XC40 na struju

Volvo uskoro predstavlja svoj prvi električni automobil: Jedan od najsigurnijih na svijetu

Volvo XC40 na struju - CMA platforma potpuno električnog modela

Volvo XC40 na struju - CMA platforma potpuno električnog modela

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Nakon što je XC40 osvojio prestižnu nagradu za europski automobil godine 2018., švedska kompanija odlučila je predstaviti i električnu verziju ovog modela

Volvo se sprema 16. listopada za svjetsku prezentaciju svog prvog potpuno električnog automobila XC40. S ovim kompaktnim SUV modelom Volvo Cars nastoji, pored ulaska u još relativno mali krug proizvođača koji u svojoj proizvodnoj paleti imaju potpuno električne modele, na tržište dovesti i jedan od najsigurnijih automobila na svijetu.

Volvo XC40 - CMA platforma potpuno električnog modela

Volvo XC40 - CMA platforma potpuno električnog modela

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Iako sam Volvo smatra budući električni XC40 svojim prvim modelom na struju, činjenica je da će im to biti zapravo drugi automobil s takvim pogonom, jer njihova je električna podmarka Polestar već krajem veljače ove godine predstavila svoj model Polestar 2. A taj je model predstavljen i na ženevskom autosalonu u ožujku.

Volvo XC40 na struju

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Naziv XC40 povezuje se s njihovim SUV-om s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem, no prednja struktura verzije s baterijom potpuno je preuređena i ojačana jer nova verzija kompaktnog crossovera više neće imati klasičan motor.

Volvo XC40 s klasičnim motorom

Volvo XC40 s klasičnim motorom

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Električni pogonski sklop električnog XC40 integriran je i u stražnji dio karoserije automobila kako bi bolje raspoređivao sile sudara u kabini i smanjio opterećenje ljudi unutar vozila ako dođe do nezgode.

Promjene uključuju stavljanje litij-ionske baterije automobila u sigurnosni kavez koji se sastoji od okvira od ekstrudiranog aluminija. Osim toga, baterija je ugrađena u sredinu strukture karoserije automobila, stvarajući tako oko nje ugrađenu zonu gužvanja. Položaj baterije u podu automobila donosi i prednost smanjenja težišta automobila radi bolje zaštite od prevrtanja.

Volvo XC40 - CMA platforma potpuno električnog modela

Volvo XC40 - CMA platforma potpuno električnog modela

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

'Bez obzira na to što pogoni automobil naprijed, bilo da je riječ o električnom motoru ili motoru s unutarnjim izgaranjem, Volvo mora biti siguran', izjavila je Malin Ekholm, potpredsjednica Volvo Cars Sigurnosnog Centra. 'Potpuno električni XC40 bit će jedan od najsigurnijih automobila koje smo ikada izgradili.'

Prošle godine XC40 s klasičnim pogonom dobio je najvišu ocjenu od pet zvjezdica za sigurnost EuroNCAP-a, a proglašen je i europskim automobilom 2018. godine, kao prvi model Volva u njihovoj 92 godine dugoj povijesti.

Volvo XC40 s klasičnim motorom na EuroNCAP testu dobio je 5 zvjezdica

Volvo XC40 s klasičnim motorom na EuroNCAP testu dobio je 5 zvjezdica

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Potpuno električni XC40 bit će i prvi Volvo opremljen novim naprednim sustavom pomoći vozaču koji se sastoji od niza radara, kamera i ultrazvučnih senzora. To je prvi Volvov model opremljen novom senzorskom platformom Advanced Drivers Assistance Systems (ADAS) sa softverom koji je razvio Zenuity, joint venture tvrtka u vlasništvu Volvo Carsa i Veoneera. Sustav je skalabilan, što omogućuje neprestano poboljšavanje sposobnosti automobila da se sam vozi, rekla je tvrtka, odbivši reći razinu autonomije koju će EV nuditi.

Trenutni XC40, koji se temelji na kompaktnoj modularnoj platformi (Compact Modular Architecture ili CMA), nudi mogućnost razine 2 - takozvani poluautonomni sustav za pomoć vozaču koji može upravljati i kočiti vozilo sve dok vozač ostane u potpunoj kontroli.

Volvo XC40 T5 Plug-in Hybrid ima i klasični i elektromotor

Volvo XC40 T5 Plug-in Hybrid ima i klasični i elektromotor

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Proizvođač automobila rekao je kako će na kraju ponuditi autonomiju razine 4 na drugoj generaciji skalabilne arhitekture proizvoda, koja će imati svoj debi lansiranjem treće generacije XC90, vodećeg modela u njihovoj proizvodnoj paleti do 2021. godine.

Volvo neće nuditi autonomiju razine 3, koju švedski proizvođač automobila smatra nesigurnom, jer vozač mora biti spreman preuzeti ga u roku od nekoliko sekundi u slučaju nužde. Automobilska industrija u svijetu će između 2017. i 2022. godine potrošiti od 18 do 27 milijardi eura na tehnologiju autonomne vožnje, procjenjuju analitičari.

  • +12
  • +9

Volvo XC40 na struju

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvocars

Oba vozila s punim električnim pogonom, Volvo XC40 i Polestar 2, na tržište će izaći do 2020. godine. Uz to, oba modela koriste platforme CMA, koje je Volvo razvio s kineskom sestrinskom markom Geely. Ta platforma podupire i modele 01, 02 i 03 kineske tvrtke Lynk & CO.

Više detalja o novom XC40 na struju Volvo će objaviti na dan predstavljanja 16. listopada ove godine.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!