RECENZIJA

Zaigrali smo super izazovni Sekiro: Shadows Die Twice

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 29.03.2019 09:24
  • Objavljeno 29.03.2019 u 09:24
tportal

Izvor: Screenshot / Autor: From Software

Najnoviji naslov iz radionice From Softwarea – kompanije poznate po užasno teškim videoigrama vrhunski je ispolirana borilačka igra stvorena samo za najupornije

Japanska kompanija From Software ima vrlo ustrajnu tradiciju – svoje igre namjerno čini super-teškima i zbog toga ju, očekivano, najviše vole igrači koji nisu diskretni oko svojih mazohističkih sklonosti. Premda ne spadamo u tu skupinu, moramo priznati da prema Souls serijalu, kao i lovecraftovskom Bloodborneu gajimo zdravu dozu morbidne fascinacije.

Noviji naslovi ovog već poznatog developera sustavno usavršavaju dobro isprobanu formulu nemilosrdne borbe, ograničenih resursa i učestalog umiranja te ih formiraju u orkestar fantastičnog vizualnog prepričavanja, maštovitih izazova i sveprisutne opasnosti. Sekiro: Shadows Die Twice je bez dvojbe From Softwareova igra, no ono što ga izdvaja iz gomile su mehanike i stil.

Sam protiv svih

Sekiro je smješten u eru feudalnog Japana i stavlja vas u ulogu ronina samotnjaka na putu do osvete. Natprirodna bića, nemilosrdni protivnici koji se bore jednako dobro kao i vi samo su djelić orkestralno uigranog naslova koji na hrpu načina unaprijeđuje skoro sve što je drugim Fromovim igrama nedostajalo. Kao i kod Soulsa i Bloodbornea, Sekiro je u svojoj srži akcijski RPG sa jakim naglaskom na borbu i istraživanje. U jednom ćete se trenu šuljati razrušenim selom pokušavajući otkriti njegove tajne i usput izbjeći protivničke patrole, a u drugom ćete mahnito parirati, izbijati protivničke napade i tražiti pukotine u njihovom gardu, dok u isto vrijeme koristite niz jedinstvenih alata poput ruke na užetu s kojom se možete kretati sumanutom brzinom.

Sustav borbe u Sekiru temelji se na dvije statistike – gardu i zdravlju. Napadanjem protivnika narušujete im gard i zdravlje, s time da niže zdravlje uzrokuje sporiji oporavak garda. Kada gard vama ili neprijatelju padne na nulu, imate kratku priliku zadati mu smrtni udarac. Izazovniji neprijatelji tražit će nekoliko uzastopnih napada, što znači nekoliko pokušaja probijanja kroz gard. Zahvaljujući posebnim tehnikama i mehaničkoj ruci, Glavni lik može na kreativni način pristupiti borbi te iskorisititi njihovu nepažnju za smrtne udarce, napade iz nepredvidljivih kuteva ili reakcije na posebne napade manevrima koji otvaraju gard. Vjerujte nam, premda možda tako ne zvuči, sve navedeno nije toliko neshvatljivo nakon što krenete igrati.

Doduše, i nakon što svladate tehnike - igra zna biti nemilosrdna.

Čak ni asortiman specijalnih oružja i magičnih predmeta neće vas, doduše, spasiti od učestalog umiranja. Neprijatelji u ovoj igri su napravljeni da u bilo kojem trenutku predstavljaju opasnost – oni se brane, koordiniraju i napadaju iz različitih kuteva kako bi vas nadvladali, što znači da se u Sekiru može poginuti bilo gdje. Svaki neprijatelj može vas doći glave ako ste nepažljivi, a svaka borba može upropastiti zadnjih pet do deset minuta šuljanja kroz skriveni protivnički kamp.

Olakšavajuća okolnost je što zbog zmajeve krvi glavni lik može umrijeti dvaput prije nego što se bez pola XP-a i zlata vrati na točku za snimanje pozicije. Naravno, čak ni mogućnost vraćanja u život ne dolazi besplatno - s vremenom zbog preučestalog umiranja glavni lik dobije zarazu koja utječe na dijaloge i tjera ga da ju liječi - ukoliko ne želi da igra postane još puno teža.

DIGITALNA ZABAVA

Popisali smo naše najdraže domaće videoigre svih vremena

Pogledaj galeriju
6

Individualni pristup

Pored krajnje nemilosrdne borbe začinjene složenim sustavom razvoja novih vještina, Sekiro nudi niz prekrasno dizajniranih scena koje priču o časti i osveti čine dodatno opipljivom. Sitni detalji poput ostataka odjeće u razrušenoj kolibi, neprijatelja koji ponekad čavrljaju i odaju ono što će se uskoro desiti samo su dio maestralno izrađene cjeline koja niti u jednom trenutku ne izgleda kao da je postignuta 'slučajno'.

Sve što se oko vas događa ima smisla i poduprijeto je predivnom glazbom i glumom. Pažnja o detaljima je iznimna i u kombinaciji sa sveprisutnom opasnošću ovu igru čini pravim užitkom. Jedini problem je što se u samom startu morate pomiriti da ćete u Sekiru umirati jako često te da ćete ga jednostavno morati naučiti igrati. Štoviše, sve nam se više činida u eri kada svaka videoigra ima mod za početnike, naslovi poput ovog postaju tražena roba.

Izvor: Društvene mreže / Autor: From Software

Igra za strpljive

Shadows Die Twice jednostavno zahtjeva da se u njega investira vrijeme i strpljenje, a za uzvrat pruža dodatni osjećaj dostignuća. Formula koju je kompanija usavršila u prijašnjim naslovima te zbog koje se igrači vraćaju po još i dalje je prisutna ovdje, s time da zahvaljujući novim mehanikama veterane tjera da za razliku od situacije kod većine Souls naslova igru jednostavno 'opet nauče'.

Upravo zato ova igra je prava gejming poslastica za strpljive. Za ovu samurajsku fantastiku trebat će vam puno strpljenja, osrednji refleksi i koncentracija, a za uzvrat ćete dobiti ispunjujuće iskustvo dostignuća kakvo pruža malo koja igra dostupna na današnjem tržištu.

  • +5
  • +2

Sekiro: Shadows Die Twice slike iz igre

Izvor: Screenshot / Autor: From Software

  • Ime: Sekiro: Shadows Die Twice
  • Proizvođač: From Software
  • Izdavač: Activision
  • Platforme: Xbox One, PC, PlayStation 4
  • Žanr: Akcijski RPG

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!