SAVRŠENO PREDVIĐENO

NASA objavila nove detalje o asteroidu u koji će zabiti letjelicu

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 29.08.2022 15:46
  • Objavljeno 29.08.2022 u 15:46
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA/Johns Hopkins APL/Steve Gribben

Precizne orbitalne kalkulacije pomoći će izmjeriti učinak robotskog 'lovca na asteroide', letjelice DART

Nakon promatranja koje je trajalo šest dana te je uključilo dva teleskopa ima dobre vijesti - dvostruki asteroid Didymos savršeno je poravnat za udar NASA-ine letjelice za preusmjeravnje DART koja će do njega doputovati krajem rujna.

Promatranja provedena u srpnju potvrđuju prijašnje kalkulacije orbite iz 2021. Novi podaci dolaze dok letjelica DART leti prema paru svemirskih stijena kako bi se zabila u manjeg pripadnika dvojca - Dimorphosa s ciljem testiranja potencijalne tehnike odbijanja asteroida koji prijeti Zemlji. Didymos i Dimorphos, podsjećamo, nisu prijetnja našem planetu, piše Space.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: - / Shutterstock Editorial / Profimedia

'Mjerenja provedena 2021. bila su presudna za izračun DART-ovog dolaska na pravo mjesto u pravom trenu - kako bi se sudario sa Dimorphosom' kaže Andy Rivkin, jedan od voditelja tima DART na sveučilištu Johns Hopkins u Marylandu. 'Potvrda ovih izmjera pokazuje da nam nisu potrebne nikakve korekcije kursa te da se krećemo ravno prema cilju'.

Didymos i njegov mjesec Dimorphos najbliže će Zemlji biti u kasnom rujnu - 10.8 milijuna kilometara. 26. rujna DART će se zabiti u 171 metara širokog Dimorphosa kako bi promijenila njegovu orbitu oko 780 metra širokog Didymosa. Ovaj pokus u kojem nastojimo promijeniti orbitu asteroida mogao bi stvoriti put prema budućim misijama planetarne obrane u slučaju dolaska asteroida koji može zaprijetiti Zemlji.

NASA je ugasila teleskop Spitzer - ovo su njegove najljepše fotografije

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: NASA

Znanstvenici će nakon udara ponovno mjeriti putanju asteroida i vidjeti koliko se Dimorphosova orbita stigla ubrzati. Razlika bi mogla biti jako mala, što znači da mjerenja moraju biti jako precizna.

Znanstvenici očekuju da će se orbita Dimorphosa oko Didymosa smanjiti za par minuta, s obzirom da će ga letjelica približiti puno većem asteroidu. Mjerenjem te promjene znanstvenici će otkriti više o Dimorphosovoj strukturi i značajkama materijala od kojih je napravljen.

Pratite nas na društvenim mrežama: