Beba koja bježi od dinosaura uz pjesmu Lady Gage u pozadini. Žene koje se natječu koja će prije usisati tepih (?). Mačke koje plešu na stražnjim nogama, pa sve do scene policije koja uhićuje - tanjur. Takve stvari donedavno su bile tek dio naših snova, čiji sadržaj i poruku nismo uspjeli dešifrirati, no danas je to stvarnost. Riječ je o AI-em generiranom sadržaju na društvenim mrežama kojima nas tech divovi uvode u novu eru. Meta i OpenAI pokušavaju ih pretvoriti u AI laboratorije, no zasad sve djeluje pomalo kaotično
Riječ je, čini se, o novoj, hibridnoj formi društvenih mreža, a nju još ni njezini tvorci ne razumiju posve, piše CNN.
Nova OpenAI-eva aplikacija Sora najnoviji je pokušaj u utrci za prevlast na 'AI društvenim mrežama'. Meta testira Vibes, aplikaciju nalik TikToku. >>Više pročitajte OVDJE<< Na Instagramu pak korisnici mogu razgovarati s AI likovima u privatnim porukama dok TikTokov alat AI Alive pretvara obične slike u videozapise na temelju jednostavnih naredbi.
Jasno je da tech divovi žele da umjetna inteligencija postane novi motor društvenih mreža i zarade. No već prvi pokušaji donijeli su više problema nego rješenja: od krađe sadržaja do još većeg vala lažnih vijesti.
Tuže ih zbog krađe sadržaja
Samo nekoliko dana nakon predstavljanja Sore, Charles Rivkin, direktor udruge Motion Picture Association, optužio je OpenAI da se na platformi pojavljuju brojni videozapisi koji krše autorska prava članica udruge, uključujući poznate filmove, serije i likove.
Sam Altman, izvršni direktor OpenAI-a, odgovorio je na te kritike navodeći da će autori uskoro imati veću kontrolu nad načinom na koji se generiraju njihovi likovi te da tvrtka razmatra model dijeljenja prihoda. Ako u prompt za Soru upišete ime zaštićenih likova poput Pikachua ili Spužva Boba, sustav danas vraća poruku o pogrešci: 'Sadržaj može kršiti pravila o sličnosti s materijalima trećih strana.'
Altman je lansiranje Sore 2 popratio nizom AI-em generiranih videa samog sebe, čime je najavio novu stvarnost u kojoj 'nerealni' videozapisi postaju središte naših digitalnih života.
Napredni alati poput Sore ponovno su otvorili staru raspravu o lažnim vijestima na internetu, samo što su ovog puta laži vizualno uvjerljivije nego ikad. Sora može stvarati vrlo uvjerljive videozapise, a kako je pokazalo istraživanje portala 404 Media, vodene žigove koji označavaju da je sadržaj generiran AI-em moguće je lako ukloniti.
OpenAI tvrdi da su svi videozapisi iz Sore označeni C2PA metapodacima, standardom koji bilježi podrijetlo datoteka. Meta pak koristi nevidljive vodene žigove i AI oznake da bi pratila potencijalno štetan sadržaj.
>>Ne želite se naći u tuđem videu na Sori? Evo što trebate napraviti<<
Zabrinutost zbog tinejdžera i mentalnog zdravlja
Istodobno raste zabrinutost zbog utjecaja AI chatbotova na mlade.
>>Više pročitajte OVDJE<< Nakon više tužbi protiv aplikacije Character.AI, u kojima se navodi povezanost AI chatbotova s depresijom i samoubojstvima među tinejdžerima, velike su tvrtke najavile pojačane sigurnosne mjere.
OpenAI kaže da Sora sadrži 'snažniju zaštitu za mlađe korisnike', uključujući zabranu generiranja sadržaja za odrasle i onemogućavanje komunikacije odraslih s maloljetnicima, a Meta je priopćila da koristi algoritme koji sprječavaju sumnjive odrasle osobe da gledaju ili komentiraju sadržaj tinejdžera.
Mnogi se pitaju žele li korisnici uopće ovakav AI sadržaj Sore i Mete koji preplavljuje feedove jer teško da on potiče želju za beskonačnim skrolanjem. Dodatnu zabunu stvara činjenica da korisnici aplikacije Meta AI nisu bili svjesni toga da se njihovi upiti – uključujući osobne teme, poput zdravlja ili prava – mogu pojaviti u javnom feedu 'Discover'. Meta je kasnije pojasnila da su privatne poruke po defaultu privatne i dijele se samo ako korisnik to izričito odabere.
Ni Sora ni Meta AI nisu zamišljene kao klasične platforme za pasivno skrolanje, nego kao alati koji potiču stvaranje, odnosno korištenje upravo njihovih AI sustava. No sve veća sličnost s TikTokom i drugim videoaplikacijama sugerira da se i one pokušavaju pretvoriti u odredišta za konzumaciju sadržaja, a ne samo alate za njegovo stvaranje.