Prednosti potpuno hibridne tehnologije omogućuju mu modernu gradsku vožnju, s očekivanom emisijom CO2 od 86 g/km, što je vodeća karakterisitika u klasi. To osigurava da ispunjava zahtjeve zone niskih emisija, dok dodatna snaga čini dulje vožnje ugodnijima i bez stresa
Toyota je krajem 2021. predstavila potpuno novi model Aygo X, čije ime se izgovara 'cross' od slova 'X' u nazivu. Potpuno novi Aygo X je crossover jedinstven u A-segmentu, dizajniran i proizveden u Europi kako bi zadovoljio zahtjeve urbanog i prigradskog života u Europi.
Prošlo je skoro četiri godine i japanski je proizvođač odlučio osvježiti Aygo X, uvodeći po prvi put uvodi potpuno hibridnu tehnologiju u segment malih/gradskih automobila, pružajući i zabavniji karakter vožnje i veću učinkovitost. Njegovo je ime sada Aygo X Hybrid, a mi smo bili u Bruxellesu na njegovoj svjetskoj premijeri.
Od novog Aygo X Hybrida se očekuje da će imati najnižu emisiju CO2 od svih automobila, a da nije plug-in hibrid na tržištu (na temelju projiciranih WLTP podataka), a pruža kombinaciju pristupačnosti, užitka u vožnji, dizajna i naprednih sigurnosnih sustava.
Dizajniran i proizveden u Europi, novi Aygo X Hybrid zadovoljava zahtjeve modernog gradskog i prigradskog života. Održava zabavan duh Ayga, koji je Toyotin najpristupačniji automobil u Europi već 20 godina. Aygo X je privukao vozače koji vode računa o stilu i traže kompaktno i svestrano vozilo te se pokazao trajno popularnim s više od 287.000 prodanih primjeraka od izlaska na europske ceste 2022. godine.
Novi Aygo X Hybrid proširuje tu pristupačnost nudeći učinkovitost i fleksibilnost Toyotine poznate hibridne tehnologije, jamčeći potpunu upotrebljivost bez kompromisa. To znači više snage i oštrije ubrzanje za privlačniju – a opet učinkovitiju – vožnju. Njegov samouvjereni stav izražava cool urbani šik, pojačan prepoznatljivom novom rešetkom i dizajnerskim značajkama.
Osim najnižom emisijom CO2 također se može pohvaliti manjim ugljičnim otiskom tijekom cijelog životnog ciklusa vozila u usporedbi s prethodnikom zahvaljujući učinkovitom pogonskom sklopu i poboljšanjima u proizvodnim sustavima i logistici.
Novi Aygo X Hybrid će biti u prodaji na prvim europskim tržištima krajem 2025., dok će detalji o ponudi modela i specifikacija biti objavljeni naknadno.
Toyotin najmanji potpuni hibrid
Novi Aygo X Hybrid prvi put uvodi potpuni hibridni pogon u A-segment, proširujući elektrifikaciju na najmanje i najpristupačnije vozilo u Toyotinoj ponudi, bez ugrožavanja njegovog prepoznatljivog kompaktnog crossover izgleda.
Full-hibridni pogonski sklop, danas dostupan u Yarisu i Yaris Crossu, u potpunosti će zamijeniti 1,0-litreni benzinski motor svog prethodnika. Njegova veća snaga i oštrije ubrzanje će pružiti energičniju i uzbudljiviju vožnju.
Na njegovoj premijeri smo razgovarali s Cesarom Romerom, tehničkim voditeljom za prjekt Aygo X, koji nam je rekao kako je prilagođavanje modela Aygo X hibridnim komponentama uz očuvanje međuosovinskog razmaka od 2430 mm i prostora u prtljažniku zahtijevalo inovativno pakiranje.
Po prvi put u Toyotinom hibridu, dva sloja baterijskih ćelija postavljena su jedan uz drugi po širini poda u uzdužnom rasporedu ispod stražnjih sjedala. Drugi Toyotini hibridi koriste paralelnu konfiguraciju, što zahtijeva veći prostor. Pametno pakiranje također znači da je pomoćna baterija premještena ispod prtljažnika, čime se izbjegava bilo kakav gubitak kapaciteta pohrane.
