60. obljetnica

Bili smo u Renaultovom pogonu u potpunosti posvećenom istraživanju i razvoju lakih gospodarskih vozila

24.09.2025 u 08:59

Bionic
Reading

Stručnjaci Renaulta u francuskom Villiers-Saint-Frédéricu oblikovali su krajolik LCV-a kultnim modelima kao što su Estafette, Trafic, Master i Kangoo, a istovremeno su bili pioniri u potpuno električnim modelima

Više od stoljeća Renault dizajnira, proizvodi i prodaje laka gospodarska vozila (LCV) koja zadovoljavaju zahtjeve profesionalnih klijenata diljem svijeta.

Express, Kangoo, Trafic i Master kultna su vozila koja su prepoznata diljem svijeta po inovativnim načinima na koje poboljšavaju svakodnevni život svojih korisnika.

Renault je bio i prvi proizvođač koji je 1965. godine u Villiers-Saint-Frédéricu, u Francuskoj, osnovao istraživačko-razvojni centar posvećen lakim gospodarskim vozilima (LCV). Mi smo, kao prvi automobilski novinari, ovih dana otišli u ovaj znameniti centar nedaleko Pariza, koji nam je širom otvorio svoja vrata.

VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim v... Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Uz tamo zaposleno stručno osoblje doznali smo iz prve ruke mnoge dobro skrivene tajne kad je riječ o razvoju i ispitivanju gotovih LCV vozila u stvarnim uvjetima eksploatacije. Treba reći i kako su svim novinarima njihovi pametni telefoni bili pospremljeni u posebne najlonske vrećice kako nebismo slikali povjerljive dijelove razvojno-ispitnog centra.

Renault je ovaj stručni posjet nazvao 'Originals & Beyond', kao podsjetnik na izvorne Renaultove LCV modele i sve ono što iz toga proizlazi.

Na lokaciji od 15 hektara trenutno radi oko 1000 ljudi, a stalno osoblje čini više od polovice ukupnog broja. Odluka donesena prije 60 godina o grupiranju stručnosti i resursa specifičnih za laka gospodarska vozila na jednoj lokaciji bila je ključna za mnoge inovacije koje je Renault razvio u ovom području. Zanimljivo, samo ovaj centar u svakom trenutku ima gotovo tisuću lakih gospodarskih vozila koji se podvrgavaju narigoroznijim metodama ispitivanja.

Renault Master Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Uprava Renault Commercial Vehicles također može koristiti stručnjake raštrkane po globalnom industrijskom okruženju s istraživačko-razvojnim timovima i tvornicama u Latinskoj Americi, Sjevernoj Africi i Europi, koji čine 82 posto globalne proizvodnje.

S namjenskom mrežom od više od 600 Renault Pro+ centara, marka ima snažne veze sa profesionalcima, što joj omogućuje nastavak inovacija s pristupom usmjerenim na kupca.

Specifičan pristup

Tržište lakih gospodarskih vozila obuhvaća širok raspon namjena i potreba, povezanih s raznim poslovnim aktivnostima. Korisnici zahtijevaju vozila prilagođena njihovim očekivanjima u pogledu veličine, upravljanja, udobnosti, ergonomije, nosivosti i rasporeda. Vozila također moraju biti ekonomična za korištenje, pouzdana, izdržljiva i u skladu sa specifičnim propisima.

Renaultova ponuda mora biti raznolika i prilagodljiva, prilagođena poslovnim korisnicima. Novi Master, na primjer, dostupan je s 450 varijanti s motorom s unutarnjim izgaranjem i električnim varijantama.

VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim v... Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Raznolikost Renaultove ponude lakih gospodarskih vozila počiva na izuzetno širokoj osnovi. Od 3,3 m³ do preko 20 m³, od kombija do platformi s kabinom i šasija s kabinom, s do četiri različite duljine i tri različite visine ovisno o modelu, a da ne spominjemo izbor pogonskih sklopova i opcija pogona te širok raspon vrata i ostakljenja.

