test automobila

Vozili smo Ford Pumu Gen-E: Dojmljivo osmišljen električni gradski crossover B-segmenta osvaja na prvu

20.10.2025 u 03:06

Bionic
Reading

Potpuno električna Puma Gen-E ima električni motor smješten naprijed snage 123,5 kW (168 KS) i litij-ionsku NMC bateriju neto kapaciteta 43 kWh (bruto 52 kWh). Što se performansi tiče, ubrzanje od 0-100 km/h je 8,0 s, što je brže i od Pume ST s 1.0L ecoboost mHeV motorom snage 160 KS sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem

Ford je osvježio svoj kompaktni gradski crossover Pumu iz iznimno zanimljivog europskog B-SUV segmenta u veljači 2024. Tada je Puma još nudila samo pogonski sklop s unutarnjim izgaranjem na osnovu trocilindričnog 1,0-litrenog EcoBoost Hybrid motora s tri razine snage koji koristi 48-voltnu blagu hibridnu električnu energiju za pomoć pri uštedi goriva ili povećanju performansi sa 125 ili 155 KS. Treća, ona najjača verzija snage 170 KS je stizala u formi modela Puma ST Powershift s posebnom sportskom šasijom, stilom i specifikacijama – i do 170 KS vršne snage isporučene kao standard putem brzog automatskog mjenjača sa sedam stupnjeva prijenosa koji je također dostupan za ostale dvije ICE varijante Pume.

Tada su iz Forda najavili za kraj prošle godine i njezinu potpuno električnu BEV verziju pod nazivom Puma Gen-E. Rečeno-učinjeno, a mi smo u Autozoni u svibnju ove godine bili i na međunarodnoj dinamičkoj premijeri ovog BEV modela u okolici Torina u Italiji.

Ford Puma Premium Gen-E BEV Electric 168KS Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

BEV verzija dolazi u dvije razine opreme: Puma Gen-E i Puma Gen-E Premium. Obje verzije imaju električni motor smješten naprijed jednake snage (123,5 kW/168 KS) i bateriju identičnog kapaciteta (neto 43 kWh). Pogon im je na prednja dva kotača, a domet im se tek neznatno razlikuje, uglavnom zbog toga što Premium verzija ima veće kotače i donekle težu ugrađenu opremu.

Sada smo imali na svom jednotjednom testu model točne oznake Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS.

Recimo i to kako se sve verzije Pume, a time i potpuno električna Puma Gen-E proizvode u najsuvremenijoj tvornici Ford Otosan u Craiovi u Rumunjskoj. BEV verzija ugrađuje električne pogonske jedinice proizvedene u Fordovom pogonu u Halewoodu u Velikoj Britaniji.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Izvana, Puma Gen-E, ne razlikuje se bitno od njegove blagohibridne MHEV verzije pogonskog sklopa, no ipak je poboljšan u nekim detaljima kako bi električnoj Pumi dao jedinstven izgled i povećao aerodinamičnu učinkovitost za povećani domet. Doseg s jednim punjenjem je, naravno, bitna odrednica kad je riječ o potpuno električnim automobilima.

Vanjski dizajn obuhvaća duh Pume najnovije električne verzije koji je čine prepoznatljivijom i aerodinamičnijom. Smjeli dizajn ‘štita’ zamjenjuje konvencionalnu rešetku na MHEV verzijama, dajući svježe lice i inspiriran električnim SUV-om Ford Mustang Mach-E. Standardna su LED projektorska prednja svjetla, LED dnevna svjetla te LED stražnja svjetla.

Premium Puma Gen-E verzije, u našem slučaju, standardno ima tehnologiju (Dynamic Matrix LED with Glare-Free High Beam) dinamičkih matričnih LED prednjih svjetala, koja koristi prediktivna dinamička svjetla za zavoj kako bi pratila cestu ispred sebe i osvjetljavala više svjetla tamo gdje je najpotrebnije, te prilagođava uzorak snopa za najbolji pogled, bilo da se prelazi grad ili se vozi na neosvijetljenoj autocesti.

