Testni model je opremljen stražnjim elektromotorom snage 158 kW (215 KS) i 1,5-litrenim motorom s unutarnjim izgaranjem (Atkinson ciklus). Elektromotor pokreće stražnje kotače. Zahvaljujući motoru s unutrašnjim izgaranjem koji djeluje kao generator (50 kW) i puni bateriju omogućava se ukupni kombinirani domet od gotovo 1000 km (WLTP)
Za kineskog proizvođača automobila pod imenom Leapmotor koji posluje u Kini još od 2015. mnogi su čuli tek u jesen prošle godine, kada je osnovan joint-venture između Stellantisa i tvrtke Leapmotor pod nazivom Leapmotor International B.V. Udio Stellantisa u Leapmotoru je još 2023. bio 23 posto, no sada je to zajednička tvrtka kojom upravlja Stellantis s udjelom od 51/49. Sjedište tvrtke je u Amsterdamu, a menadžerski tim predvodi izvršni direktor Tianshu Xin, bivši direktor Stellantis China.
Od početka prodaje u Europi i drugim regijama 23. rujna 2024., Leapmotor je pokazao svoju globalnu ambiciju. Marka se brzo proširila, uspostavivši preko 400 prodajnih mjesta na 13 europskih tržišta. Leapmotor ima za cilj dosegnuti 500 prodajnih mjesta u Europi do kraja 2025., što odražava njegovu predanost rastu i dostupnosti kupcima.
Sa serijskim modelima je Leapmotor krenuo 2020. predstavivši kompaktni potpuno električni T03, gradski automobil A-segmenta, koji je odlična polazna točka za sve one koji razmišljaju o ulasku u sferu prihvatljivih EV vozila. Potom je u rujnu 2023. uslijedio model C10, obiteljski potpuno električni premium D-SUV, koji uključuje najnovije inovacije tvrtke Leapmotor, poput tehnologije Cell to Chassis i niza tehnologija i sigurnosnih značajki koje olakšavaju život, omogućujući modelu C10 da postigne 5 zvjezdica na Euro NCAP testu.
U siječnju ove godine je na sajmu automobila u Bruxellesu, Leapmotor otkrio verziju C10 REEV (Range Extended Electric Vehicle). Tehnologija Range Extender uklanja bojazan od dometa kombinirajući električnu energiju s produživačem dometa, postižući ukupni domet od čak 1000 km. S emisijom CO2 od samo 10 g/km prema WLTP ciklusu, C10 REEV spaja održivost s praktičnošću.
Da je to doista tako potvrdjuje ovotjedna nagrada na izboru hrvatskog automobila godine Croauto 2025. kategoriji Tehnološkog dostignuća. Model C10 REEV nudi tehnologiju benzinsko-električnog pogona gdje 1,5-litreni benzinski motor služi kao generator struje za bateriju, ali omogućuje i produženi doseg. No ono što je zanimljivo, baterija C10 REEV ima i mogućnost vanjskog punjenja strujom (PHEV ili plug-in).
Mi smo se s Leapmotorom u Hrvatskoj upoznali sredinom srpnja ove godine na domaćoj premijeri modela T03 i C10 (u dvije izvedbe: potpuno električni C10 i C10 REEV). Sada smo na svom jednotjednom testu imali model točne oznake Leapmotor C10 REEV 215 KS Design. O njegovoj REEV tehnologiji ćemo detaljnije pisati nešto kasnije u ovom tekstu.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Model C10 REEV (kao i C10) karakterizira avangardni dizajn, moderna estetika i karakter te je vrlo podesan za dinamičan stil života. Njegove vanjske linije su čiste i dojmljivo jednostavne. Krase ga visoko podignuta linija prednjeg kraja koja mu daje moćan izgled i pridonosi zaštiti pješaka u slučaju nesreće.
Maska hladnjaka u obliku bučice i dobro definiran, izbočen prednji branik snažnog i naglašenog oblika doprinose osjećaju prostranosti i sigurnosti. Istovremeno, bočne strane imaju tri paralelne linije koje stvaraju snažan dojam snage i stabilnosti, a ramena imaju zaobljene i pune oblike koji evociraju mišićavost, s oštrim prijelazima koji doprinose osjećaju snage. Cijeli dizajn dodatno je naglašen blago četvrtastim lukovima kotača. Kvake na vratima su aerodinamičke i uvlačive, a krov je opremljen krovnim uzdužnim šinama i antenom u obliku peraje morskog psa
Tanka prednja LED svjetla su moderna, dok su straga također LED svjetla povezana svjetlosnom trakom. Ispod stražnjeg gornjeg spojlera skriva se brisač zadnjeg stakla. Vrata prtljažnika su električno podizna.
Kad je riječ o njegovoj strukturi, model C10 REEV (i C10) je temeljen na inovativnoj LEAP 3.0 platformi predstavljenoj prvi puta u Kini u studenom 2023. na sajmu Auto Guangzhou 2023.
