HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo osvježenu Toyotu Corollu Cross: Puno atraktivniji hibridni obiteljsko-poslovni SUV

25.09.2025 u 03:29

Bionic
Reading

Što se pogona tiče, nova Corolla Cross dolazi u izvedbama Hybrid 140 i Hybrid 200, omogućujući svestranost i učinkovitost hibrida uz izbor razina performansi. Time nudi praktičan ulazak u svijet elektrifikacije i nadopunjuje Toyotin višesmjerni pristup postizanju ugljične neutralnosti

Nakon što je u svibnju ove godine Toyota objavila kako je za 2025. godinu osvježila Corollu Cross, svoj obiteljski SUV C-segmenta, nije prošlo dugo da se ovaj sada privlačan model pojavi i kod nas. Recimo i kako smo već krajem svibnja bili i na njezinoj europskoj premijeri u Bruxellesu gdje smo uživo mogli vidjeti čak 4 Toyotina modela (nova generacija RAV4, potpuno novi model bZ4X Touring, osvježena Corolla Cross i osvježeni Aygo X), kao i novi Lexus ES.

Već tada smo rekli kako je osvježena Corolla Cross doživjela vrlo efektan facelift, jer su već prošle tri i pol godine od predstavljanja ovog tada potpuno novog crossover modela baziranog na Toyoti Corolli. Ako smo i pomislili da je prva Corolla Cross bila dizajnerski pomalo rezerviran model, sada je ažurirana verzija puno, puno vizualno modernija i atraktivnija. Osvrnimo se u ovom uvodu još samo na prodajne brojke prve generacije 2024. i prvih 8 mjeseci 2025. na našem tržištu: ukupno je novoregistrirano 304 primjeraka prve generacije Corolle Cross.

Corolla Cross zauzima idealnu poziciju između modela C-HR i RAV4, kombinirajući prostranost za obitelj i kompaktnost za gradsku vožnju. To je 'sweet spot' Toyotine SUV ponude, praktičnost, udobnost i ekonomičnost u jednom. Corolla Cross je već zauzela poziciju obiteljskog automobila, no Toyotina je želja ovaj model pozicionirati i kao poželjan poslovni automobil na tržištu.

Mi smo ovaj tjedan bili na njezinoj dinamičkoj hrvatsko-slovenskoj premijeri u okolici Krškog u Sloveniji. I bez obzira na tmuran kišni dan Corolla Cross je razvedrila sivilo prvog kalendarskog jesenskog dana. Vozili smo ovaj crossover od Zagreba do Krškog autocestom, potom dolinom Save prema Sevnici, i ponovno prema Zagrebu, pa smo mogli steći podosta dojmova kako se ponaša u vožnji. Generalno, ovo je lijep, udoban, siguran i već dokazano prostran crossover s odličnim Hybrid 140 i Hybrid 200 samopunjivim hibridnim motorima (HEV).

Svestrana nova Corolla Cross dostojno nastavlja naslijeđe najprodavanijeg modela u povijesti, Toyote Corolle, zahvaljujući praktičnosti za obitelj, naprednoj tehnologiji, uključujući Toyotin hibrid pete generacije, koji je ključna značajka još od predstavljanja modela 2022. godine, te sigurnosnim funkcijama Toyota T-Mate.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Recimo odmah kako je profinjeni novi izgled osvježene Corolle Cross posebno oblikovan prema preferencijama europskih kupaca. Novi model donosi dinamičniji prednji kraj s prepoznatljivom maskom i LED svjetlima, dok stražnji dio ističe robusnost i profinjenost. Osvježeni dizajn daje Corolli Cross moderan, energičan i prepoznatljiv karakter.

Prednja rešetka u obliku saća ne samo da ostavlja elegantan, sofisticiran dojam, već i poboljšava protok zraka prema motoru. Nova tehnologija prilagodljivih dugih svjetala (AHS) u najvišoj opremi osigurava optimalnu vidljivost, dok LED svjetlosni vodič na središnjem svjetlu i unutarnjoj leći ravnomjerno osvjetljava površinu i stvara upečatljiv, visokokvalitetan izgled.

