Potpuno novi RAV4 u Europi će biti dostupan isključivo kao plug-in hibrid ili hibrid, čime Toyota naglašava svoj višestruki pristup postizanju ugljične neutralnosti. Najnovija hibridna tehnologija dostiže novu razinu zahvaljujući novo razvijenoj generaciji Toyotinog plug-in hibridnog sustava
Ovaj tjedan smo u Bruxellesu uživo prisustvovali spektakularnom događanju, pravoj poslastici za sve ljubitelje automobila. Toyota, trenutno najuspješniji svjetski proizvođač automobila, je organizirala svjetsku multi-model premijeru za europske automobilske novinare čak četiri svoja automobila, a pridružila im se i njihova luksuzna marka Lexus s najnovijom generacijom modela ES.
Rekli smo četiri modela Toyote što uključuje: novu generaciju modela RAV4, potpuno novi model bZ4X Touring, osvježenu Corollu Cross i osvježeni Aygo X. U nekoliko sljedećih dana ćemo vam predstaviti svaki od modela pojedinačno, jer svaki od njih zaslužuje pažnju šire javnosti u zasebnim člancima.
Novi RAV4
Krenuti ćemo sa novom, šestom generacijom SUV modela koji je definirao svoju kategoriju još izvornim modelom od prije nešto više od tri desetljeća – RAV4. Svestranost i pouzdanost priskrbili su modelu RAV4 dugogodišnju popularnost među generacijama vozača diljem Europe, gdje je od predstavljanja 1994. prodano više od 2,5 milijuna primjeraka, dok je širom svijeta prodano više od 15 milijuna vozila do danas. Drugi je to najprodavaniji model Toyote u povijesti nakon Corolle.
Iako nisu još u potpunosti objavljeni tehnički detalji novog RAV4, saznali smo da nova generacija na tržište Europe stiže početkom 2026. godine. Što se cijena tiče, neslužbeno smo doznali da se cijena nebi trebala bitno razlikovati od još uvijek aktualne pete generacije.
Razgovarali smo i s gospodinom Andreom Carluccijem, potpredsjednikom proizvoda i marketinga Toyote Motor Europe, koji je i 'uveo' novi RAV4 na pozornicu pred okupljene automobilske novinare. On nam je u razgovoru ukratko pojasnio važnost ovog modela u cjelini za Toyotu u Europi, znakovito kazavši da se 'nije štedjelo novaca' prilikom kreiranja novog RAV4. Potpuno novi RAV4 u Europi će biti dostupan isključivo kao plug-in hibrid ili hibrid, čime Toyota naglašava svoj višestruki pristup postizanju ugljične neutralnosti. Time kupcima nudi održive opcije, bez obzira na to gdje žive ili kakve su im životne okolnosti.
Izrazito učinkoviti potpuno novi RAV4 plug-in hibrid objedinjuje DNK pravog električnog vozila i praktičnost hibrida. Kao plug-in hibrid, omogućuje do 100 km (WLTP kombinirano) električne vožnje – dovoljno za svakodnevne potrebe većine europskih kupaca – uz fleksibilnost i pouzdanost najnovije Toyotine hibridne tehnologije. Nova generacija plug-in hibridnog sustava ima bateriju s 30 posto većim kapacitetom, čime donosi više snage, bolje ubrzanje i učinkovitost, kao i brža rješenja za punjenje. Redizajniran raspored dodatno pridonosi dinamičnijoj vožnji i prostranoj unutrašnjosti.
Uvođenje Toyotine nove softverske platforme Arene predstavlja prvi korak prema potpuno softverski definiranim vozilima, omogućujući stvaranje i implementaciju naprednih sigurnosnih i zabavnih značajki u digitalnom okruženju. Arene pogoni najnovije Toyotine sigurnosne tehnologije koje se po prvi put uvode upravo u potpuno novi RAV4, značajno poboljšavajući sigurnost i dodajući nove napredne funkcije pomoći pri vožnji i parkiranju. Najnoviji multimedijski sustav također globalno debitira s ovim modelom, nudeći poboljšanu povezanost, navigaciju i sigurnosne alate – sve brže nego ikad zahvaljujući Areni.
Dizajn
Izvana novi RAV4 izgleda vrlo moderno koristivši novi dizajnerski jezik Toyote, koji smo mogli vidjeti kod novih modela C-HR ili na primjer bZ4X. Sada vozilo ima robusni vanjski dizajn koji odražava autentični SUV duh modela RAV4, dodatno naglašen upečatljivim i čvrstim novim logotipom modela.
Snažna prednja strana i dinamična silueta izražavaju robusne terenske sposobnosti i pravi identitet modela RAV4, zadržavajući pritom dimenzije slične prethodniku.
Unutrašnjost s redizajniranim kabinskim prostorom potiče samouvjereno, intuitivno upravljanje te svim putnicima pruža osjećaj prostranosti i profinjenog, premium komfora.
