ISTRAŽIVANJE SVEMIRA

Na Jupiterovom mjesecu Europi ima vodene pare

21.11.2019 u 08:22

Tim predvođen istraživačima iz institucije Goddard Space Flight Center američke svemirske agencije NASA-e potvrdio je tragove vodene pare iznad površine Jupiterovog mjeseca Europe. To je ledeno nebesko tijelo jedan od primarnih kandidata u potrazi za znakovima života izvan Zemlje.

Prema članku objavljenom u časopisu Nature Astronomy, NASA-in tim otkrio je količinu vodene pare kojom bi se moglo napuniti olimpijski bazen za nekoliko minuta, što je bilo jedva dovoljno za detekciju sa Zemlje.

Spektakularni svemir: pogledajte pet prekrasnih fotografija koje su obilježile ovaj tjedan

Od 17 promatranja pomoću zvjezdarnice W. M. Keck na Havajima - gdje koriste spektograf za otkrivanje kemijskog sastava atmosfera drugih planeta skeniranjem infracrvenog zračenja koje otpuštaju ili upijaju - znanstvenici su vodenu paru uočili u samo jednom.

Stoga pretpostavljaju kako se ispuštanje vodene pare na Europi događa na nižim razinama no što se dosad mislilo, pri čemu su intenzivnija događanja te vrste rijetka.

Europa Clipper bi mogla otkriti više

Znanstvenici već godinama sumnjaju kako bi na površini Europe moglo biti vode. Nekoliko promatranja dosad je dalo naznake kako bi tomu doista moglo biti tako.

Prije više od dva desetljeća NASA-ina svemirska letjelica Galileo pronašla je dokaze o postojanju tekućine koja provodi električnu energiju na Europinoj površini, da bi prošle godine analiza prikupljenih podataka polučila dokaze o postojanju ogromnih stupova tekućine. Podaci koje je prethodno prikupio teleskop Hubble dali su dodatnu podršku tim nalazima.

NASA-ina letjelica Europa Clipper trebala bi se približiti površini Europe već tijekom 2023. godine. Bit će opremljena nizom kamera, spektrometrima i radarom kako bi istraživala debljinu leda tijekom 45 preleta, piše Futurism.