Redizajnirana stražnja svjetla imaju aerodinamične 'peraje' koje pridonose stabilnosti vozila. Reljefni logo Corolla Cross na stražnjem dijelu naglašava jedinstveni identitet, dok robusni 18-colni aluminijski naplatci (s gumama dimenzija 225/50R18) dodatno ističu čvrst stav vozila. Tu je još i manja dimenzija aluminijskih naplataka veličine 17-cola s gumama dimenzija 215/60R17.

Što se tiče strukture i osvježena Corolla Cross koristi najnoviju TNGA (Toyota Global New Architecture) izvedbu platforme GA-C s pogodnostima dizajna, rasporeda, tehnologije i vozne dinamike ovog vozila. Radi se o istoj platformi koja se koristi i u modelima Corolla hatchback, sedan i Touring Sports.

Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, osvježena Corolla Cross je zadržala dimenzije prve generacije ovog modela: duljina 4460 mm, širina 1825 mm, visina 1620 mm, međuosovinski razmak od 2640 mm. Minimalna visina od podloge je 160 mm.

Volumen prtljažnika (VDA) je sada 440 l te maksimalnih 1404 l uz sklopljene naslone stražnjih sjedala za FWD model.

Što se boja tiče, nova Corolla Cross dolazi u 9 boja i 5 dvobojnih kombinacija s crnim krovom. U ponudi su i 4 razine opreme: Luna, Style, GR Sport i Executive.

Unutrašnjost

Unutrašnjost prostrane kabine osvježena je suvremenim dizajnom, s novom ručicom mjenjača i većom središnjom konzolom koja donosi praktična poboljšanja poput dodatnog prostora za pohranu pametnog telefona, klizne kutije za pohranu i redizajna držača za čaše. Najnovija bežična tehnologija za punjenje dolazi kao standard, a povezivanje s Android uređajima i brzina punjenja znatno su poboljšani (1,5 puta brže), sada na razini Apple CarPlaya. Toyota Smart Connect omogućuje digitalni ključ, daljinsko upravljanje vozilom putem aplikacije MyToyota i OTA nadogradnje sustava.

Toyota Smart Connect multimedijski i infotainment paket s 10,5-inčnim HD dodirnim zaslonom dolazi kao standard, dok je 12,3-inčni potpuno digitalni instrument zaslon standardna oprema u većini europskih tržišta.

Novi su i materijali unutrašnjosti, novi dizajn otoka oko mjenjača te nova pozicija Qi bežičnog punjača za mobitele. Poboljšana ambijentalna rasvjeta, grijani upravljač i grijana sjedala dostupni su u višim razinama opreme.

Putnici mogu uživati u tišoj i udobnijoj vožnji zahvaljujući poboljšanjima na tri ključna područja. Tiša kabina postignuta je uporabom materijala visoke sposobnosti prigušivanja na spoju krova, što smanjuje buku kiše i ceste, dok dodatni materijali na stražnjem ventilacijskom području smanjuju buku i vibracije za putnike straga.

U višim razinama opreme, nova troslojna izolacija ispod armaturne ploče dodatno smanjuje buku motora. Tu je i opcija panoramskog krova u višim paketima opreme.

Sigurnost

Standardna oprema uključuje najnoviju generaciju Toyota Safety Sense sustava, s prepoznavanjem sudara, održavanjem trake, prilagodljivim tempomatom i mnogim drugim naprednim značajkama.

Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
  • Toyota Corolla Cross
    +43
Toyota Corolla Cross - hrvatska premijera osvježenog modela Izvor: Promo fotografije / Autor: Mario Poje

Pogonski sklopovi

Corolla Cross dolazi u izvedbama Hybrid 140 i Hybrid 200, omogućujući svestranost i učinkovitost hibrida uz izbor razina performansi. Time nudi praktičan ulazak u svijet elektrifikacije i nadopunjuje Toyotin višesmjerni pristup postizanju ugljične neutralnosti. Ove oznake motora podrazumijevaju dvije opcije hibridnog pogona pete generacije: 1.8 HEV sa 140 KS i 2.0 HEV sa 180 KS, uz verziju s AWD-i pogonom na sve kotače za dodatnu sigurnost i stabilnost. Sustav automatski kombinira električni i benzinski pogon, osiguravajući nisku potrošnju i glatku vožnju, bez potrebe za punjenjem.