Potpuno novo digitalno iskustvo
Najnoviji RAV4 donosi debi najnovijeg multimedijskog sustava koji je brži i kompaktniji, kao dio novog digitalnog ekosustava kojeg pogoni Arene i koji stvara neprekinuto digitalno iskustvo unutar vozila.
Informacije se prikazuju jasnije i kvalitetnije, uključujući Google točke interesa i detalje iz navigacije u stvarnom vremenu poput kamera za nadzor brzine i upozorenja na zone niskih emisija (LEZ). Integracija karte u navigaciji s trodimenzionalnim prikazom traka u 12,3” digitalnoj instrument ploči smanjuje odvlačenje pažnje i olakšava praćenje uputa.
Novi koncept 12,9-inčnog zaslona osjetljivog na dodir, razvijen s europskim kupcima na umu, vozačima prikazuje sve relevantne informacije na jednom mjestu. Intuitivan, korisnički prilagođen dizajn s prečacima, brzim postavkama i alatima za zaštitu privatnosti omogućuje lakše korištenje digitalnog okruženja u vozilu. Digitalni kokpit dodatno je obogaćen glasovnim asistentom koji upravlja navigacijom, medijima, temperaturom u vozilu i funkcijama automobila – uz redovita bežična ažuriranja putem interneta.
Korisničko iskustvo potpuno novog RAV4 proteže se i izvan kabine zahvaljujući novoj aplikaciji MyToyota. Korisnici mogu personalizirati usluge putem pretplata koje uključuju brže udaljene usluge, novu pametnu digitalnu ključ+ funkciju, poboljšanog glasovnog asistenta, snimač vožnje i streaming glazbe.
Napredno softversko okruženje omogućuje novu sigurnosnu tehnologiju
Arene softverska platforma u potpuno novom RAV4 označava početak nove ere softverski definiranih vozila u kojoj napredna digitalna tehnologija otvara nove mogućnosti za povećanje sigurnosti i ostvarenje Toyotinog cilja – potpunog uklanjanja prometnih nesreća.
Arene omogućuje korištenje najnovijih Toyota T-Mate sustava, uključujući novu generaciju Toyota Safety Sense, koja se po prvi put uvodi upravo s ovim modelom. Donosi sveobuhvatan paket sigurnosnih i pomoćnih sustava koji rade brže nego ikad prije.
Potpuno nova funkcija Front Cross Traffic Alert štiti vozilo na prometnim križanjima otkrivanjem vozila koja dolaze sprijeda i izdavanjem vizualnog upozorenja, a ako se procijeni visok rizik od sudara, uključuje se i zvučno upozorenje. Dopunjuje novi sustav nadzora mrtvog kuta (BSM), koji vozača upozorava na vozila koja možda nije uočio u retrovizoru. BSM sada uključuje i novi indikator prilaska vozila straga, koji smanjuje stres u vožnji, osobito na autocesti – kada se vozilo brzo približava straga, vozaču se pruža zvučno upozorenje za sigurnu reakciju.
Napredni sustav pomoći pri promjeni trake (Lane Change Assist) sada dodatno olakšava sigurnu i ugodnu promjenu trake. Kada vozač uključi pokazivač smjera, sustav provjerava ima li vozila u mrtvom kutu i ako je manevar siguran, automatski upravlja volanom za promjenu trake. Sustav funkcionira uz aktiviranu prilagodljivu kontrolu brzine (Adaptive Cruise Control) i sustav zadržavanja vozila u traci (Lane Tracing Assist).
Sustav za sprječavanje sudara unaprijeđen je proširenjem mogućnosti prepoznavanja frontalnih sudara te boljim otkrivanjem prepreka, biciklista i motociklista. Sustav upozorava vozača vizualnim i zvučnim signalima te pruža pomoć pri kočenju, a u slučaju da vozač ne reagira na vrijeme, automatski se aktivira kočenje radi sprječavanja ili ublažavanja sudara. U slučaju sudara koji aktivira zračne jastuke, novi sustav zaustavljanja nakon sudara (Secondary Collision Brake) automatski zaustavlja vozilo ako vozač to nije u mogućnosti učiniti.
Funkcija naprednog parkiranja (Advanced Park), kojom se vozilom može parkirati putem pametnog telefona dok vozač stoji izvan vozila, dodatno povećava praktičnost. Za dodatnu sigurnost, vozilo se automatski zaustavlja ako korisnik makne prst s ekrana. Ručno parkiranje također je jednostavnije zahvaljujući poboljšanom panoramskom prikazu okoline, koji sada uključuje i trodimenzionalni prikaz prostora oko vozila.
Softverska ažuriranja putem interneta omogućuju da Toyota Safety Sense ostane ažuriran s najnovijim funkcionalnostima.
Maksimalan potencijal s najnovijom hibridnom tehnologijom
Najnovija hibridna tehnologija u središtu je potpuno novog RAV4, koji dostiže novu razinu zahvaljujući novo razvijenoj generaciji Toyotinog plug-in hibridnog sustava.
