Sotheby's u Montereyu

Zagato Fiat 8V Berlinetta iz 1953. na dražbi: Vrtoglava cijena za talijansku automobilsku genijalnost

16.08.2023 u 15:45

Bionic
Reading

Fiatov revolucionarni 8V ('Otto Vu' kako se izgovara na talijanskom) je izazvao jedinstvenu privrženost među kolekcionarima, budući da je napravljen s V8 motorom poput dragulja, šasijom koju je izradio Siata i zapanjujućom tvorničkom karoserijom

Vrlo rijedak primjerak Zagato Fiat 8V Berlinette iz 1953. će biti ponuđen na dražbi Sotheby's-a u kalifornijskom Montereyu, u subotu 19. kolovoza. Procjenjuje se da bi njegova cijena mogla doseći vrtoglavih 3 do 3,5 milijuna američkih dolara.

Fiatov revolucionarni 8V ('Otto Vu' kako se izgovara na talijanskom) je izazvao jedinstvenu privrženost među kolekcionarima, budući da je napravljen s V8 motorom poput dragulja, šasijom koju je izradio Siata i zapanjujućom tvorničkom karoserijom. Među 114 proizvedenih primjeraka, male količine su izradili Ghia, Vignale i Zagato, od kojih je potonji stvorio laganu berlinettu koja je ostvarila brojne pobjede u talijanskom prvenstvu sportskih automobila.

Torinska umjetnost automobila

S tvorničkim nadogradnjama za natjecanje i jedinstveno konfiguriranom Zagato karoserijom koja automobil čini virtualnim unikatom, ovaj brižljivo restauriran i nagrađen na izložbi posebno poželjan Otto Vu primjerak je torinskog rijetkog sportsko-trkaćeg stroja.

Prema bogatoj dokumentaciji, uključujući Auto Club d'Italia Estratto Cronologico, korespondenciju Fiat Archivio Storico i Zagato, prethodne kupoprodajne račune, registracije, naslove, istraživanje restauracija Strada e Corsa u Nizozemskoj i konačan zaključak Tonyja Adriaensena knjiga o modelu 8V, šasija broj 106.000026 opremljena je rijetkim poboljšanim motorom Tipo 104.004 specifikacije, uglavnom karakteriziran prisutnošću dvostrukih Weber rasplinjača s četiri 'bačve'.

Prva registracija u veljači 1954.

U početku opremljen s tvorničkom karoserijom prve serije koju je dizajnirao Rapi, Fiat je poslan za isporuku u Torinu u svibnju 1953. Otto Vu je novog kupio lokalni stanovnik Giuseppe Malinverni, a on je registrirao automobil u veljači 1954. s oznakama ' TO 214969 '. Nakon Malinvernijeve smrti u sljedeće dvije godine, 8V je prodan španjolskom državljaninu Estebanu Sala Soleru, koji je namjeravao koristiti automobil u relijima.

U tu je svrhu Soler poslao Fiat u Zagato na prepravku s prepoznatljivom karoserijom od lake legure tvrtke, koja je u ovom slučaju imala niski nos, poveliki otvor na haubi za bolji usis, izbočene bočne otvore bez rešetki za bolje hlađenje kočnica i prepoznatljiv krov s dvostrukim 'mjehurićima'. 8V je jedan od samo šest Otto Vu berlinetta odjevenih u Zagato koji imaju legendarni krov takvog tipa.

Priprema za utrke

Kako bi se dodatno pripremio za natjecanje, Soler je vratio 8V Fiatovom odjelu za natjecanje radi izmjena performansi koje su uključivale ponovno podešavanje motora prema specifikacijama Tipo 104.004 (imajte na umu da su svi blokovi motora 8V, međutim, očito označeni oznakom '104.000' bez obzira na specifikacije) i snižavanje motora težine ugradnjom laganih sjedala, nove armaturne ploče i raznih dijelova od legure. Visinomjer je također instaliran s očekivanjem brdske vožnje, vjerojatno kako bi pomogao u optimalnom podešavanju rasplinjača na velikoj nadmorskoj visini.

Krajem veljače 1957. Soler je sudjelovao u kampanji 8V na VIII Rallye Sestrières, 1800 kilometara dugom višednevnom događaju koji se protezao od Sestrièresa (skijalište zapadno od Torina u blizini francuske granice) do Rima, prelazeći talijanske Alpe na putu. Prijavljen u ime španjolske Scuderije Barcelone kao utrka br. 46, Otto Vuom je upravljao vlasnik u tandemu sa suvozačem Ramónom Vilaprinom. Par je uspio završiti 3. u klasi i 19. u ukupnom poretku. Ovaj snažan rezultat ubrzo je poboljšan pobjedom u klasi na Rallye Automovilista Iberico 1958. godine.