Doznali smo da slabiji Hybrid 140 e-CVT FWD koristi 1,8-litreni hibridni pogonski sklop koji se sastoji od četverocilindričnog benzinskog DOHC motora snage 98 KS (72 kW) s najvećim okretnim momentom od 142 Nm pri 3600 okr./min. te prednjeg elektromotora od 70 kW (95 KS) s najvećim okretnim momentom od 185 Nm. Ukupna snaga hibridnog sustava je 140 KS (103 kW). Pogon je na prednje kotače (FWD), a uparen je s bezstupanjskim e-CVT mjenjačem. Vozilo ima ubrzanje od 0-100 km/h 9,9-10,0 s i krajnju brzinu od 170 km/h.

Što se potrošnje tiče Toyota deklarira kombiniranu potrošnju od 4,9-5,0 l/100 km, kao i emisije CO2 u kombiniranim uvjetima od 112-113 g/km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 36 litara.

Snažniji motor Hybrid 200 e-CVT FWD koristi 2,0-litreni hibridni pogonski sklop koji se sastoji od četverocilindričnog benzinskog DOHC motora snage 152 KS (118 kW) s najvećim okretnim momentom od 190 Nm pri 440-5200 okr./min. te prednjeg elektromotora od 113 kW (83 kW) s najvećim okretnim momentom od 206 Nm. Ukupna snaga hibridnog sustava je 180 KS (103 kW). Pogon je na prednje kotače (FWD), a uparen je s bezstupanjskim e-CVT mjenjačem. Vozilo ima ubrzanje od 0-100 km/h 7,55-7,74 s i krajnju brzinu od 180 km/h.

Što se potrošnje tiče Toyota deklarira kombiniranu potrošnju od 5,0-5,1 l/100 km, kao i emisije CO2 u kombiniranim uvjetima od 113-116 g/km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 43 litara.

Izvedba AWD-i se odlikuje dodatnim, snažnim elektromotorom na stražnjoj osovini zavidne snage od 30,6 kW (42 KS). Stražnji elektromotor se automatski uključuje radi postizanja boljeg prijenosa snage na kolnik, pouzdanosti vožnje i bezbrižnosti na skliskom kolniku.

Ukupna snaga hibridnog sustava je 197 KS (146 kW). Pogon je na sva četiri kotača (AWD-i), a uparen je s bezstupanjskim e-CVT mjenjačem. Ubrzanje AWD-i modela je 7,6 s, a krajnja brzina 180 km/h.

Što se potrošnje tiče Toyota deklarira kombiniranu potrošnju od 5,3-5,4 l/100 km, kao i emisije CO2 u kombiniranim uvjetima od 120-124 g/km (sve WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 43 litara.

U izvedbi s inteligentnim pogonom na sve kotače (AWD-i), nova Corolla Cross uvodi novi način rada Snow Extra, koji poboljšava stabilnost i kontrolu na snježnim cestama.

Vjerna SUV karakteru, funkcija Snow Extra pomaže vozilu da zadrži pravac pri ubrzavanju, kočenju, skretanju i promjenama trake korištenjem stražnjeg motora za sprječavanje proklizavanja i održavanje prianjanja – pružajući vozaču intuitivnu kontrolu čak i u teškim zimskim uvjetima.

Hibridna baterija

Nova litij-ionska hibridna baterija manja je i lakša, ali ima veću izlaznu snagu, što su kvalitete koje doprinose dinamičkim performansama automobila i smanjuju potrošnju goriva. Nominalni napon baterije je 4,08 Ah.

Corolla Cross GR SPORT

Još jednu veliku novost donosi uvođenje GR SPORT izvedbe po prvi put u ponudu Corolle Cross. Ona nudi agilniju, responzivniju i zabavniju vožnju, uz prepoznatljive vizualne detalje. Potpuno strojno obrađeni 19-colni crni aluminijski naplatci, posebna prednja rešetka i sjajni crni Toyota logo stvaraju hrabar vanjski izgled, dostupan u ekskluzivnoj dvobojnoj nijansi Storm Grey sivoj. Recimo i kako je ovaj model opremljen sportskim odbojnicima.