Kako bi se prilagodio veći hibridni pogonski sklop, prednji prevjes je produžen za 76 mm, što je postignuto optimizacijom pakiranja uz očuvanje proporcija Ayga X.
Prednosti potpuno hibridne tehnologije čine novi Aygo X Hybrid idealnim partnerom za modernu gradsku vožnju, s očekivanom emisijom CO2 od 86 g/km, vodećom u klasi. To osigurava da ispunjava zahtjeve zone niskih emisija, dok dodatna snaga čini dulje vožnje ugodnijima i bez stresa.
Ukupna snaga sustava povećana je za 44 KS u usporedbi s prethodnom nehibridnom verzijom, dosežući maksimalnih 116 KS i omogućujući ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 10 sekundi.
Aygo X Hybrid ima okretno upravljanje na gradskim ulicama zahvaljujući svojoj platformi GA-B i niskom položaju hibridne baterije, što doprinosi niskom težištu i vrlo krutoj karoseriji. Radijus okretanja od 4,7 m idealan je za manevriranje s povjerenjem u skučenim prostorima.
Automobil je također tiši i ima uglađeniju vožnju zahvaljujući novim komponentama za prigušivanje buke, uključujući prigušivače na armaturnoj ploči, izolaciju poklopca motora i poklopac podvozja motora, u kombinaciji s ažuriranim ispušnim sustavom i prigušivačem. Dodatne mjere za smanjenje buke ugrađene su u modele više klase, uključujući deblja stakla i dodatnu zvučnu izolaciju po cijeloj karoseriji.
Sigurnost je prioritet za sve Toyote, velike i male, pa novi Aygo X Hybrid također ima koristi od sveobuhvatnog paketa sigurnosti i pomoći vozaču Toyota Safety Sense. To uključuje poboljšani sustav za sprječavanje sudara, pomoć pri održavanju voznog traka i pomoć pri prepoznavanju prometnih znakova, kao i novi sustav za zaustavljanje u nuždi i proaktivnu pomoć pri vožnji. Po prvi put na Aygu X, bežična ažuriranja softvera osigurat će optimizaciju sigurnosnih sustava.
Smanjeni ugljični otisak
Toyotin višestruki pristup ugljičnoj neutralnosti nudi niz opcija pogonskih sklopova s niskim i nultim emisijama tako da bez obzira na to gdje kupci žive ili njihove individualne okolnosti, mogu napraviti izbor koji im pomaže smanjiti svoj ugljični otisak. S novim Aygo X Hybrid, Toyota otvara vrata elektrifikaciji za više ljudi, u svim segmentima vozila.
Toyota procjenjuje da će novi Aygo X Hybrid imati smanjeni ugljični otisak tijekom životnog vijeka za 18 posto u usporedbi s prethodnom, nehibridnom generacijom. Ultra-učinkovit hibridni pogonski sklop najveći je pojedinačni čimbenik u ovom postignuću, u kombinaciji s korištenjem novih materijala i naporima za smanjenje utjecaja proizvodnje i logistike automobila na okoliš.
Svaki aspekt životnog ciklusa automobila, od dizajna, preko proizvodnje i logistike do korištenja od strane kupaca, bio je pomno ispitan. Na primjer, tehnologija bojenja u kalupu primijenjena je na određene komponente, pri čemu se boja nanosi izravno tijekom injekcijskog prešanja. Osim što postiže privlačan učinak, ovaj proces proizvodi niže emisije CO2 od lakiranja.
Daljnje uštede emisija postignute su korištenjem reciklirane plastike i tkanina za nove materijale presvlaka sjedala, kao što je novi SakuraTouch®, za unutrašnjost bez životinjskih proizvoda.
