoj strani odbojnika zajednička su značajka svih verzija. Dok su ti aerodinamični kanali za protok zraka uokvireni bojom vozila u Tayron Life i Tayron Elegance, umjesto toga Tayron R-Line (u našem slučaju) koristi se crni element visokog sjaja. Robusnost Tayrona dodatno se odražava u zaštitnoj traci iznad najniže rešetke za usis zraka - i ona ima dizajn koji se razlikuje ovisno o opremi.

Precizne linije i uski razmaci karoserije naglašavaju siluetu Tayrona kao visokokvalitetnog i iznimno robusnog SUV-a. Na vrhu, siluetu karakterizira duga linija krova i grafika prozora koja se proteže u D-stup. Između krova i bočnih prozora, od A- do D-stupa proteže se kromirani element, koji su interni dizajneri prozvali 'hokejaške palice' zbog njihovog oblika na stražnjoj strani - 'hokejaška palica' vizualno produžuje krov i čini da Tayron izgleda ravnije nego što jest na skoro 1,7 m visine.

Dizajn Tayronovog bočnog dijela je jasan i snažan. I ovdje su površine podijeljene vrlo preciznim linijama, stvarajući upečatljive konture u silueti. Počevši od naprijed, linija iznad poklopca motora proteže se kako bi stvorio svijetli rub ispod prozorske klupice koji se nastavlja u D-stupove. Ispod toga, crta karaktera stvara konture u bočnom dizajnu. Ovo počinje u području A-stupa, uključuje ručke prednjih vrata u svoju krivulju, a zatim se penje do stražnjih bočnih vrata s precizno iscrtanim podrezom kako bi se stvorilo snažno područje ramena straga. Undercut se ulijeva u sklopove stražnjih svjetala, a time i u stražnji kraj. Površine vrata dobivaju skulpturalnu stabilnost kroz izmjenične konkavne i konveksne površine. Sa svojim robusnim okvirom kućišta kotača izrađenim od tamne plastike, polukružni, gotovo kvadratni lukovi kotača dominantna su značajka bočnih strana.

Na našem Tayron R-Line modelu, ovi ukrasi su u crnoj boji visokog sjaja. Ispod toga ima prostora za do 20-colne kombinacije kotača i guma (kao u našem slučaju) i velike hodove opruge na terenu izvan ceste. U donjem dijelu karoserije, ukrasi bočnih elemenata obojeni u boju vozila čine kontinuiranu cjelinu s donjim prednjim i stražnjim dijelom. Ova linija također spušta vizualni centar gravitacije. Dizajn krovnih nosača razlikuje se ovisno o opremi: Tayron Life ima crne nosače, dok Tayron Elegance i Tayron R-Line imaju srebrne. U kombinaciji s Black Style paketom za Tayron R-Line, krovne ograde imaju crni premaz visokog sjaja.

Stražnji dio novog Tayrona karakterizira dizajn koji je karakterističan za marku, ali je ipak jedinstven. Sve verzije SUV-a imaju kontinuiranu horizontalnu LED traku. Uska LED traka integrirana je visoko u ovu traku, koja se proteže slijeva nadesno i u skupine stražnjih svjetala, naglašavajući širinu Tayrona. U srednjem području vodoravna traka postaje uža; stoga se čini da donja polovica crveno osvijetljene Volkswagen oznake stoji slobodno. Sustavi osvjetljenja u vrhunskim verzijama Tayrona (u našem slučaju) opremljeni su animacijama dobrodošlice i zbogom.

Vozač može birati između tri različite LED animacije za sklopove stražnjih svjetala. Stražnje staklo također se proteže gotovo cijelom širinom Tayrona; sa strane je uokviren kromiranim elementima u 'hokejskim palicama' (crna visokog sjaja za Black Style), koji su dizajnirani kao vodilice zraka za smanjenje turbulencije u stražnjem dijelu i time poboljšavaju aerodinamiku i domet. Isto vrijedi i za krovni spojler iznad stražnjeg stakla.

Slično kao i prednji kraj, Tayron karakteriziraju stražnji odbojnici s konfiguracijama koje se razlikuju ovisno o verziji opreme, ali svi modeli dijele reflektor koji se proteže cijelom širinom, koji stilski nadopunjuje LED traku između sklopova stražnjih svjetala. Branik Tayrona Elegance također je poboljšan kromiranim ukrasima, dok vizualno prepoznatljiva verzija R-Line ima elemente u crnoj boji visokog sjaja. Čvrsta, crno-zrnasta zaštita donjeg dijela vozila završava stražnji dio prema tlu. Naš model je imao doplatna akustična prednja bočna stakla i dodatno zatamnjena bočna stakla straga te stražnje staklo. Što se aerodinamike Tayrona tiče ona je izvanredna (koeficijent otpora = 0,28) što znatno optimizira njegovu učinkovitost.