Inače, Puma Gen-E ima niže branike, lukove kotača, bočne obloge u boji karoserije (obrub u crnoj boji visokog sjaja). Naše testno vozilo ima Premium dizajn maske prednjeg branika. Stražnji branik je u našem slučaju u boji karoserije s difuzorom. Zatamnjena su i stražnja stakla.

Vanjski retrovizori su dvostruki električno grijani s pokazivačima smjera skretanja, s osvjetljenjem, automatski sklopivi, s logo svjetlom.

Sportski stražnji spojler i jedinstveni dizajn aluminijskih naplataka doprinose električnoj pojavnosti vozila i pomažu električnoj Pumi da učinkovitije ‘probija’ zrak za još bolje performanse. Iz Forda su rekli da samo ovaj stražnj spojler na Gen-E verziji donosi oko 15 posto bolju aerodinamiku.

Kad je riječ o strukturi potpuno električne Pume Gen-E treba reći kako je ovaj BEV model izgrađen na Ford Global B-car Platformi ('B-class'), istoj platformi kao i Puma s motorom s unutarnjim izgaranjem. Ovo je platforma također ista ona koja se koristi i za najnoviju generaciju Ford Fieste.

Što se vanjskih dimenzija tiče, Puma Gen-E mjeri: duljina 4214 mm, širina 1805 mm (s otvorenim retrovizorima 1930 mm), visina 1575 mm, međuosovinski razmak 2588 mm. Visina od podloge je 129 mm, a krug okretanja 10,5 m između rubnika.

Težina Gen-E Premium verzije je 1566 kg (Predstavlja najlakšu masu praznog vozila uz pretpostavku da je vozač težak 75 kg i da su razine tekućina pune, ovisno o proizvodnim tolerancijama i ugrađenim dodacima itd. Težine predstavljaju osnovnu specifikaciju modela bez panoramskog staklenog krova.). Može vući prikolicu od 750 kg (kočenu ili nekočenu).

Što se prtljažnika tiče, Puma se i inače može pohvaliti s izvrsnim volumenom, a električna verzija nudi još veću učinkovitost prostora zahvaljujući kompaktnom električnom pogonskom sklopu. Pumin inovativni MegaBox prtljažnik povećan je u GigaBox volumena 145 l, što znači do 574 litre prostora do stropa za prtljagu s postavljenim stražnjim sjedalima (523 l do police) – više nego što mogu ponuditi neki veći SUV-ovi.

Prednji prtljažnik (tzv. frunk) od 43 litre dobro iskorištava prostor koji je oslobodio benzinski motor, idealan za pohranu dodatne opreme kako bi se mogla izvaditi čak i ako je prtljažnik pun. Maksimalni volumen prtljažnika s polegnutim naslonima stražnjih sjedala i do krova sada iznosi 1273 l. Premium verzija, u našem slučaju, ima standardna električno podizna vrata prtljažnika.

Tri su dimenzije aerodinamičkih aluminijskih kotača na raspolaganju, u početnoj razini opreme su standardni 17-colni kotači s gumama dimenzija 215/55R17, za Premium razinu opreme su standardni 18-colni kotači s gumama dimenzija 215/50R18 (u našem slučaju) i opcijski 19-colni kotači s s gumama dimenzija 225/40R19. Standardan je i set za popravak guma s kompresorom, umjesto rezervnog kotača.

Naš testni Premium model ima 18-colne (7,0J x 18) aluminijske naplatke, s ljetnim gumama Continental EcoContact 6 V XL dimenzija 215/50R18.

Boja našeg testnog modela je Electric Yellow žuta, troslojna je to boja i bez nadoplate.

