ZAVRŠETAK JEDNE ERE

[FOTO] Približava se kraj motora s unutarnjim izgaranjem; Pogledajte tko je sve najavio oproštaj od klasičnih motora

  • Autor: Z.M.
  • Zadnja izmjena 07.07.2021 16:17
  • Objavljeno 07.07.2021 u 16:17
Proizvodnja Audija A3 Limuzine u Ingolstadtu

Proizvodnja Audija A3 Limuzine u Ingolstadtu

Izvor: Promo fotografije / Autor: bernhard huber

Ono što je donedavno bilo nezamislivo sada postaje stvarnost: sve više proizvođača automobila otkriva datume oproštaja od motora s unutarnjim izgaranjem

Bile su to dvije eksplozivne najave: Audi je krajem lipnja najavio datum oproštaja od motora s unutarnjim izgaranjem, a nekoliko dana kasnije slijedila je i matična tvrtka Volkswagen. I svima je moralo biti jasno da se era benzina i dizela neizbježno bliži kraju. Pogledajte zanimljivu analizu uglednog njemačkog automobilskog portala Automobilwoche.

Sustavni prijelaz na e-mobilnost

Sustavni prijelaz na e-mobilnost

Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi AG

Labuđi pjev za motore s unutarnjim izgaranjem je intoniran

'2025. na tržište ćemo donijeti posljednji novi model s motorom s unutarnjim izgaranjem', rekao je izvršni direktor Audija Markus Duesmann, zakotrljavši kamen nizbrdo. Nakon toga Bavarci žele predstaviti samo čisto električne automobile i, ovisno o situaciji na tržištu, dopuštaju postupno ukidanje posljednjeg motora s unutarnjim izgaranjem najkasnije do 2033. godine.

VW-ov pogon u Zwickau proizvodnja modela ID.4

VW-ov pogon u Zwickau proizvodnja modela ID.4

Izvor: Promo fotografije / Autor: Oliver Killig

Nešto kasnije, direktor prodaje VW-a Klaus Zellmer također je u intervjuu donio odluku: 'U Europi ćemo napustiti posao s vozilima s izgaranjem između 2033. i 2035.', rekao je za 'Münchner Merkur'. Oba njemačka brenda pridružuju se oproštajnom zboru koji dobiva sve više glasova.

General Motor više neće prodavati automobile s lokalnim emisijama od 2035. nadalje

General Motor više neće prodavati automobile s lokalnim emisijama od 2035. nadalje

Izvor: Promo fotografije / Autor: GM

Najglasniji je od njih General Motors, jer jedan od najvećih svjetskih proizvođača više neće prodavati automobile s lokalnim emisijama od 2035. nadalje. Nedavno je i Fiat odlučio postupno prijeći na čisto električni portfelj od 2025. do 2030. godine. Honda ne želi nuditi više motore s unutarnjim izgaranjem od 2040. godine - čak ni hibride, kako tvrtka najavljuje.

Tvornica Stellantis u poljskom Tychyju slavi svoje najnovije dostignuće proizvedeno je 2,5 milijuna Fiata 500

Tvornica Stellantis u poljskom Tychyju slavi svoje najnovije dostignuće proizvedeno je 2,5 milijuna Fiata 500

Izvor: Promo fotografije / Autor: Ireneusz KAZMIERCZAK

Od 2025. svi Jaguari isključivo električni

Prema švedskom proizvođaču, čisto električno doba započet će u Volvu 2030. U Jaguaru će oproštaj započeti pet godina ranije. 'Od 2025. svi će naši automobili biti isključivo električni', rekao je na proljeće šef tvrtke Thierry Bolloré i sada je konkretizirao za engleske medije da samo I-Pace iz trenutne ponude ima budućnost. Svi ostali SUV-ovi, sportski automobil F-Type i limuzine od XE do XJ bili bi ukinuti i zamijenjeni novim konceptima.

Thierry Bollore, CEO Jaguar Land Rovera

Thierry Bollore, CEO Jaguar Land Rovera

Izvor: Promo fotografije / Autor: Jaguar Land Rover

Koliko god se ovi planovi čine ambicioznima, postoji prvi primjer da promjena može uspjeti: Prema vlastitim izjavama, Smart je prva marka koja je prije dvije godine stavila motor s unutarnjim izgaranjem u muzej i od tada je posve električna.

Što točno znači oprostiti se od motora s unutarnjim izgaranjem?

Uz sve ove najave izlaska, vrijedi baciti pogled na sitno tiskana slova: jer oproštaj često nije niti konačan ni sveobuhvatan. Primjerice, Audi planira nastaviti s razvojem i proizvodnjom motora s unutarnjim izgaranjem za Kinu i nakon 2025. godine. VW također želi uzeti više vremena u inozemstvu.