Svi sudionici uključeni u preinake vozila prepoznaju da je ponuda najprikladnija za potrebe prilagodbe, s dizajnerskim i preinakama spremnim za preinaku koje olakšavaju prilagodbu.

Svaka konfiguracija vozila može se prilagoditi na različitim razinama:

  • Ponuda 'Converted by Renault' pruža osnovnu razinu prilagodbe koja zadovoljava veliku većinu potreba, s modifikacijama koje se provode izravno na montažnoj traci.
  • Qstomize radionice, smještene na kraju linije u svakoj Renaultovoj tvornici, omogućuju provođenje opsežnijih konverzija uz smanjenje vremena isporuke, troškova logistike i utjecaja na okoliš, a sve to uz osiguranje podrške Renault mreže s istim jamstvom proizvođača.
  • A kako bi bolje ispunila očekivanja i zahtjeve profesionalnih kupaca, marka Renault oslanja se na svoju mrežu od više od 300 odobrenih karoserija, nudeći beskonačan broj rješenja, od najjednostavnijih do najsloženijih.

Qstomize, podružnica Renault Grupe, utjelovljuje gotovo 40 godina iskustva u preinakama vozila za marke grupe. S prilagođenim asortimanom od preko 1200 preinaka, može zadovoljiti specifične potrebe i privatnih osoba i profesionalaca u Francuskoj i međunarodno.

Qstomize dizajnira, proizvodi i isporučuje inovativna rješenja iz 13 proizvodnih pogona integriranih u tvornice Renault Grupe, jamčeći brzu konverziju (48 sati nakon proizvodnje) i savršeno kontroliranu logistiku. Ova predanost omogućuje im da svakom kupcu ponude prilagođena rješenja, pružajući postprodajnu uslugu i jamstvo u skladu s onima za originalno vozilo, kao i besprijekorno i personalizirano korisničko iskustvo, od narudžbe do isporuke.

Villiers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim v... Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Za Renault, dizajn lakih gospodarskih vozila temelji se na specifičnim vještinama, dubinskom razumijevanju potreba korisnika i stručnosti u namjenskim tehnologijama. Lokacija Villiers-Saint-Frédéric objedinjuje sve te vještine zajedno s ispitnim objektima koji odražavaju veličinu i težinu ovih vozila.

Stručnjaci iz 6 područja stručnosti

Villiers-Saint-Frédéric ima šest ključnih područja stručnosti u istraživanju i razvoju lakih gospodarskih vozila:

  • Ispitni objekti, klupe, radionice, akustika
  • Prototipovi
  • Prostori za proučavanje motora i ispitne klupe
  • Procjene konkurentske kvalitete
  • Inženjerske studije
  • Phygital radionica

Ispitne klupe

Ispitne klupe koriste se za fizičku validaciju dijelova ili komponenti vozila. Uz digitalne validacije, ovi testovi su ključni kako bi se osiguralo da su laka gospodarska vozila robusna i pouzdana. Dizajnirane posebno za laka gospodarska vozila, ove jedinstvene ispitne klupe reproduciraju najzahtjevnije uvjete upotrebe s kojima se susreću poslovni kupci i mogu se koristiti za provođenje ciljanih regulatornih testova.

Ispitni centar za Renault LCV vozila Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Cilj je isporučiti učinkovita, izdržljiva laka gospodarska vozila, prilagođena očekivanjima i ograničenjima poslovnih korisnika.

Ključne brojke obuhvaćaju: 30 ispitnih resursa dimenzioniranih za laka gospodarska vozila; 80 inženjera i tehničara; Preko 80 vrsta testova; 2000 senzora i mjernih sustava; Testovi se provode 24/7 tijekom cijele godine.

Villiers-Saint-Frédéric - istraživačko-razvojni centar posvećen Renaultovim lakim gospodarskim vozilima (LCV)
  • VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim vozilima
  • VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim vozilima
  • VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim vozilima
  • VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim vozilima
  • VIlliers-Seint-Frédéric 60 godina iskustva u Renaultovim lakim gospodarskim vozilima
    +78
Villiers-Saint-Frédéric - istraživačko-razvojni centar posvećen Renaultovim lakim gospodarskim vozilima (LCV) Izvor: Promo fotografije / Autor: GREG

Pouzdanost-Trajnost

Centar stručnosti za pouzdanost-trajnost je osnovan 1965. godine. Njegova je uloga osigurati da su Renaultova laka gospodarska vozila robusna i izdržljiva, bitne kvalitete za zadovoljavanje zahtjeva poslovnih kupaca.

