Dare Forward 2030

Stellantis otvorio svoj prvi tehnološki centar za baterije u Italiji: 40 milijuna eura za interno testiranje i razvoj EV baterija

11.09.2023 u 14:45

Bionic
Reading

Najsuvremeniji Tehnološki centar za baterije vrijedan 40 milijuna eura u kompleksu Mirafiori u Torinu, Italija, omogućuje interno testiranje i razvoj baterija za EV za nadolazeće proizvode marke Stellantis

Stellantis je u prošli petak svečano otvorio svoj prvi Tehnološki centar za baterije, u kompleksu Mirafiori u Torinu, Italija. Investicija je to od 40 milijuna eura za razvoj ovog vrhunskog centra poboljšava Stellantisove sposobnosti za dizajn, razvoj i testiranje baterijskih paketa, modula, visokonaponskih ćelija i softvera koji će pokretati nadolazeća vozila marke Stellantis. Ovaj je centar najveći u Italiji i među najvećima u Europi.

Više od 100 zaposlenika u Mirafiori Battery Technology Center-u, od kojih su većina kvalificirani Stellantisovi radnici, izvodit će i nadzirati testove klimatskih opterećenja, ispitivanje trajnosti životnog vijeka, razvoj i kalibraciju softvera sustava za upravljanje baterijama (BMS) i rastavljanje paketa i ćelija za analizu i benchmarking. Inače, naziv 'benchmarking' podrazumijeva proces evaluacije ili provjere nečega usporedbom sa standardom. To je praksa usporedbe poslovnih procesa i metrike učinka s najboljim primjerima iz industrije i najboljom praksom drugih tvrtki.

Stellantis također gradi Battery Technology Center za Sjevernu Ameriku, u Windsoru, Ontario, Kanada, kao dio globalne mreže za razvoj i proizvodnju baterija koja će uključivati šest gigatvornica.

Stellantis Battery Technology Center u Italiji Izvor: Promo fotografije / Autor: Stellantis

'Usred smo prilike koja se pruža jednom u životu da redefiniramo mobilnost, pružajući pametna i održiva rješenja za naše klijente', rekao je Ned Curic, Stellantisov glavni inženjerski i tehnološki direktor. 'Naš novi Tehnološki centar za baterije u Mirafioriju okuplja alate i talentirane ljude koji su nam potrebni za dizajn, testiranje, provjeru i proizvodnju vrhunskih proizvoda koji će zadovoljiti potrebe naših kupaca i ubrzati dovođenje vrhunskih električnih vozila kupcima diljem svijeta.'

Otvaranje Tehnološkog centra za baterije Mirafiori pojačava Stellantisovu predanost Italiji i njegovoj radnoj snazi u njoj.

Vertikalna integracija ključnih prekretnica za sklopove baterija za električna vozila – od dizajna, preko razvoja i testiranja do proizvodnje – čini srce strategije Stellantis za proizvodnju vodećih u klasi BEV-ova s performansama usmjerenim na kupca. Kao što je detaljno navedeno u prezentaciji EV Day 2021., Stellantisov baterijski plan uključuje dvostruku kemijsku strategiju za opsluživanje svih kupaca, učinkovitost dizajna u baterijskim ćelijama i modulima te sklapanje kućišta i paketa, za konkurentnost u pogledu troškova.

Mirafiori Battery Technology Center pokriva 8000 četvornih metara, raspoređenih na tri razine. Srce centra čine 32 komore za klimatska ispitivanja – 24 prolazne komore za testiranje baterijskih paketa i osam komora za testiranje ćelija.

Klima u 24 walk-in komore može se kontrolirati za vlažnost i temperaturu, s rasponom od -40 do 60 stupnjeva Celzijusa i maksimalnom promjenom od 20 stupnjeva po minuti. Centar može testirati do 47 baterija paralelno.

  • +3
Stellantis Battery Technology Center (Torino, Italija) Izvor: Promo fotografije / Autor: Stellantis

Dizajniran za budući rast, energetski sustav tehnološkog centra može upravljati do 1,2 kilovolta (kV) i 2,2 megavata (MW) po ispitnoj ćeliji.

Osam ćelijskih komora može paralelno testirati 96 ćelija. Ovaj dio tehnološkog centra bit će uglavnom posvećen ispitivanju inovativne kemije baterija i karakterizaciji ponašanja ćelija za budući razvoj.

Kao dio strateškog plana Dare Forward 2030, Stellantis je najavio planove za postizanje 100 posto BEV prodajnog miksa osobnih automobila u Europi i 50 posto BEV prodajnog miksa osobnih automobila i lakih kamiona u Sjedinjenim Državama do 2030.

Da bi se postigli ovi prodajni ciljevi, tvrtka osigurava približno 400 GWh kapaciteta baterija, koje će podržavati šest tvornica za proizvodnju baterija u Sjevernoj Americi i Europi. Stellantis je na putu da do 2038. postane korporacija s nultom emisijom ugljika, uključujući sve opsege, s jednoznamenkastom postotnom kompenzacijom preostalih emisija.