NOVOSTI IZ KALIFORNIJE

Velike tehnološke kompanije užurbano mijenjaju korisničke ugovore - o čemu se točno radi?

02.01.2020 u 09:21

Bionic
Reading

Tehnološke kompanije - od divova poput Facebooka i Googlea do manjih startupa - u Americi mijenjaju svoje korisničke ugovore koje planiraju učiniti valjanima početkom 2020.

Razlog zbog kojeg velike kompanije ovih dana brojnim korisnicima u SAD-u, konkretno u Kaliforniji, šalju poruke s objašnjenjem novih korisničkih prava je zakon po kojem do 1. siječnja moraju početi slijediti nove zakone o digitalnoj privatnosti.

Novi zakon pod imnom California Consumer Privacy Act (Kalifornijski zakon o privatnosti potrošača) funkcionira slično europskom GDPR-u i korisnicima pruža više informacija i kontrole u slučaju velikih tehnoloških kompanija i načina na koje one koriste njihove osobne podatke. Zakon također trenutno vrijedi za stanovnike Kalifornije, no vrijedi uzeti u obzir da će i većina drugih tehnoloških kompanija promijeniti platforme kako ne bi dobile kaznu.

Jedna od najvažnijih promjena bit će opcija koja će od stranice eksplicitno tražiti da 'ne prodaje korisničke informacije'.

Ovo su najbitnije stvari vezane uz zakon koji bi se, uz malo sreće, uskoro mogao proširiti cijelim SAD-om.

  • Zakon obavezuje kompanije koje zarađuju više od 26 milijuna dolara mjesečno te sakupljaju podatke više od 50.000 korisnika ili zarađuju više od pola mjesečne zarade prodavanjem korisničkih podataka.
  • Ova će promjena tehnološke kompanije koštati oko 55 milijardi dolara, pišu kalifornijski stručnjaci.
  • Neke kompanije su već izbacili promjene - Twitter je jedna od njih.
  • Kao i Twitter, Google je izbacio proširenje za Chrome koje korisnicima omogućava blokiranje Google Analyticsa od pristupa njihovim informacijama.
  • Unatoč svemu, neke kompanije se odupiru zakonu - Facebook tvrdi da ne mora mijenjati pravila korištenja zato jer 'tehnički ne prodaje korisničke podatke' već ih koristi za ciljano oglašavanje.
  • Ako ništa drugo, kompanije na koje se zakon aplicijra morat će otvoriti online centre u kojima će korisnici moći tražiti objašnjenje načina na koji se njihovi podaci koriste, piše Business Insider.