Strukturirani program uspostavljen prije pet godina usmjeren je na preko 200 dijelova identificiranih kao potencijalni izvori incidenata. Primjenom rigorozne metodologije, program se bavi svim uočenim kvarovima i sprječava njihovo ponavljanje.

Ispitni centar za Renault LCV vozila Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Testovi pouzdanosti reproduciraju najzahtjevnije uvjete s kojima se kupci susreću u svakodnevnom radu. Intenzivno, ubrzano testiranje simulira do 400.000 km ili 20 godina korištenja u samo 18 mjeseci, osiguravajući da su vozila i izdržljiva i učinkovita.

Ključne brojke podrazumijevaju: 900.000 otvaranja/zatvaranja vrata kod nekih kupaca; 450.000 ulazaka/izlazaka za vozačevo sjedalo; Velika kilometraža do 120.000 km/godišnje.

Akustika

Centar za akustiku nastoji optimizirati buku lakih gospodarskih vozila tijekom njihovog životnog ciklusa, od dizajna do proizvodnje. Njegova misija: osigurati da je akustična udobnost koju kupci doživljavaju u skladu s očekivanjima.

Inženjeri akustike provode ciljana ispitivanja različitih vrsta buke: aeroakustike, buke ceste, buke ventilacije i tako dalje. Svi ovi čimbenici izravno utječu na iskustvo u vozilu.

Korisnici lakih gospodarskih vozila mogu provesti i do deset sati dnevno u svojim vozilima, stoga je akustična udobnost ključna za ograničavanje umora. Ta vozila također podliježu specifičnim i stalno promjenjivim propisima o buci. Akustika također uključuje vibracije koje osjeća vozač, prvenstveno od upravljača i sjedala.

Tim se fokusira na tri glavna područja: praćenje projekta (Kangoo, Trafic, Master, Estafette i vozila izgrađena na istoj bazi), akustična ispitivanja i razvoj poslovne stručnosti u lakim gospodarskim vozilima.

Samo u 2024. godini je provedeno oko 200 mjernih kampanja. Svake se godine provodi oko deset testnih sesija u aeroakustičnim zračnim tunelima s 'polugluhom' komorom za veća vozila.

Phygital

Posebna priča je centar Phygital (izvedenica od fizičkog i digitalnog) ima za cilj ubrzati razvoj lakih gospodarskih vozila omogućujući timovima iz različitih područja da rade zajedno koristeći isti alat. Ovim novim pristupom, tri aktivnosti koje su se tradicionalno upravljale odvojeno objedinjuju se u jednu platformu za simulaciju Phygital: Vizualizacija 3D makete automobila u naočalama za virtualnu stvarnost, u skladu s fizičkom stvarnošću; Spajanje s budućim softverom za vozila; Putovanje korisnika reproducirano kao dio potpunog impresivnog iskustva.

Ovaj inovativni alat, koji se razlikuje od drugih resursa trenutno dostupnih na tržištu, omogućuje interakciju između virtualne makete i dijelova fizičke makete, omogućujući testiranje različitih opcija i usporedbu tehničkih izbora kako bi se stvorilo najbolje korisničko iskustvo.

Centar Phygital - demonstracija virtualne i realne stvarnosti Izvor: tportal.hr / Autor: Renault

Mogu ga koristiti i svi dionici projekta, uključujući krajnje kupce.

Pioniri u potpuno električnim vozilima

Stručnjaci iz Villiers-Saint-Frédérica odigrali su ključnu ulogu u razvoju električnih lakih gospodarskih vozila.

Još 1985. godine, Renault je počeo istraživati ​​električna rješenja za poslovne korisnike s električnim verzijama Renault Expressa i Renault Trafica s nikal-cinkovim baterijama. Ta je ambicija postala stvarnost početkom 2000-ih s Renault Kangooom.