Što se strukture tiče, tehnička osnova Tayrona najnoviji je evolucijski stupanj modularne poprečne (MQB evo) platforme. Osim toga, prilagođeni su tehnološki sustavi koji su prvo razvijeni za Touareg. Primjeri tehnologije prenesene na Tayron uključuju interaktivna IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla i sjedala s pneumatskom funkcijom masaže pritisnih točaka s 10 komora.

Prema vanjskim dimenzijama Tayron je drugi najveći Volkswagen SUV u Europi (ne računajući manje crossover modele T-Cross, Taigo i T-Roc): duljina 4792 mm, širina od 1853 do 1866 mm (s retrovizorima 2151 mm), visina od 1666 do 1668 mm, međuosovinski razmak 2789 mm. Visina od podloge je 197 mm, a krug okretanja 12,1 m.

Usporedimo li ga s ostala dva VW SUV modela, pozicioniran je između manjeg Tiguana od 4539 mm (međuosovinski razmak: 2677 mm) i većeg Touarega od 4902 mm (međuosovinski razmak: 2904 mm).

Kad je riječ o njegovom prtljažniku, a naš testni model je bio s pet sjedala, on se kreće od 885 l, do maksimalnih 1905 l s polegnutim naslonima drugog reda sjedala. U samom prtljažniku, osim mehaničkog otpuštanja stražnjeg sjedala iz prtljažnika, standardno se nalaze kuke za torbe i utičnica od 12 V. Naaš je model standardno imao 'Easy Open & Close' električni prtljažnik s virtualnom pedalom. Opcijski se oprema može proširiti utičnicom od 230 V i praktičnim sustavom upravljanja neto prtljagom.

Što se težine tiče, naš testni model je težak 2002 kg (uključen vozač 75 kg i 90 posto spremnika goriva), a može vući nekočenu prikolicu od 1800 kg ili nekočenu od 750 kg.

Naš testni model je imao doplatne 20-colne (8.5Jx20) lakometalne crne polirane naplatke 'York' sa srebrnim detaljima. Ljetne gume Pirelli Scorpion su bile dimenzija 255/40R20 101V.

Vanjska boja našeg Tayrona je doplatna Ultraviolet metalik ljubičasta, dok je unjutrašnjost Soul-Black crna.

Unutrašnjost

Interijer Tayrona karakteriziraju visokokvalitetni materijali, jasan i moderan dizajn, povezani krajolik kokpita i obilje prostora za vozača, putnike i prtljagu. Taktilna i vizualna privlačnost materijala korištenih u interijeru također stvara ugodnu atmosferu. Inače, Tayron dolazi s tri linije opreme: Life, Elegance i R-Line (u našem slučaju). No sve verzije Tayrona imaju upotrebu meke umjetne kože u području ploče s instrumentima, gornjim pločama prednjih vrata, umetcima na vratima i središnjoj konzoli. Ovisno o opremi, površine su oplemenjene rubovima i finim kontrastnim šavovima.

U našem slučaju, u području armaturne ploče i umetcima na vratima, Tayron R-Line ima velike površine obrađene u ArtVelours Eco, stilu koji je obično rezerviran za ekskluzivne sportske automobile. Poput Touarega naš Tayron R-Line ima visokokvalitetne ukrase u izgledu aluminija na istim mjestima. Jastuci sjedala u vrhunskim verzijama standardno su presvučeni ArtVelours Eco.

U našem slučaju R-line Plus razine opreme imali smo standardni nagibni i klizni panoramski krov iznad putnika. Isti stvara svijetlu i prijateljsku atmosferu ili nudi nesmetan pogled na noćno nebo. Za otvaranje, prednji stakleni segment klizi preko stražnjeg, čime se održava maksimalan prostor za glavu u unutrašnjosti. Ako sunce prejako sja, krov se može zamračiti električnom kliznom roletom. Stražnja vrata također su standardno opremljena roletama za zaštitu od sunca za zaštitu djece tijekom putovanja. Dodatno, značajke kao što su standardni trozonski automatski klima uređaj (Air Care Climatronic) i dodatna klimatizirana prednja sjedala osiguravaju optimalnu kontrolu unutarnje temperature. Informacije u nastavku pružaju pobliži pogled na detalje interijera.

