STRUČNA ANALIZA

Da je Horvatinčić ugasio motor, izbjegao bi sudar

  • Autor: Damir Petranović
  • Zadnja izmjena 17.08.2011 14:29
  • Objavljeno 17.08.2011 u 12:11
GLISER TOME HORVATINČIĆA

GLISER TOME HORVATINČIĆA

Izvor: Pixsell / Autor: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Za istraživanje pomorske nesreće u kojoj je Tomislav Horvatinčić usmrtio dvoje Talijana ključna će biti analiza autopilota i računalnog sustava s njegove jahte. Iz njih se, tvrde stručnjaci, može iščitati apsolutno sve: od podatka je li autopilot bio uključen do brzine i smjera kretanja samog broda. Doslovno iz sekunde u sekundu

'U praksi smo imali slučajeva kada se pokušavalo onesposobiti sustav i sakriti ključne informacije, no to je danas potpuno nemoguće. Ukoliko se podaci iz sustava ne uspiju izvući na licu mjesta, memorija se šalje na analizu u tvornicu i ondje se vrlo lako pročita', kazao nam je jedan od priznatih pomorskih stručnjaka koji je želio ostati anoniman. Tvrdi da će slučaj Horvatinčić biti pravi test za struku i pravosuđe: po svim dosad dostupnim informacijama zagrebački poduzetnik prekršio je niz pravila plovidbe na moru.

'Nekoliko činjenica je vrlo jasno: svojom jahtom udario je jedrilicu u lijevi bok, što znači da joj je oduzeo prednost prolaska. Morao ju je zaobići preko krme i proći s desne strane, tako stoji u pravilima za izbjegavanje sudara. Nadalje, u obalnom pojasu zabranjena je plovidba pomoću autopilota, pogotovo ako je promet gust, a apsolutno je zabranjeno i glisiranje', kazao nam je ovaj stručnjak.

U povodu teške pomorske nesreće u kojoj je kod Primoštena smrtno stradalo dvoje talijanskih državljana ministar Božidar Kalmeta izrazio je sućut talijanskom veleposlaniku u Hrvatskoj, Alessandru Pignattiju, uz molbu da sućut prenese i obiteljima poginulih s kojima, ističe, dijeli tugu i bol. Ministarstvo mora i druga nadležna tijela obavljaju istrage o pomorskoj nesreći, o čijem će tijeku, istaknuo je Kalmeta, talijansko veleposlanstvo biti pravovremeno informirano.

Horvatinčićevo opravdanje o 'otkazivanju sustava' po njemu je također dvojbeno: čak i da se to dogodilo, trebao je jednostavno ugasiti motore i brod bi se, ovisno o brzini, zaustavio za dvadesetak do maksimalno 50 metara.

'Struka u Hrvatskoj je podređena pritiscima moćnika, živo me zanima kako će se ovaj slučaj rasplesti', kazao nam je drugi stručnjak, koji s imenom također ne želi izlaziti u javnost jer tvrdi da će se sasvim sigurno umiješati politika i interesi kapitala. Jučerašnje osnivanje povjerenstva za utvrđivanje uzroka nesreće, kaže, vrlo je loš znak.

'U ovakvim situacijama uobičajeno je da nadležna Lučka kapetanija osniva svoje povjerenstvo, dok bi Ministarstvo trebalo formirati komisiju sastavljenu od doista neovisnih stručnjaka. A ima nas, postoji popis od dvadesetak imena. Umjesto toga, ministar je u povjerenstvo imenovao troje ljudi koji su pod njegovom direktnom zapovjednom odgovornosti, kao zaposlenici Ministarstva ili lučkih kapetanija. Dakle, bit će kako Kalmeta odluči', zaključuje ovaj stručnjak.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi