M74

Kakav prizor! Teleskopi James Webb i Hubble snimili su samo srce udaljene galaksije

31.08.2022 u 12:38

Nesvakidašnji pogled prema ikoničkoj galaksiji Messier 74 pruža nove uvide u prirodu ovakvih kozmičkih formacija

Svemirski teleskop James Webb (JWST) za najnoviji je pogled prema dubinama svemira iskoristio pomoć 'kolege' - teleskopa Hubble. ESA je početkom tjedna objavila novu snimku galaksije Messier 74 smještene na udaljenosti od 32 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje, piše Engadget.

Ovaj ikonički komadić svemira 1780. je otkrio Pierre Méchain.

Razlog zašto je ova fotografija različita od svih ostalih leži u spektru svjetla. Hubble ju je snimio u ultraljubičastom, dok je JWST snimanje odradio u infracrvenom spektru. Webbov pogled prema M74 naglašava plin i prašinu na vanjskom rubu spiralne galaksije, kao i blještavi sjaj roja zvijezda u središtu.

Ovaj nov pogled prema udaljenoj galaksiji potvrđuje koliko je Hubble doprinjeo znanstvenoj zajednici. ESA je objavila da su Hubbleova promatranja galaksije M74 otkrila zvjezdane formacije poznate kao 'HII' regije. Ovo je vrlo veliko dostignuće za teleskop koji je trebao raditi samo 15 godina, a trenutno se nalazi u 32.

'Kombiniranjem podataka teleskopa koji snimaju razne kutke elektromagnetskog spektra, znanstvenici dobijaju veći uvid u astronomske objekte nego što bi dobili koristeći samo jedan obzervatorij - makar to bio moćni Webb' piše u izjavi.

James Webb fotografije Izvor: Profimedia / Autor: Xinhua / Eyevine / Profimedia