Unutrašnjost

U kabini Pume Gen-E, oštar i moderan dizajn nastavlja se s dva zaslona visoke razlučivosti nadohvat ruke vozaču. Tu su 12,8-inčni digitalni zaslon s instrumentima i 12,0-inčni središnji infotainment zaslon osjetljiv na dodir.

Fordov infotainment sustav SYNC 4 najnovije generacije ima navigaciju povezanu s oblakom kako bi se lakše snalazili u gradskom prometu, s bežičnim Apple CarPlayom i Android Autom što znači da se aplikacije i informacije sinkroniziraju između pametnih telefona i automobila bez upotrebe kabela. Ugrađena Alexa omogućuje vozačima korištenje glasovnih naredbi kako bi saznali kada je njihov omiljeni restoran otvoren ili dodali artikle na popis za kupovinu.

Podignuta središnja konzola pruža praktičan prostor za odlaganje osobnih predmeta koji bi inače zatrpavali džepove na vratima. Klizni naslon za ruke pomiče se kako bi se pronašao najudobniji položaj na dugoj vožnji, a tu je i bežično punjenje telefona tako da se telefoni dopune na kraju putovanja. Tu je i ambijentalno osvjetljenje, a Premium ima i aluminijske pločice za prednja vrata s logotipom.

U početnoj razini opreme tu su i sportska prednja sjedala s platnenim presvlakama. Vozačko i suvozačko sjedalo standardno su podesiva u četiri smjera s lumbalnim podešavanjem. Premium razina (u našem slučaju) nudi i presvlake sjedala Sensico/neo Suede ebony sjedala sa šivim šavovima. Naša testna verzija standardno ima i Premium prednje podne prostirke.

Kad je riječ o sjedalima u našem testnom modelu, ručno je podesivo sjedalo vozača u 4 smjera (uklj. podešavanje visine), s lumbalnim podešavanjem. Za suvozača je sjedalo isto tako ručno podesivo u 4 smjera, s lumbalnim podešavanjem. Inače, prednja sjedala su dobro formirana i ugodna u vožnji. Straga ima mjesta komotno mjesta za dvoje odraslih, no između njih se može privremeno smjestiti i treća osoba, pod uvjetom da nije jače konstitucije.

Zanimljivo je i 'kolo' volana s dvostrukim krakovima koje zapravo ima gotov ravni i donji dio, a sam 'promjer' je prilično velik što vožnju čini laganom. Presvučen je Sensico umjetnom kožom i dobro leži u rukama.

Opcijski je u ponudi i otvorivi panoramski krov, no mi ga nismo imali. Zimski paket sadrži: grijana prednja sjedala, grijano vjetrobransko staklo, grijani upravljač. Tu je i automatski klima uređaj (EATC).

Ulazna razina opreme nudi audio sustav sa šest zvučnika, a Premium razina opreme dodaje Bang&Olufsen vrhunski audio sustav s 10 zvučnika (uklj. Subwoofer) 575W i otključavanje bez ključa.

ADAS sustavi pomoći vozaču

Napredni sustavi pomoći vozaču smanjuju umor vozača, s dostupnim sustavima pomoći za održavanje vozne trake, upozorenjem na vožnju u pogrešnom smjeru i upozorenjem na promet u križnom prometu s aktivnim kočenjem.

Advanced Driver Assistance pack (ADAS) uključuje sljedeće: vanjski retrovizori, električno podesivi, preklopivi i grijani, s logo lampom i bočnim pokazivačem smjera, Sustav za ublažavanje sudara (kamera i radar), intelligent Speed Assistant, Adaptivni tempomat, Sustav upozorenja i zadržavanja vozila unutar prometne trake, napredno prepoznavanje prometnih znakova brzine, kamera od 360 stupnjeva, BLiS sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu, prednji parking senzori, pomoć pri kretanju unatrag.

