za 2024.

Toyota osvježila Yaris: Šira hibridna linija, veća sigurnost i digitalno korisničko iskustvo

31.05.2023 u 11:49

Bionic
Reading

Novi mjenjač-diferencijal s većim i snažnijim električnim motorom-generatorom i revizijama softvera i hardvera jedinice za kontrolu snage (PCU) podigli su ukupnu snagu sustava za 12 posto, sa 116 KS (85 kW) na 130 KS (96 kW). Maksimalni okretni moment povećan je sa 141 na 185 Nm

Toyota je danas najavila niz poboljšanja koja će dodatno ojačati ponudu vrlo uspješne trenutne četvrte generacije Yaris Hybrid hatchback modela. Značajan program poboljšanja performansi, sigurnosti i stila osigurati će, prema Toyoti, da model predstavlja vodeće kvalitete u klasi u svom području visoko konkurentnog B-segmenta u Europi.

Osim povećanja snage i performansi hibridnog električnog pogonskog sklopa kako bi se europskim kupcima pružio veći izbor i povećao opseg naprednih sustava aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji, Toyota u automobil uvodi potpuno novu digitalnu dimenziju. Sveobuhvatni paket uključuje prilagodljiv zaslon s instrumentima za vozača, snažniji i intuitivniji multimedijski sustav, praktičnu i stabilnu povezanost i, po prvi put, digitalni ključ bez ruku za pristup i pokretanje automobila.

Toyota Yaris za 2024. Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Izrađen u Europi za europske kupce, novi Yaris ojačat će dugo uspostavljenu reputaciju modela za inovaciju i izvrsnost u dizajnu i inženjeringu malih automobila. Novi Yaris bit će dostupan za online rezervacije na nekim europskim tržištima već od lipnja ove godine.

Bolje performanse i zanimljivije i zabavnije iskustvo vožnje

Najnovija ažuriranja napravljena na Yarisovom potpuno hibridnom električnom pogonskom sklopu ključna su za povećanu privlačnost modela, pružajući bolje performanse i zanimljivije i zabavnije iskustvo vožnje. Ove su kvalitete sve važnije budućim kupcima B-segmenta, posebice onima koji žele smanjiti izbor automobila. S novim Yarisom, kupci sada mogu birati između dva hibridna pogonska sklopa prema svojim potrebama, a da i dalje uživaju u vodećoj ekološkoj učinkovitosti Yarisa u klasi.

Kada je 1,5-litreni sustav debitirao, mediji i vozači su ga hvalili zbog njegove iznimne učinkovitosti goriva i emisija i kako je omogućio dulju vožnju automobila u potpuno električnom EV načinu rada. Uvođenjem sklopa mjenjač-diferencijal iz najnovije, pete generacije Toyotine vodeće hibridne električne tehnologije na tržištu, sada nudi više snage, više okretnog momenta i bolje vozne karakteristike.

Novi mjenjač-diferencijal s većim i snažnijim električnim motorom-generatorom i revizijama softvera i hardvera jedinice za kontrolu snage (PCU) podigli su ukupnu snagu sustava za 12 posto, sa 116 KS (85 kW) na 130 KS (96 kW). Tu je i značajan porast okretnog momenta, s maksimalnim okretnim momentom električnog MG2 motora povećanom za 30 posto u cijelom opsegu okretaja, sa 141 Nm na 185 Nm.

To dovodi do osjetno bržeg ubrzanja, ne samo za sprint od 0-100 km/h, već što je još važnije za brži napredak pri brzinama pretjecanja. Ubrzanje od 0-100 km/h skraćeno je za pola sekunde (9,2 s), a tu je i skraćenje vremena ubrzanja s 80 na 120 km/h (7,5 s). Ti su dobici osigurani samo skromnim povećanjem emisije CO2 u viši stupanj prijenosa. Ovime Yaris zadržava status najboljeg u klasi u tom pogledu, s emisijom CO2 od 96-116 g/km.

Naravno, dodavanje snage samo je dio priče. Stvarnu razliku čini način na koji vozač doživljava performanse automobila. Uz povećanje okretnog momenta pri svim brzinama motora, rezultat je snažniji, osjetljiviji i dinamičniji osjećaj.

Hibridni električni pogon je odlučujući faktor broj jedan za ljude koji se odlučuju kupiti Yaris. Dodavanjem poboljšanih performansi, njegova će privlačnost biti još veća – uglađen i okretan u gradu te staložen i samouvjeren na otvorenoj cesti.