Tayronova instrumentna ploča ima horizontalnu arhitekturu koja se proteže cijelom širinom. Prva razina sadrži Digital Cockpit Pro – digitalne instrumente s dijagonalom zaslona od 260 mm (10,25 inča). Sam zaslon zasjenjen je gornjim okvirom ploče s instrumentima.

Promjene stupnjeva prijenosa u Tayronu, koji je uvijek opremljen mjenjačem s izravnim mijenjanjem stupnjeva prijenosa (DSG), izvode se pomoću intuitivnog prekidača na stupu upravljača: klik naprijed – D, klik natrag – R, dodir – P.

Infotainment sustav vizualno slobodno- stojeći zaslon osjetljiv na dodir nalazi se u sredini ploče s instrumentima.

Zaslon za standardni audio sustav (uključujući sučelje za mobilni telefon, Apple CarPlay, Android Auto i naknadnu navigaciju) mjeri 320 mm (12,9 inča) po dijagonali. No mi smo imali najvišu razinu, odnosno, doplatni Paket infotainment sustava Discover Pro Max najviša je razina. To uključuje head-up zaslon na vjetrobranu i veliki zaslon navigacijskog sustava osjetljiv na dodir s dijagonalom od 380 mm (15 inča). To uključuje i IDA glasovni asistent, 2 USB-C priključka sprijeda, 2 USB-C priključka (samo za punjenje) straga te bežično punjenje mobilnog uređaja.

Bez obzira na veličinu zaslona, ​​postavke za klima uređaj, klima uređaj za sjedala i početni gumb za navigaciju izbornikom uvijek se nalaze u fiksnoj donjoj traci zaslona. Sljedeća razina sadrži osvijetljene dodirne klizače za kontrolu temperature i glasnoće zvuka. Alternativno, potonji se može podesiti pomoću gumba na višenamjenskom upravljaču, IDA glasovnog asistenta ili kontrole doživljaja vožnje između vozačevog i suvozačevog sjedala.

Višenamjenska kontrola doživljaja vožnje na središnjoj konzoli (okretni višenamjenski gumb) uvijek je standardna u Tayronu. Osim glasnoće zvuka, može se koristiti za upravljanje profilima vožnje, pogonom na sve kotače (ovisno o verziji motora) i unaprijed konfiguriranim atmosferama. U ovim Atmospheres, postavke za standardno pozadinsko osvjetljenje u 10 boja (po izboru 30 boja) i audio sustav (opcijski Harman Kardon zvučni sustav) spajaju se kako bi stvorili širok raspon osvjetljenja i audio ugođaja. Također se mogu uključiti popisi za reprodukciju sa usluge strujanja Spotify savršeno usklađeni s odgovarajućim atmosferama. Mogu se aktivirati načini Lounge, Energetic, Joy, Minimal i Me. Lounge karakteriziraju prigušene boje, tihi zvukovi i klasična glazba, na primjer. Nasuprot tome, Energetic ima više boja, zvukovi su glasniji, a popis pjesama življi.

Tayron je opremljen posebno ergonomskim sjedalom ergoActive na strani vozača u verzijama opreme Elegance i R-Line (u našem slučaju). Opcijski paket Varenna kože također omogućuje integraciju specifičnih sjedala ergoActive Plus za vozača i suvozača.

U ovom slučaju, a mi ga nismo imali u svom testnom modelu, opseg opreme je proširen na električno podešavanje u 14 smjerova uključujući funkciju memorije, podešavanje dubine sjedala, pneumatsku funkciju podešavanja lumbalne potpore u četiri smjera i pneumatsku masažu točaka pritiska u 10 komora u naslonima – sustavi koji imaju adaptiran iz Touarega.

Osim toga, automatsko uključivanje grijanja sjedala i ventilacije sjedala može se konfigurirati ovisno o vanjskoj temperaturi. Posljednje, ali ne manje važno, kožni višenamjenski upravljač također se može grijati u kombinaciji s ovim paketom. Mi smo imali doplatni Zimski paket 'Plus' koji uključuje: Sportski grijani kožni višenamjenski upravljač; Grijanje prednjih sjedala uključujući grijanje vanjskih sjedala u drugom redu sjedenja; Grijanje vjetrobranskog stakla.

Sjedala u drugom redu imaju podešavanje nagiba i uzdužnog naslona i mogu se preklopiti u omjeru 1/3 do 2/3. Putnici straga uživaju u maksimalnom prostoru za noge na razini luksuzne klase. Ako je središnje sjedalo slobodno, ovdje se može preklopiti središnji naslon za ruku. Dva držača za čaše mogu se izvući iz naslona za ruke. Ovaj nastavak se može zakretati ulijevo i udesno i ima spoj na prednjoj strani gdje se tableti i pametni telefoni mogu zaključati na mjestu.