Nova visokokapacitivna litij-ionska baterija od 22,7 kWh omogućuje produženi domet u potpuno električnom načinu od 100 km (WLTP kombinirano), što je dovoljno za svakodnevne potrebe većine vozača. Baterijski paket temelji se na Toyotinom razvoju električnih vozila i omogućuje znatno brže punjenje. Punjenje na DC punjaču od 50 kW – rijetkost za SUV vozila D-segmenta – može napuniti bateriju od 10 do 80 posto za samo 30 minuta, ovisno o uvjetima. Punjenje kod kuće ili na standardnim javnim punionicama također je brže zahvaljujući novom AC punjaču od 11 kW, koji je dvostruko brži od prethodne verzije te omogućuje punjenje u svega tri sata.
Novi baterijski paket uparen je s poboljšanim prednjim elektromotorom koji sada isporučuje 150 kW – 16 kW više nego prije – što omogućuje snažno ubrzanje. Inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i) ima vodeću ukupnu snagu sustava od 304 KS, omogućujući uzbudljivo ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,8 sekundi.
Osim dinamičnijeg iskustva u vožnji, nova baterija zadržava pouzdane i konzistentne performanse čak i u zahtjevnim uvjetima, zahvaljujući poboljšanim sustavima hlađenja. Termalni sustav automatski prebacuje između različitih krugova hlađenja ovisno o radnim uvjetima, održavajući optimalnu temperaturu baterije za maksimalnu učinkovitost – čak i pri punjenju na hladnoći.
Nova generacija plug-in hibridnog sustava doprinosi i boljoj voznoj dinamici zahvaljujući nižem težištu i povećanoj krutosti karoserije, što je omogućeno smještajem baterije u podnici. To je postignuto integracijom DC pretvarača u upravljačku jedinicu napajanja (PCU), koja je smanjena i integrirana u transaxle.
Potpuno novi plug-in hibridni RAV4 koristi svojih 100 km električnog dometa pametno uz pomoć geofencing tehnologije, koja automatski optimizira električnu vožnju ovisno o ruti. Kombiniranjem podataka u stvarnom vremenu s navigacije u oblaku te analizom rutine i stila vožnje korisnika, sustav automatski prebacuje između hibridnog i električnog načina rada radi optimizacije dometa. Ako je odredište u zoni niskih emisija, geofencing osigurava dovoljno energije za vožnju isključivo u EV načinu.
Po prvi puta uvedena je konfiguracija s pogonom na prednje kotače (FWD) kod RAV4 plug-in hibrida, čime se napredna elektrifikacija čini još dostupnijom. Ona donosi 268 KS.
U verziji s punim hibridom, potpuno novi RAV4 također koristi najnoviju Toyotinu tehnologiju. Poboljšanjem transaxlea, upravljačke jedinice, baterije i ostalih komponenti povećana je snaga motora, čime se postiže glatko ubrzanje i direktan odziv pri kretanju. AWD-i sada isporučuje ukupno 191 KS, dok FWD verzija daje 183 KS.
Toyota s ovom generacijom ne donosi samo najnapredniji RAV4 PHEV na tržište, već i razvijen plug-in hibridni ekosustav, uključujući posebno PHEV osiguranje i Toyotina rješenja za punjenje. Time se korisnicima olakšava proces punjenja te osigurava cjelokupno iskustvo vlasništva koje je jednostavno, isplativo i ugodno. Cilj je i minimalan stvarni utjecaj na okoliš kroz maksimalno korištenje EV načina vožnje.
GR SPORT
Potpuno novi RAV4 u GR SPORT izvedbi donosi dinamičnije iskustvo vožnje i sofisticirani sportski karakter inspiriran automobilizmom.
Širi trag kotača za 20 mm u kombinaciji s visokoučinkovitim amortizerima, ojačanom stražnjom šipkom ovjesa te posebno podešenim ovjesom i upravljanjem donosi stabilniju i uzbudljiviju vožnju. Lagani 20-colni crni aluminijski naplatci – u ekskluzivnom GR SPORT dizajnu s dvostrukim kracima – dodatno pridonose optimizaciji protoka zraka.
Povezanost s višestruko nagrađivanim TOYOTA GAZOO Racing timovima istaknuta je kroz detalje poput umetaka za koljena u konzoli, aluminijskih papučica gasa i kočnice te sportskih sjedala koja podižu vozačko iskustvo.
Izražajan prvi dojam GR SPORT izvedbe stvara prepoznatljiva prednja maska u 'functional matrix' stilu s GR ekskluzivnim šesterokutnim G-mesh uzorkom koji stvara dublji 3D efekt. Unutrašnjost u crnoj boji naglašava fokusiranost na vožnju, a GR logotipi i crveni detalji – na volanu, umetcima i sjedalima od umjetne kože i brušene kože – dodatno ističu sportski karakter.