U unutrašnjosti, sjedala presvučena BRIN・NAUB® materijalom – sintetičkom kožom nalik brušenoj koži – sadrže GR logotipe i izražene crvene šavove za dinamičan, sportski dojam.

Ovjes u GR SPORT izvedbi je podešen i snižen za 10 mm, dok su podešeno upravljanje i ručice za izmjenu stupnjeva prijenosa (paddle shift) pridonijeli dinamičnijem i uzbudljivijem iskustvu vožnje. Novi Sport način rada – prvi put uveden – omogućuje bržu reakciju pri ubrzavanju povećanjem broja okretaja u praznom hodu, dok je i usporavanje optimizirano.

Kada vozač otpusti papučicu gasa, Sport način automatski pojačava usporavanje kako bi pružio sportskiji doživljaj kočenja. Za veću stabilnost i kontrolu u zimskim uvjetima, Snow Extra način rada također je uključen u GR SPORT verziju.

Visoka razina sigurnosti i praktičnosti dolazi kao standard zahvaljujući sustavu Toyota T-Mate, koji uključuje ažuriranja putem interneta (over-the-air). Ovaj sustav objedinjuje treću generaciju Toyota Safety Sense sigurnosnih tehnologija s dodatnim naprednim sustavima za pomoć pri vožnji i parkiranju.

Cijena i ponuda

Na hrvatskom tržištu Corolla Cross 1.8 Hybrid Luna dostupna je po akcijskoj cijeni (manja za 2500 eura!) od 33.870 eura (dakle, identično kao i u prošloj generaciji), Corolla Cross 1.8 Hybrid Style kreće od 36.540 eura. Model 2.0 Hybrid Luna dostupna je po akcijskoj cijeni od 37.000 eura, 2.0 Hybrid Style po akcijskoj cijeni od 39.400 eura, 2.0 Hybrid GR Sport po akcijskoj cijeni od 42.920 eura, 2.0 Hybrid Executive po akcijskoj cijeni od 43.805 eura.

Uz Toyota financiranje ostvarujete dodatni popust na akcijsku cijenu od 500 eura, a uz zamjenu staro za novo ostvarujete dodatni popust u iznosu od 500 eura, što predstavlja ukupnu pogodnost u iznosu od 3500 eura.

Na kraju, Toyota nudi i Osiguranje za hibride. To je inovativno i intuitivno osiguranje — posebno osmišljeno za vlasnike Toyotinih hibrida i dostupno za sve hibridne modele vozila (Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR, Camry, RAV4). Vama kao stranci, Osiguranje za hibride ne samo da pruža dodatnu zaštitu vašeg vozila, nego vas potiče i da na najbolji način koristite svoj hibrid i nagrađuje vas za sigurnu vožnju na električni pogon uz uštedu na premiji prilikom obnove osiguranja.

Kako funkcionira osiguranje za Hibride?

Ako vozite Toyota hibridno vozilo, vaš automobil je potpuno povezan putem komunikacijskog modula (Data Communication Module). A, s obzirom na to da je potpuno povezan, možete naučiti kako voziti svoj hibrid na najučinkovitiji mogući način — koristeći aplikaciju MyToyota. Zato možete voziti duže na električni pogon (EV), trošiti manje na benzin, smanjiti svoju emisiju CO2 te, isto tako, uštedjeti na premiji obnovljenog osiguranja. Na temelju udjela kilometara hibridne vožnje na električni pogon u odnosu na benzinski, Toyota osiguranje će vas nagraditi smanjenjem premije prilikom obnove osiguranja. Pri tome, što više kilometara vozite na električni pogon, više štedite jer vjerujemo da je smireniji vozač hibrida ujedno i sigurniji.

Kako možete imati koristi? Sigurnija vožnja zahvaljujući boljem korištenju vašeg hibrida. Vozite svoj hibrid učinkovitije. Veća ušteda na premiji obnovljenog osiguranja.