Recimo samo kako Tayron može biti konfiguriran i kao model sa sedam sjedala (nije dostupno u kombinaciji s plug-in hibridnom opcijom – kao u našem slučaju), drugi red sjedala može se preklopiti prema naprijed s praktičnom funkcijom ulaska kako bi se omogućio pristup trećem redu sjedala.

Ovdje se nalaze dva zasebna sjedala za manje goste na brodu. Kada se ne koriste, dva sjedala u trećem redu mogu se preklopiti kako bi se stvorio pod prtljažnika.

Napredni ADAS sustavi pomoći vozaču

Ponuda serijskih sustava potpore za vozača također je velika. Oni uključuju automatsku regulaciju razmaka (ACC), funkciju kočenja pri skretanju ako se približava vozilo iz suprotnog smjera, sustav potpore pri promjeni voznog traka (Side Assist), sustav potpore za zadržavanje vozila na voznom traku (Lane Assist), sustav automatskog kočenja u nuždi uključujući nadzor pješaka i biciklista (Front Assist), sustav stražnje kamere i dinamički prikaz prometnih znakova.

Serijska oprema također uključuje upozorenje pri izlasku (Exit Warning). To je proširenje sustava za potporu pri promjeni voznog traka trake i, unutar ograničenja sustava, može spriječiti otvaranje jednih vrata ako se vozilo približava straga. Sustav izdaje i akustična i vizualna upozorenja.

Mi smo standardno imali Park Assist Pro sustav, Keyless Access i alarm.

Naš testni Tayron je imao doplatni Paket 'IQ.DRIVE' koji uključuje sljedeće: Area View; Travel Assist (adaptivni Lane Assist i Emergency Assist); El. preklopiva vanjska osvrtna zrcala, grijana, automatski zatamnjiva na vozačevoj strani, s memorijskom funkcijom; Proaktivnu zaštita putnika.

Recimo i kako je Euro NCAP (Europski program za procjenu novih automobila) u svibnju ocijenio Tayron s 5 zvjezdica. Ovaj izvrstan rezultat je novi Tyron osvojio na temelju četiri kriterija: zaštita odraslih putnika, zaštita djece putnika, zaštita ranjivih sudionika u prometu (npr. pješaka, biciklista itd.) i sigurnosna podrška koju pružaju sustavi pomoći vozaču i sprječavanja nesreća.

Volkswagen Tayron zaradio 5 zvjezdica za sigurnost na Euro NCAP-u Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

Ovih 5 zvjezdica odražava ne samo kontinuirano poboljšanje sigurnosnih standarda, već i izvrsnu opremu sa sustavima pomoći za sprječavanje nesreća kao standardom.

Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus
  • Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus
  • Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus
  • Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus
  • Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus
  • Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus
    +66
Volkswagen Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogonski 1.5 TSI eHybrid DSG plug-in hibridni sklop

Novi VW Tayron dolazi sa sedam učinkovitih pogonskih sustava: dva plug-in hibridna pogona (eHybrid), djelomičnim hibridnim pogonom (eTSI), dva benzinska motora opremljena turbopunjačem (TSI) i dva dizelska motora opremljena turbopunjačem (TDI). Spektar snage kreće se od 150 KS (110 kW) do 272 KS (200 kW).

Benzinski motor opremljen turbopunjačem i najsnažniji dizelski motor opremljen turbopunjačem kombinirani su s pogonom na sve kotače 4MOTION, a sve ostale verzije imaju pogon samo na prednjim kotačima. I da, sve verzije modela Tayron opremljene su automatskim mjenjačem s dvije spojke (DSG).

Dva plug-in hibridna modela predstavljaju posebno inovativno pogonsko rješenje jer nude velike dosege na električni pogon za svakodnevnu vožnju, privremeno pretvarajući Tayron u električno vozilo. Istovremeno, oba modela Tayron eHybrid oduševljavaju u vožnji na velikim udaljenostima s velikim ukupnim dosegom od oko 850 km i niskim vrijednostima potrošnje.

U osnovnoj verziji, kombinacija 4-cilindričnog motora opremljenog turbopunjačem i električnog motora proizvodi snagu sustava od 204 KS (150 kW). Nasuprot tome, top verzija isporučuje 272 KS (200 kW).

Zahvaljujući bateriji s kapacitetom od 19,7 kWh (neto), Volkswagen osigurava doseg na električni pogon veći od 100 km za modele Tayron eHybrid. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC wallboxu ili AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje.