Renault Kangoo, laboratorij na kotačima za električna vozila, bio je dostupan u električnoj (Kangoo Electri'cité) i hibridnoj (Kangoo Elect'road) verziji 2002. godine.

Kroz ove ograničene serije, Renault je uspio razviti pravu stručnost u dizajnu električnih vozila, njihovoj proizvodnji i, prije svega, njihovom održavanju. U to vrijeme, tim 'letećih liječnika' posjećivao je kupce kako bi analizirao, održavao i poboljšavao modele koji su već bili na cesti.

Prilikom svog lansiranja 2011. godine, Renault Kangoo Z.E postao je prvo potpuno električno vozilo koje je osvojilo titulu Međunarodnog kombija godine, stvarajući pritom segment potpuno električnih kombija/vozila za slobodno vrijeme.

Renault Master je 2017. godine stvorio segment potpuno električnih velikih kombija, a kasnije mu se pridružio Trafic u segmentu potpuno električnih srednje velikih kombija.

Sa stotinama tisuća 100 posto električnih Renault gospodarskih vozila od prvog električnog Kangooa 2011. godine, stručnjaci u Renault Commercial Vehicles imaju solidno iskustvo u razvoju sljedećih generacija električnih komercijalnih vozila.

Inovacija i revolucionaran pristup

Inovacija i revolucionaran pristup dizajnu proizvoda temeljen na specifičnim potrebama kupaca u DNK su istraživačko-razvojnih timova Renault Commercial Vehicles.

Ova metoda je dovela do velikih, nagrađivanih inovacija u najnovijim vozilima marke.

Odlukom o uklanjanju središnjeg stupa Renault Kangoo kombija kako bi se stvorio bočni otvor od 1,45 m s inovativnom značajkom 'open sezame by Renault', timovi su odigrali glavnu ulogu u osvajanju nagrade International Van Of The Year (IVOTY) za 2022. godinu.

Nedavno je Renault Master osvojio titulu Kombija godine 2025. (IVOTY) zahvaljujući svom dizajnu 'Aerovan' i novoj multienergetskoj platformi, što ga pozicionira kao novi tržišni standard i nudi najbolju učinkovitost u svojoj kategoriji, i u termalnim i u električnim verzijama.

Osim toga, Renaultova inovacija openR link s konverterom, koja omogućuje konverterima izravnu integraciju kontrola povezanih s konverzijom u multimedijski sustav vozila u obliku namjenskih aplikacija, dobila je nagradu za inovaciju.

Danas tim nastavlja s inovacijama dolaskom novih Trafica, Goelettea i Estafette E-Tech električnih modela: prvih lakih komercijalnih vozila s 800V tehnologijom, koja se pune od 15 do 80 posto za manje od 20 minuta za domet do 450 km WLTP-a. Također će biti prva vozila marke dizajnirana oko Ampereove tehnologije softverski definiranih vozila (SDV), postavljajući nove standarde za tržište.

Vozili smo povijesna starodobna Renault LCV vozila

Za kraj cjelodnevnog posjeta Villiers-Saint-Frédéricu imali smo jedinstvenu priliku i sami isprobati na javnim prometnicama nekolicinu tvornički restauriranih povijesnih gospodraskih vozila. Zanimljivo, najstarije vozilo kojim smo se vozili je Renault Juvaquatre Nina Ricci iz 1950., dakle vozila starog čak 75 godina.

Osim povijesnih prvih generacija kombi vozila Estafette različite namjene s kraja 50-tih pa sve do 1980. godine prošlog stoljeća, mogli smo isprobati i prvu generaciju Trafica i Mastera iz 1980.

Naravno, prava atrakcija je bila vožnja u Renault Estafette modelu iz 1980. koji je doista i koristila francuska žandarmerija.

Sva ta starodobna LCV vozila samo pokazuju koliko je duga povijest Renaulta kad je prijevoz tereta ili ljudiu pitanju, pa stoga niti ne čudi stručnost ove renomirane francuske tvrtke.