S novom ponudom pogonskog sklopa 'dvostruki hibrid' u liniji novog Yarisa, kupci mogu birati između dobro uhodanog hibridnog pogonskog sklopa Yarisa s najboljom ekološkom izvedbom u klasi s 'Hybrid 115' ili novog hibridnog pogonskog sklopa koji pruža veću performanse zadržavajući svoje ekološko vodstvo u segmentu s 'Hybrid 130'.

Sve izvedbe Yaris Premiere Edition i GR Sport standardno će biti opremljene 'Hybridom 130', dok će neka tržišta u Europi ponuditi pogonski sklop viših performansi u opremi High.

Evolucija Toyote Yaris Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Povijest Toyote Yaris

Yaris je jedan od najuspješnijih modela u Toyotinoj povijesti, njegova svjetska prodaja prešla je brojku od 10 milijuna u 2023. To postignuće pokazuje kako je ovaj mali automobil ispunio svoje izvorno obećanje da će na tržište donijeti razmišljanje 'veliko-malo' za modele B-segmenta za kompaktan automobil svrhovitog izgleda, ali prostran iznutra.

S prvom generacijom hatchbacka koji je osvojio obje titule automobila godine na prijelazu u milenijum u Europi i Japanu, Yaris je dosljedno postavljao mjerila za performanse i tehnologiju, ne samo time što je postao prvi automobil u svojoj klasi koji se nudi s hibridnom električnom energijom treće generacije. Stalno poboljšanje i duboko razumijevanje promjenjivih preferencija i prioriteta kupaca doveli su do toga da Yaris ostane na vrhu. Njegova dosljedno snažna privlačnost i vodeće kvalitete u klasi doveli su do toga da je sadašnja, četvrta generacija modela počašćena još jednom nagradom Automobil godine 2021.

Yarisova evolucija dovela je do povećanja raspona od njegovog osnovnog hatchbacka do današnjeg kompaktnog SUV-a Yaris Cross i GR Yarisa visokih performansi, automobila koji je razvijen izravno s vještinama i iskustvom stečenim nakon višestrukog uspjeha Toyote GAZOO Racinga koji je osvajao naslove u svijetu, kao što je WRC - svjetsko prvenstvo u reliju.

Toyota T-Mate: sigurnija i lakša vožnja

Sa svojom bogatom aktivnom i pasivnom sigurnosnom opremom i dizajnom vozila, trenutna generacija Yarisa uvijek je razvijana da bude najsigurniji mali automobil na svijetu. Toyota uvodi dodatne i poboljšane sigurnosne značajke kako bi dodatno poboljšala vodstvo Yarisa u pogledu sigurnosti s novim Yarisom.

Toyota T-Mate je krovni izraz za napredne značajke koje automobil čine sigurnijim, lakšim za vožnju i parkiranje. U novom Yarisu ove su značajke učinkovitije nego ikad, s dodatnim i poboljšanim funkcijama. To uključuje najnoviju generaciju sustava pomoći u vožnji Toyota Safety Sense.

U svojoj misiji da u konačnici eliminira prometne nesreće, Toyota nudi napredne tehnološke značajke kao standard s Yarisom – značajke koje su često dodatne opcije ili jednostavno nisu dostupne na drugim modelima B-segmenta.

Zahvaljujući svom novom multimedijskom sustavu i podatkovnom komunikacijskom modulu (DCM), Toyota pruža fleksibilnost i praktičnost ažuriranja softvera isporučenih bežičnim putem. To znači da se Toyota Safety Sense i multimedijske funkcije mogu neprimjetno nadograditi, bez potrebe za odnošenjem automobila u servisni centar. Preuzimanja se mogu odvijati dok se automobil vozi, spreman za instalaciju kada to bude odgovaralo vozaču.

Nova Toyota Yaris: PCS sustav Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Korištenje nove kamere i radara koji mogu skenirati dalje i šire nego prije, omogućuje značajno povećanje opsega otkrivanja rizika od nezgoda. Na primjer, Pre-Collision System (PCS) sada može prepoznati potencijalni čeoni udar i širi raspon objekata i vozila na putu automobila, uključujući pješake, bicikliste, a sada i motocikle.