Hyundaijev Smartstream G1.6 T-GDi je moderan benzinski motor s unutarnjim izgaranjem koji ima svoju budućnost

Hyundaijev Smartstream G1.6 T-GDi je moderan benzinski motor s unutarnjim izgaranjem koji ima svoju budućnost

Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

U SAD-u i Kini izlaz će se dogoditi nešto kasnije, prema intervjuu s direktorom prodaje Zellmerom. A trebat će 'još malo vremena' i u Južnoj Americi i Africi.

Ne slažu se svi proizvođači s opraštanjem od motora s unutarnjim izgaranjem. Primjerice, Porsche kaže da se želi što dulje držati motora s izgaranjem, barem za kultni sportski automobil 911. Ne samo zbog toga, proizvođač sudjeluje u razvoju takozvanih e-goriva. Proizvedena sintetički, u konvencionalnim motorima mogu neutralno sagorijevati CO₂ i tako dugoročno spasiti benzinski motor.

Porsche 911 Carrera S

Porsche 911 Carrera S

Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Neki se oslanjaju na tehnološku otvorenost

A Johann Kistler, voditelj projekta električnog BMW-a iX u kojeg jako vjeruju, zaklinje se otvorenošću prema tehnologiji i dugim vijekom trajanja benzinaca i dizelaša: 'Čak i ako bismo za nekoliko godina trebali prodati 50 posto elektrificiranih vozila, ostaje 50 posto kupaca, do kojih ne možemo doći električnim vozilima', rekao je inženjer tijekom obilaska pogona u Dingolfingu s novinarima.

Proizvodnja elektromotora i visokonaponskih baterija za potpuno električne modele BMW iX i BMW i4

Proizvodnja elektromotora i visokonaponskih baterija za potpuno električne modele BMW iX i BMW i4

Izvor: Promo fotografije / Autor: Tom Kirkpatrick

U ovoj najvećoj tvornici BMW grupe sve se varijante pogona rade fleksibilno na jednoj proizvodnoj traci, od modela iX, serije 5, 7 i 8, od dizela do V8 i plug-in hibrida do elektromotora. 'To je pametan odgovor na pitanja ovog vremena', rekao je Kistler i kategorički odbacio izlazne scenarije.

Može li infrastruktura za punjenje pratiti?

Albert Biermann ne želi vjerovati samo u pogon baterije. Iako je, kao šef razvoja u Hyundaiju i Kiji, odgovoran za jedan od najambicioznijih programa elektrifikacije u industriji. Činjenicu da se, unatoč nekoliko desetaka novih e-automobila, drži gorivne ćelije kao alternative bateriji u automobilima, prije svega sumnjama u infrastrukturu.

Albert Biermann (desno), predsjednik i voditelj odjela za istraživanje i razvoj Hyundai Motor Group i Denis Sverdlov, izvršni direktor Arrivala

Albert Biermann (desno), predsjednik i voditelj odjela za istraživanje i razvoj Hyundai Motor Group i Denis Sverdlov, izvršni direktor Arrivala

Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

'U sljedećih pet do deset godina u pojedinim zemljama nećemo imati dovoljno punionica za opskrbu svih električnih automobila koji su sada najavljeni bez značajnih vremena čekanja'.

Renault eWays

Renault eWays

Izvor: Promo fotografije / Autor: OLIVIER MARTIN GAMBIER

Poticaji kupcima kako bi se povećalo prihvaćanje

Biermann stavlja sol na ranu koju moraju zaliječiti drugi: 'Iako će automobilska industrija svojim novim e-modelima postići pun kapacitet i uskoro će zadovoljii sve potrebe, nedostaju mi ​​inicijative iz politike i energetike', kaže savjetnik za strategiju Andreas Radics iz tvrtke Berylls iz Münchena. Postoji problem širenja mreže za punjenje i udjela obnovljivih izvora energije u mješavini energije.

Jedna od pogodnosti je i parkiranje i punjenje pri samom ulazu u trgovačke centre: Nissan LEAF kao jedan od pionira e-mobilnosti

Jedna od pogodnosti je i parkiranje i punjenje pri samom ulazu u trgovačke centre: Nissan LEAF kao jedan od pionira e-mobilnosti

Izvor: Ostale fotografije / Autor: Z.M.

Iz primjera Norveške utvrđuje koliko su male pogodnosti poput uspješnog parkiranja ili oslobađanja od tunelarina ili cestarina važne za uspjeh e-mobilnosti. 'Ovdje treba učiniti više kako bi se dodatno povećalo prihvaćanje.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!