SNAGA ZAJEDNICE

Ovi projekti skupili su najviše novaca preko interneta

23.02.2015 u 14:53

Bionic
Reading

Svjetska platforma za prikupljanje novca (crowdfunding) Kickstarter svoj život je započela 2009., a do danas je osigurala postojanje brojnih gadgeta, filmskih i glazbenih uradaka. Bilo da je riječ o popularnom pametnom ručnom satu Pebble, kartaškoj igri Exploding Kittens ili nečem trećem, danas se bez problema može reći da se na Kickstarteru vrte milijune dolara

Na platformi se do sada pokrenula 209.531 kampanja, od čega ih je uspješno financirano 78.950. Po pitanju uspješnosti, valja izdvojiti više parametara - koliko su novca određeni projekti ukupno prikupili te koliko ljudi ih je odlučilo financirati.

Kad je riječ o ukupnom iznosu, najviše je sredstava prikupio projekt Ryana Greppera 'Coolest Cooler'. Ovaj neobični gadgetoliki spremnik predstavlja uređaj za zabavu 'sve u jednome' koji kao da je došao iz daleke prošlosti - ali opremljen nekim novitetima. Bilo da je riječ o integriranom mikseru, bluetooth zvučniku, bateriji za punjenje USB gadgeta, LED-icama ili nečem desetom potrebnom za zabavu vani, Coolest Cooler to vjerojatno ima. Projekt je prikupio vrtoglavih 13,3 milijuna dolara od 62.642 podupiratelja.


Gadgetomanima je sasvim sigurno poznatiji smartwatchPebble iz 2012., koji se s prikupljenih 10,3 milijuna dolara smjestio na drugo mjesto najviše financiranih Kickstarterovih projekata.

Treće je mjesto zauzeo svjež projekt, Exploding Kittens. Ova jednostavna i otkačena kartaška igra ugrabila je pažnju mnogih - posebno zahvaljujući relativno niskoj cijeni. Mačići koji eksplodiraju prikupili su vrtoglavih 8,8 milijuna dolara. Što je možda važnije za povijest Kickstarterovih kampanja, s čak 219.382 podupiratelja, riječ je o dosadašnjem rekordu.

Zaboravljena 'nova konzola' OUYA smjestila  se na četvrtu poziciju po financijama. Kampanju je financijski podržalo 63.416 entuzijasta što je bilo dovoljno za 8,6 milijuna dolara, no brzo nakon početka prodaje recenzije su konzolu potpuno pokopale. Život je u konzolu i kompaniju koja stoji iza nje vraćen kada je div Alibaba investirao 10 milijuna dolara u siječnju ove godine, iako za sada planovi razvoja nisu potpuno jasni.

Na petom mjestu se po financijama našao projekt Pono Music glazbenika Neila Younga. Misija kojom su 'htjeli pružiti najbolje moguće iskustvo slušanja digitalne glazbe' bila je relativno uspješna. Više od 18 tisuća ljudi podržalo je projekt te prikupilo nešto preko šest milijuna dolara. Usprkos brojnim tvrdnjama o superiornom iskustvu slušanja glazbe, Pono gadget i pripadajući servis bili su prosječni - pa i razočaravajući.


Kad je pak riječ o brojnosti podupiratelja, sve rekorde oborio je spomenuti Exploding Kittens. Kampanja je prikupila 219.382 podupiratelja, dok je prva sljedeća (Bring Reading Rainbow Back for Every Child, Everywhere!) uhvatila pažnju 105.857 ljudi. U usporedbi s eksplozivnim mačićima, spomenuti i izvrsno financirani projekti su sitnice, ali i dalje dovoljni za top deset.

U službenim statistikama Kickstartera još stoji i to da 12 posto projekata nije primilo nijednog podupiratelja, a premda se brojke čine poraznima, valja imati na umu da je na ovoj crowdfunding platformi do sada financijski sudjelovalo više od osam milijuna podupiratelja.