Acceleration Suppression novi je dodatak portfelju Toyota Safety Sense. Ovo intervenira kako bi usporilo svako naglo ubrzanje kada prepozna opasnost od sudara s vozilom ispred.

Nova Toyota Yaris: Deceleration Assist Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Proactive Driving Assist (PDA) je još jedna nova značajka, osmišljena kako bi pomogla u izbjegavanju poznatih opasnosti od nesreća prilikom vožnje malom brzinom. Deceleration Assist omogućuje glatko usporavanje kada vozač spusti papučicu gasa kako bi usporio kada se približava sporijem vozilu ispred ili ulazi u zavoj. Drugi element je Steering Assist, koji prepoznaje zavoj na cesti ispred i prilagođava silu upravljanja kako bi pomogao vozaču da glatko i stabilno skrene.

Novi sustav za zaustavljanje u nuždi (EDSS) može pomoći vozaču, ako mu pozlije ili bude onesposobljen kada se aktivira Lane Trace Assist (LTA). Ako sustav otkrije da vozač nije napravio nikakve unose – upravljanje, kočenje, ubrzavanje – određeno vrijeme, oglasit će se upozorenje. Ako nema reakcije vozača, lagano će zaustaviti automobil, aktivirati svjetla za opasnost i otključati vrata.

Nova Toyota Yaris: Safe Exit Assist (SEA) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Toyota T-Mate također pruža zaštitu kada automobil miruje. Uz opcijski Safe Exit Assist (SEA), vizualni i audio sustav upozorenja pomaže u sprječavanju nenamjernog otvaranja vrata na putu vozila i biciklista koji se približavaju sa stražnje strane. Sustav podsjetnika na stražnjem sjedalu (RSRS) upozorit će vozača putem vizualnih i zvučnih obavijesti ako je ostavio dijete ili kućnog ljubimca na stražnjem sjedalu, pomažući u izbjegavanju rizika od incidenata s 'vrućim automobilom'.

Osim ovih dodatnih funkcija, novi Yaris također ima koristi od nadogradnji svojih već uspostavljenih značajki Toyota Safety Sense. Adaptivni tempomat (ACC) je revidiran kako bi brže reagirao i radio s prirodnijim osjećajem. Na primjer, kada drugo vozilo prijeđe u traku Yarisa, usporavanje je postupnije. Vozač također može odabrati veću postavku udaljenosti između vozila za udobniji razmak, a sustav za smanjenje brzine u zavojima aktivira se ranije, dajući glatku kontrolu brzine.

Nova Toyota Yaris: Adaptivni tempomat (ACC) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Adaptivnom tempomatu dodani su novi sustavi za sigurnije pretjecanje: podrška za sprječavanje pretjecanja sprječava nenamjerno pretjecanje s pogrešne strane vozila (eng. undertaking); i Preliminarno usporenje/povezana kontrola pokazivača smjera pomaže vozaču da se ponovno sigurno uključi u prometnu traku pri odgovarajućoj brzini i udaljenosti od drugih vozila.

Upozorenje o napuštanju prometne trake (LDA) sada prepoznaje kada je vozač izašao iz trake dok pokušava izbjeći prepreku (pješaka ili drugih sudionika u prometu) i privremeno poništava Upozorenje na napuštanje trake. Funkcija centriranja u voznoj traci Lane Trace Assista (LTA) također je promijenjena kako bi automobil pružao prirodniji osjećaj. Sustav za pomoć pri prometnim znakovima poboljšan je tako da je samo jednim dodirom potrebno podešavanje limitatora brzine kako bi se uskladili s informacijama o prometnim znakovima.

  • +16
Toyota Yaris (2024) Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Novo digitalno korisničko iskustvo

Toyota je također ciljala na najbolju ponudu u klasi s potpuno novim digitalnim korisničkim iskustvom za novi Yaris. To uključuje i prilagodljiv zaslon s instrumentima za vozača i brži i snažniji multimedijski sustav s dodatnom funkcionalnošću. Zasloni – 7 ili 12,3 inča za kombimetar, 9 ili 10,5 inča za multimedijski zaslon, ovisno o stupnju modela – vodeći su u klasi u smislu veličine.

Digitalni kombimetar od 12,3 inča prikazuje brojčanike, informacije i grafiku u oštroj definiciji za dobru vidljivost pri svim razinama osvjetljenja. Njihov se izgled može prilagoditi raspoloženju vozača i vrsti putovanja s do četiri opcije: Smart, Casual, Sporty i Tough.