Dakle, naš testni Tayron je imao slabiju verziju PHEV pogona, ukupne snage sustava od 204 KS (150 kW). Inače, ovaj PHEV pogonski sklop koriste i druge marke Volkswagen grupe, a mi smo ga nedavno vozili u modelima Škoda Kodiaq Selection Plus 1.5 TSI DSG PHEV i Cupra Terramar 1.5 e-Hybrid 150 kW.

PHEV pogonski sklop se sastoji od 4-cilindričnog turbobenzinskog motora 1.5 TSI (obujam 1498 cm³) snage 150 KS (110 kW) koji, zajedno s električnim motorom od 85 kW (116 KS), daje snagu sustava od 204 KS (150 kW) uz najveći okretni moment od 350 Nm, koja se prenosi na prednje kotače preko 6-stupanjskog DSG mjenjača. Okretni moment samo benzinskog motora je 250 Nm pri 1500-4000 okr./min. Norma ispušnih plinova je EURO 6 EA. Ubrzanje našeg testnog Tayrona od 0 do 100 km/h je 8,6 s, a krajnja brzina 210 km/h. Treba reći kako samo na struju naš Tayron može ići brzinom od 140 km/h.

O prednostima plug-in hibridnih pogonskih sustava ne treba trošiti suviše riječi. Ali recimo da je u kombinaciji ICE motora i elektromotora uz poznavanje PHEV sustava potrošnja izrazito ekonomična. Dok se u vožnji urbanim sredinama može dosegnuti veliki domet u čisto električnoj vožnji, čime se vrlo malo ili gotovo nikako ne utječe na okoliš. S druge strane, kombinacija dvaju tipova pogonskih motora omogućuje i ukupan domet, koji u određenim okolnostima može dosegnuti s jednim punjenjem spremnika goriva i baterije i do 1000 km.

Potrošnja goriva našeg PHEV modela u kombiniranim uvjetima samo s benzinskim motorom (ICE) je 6 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 137 g/km (WLTP). Potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima s benzinskim i elektromotorom je 0,5 l/100 km. Spremnik benzinskog goriva je 45 litara.

Baterija i punjenje

Nova visokonaponska litij-ionska (Li-Ni-Co-Mn) baterija kapaciteta 25,7 kWh (19,7 kWh neto) omogućuje čisto električni domet u kombiniranim uvjetima do 114 km po WLTP ciklusu. U gradu u vožnji na električni pogon je moguće dosegnuti i 139 km.

Punjenje do 11 kW na zidnim kutijama i AC punjačima, kao i 50 kW na DC punjačima za brzo punjenje osigurava brzo punjenje baterije kod kuće ili na putu. Što se vremena punjenja tiče, na DS 50 kW punjaču za punjenje od 10 do 80 posto treba 25 minuta, a na AC punjaču od 11 kW od 0 do 100 posto treba 2 sata i 30 minuta. Inače, energija se također rekuperira u vožnji tijekom kočenja.

Vozač ima na izbor četiri načina vožnje: Eco, Comfort, Sport i Individual. Treba reći i kako infotainment sustav uključuje brojne funkcije specifične za plug-in hibridnu verziju kako bi, na primjer, pretraživanje stanica za punjenje bilo posebno jednostavno.

Što se ovjesa tiče, sprijeda je MacPherson s donjim trokutastim polugama i torzijskim stabilizatorom, a stražnja osovina je s više elemenata, s jednom uzdužnom i tri poprečne poluge, s torzijskim stabilizatorom.

Za kraj, Volkswagen Tayron kod nas kreće s verzijom 2.0 TDI DSG Life 150 KS od 44.782 eura, 2.0 TDI DSG Life Plus 150 od 44.957 eura, 1.5 TSI eHybrid DSG Life 150 od 45.554 KS, 1.5 TSI eHybrid DSG Life Plus 150 KS od 45.754 eura, 2.0 TDI DSG Elegance 150 KS od 49.382 eura, 1.5 TSI eHybrid DSG Elegance 150 KS od 53.246 eura, 2.0 TDI DSG R-Line 150 KS od 51.170 eura, 2.0 TDI DSG R-Line Plus 150 KS od 52.270 eura, 2.0 TDI DSG 4M R-Line 193 KS od 58.202 eura, 2.0 TDI DSG 4M R-Line Plus 193 KS od 59.594 eura, 1.5 TSI eHybrid DSG R-Line 150 KS od 54.297 eura, 1.5 TSI eHybrid DSG R-Line Plus 150 KS od 55.397 eura.

Naš testni model Tayron 1.5 TSI eHybrid DSG R-line Plus sa svom dodatnom opremom stoji 62.628,59 (uključujući pripadajući PDV i PPMV).