  • +73
Zagato Fiat 8V Berlinetta iz 1953. Izvor: Promo fotografije / Autor: Karissa Hosek ©2023 Courtesy of RM Sotheby's

Prelazak preko Atlantika i povratak u Europu

Nakon povlačenja iz utrka, 8V je u Sjedinjene Države uvezao poznati distributer Otto Linton iz Extona, Pennsylvania, od kojeg je automobil kupio Harold Berger iz obližnje doline Gwynedd. Početkom 1962. Berger je prodao berlinettu dobro poznatoj trgovini starinskih automobila Eda Jurista u Nyacku, New York.

U travnju 1962. Fiat je kupio Karl Anderson iz New Yorka, i on je uložio znatne napore da servisira automobil, dopisujući se s brojnim europskim proizvođačima i američkim stručnjacima. Nakon 12 godina vlasništva, g. Anderson je prodao Otto Vu 1974. Homeru Tsakisu iz Katone, New York.

Otprilike 1976. 8V kupio je Jere Brown, zaljubljenik u utrke s prebivalištem u Oaklandu u Kaliforniji, koji je zadržao posjed rijetkog automobila izvanrednih 30 godina, tijekom kojih je uglavnom bio garažiran u produljenom stanju idealnog skladištenja. Godine 2007., Fiat su u Brownovoj garaži otkrili Lennart i Jurriaan Schouwenburg, vlasnici visoko cijenjene nizozemske restauratorske radionice Strada e Corsa. Braća Schouwenburg bila su impresionirana izvanrednim stanjem očuvanosti 8V i njegovim idealno potpunim i autentičnim karakterom. Kupnja je dogovorena i braća su vratila berlinettu u svoju trgovinu u Haarlemu, gdje je započela sveobuhvatna restauracija. Krajem 2008. godine Otto Vu je prodan cijenjenom kolekcionaru u Belgiji koji je iskoristio priliku da upravlja obnovom tako posebnog automobila.

Restauracija

Poduzete su sve mjere kako bi se osiguralo da Fiat bude restauriran s najvećom mogućom točnošću i vjernošću njegovoj konfiguraciji iz 1953., uključujući nabavu nenabavljenih NOS (New Old Stock - dijelovi sa zalihe) dijelova kao što su RIV ležajevi (jednoredni konusni valjkasti ležaj) specifični za model. Međutim, braća su odlučila ukusno integrirati neke mehaničke nadogradnje koje bi poboljšale performanse i cjelokupno iskustvo vožnje, uključujući kovane klipove, poboljšane ventile i diferencijal s ograničenim proklizavanjem.

Nakon završetka restauracije u proljeće 2009., Otto Vu je odmah predstavljen u Villa d’Este Concorso d’Eleganza, gdje je vješto osvojio svoju klasu. Berlinetta je osvojila dodatnu pobjedu u klasi na Zuote Concours d’Elegance 2012., a dobila je posebne nagrade na Unique Special Ones 2011. u Firenci i Chantilly Concours d’Elegance 2015. Također prikazan na Pebble Beach Concours d’Elegance 2009. i St. James’s International Concours 2013., Fiat je uspješno završio Mille Miglia Storica tri puta zaredom (2010. do 2012.).

Godine 2015. Fiat je kupio pošiljatelj, cijenjeni kolekcionar sa sjedištem u sjevernoj Kaliforniji. Tijekom njegova vlasništva automobil je održavao cijenjeni The Pit Stop Raffija Najjariana, uključujući dodatne mjere za poboljšanje mehaničkih performansi i kozmetičkog izgleda automobila.

Među tim mjerama, tvornički četverostupanjski mjenjač je uklonjen i zamijenjen peterostupanjskim; četverostupanjski mjenjač je posebno uključen u prodaju. U 2016. automobil se ponovno vratio u Pebble Beach, gdje je osvojio 2. mjesto u natjecateljskoj klasi Fiat Custom Coachwork.

Odlikuje se svojim natjecateljskim pedigreom iz razdoblja, tri desetljeća očuvanog skladišta i trogodišnjim renoviranjem od strane jedne od najuglednijih europskih restauratorskih tvrtki, ovaj izvanredni 8V Zagato nagrađen na izložbi nedvojbeno je najrjeđe konfiguriran i poželjan primjerak, budući da zadržava brojeve -odgovarajući motor s dvostrukim rasplinjačem i rijetka dvostruka berlinetta karoserija.

Idealan za daljnje izlaganje i upotrebu u starinskim događajima, posebni virtualni Otto Vu bio bi izvanredan dodatak svakoj kolekciji važnih poslijeratnih sportskih automobila.