iz berlina: bojan mušćet

Tportal na jednom od najvećih sajmova potrošačke elektronike: IFA 2020. je otvorena uz značajne sigurnosne mjere

03.09.2020 u 12:07

Bionic
Reading

U Berlinu je, uz velike sigurnosne mjere, otvoreno specijalno, ograničeno izdanje najvećega svjetskog sajma potrošačke elektronike koje se u pandemijskim vremenima odupire sasvim transformirati u digitalnu inačicu

U Berlinu je u četvrtak, 3. rujna otvoreno specijalno izdanje najvećega europskog sajma potrošačke elektronike – IFA 2020. S obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju, IFA je proljetos otkazala ovogodišnje izdanje sajma, no kasnije se odlučila na izazov – organizirati poseban event kao poveznicu između dosadašnjega standardnog prezentiranja tehnoloških noviteta i novih digitalnih trendova uzrokovanih pandemijom.

Virtualna varijanta je ono rješenje koje su mnogi silom neprilika primijenili, no nakon booma poslovanja na daljinu, očito je kako su efekti takvog načina komunikacije sve manji, s obzirom da ne uključuju totalnu interakciju. Upravo stoga su se organizatori sajma IFA odlučili na kombiniranu varijantu.

Sam sajam održava se na istom mjestu gdje i dosad (Messe Berlin), no svakog dana manifestaciji može nazočiti maksimalno tisuću ljudi, na koje pazi mnoštvo zaštitara koji ih neprestano upozoravaju na razmak ili eventualno nenošenje maske. Tako je i izložbeni prostor prilično malen, zauzima tek pola jednog paviljona, a razgovori s predstavnicima kompanija provode se uz nadzor zaštitara. Pa, ipak, spektakularno otvaranje sajma, bez obzira na razmak među stolcima ipak je označio početak nove tehnološke ere.

Upravo to je i naglaio Jens Heithecker, izvršni direktor IFA-e kazavši da što se tiče poslovanja, ništa ne nadmašuje osobnu povezanost. 'Zbog toga je imati IFA 2020 kao stvarni događaj toliko važan znak. To je simbol koji pokazuje da zajedno možemo gledati dalje od pandemije i njezinih posljedica. Sada je na industriji, trgovcima, medijima i potrošačima da izgrade i oblikuju 'normalno' što će se pojaviti', poručio je.

Kako je naglasio Kai Hillebrandt, predsjednik Nadzornog odbora tvrtke gfu, organizatora IFA-e, novi pandemijski uvjeti promijenili su i način korištenja tehnologije i svi će se proizvođači morati tome prilagoditi. Tehnologija se definitivno seli u domove. Od maksime work@home kao reakcije na početnu paniku i pozicioniranja smartworka uslijedilo je mijenjanje načina prehrane i zabave kod kuće, a slijedi definiranje novih tehnoloških potreba.

Da je tomu tako dokazuje činjenice da je čak 83 posto korisnika promijenilo svoje potrošačke navike tijekom pandemije.

Podaci za prvu polovinu 2020. pokazuju da je vrijednost globalnog tržišta tehničke robe široke potrošnje, isključujući Sjevernu Ameriku i Južnu Afriku, pala na 306 milijardi eura tijekom zatvaranja maloprodaje radi covida-19. Prema GfK-u, tržište potrošačke elektronike bilježi pad od 5,8 posto globalne prodaje u prvoj polovici 2020. U usporedbi s drugim industrijama, ovo je bio relativno mali pad jer je ovo tržište iskoristilo priliku da zadovolji potrebe kućne elektronike i trend digitalizacije tijekom lockdowna.