MOBILNA RECENZIJA

Vainglory je, bez sumnje, najbolja MOBA na iOS-u

14.11.2014 u 07:01

Bionic
Reading

Vainglory, jedan od rijetkih mobilnih naslova koji se ponose svojom 'hardcore' tematikom konačno je stigao na iOS i iskreno, učinio me vrlo, vrlo sretnim

Rijetko kad se desi da mala videoigra uspije toliko impresionirati da na prvi pogled ostanete zabezeknuti. Kao prvo, rijetko tko očekuje da će mobilna igra biti nešto fenomenalno. Svi više manje ograniče svoja očekivanja, prihvate sitne nedostatke te pronađu ono što ih zadovoljava. Drugim riječima, uvijek se radi o nekoj vrsti kompromisa

Vain Glory ne spada u tu kategoriju. Demonstrirana tijekom protekle Appleove velike prezentacije, ova MOBA činila se kao samo jedna izlika za reklamiranje novog Metal API-ja. Međutim, par sati nakon što je konačno postala dostupna u EU-u, ovaj autor shvatio je kako se prevario. Ovo nije 'samo još jedna' igra MOBA. Ovo je naslov koji će doista postati velika stvar. Dopustite da vam objasnim zašto!


Ako pratite svijet videoigara, možda će vam pomoći ako vam kažem tko stoji iza ovog čuda. Tim odgovoran za Vainglory sačinjen je od ljudi iz Riot Gamesa i Blizzarda. Drugim riječima, autori ove mobe dijelom dolaze iz tima odgovornog za najigraniju igru MOBA na svijetu - League of Legends. Prije nego što pitate koliko je točno vještine i znanja iz tog polja zapravo uneseno u mobilnu PvP igru, recimo samo da se iz svake pore vidi da njezini tvorci itekako znaju svoj posao.


Vainglory je, ukratko, MOBA za šest igrača raspoređenih u dva tima. Procedura je osnovi relativno poznata. Zadatak vam je probiti se kroz niz tornjeva na putu prema neprijateljskoj bazi. Nakon što uništite glavni kristal, igra je gotova, a vaš tim je pobijedio. Ono što igru, realno, čini jedinstvenom je njezina optimizacija za tablete i pametne telefone. Razlog ovoga ne leži isključivo u činjenici da Vainglory ima fenomenalno sučelje prilagođeno dodiru. Poanta je da je i kompleksni gameplay klasične MOBA-e adaptiran prijenosnim platformama.


Jedan od trikova kojim se Super Evil Megacorp koristi je nastojanje ograničavanja partija na maksimalno 20 minuta. Ovo je među ostalim postignuto ubacivanjem enormnog čudovišta u jednadžbu. Ako ga jedan od timova ukroti, ono krene rušiti protivničku bazu te u načelu daje strahovitu prednost. Trik je što ono nije dostupno do kasnih stadija igre. Također, osvajanje ciljeva poboljšava klasičnu hordu miniona, tako da se igrači ohrabruju na agresivnu igru. I iskreno, Vainglory je prilično agresivan, ali taman dovoljno da ne prijeđe u destilirano šaketanje kao nešto starija MOBA Solstice Arena.

Što se vizualnog identiteta tiče, igra je mišung fantasyja i steampunka. Tornjevi izgledaju kao mješavina futurističkih laserskih topova i protuzračnih strojnica iz Drugog svjetskog rata. Likovi, u drugu ruku, izgledaju sjajno. Trenutačna plejada sastoji se od skoro svih 'kadrova'. Tu imate isušenog živog mrtvaca s ogromnim mačem u prsima, goluždravu djevojku naoružanu ogromnim mehaničkim kandžama, pijanog revolveraša te mnoge druge. Zanimljiva je stvar ta da koliko god svi ti likovi izgledali različito, i dalje su vizualno usklađeni. Teško je odlučiti radi li se o art stilu ili paletama boja, ali svi si živopisni žitelji jednostavno 'pašu' ma koliko u principu bili različiti.


Što se internog balansa igre tiče, on je za sada relativno jednostavan za obuzdati i to se vidi u samom gameplayu. Nijedan lik, nezavisno o buildu predmeta nije prejak. Tri osnovne klase (ratnik, ubojica, snajper) funkcioniraju u savršenoj sinergiji te, što je najbolje, tjeraju igrače da pomno planiraju kompoziciju timova, a da se pritom pretjerano ne oslanjaju na znanje sakupljeno u League of Legendsu/Doti. Taktika pozicioniranja, džunglanja i kontriranja džunglanja primjenjiva je u svojim osnovama, no zbog dizajna mape koja ovog puta ima samo jednu stazu i ogromnu džunglu... sve jednostavno ima ozračje svježine.


Jedini problem, barem u vrijeme recenziranja, monstruozni su lagovi, kao i povremeni bugovi zbog kojih ćete, kao ja, izgubiti par 'praktički dobivenih' partija, no nekako nam se čini kako ovo ne bi trebalo predstavljati problem uz malo istrebljivanja bugova, te malo pojačanih servera. Također, igra možda malo previše inzistira na trošenju pravog novca. Likovi su, naime, jednostavno preskupi ako ih kupujete valutom koju sakupljate pobjedama. Ne radi se o enormnoj količini 'zlata', no i dalje imam osjećaj kako ona tu postoji samo kako biste u jednom trenu odustali od sakupljanja mrvica, uplatili 10 dolara i kupili omiljenog lika za pravi novac. Hvala bogu, Vaingloryevi tvorci dovoljno su pametni da ne remete balans igre in-game bonusima koje kupujete za keš. Sve u svemu, igra, barem u ovim ranim stadijima, pokazuje strahovit potencijal.

Vainglory LAN party trailer

Ako postoje stvari koje bi se mogle poboljšati, onda su to definitivno objašnjenje predmeta, objašnjenje pozicije neutralnih čudovišta u džungli te emote sustav koji je barem za sada inferioran onima u mnogim drugim mobilnim MOBA naslovima. Unatoč svemu ovome, prekrasna grafika, elegantno sučelje, brzi gameplay i fantastična količina dostupnih strategija garantiraju Vaingloryjevu svijetlu budućnost. Sama činjenica da, ako zaista ne želite, ne morate na nju potrošiti ni kune samo zaslađuje deal. Vjerujte mi, ako postoji jedna nova mobilna MOBA koju ćete zaigrati ove godine, neka to bude Vainglory.

Ime: Vainglory
Žanr: MOBA
Proizvođač: Super Evil Megacorp
Platforme: iOS

Ocjena: +4

Plus:
- duboki i intuitivni MOBA gameplay
- fantastično dodirno sučelje
- dizajn
- relativno kratke partije

Minus:
- lagovi
- bugovi
- manjak indikatora na mini mapi
- preskupi likovi