SakuraTouch sadrži više od 40 posto PVC-a biljnog podrijetla, dobivenog od nusproizvoda prerade drvne pulpe. Također uključuje materijal od pluta iz vinske industrije i recikliranu PET plastiku, bez ugrožavanja trajnosti. Ova pionirska mješavina materijala smanjuje emisije CO2 tijekom proizvodnje materijala za 95 posto u usporedbi s pravom kožom.
Nadalje, Toyota Motor Manufacturing Czech u Kolinu, koja proizvodi Aygo X Hybrid, koristi obnovljivu električnu energiju, dok su pojednostavljene, pametnije operacije logistike dijelova i vozila također doprinijele smanjenju emisija.
Dizajn kompaktnog SUV-a
Stav 'spremnog za vožnju' Ayga X ažuriran je za hibrid s potpuno novim dizajnom prednjeg dijela koji prikazuje napredni, visokotehnološki pristup, a istovremeno naglašava identitet kompaktnog SUV-a. Prisutni automobilski novinari su mu dodjelili naziv 'maleni Lexus LBX'.
Novi poklopac motora, prednja svjetla i rešetka stvaraju jači stav i dojam niskog težišta. Izgled je poboljšan 17 ili 18-colnim (gume 175/60R18) aluminijskim naplatcima, ovisno o paketu opreme, te crnim, proširenim lukovima kotača.
Pomicanje zatvorene linije poklopca motora prema naprijed stvorilo je premium osjećaj koji je dodatno naglašen premještanjem pokazivača smjera u retrovizore.
Opcionalna dvobojna shema boja doprinosi dinamičnoj prisutnosti automobila, s kontrastnim crnim dijelom koji se besprijekorno proteže od krova preko stražnjeg dijela do bočnih pragova. Vanjske opcije boja inspirirane su konceptom 'blagih začina', s prepoznatljivim opcijama Cimet, Jasmine, Tarragon i Lavender. Ekskluzivni stil platnenog krova, koji uključuje elemente inspirirane prednjom rešetkom u graduiranom uzorku, također je uveden kao opcija u višim paketima opreme.
Unatoč kompaktnim vanjskim dimenzijama, unutarnji prostor je maksimalno iskorišten, a visoki položaj za vožnju pruža vrhunsku vidljivost. Četiri putnika mogu udobno sjediti, a ima mjesta za prijevoz svega, od svakodnevnih potrepština do veće prtljage, zahvaljujući kapacitetu prtljažnika od 231 litre.
Čist dizajn interijera je obnovljen, podržavajući ugodno, praktično i povezano iskustvo. Novi digitalni kombinirani mjerač od sedam inča i upravljačka ploča grijača stvaraju sofisticiraniji, moderniji izgled, dok elektronička parkirna kočnica dolazi standardno u svim paketima opreme, kao i dva USB-C priključka za punjenje.
Novi bežični punjač za pametne telefone, električno sklopiva ogledala i nanoeX™ tehnologija za poboljšanu kvalitetu zraka također su dostupni u višim paketima opreme (specifikacije će biti potvrđene kasnije).
Aygo X Hybrid GR Sport
Po prvi put je dostupna i verzija Aygo X GR Sport koja donosi privlačniju vožnju i upečatljiv sportski izgled. Inspiriran višestrukim svjetskim prvacima u motorsportu Toyota Gazoo Racing, ima ekskluzivnu dvobojnu shemu boja Mustard uparenu s upečatljivim crnim poklopcem motora.
Maska hladnjaka usvaja ekskluzivni 'G-uzorak' koji se vidi i na drugim modelima GR obitelji, kao i GR Sport aluminijske naplatke. Unutar kabine, crni i sivi detalji, plus vez GR logotipa, doprinose sportskom osjećaju.
Aygo X Hybrid GR Sport također je zabavniji za vožnju, s namjenskim podešavanjem amortizera i spiralnih opruga za poboljšano upravljanje i kontrolu naginjanja karoserije. Električni servo upravljač također je podešen za oštriji odziv. Ove mjere su osmišljene kako bi pružile uzbudljivije iskustvo vožnje bez ugrožavanja udobnosti vožnje na gradskim ulicama.