Inteligentni adaptivni tempomat sa Stop & Go funkcijom i centriranjem trake glatko ubrzava i koči kako bi se vozač osjećao prirodnije, a može koristiti i prediktivnu pomoć pri brzini za podešavanje brzine krstarenja u zavojima na cesti, kružnim tokovima i pri ulasku ili izlasku s autocesta.

U gradu, dostupan sustav kamera s 360-stupanjskim pogledom može prikazati pogled iz ptičje perspektive za ulazak i izlazak iz onih neugodnih višekatnih prostora.

Što se zračnih jastuka u kabini tiče, Puma Gen-E ima prednje i bočne zračne jastuke za vozača i suvozača.

Ford Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS
  • Ford Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS
  • Ford Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS
  • Ford Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS
  • Ford Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS
  • Ford Puma Premium GEN-E BEV Electric 168KS
    +50
Ford Puma Premium Gen-E BEV Electric 168KS Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Pogonski sklop snage 168 KS i litij-ionska NMC tipa neto kapaciteta 43 kWh

Potpuno električna Puma Gen-E ima električni motor smješten naprijed jednake snage (123,5 kW/168 KS) i bateriju identičnog neto 43 kWh kapaciteta (bruto 52 kWh) u obje opcije BEV Pume (Gen-e i Gen-e Premium). Elektromotor ima najveći okretni moment od 290 Nm, za pogon na prednja dva kotača.

Puma Gen-E također olakšava vožnju u gradu i izvan njega. Pojednostavljena elektronička ručica jednobrzinskog mjenjača iza kola upravljača čini prebacivanje između pogona, neutralnog i vožnje unatrag jednostavnim kao posezanje za pokazivačima smjera, s upravljanjem vrhom prsta.

Mogućnost odabira vožnje jednom papučicom čini kretanje kroz gradski promet još praktičnijim bez obzira u kojem od četiri načina vožnje krstarite. Vozač ima na izbor četiri načina vožnje: Normal, ECO, Sport i Slippery (za npr. sklisku podlogu zimi).

Što se performansi tiče, Puma Gen-E ima ubrzanje od 0-100 km/h za 8,0 sekundi, što je brže i od Pume ST s 1.0L ecoboost mHeV motorom snage 160 KS sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Krajnja brzina električne Pume je ograničena na 160 km/h.

Novi električni pogonski sklop pojačava iskustvo vožnje Pume i pruža iznimnu učinkovitost od 13,1 kWh/100 km. Sama baterija je litij-ionska NMC tipa (nikal-mangan-kobalt).

Puma Gen-E nudi do 376 km s punim punjenjem, dok do 523 km gradskog dometa znači dane gradskih putovanja bez punjenja. Spojen na brzi DC punjač snage 100 kW, punjenje od 10-80 posto traje otprilike 23 minute, uz uvjet da ste prethodno na vrijeme pretkondicionirali bateriju. Dodatni domet za 10 minuta uz maksimalno brzo punjenje iznosi 121-135 km. Ford osigurava osmogodišnje/160.000 km jamstvo na bateriju.

U vožnji Puma Gen-E djeluje vrlo uvjerljivo, jer je i inače jaka konstrukcija vozila sada ojačana baterijom smještenom u podu. Naravno, težište je nisko, niže nego na ICE verziji s 1.0L ecoboost mHeV motorom. Električni pogon osigurava tihu vožnju, pa se možete opustiti uz odlični B&O premium audio sustav, kao u slučaju našeg isporbanog modela. Upravljanje je precizno i reakcije upravljača su vrlo brze.

Kočnice su odgovarajuće, iako će vas možda začuditi da su straga bubanj kočnice, no kod električnih vozila vrijede neka druga pravila, pa s time nećete imati problema.

Za kraj, cijene kod nas za potpuno električnu pumu kreću se od modela Gen-E od 31.395 eura, a Gen-E Premium od 33.490 eura. Naš Premium testni model je od dodatne opreme imao samo Zimski Paket po cijeni od 568,75 eura s PDV-om.