Verzija od sedam inča standardna je za Mid+, dok je verzija od 12,3 inča dostupna za High, GR Sport i Premiere Edition.

Novost u Yarisu Toyota Smart Connect multimedijski sustav ima intuitivnije i reaktivnije sučelje i nudi navigaciju temeljenu na oblaku kao standard. Ovaj 'stalno povezani' sustav osigurava da planiranje putovanja ima koristi od ažuriranih informacija o rutama, prometu i kašnjenjima.

Sustav podiže govorne naredbe na višu razinu sa sustavom prepoznavanja glasa i glasovnim agentom 'Hey Toyota' koji reagira na prirodnije oblike govora. Na primjer, jednostavno recite 'Hej Toyota, hladno mi je' i sustav će automatski povisiti temperaturu kontrole klime.

Jednostavnost povezivanja prioritet je kupaca, a novi Yaris omogućuje bežičnu integraciju pametnog telefona koristeći Apple CarPlay i Android Auto. Kao i kod sustava Toyota Safety Sense, nadogradnje i nove funkcije za multimedijski sustav mogu se primijeniti bežično bez dodatnih odlazaka u servisni centar.

Jednostavan pristup uz pametni digitalni ključ

Digitalna transformacija novog Yarisa uključuje prvu dostupnost pametnog digitalnog ključa. Povezano s aplikacijom MyT, ovo omogućuje do pet korisnika pristup vozilu putem pametnog telefona. Dizajniran je za potpunu praktičnost, tako da korisnici mogu zaključati, otključati ili pokrenuti svoje vozilo bez potrebe da vade telefon iz torbe ili džepa.

Ova nova značajka dodatno proširuje MyT funkcije, koje uključuju daljinsko zaključavanje/otključavanje, upravljanje klimom i aktivaciju svjetala opasnosti za jednostavnu identifikaciju vozila na prepunom parkiralištu.

Digitalni ključ kompatibilan je s uređajima Apple i Android, a jednogodišnja veza uključena je u kupovnu cijenu automobila kao standard na Premiere Edition i kao opcija na GR Sport i Mid razredima.

Osvježeni stlying i Yaris Premiere Edition

Prilikom lansiranja, nova linija Yarisa uključivat će posebnu verziju Premiere Edition, koji prikazuje cijeli niz novih značajki modela. Ovo će biti ponuđeno s novom namjenskom dvotonskom bojom Neptune Blue plavom s kontrastnim crnim krovom i stupovima. Plava tema se ponavlja u kontrastnim šavovima presvlake sjedala i dekorativnim linijama na pločama s instrumentima i vratima, uz novodizajnirane 17-colne crne strojno obrađene aluminijske naplatke. Premiere Edition također će biti dostupan u dvotonskoj platinasto biserno bijeloj ili srebrno metalik boji.

Modeli Mid i Mid+ Yaris također imaju nove dizajne aluminijskih kotača s pet krakova, srebrne ili strojno obrađene. Unutarnje presvlake sjedala također su osvježene novim uzorkom. Nova opcija boje Juniper Blue bit će dostupna u čitavoj ponudi Yarisa.

U drugim aspektima, novi Yaris zadržava mišićave, 'zgusnute agilne' linije koje ga razlikuju od ostalih modela B-segmenta i daju mu dojam da je pun energije i dinamike i uvijek spreman za polazak. Njegov sportski profil omogućen je zahvaljujući njegovoj GA-B platformi: ukupna visina i dužina su kompaktne, ali međuosovinski razmak te prednji i stražnji tragovi su velikodušni, dajući usađen izgled i pomažući osigurati dobar prostor u kabini. Kratki prevjesi doprinose okretnom karakteru Yarisa u gradskoj vožnji, dajući automobilu prikladno mali radijus okretanja od 5,2 m (s kotačima od 16 cola) – idealno za gradske ulice i uska parkirna mjesta.

Interijer slijedi koncept 'manje je više'. To je oštro dizajniran prostor koji ima visoku senzorsku kvalitetu i osjećaj prostranosti automobila iz klase više. Detalji uključuju podstavu meku na dodir preko ploče s instrumentima; umetke od mekog filca u panelima vrata; široku prednju konzolu; nisko postavljenu haubu za kućište s instrumentima za vozača; i sportski volan malog promjera.

sve osim nogometa

Učitavanje...