Prema vanjskim dimenzijama C10 (obje verzije) spada u D-SUV segment: duljina 4739 mm, širina 1900 mm (bez vanjskih retrovizora), visina 1680 mm (s krovnom antenom), međuosovinski razmak 2825 mm. Visina od podloge je 180 mm, a krug okretanja 11,2 m. Težina vozila (uključujući vozača od 75 kg) je 1950 kg.
Kad je riječ o prtljažnom prostoru, obje verzije C10 modela imaju volumen od 435 l, koji raste preklapanjem naslona stražnjeg reda sjedala na 1410 l. Time se dobija dubina od 1820 mm i širina od 1110 mm. Potpuno električni C10 ima i prednji 'frunk' volumena 32 l, dok C10 REEV zbog naprijed smještenog termičkog motora to nema.
Inače, obje verzije C10 modela imaju vučni kapacitet kočene prikolice težine 1500 kg ili 750 kg nekočene, a sama nosivost krova je 100 kg.
Kad je riječ o kotačima, naš testni model C10 REEV je imao 20-colne lakometalne kotače, sa zimskim gumama Bridgestone Blizzak 6 dimenzija 245/45R20. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom zraka za popravak oštećene gume.
Što se vanjskih boja tiče, C10 i C10 REEV dolaze u izboru od pet boja: Canopy siva, Pearl bijela, Glazed zelena, Tundra siva i Midnight crna. Dolazi u dvije razine opreme: Style i Design. Naš model je imao doplatnu Canopy sivu metalik boju i razinu oopreme Design.
Unutrašnjost
S posebnim naglaskom na detalje i održivost, dizajn interijera obje verzije C10 je osmišljen je kako bi ponudio napredan i inovativan prostor koji kombinira eleganciju i funkcionalnost. Na primjer, to se očituje u peterosmjernim tipkama za pomicanje na upravljaču, koje omogućuju brzo i intuitivno upravljanje najčešće korištenim funkcijama tijekom vožnje, ili u instrumentnoj ploči koja, zajedno sa središnjim zaslonom visoke razlučivosti, doprinosi osjećaju vožnje visokotehnološkog automobila.
Unutrašnjost nudi na izbor dva profinjena uređenja: Criollo smeđa i Midnight crna (u našem slučaju). Radi se o tehnološki profinjenom dizajnu, za koji je C10 osvojio nagradu '2023 International CMF Design Award' te 'Gold Award' na French i US MUSE Design Awards. Vrijedi napomenuti da C10 koristi održive materijale poput celuloze kako bi smanjio emisiju ugljika za 30 posto tijekom proizvodnje.
Ispred lijepo oblikovanog i kožom presvučenog kola volana (s jednostavnim komandnim tipkama u stilu Tesla vozila) nalazi se 10,25-inčna instrumentna ploča, dok se na središnjoj konzoli nalazi 14,6-inčni infotainment HD zaslon na dodir.
Interijer također nudi praktična rješenja, poput zatvorenog prednjeg pretinca za naslon za ruke koji je idealan za pohranu malih predmeta ili punjenje prijenosnih elektroničkih uređaja, te središnjeg dvostrukog držača za čaše koji uključuje unutarnje bočne potpore s oprugom za poboljšanu praktičnost.
PRND birač pogona postavljen je na stup upravljača, što štedi prostor i osigurava jednostavno upravljanje. Jedan od najrafiniranijih elemenata dizajna interijera je skriveni električni otvor za zrak C10. Štoviše, C10 je opremljen inovativnom višenamjenskom ambijentalnom rasvjetom koja poboljšava atmosferu u unutrašnjosti osiguravajući prilagodljivo i impresivno senzorno iskustvo.
Na stropu se nalazi stakleni panoramski krov površine od 2,1 m², no to ne smeta kad je riječ o grijanju ili hlađenju. Akustična izolacija je vrhunska i optimizirana, pa je C10 prema ovim parametrima jedno od najboljih vozila trenutno na tržištu.
Tu je i vrhunski Hi-Fi sustav koji se sastoji od 12 zvučnika s izlaznom snagom od 840 W. Četiri su načina za zadovoljavanje svih ukusa putnika: Enyoj, Surround, Tjeater i Dynamic. Uz osam vrsta zvučnih efekata.
Što se udobnosti praktičnosti tiče, C10 ima dva pametna sustava za zaključavanje i otključavanje vozila. Doista, moguće je automatski otključati automobil približavanjem ili udaljavanjem od njega pomoću kompatibilnog mobilnog telefona (aplikacija Leapmotor) zahvaljujući Bluetooth tehnologiji. Aplikacijom se može upravljati svim sustavima C10 modela, poput praćenja vozila, predgrijavanje pogonske baterije, upravljanje klimatizacijom ili pregledavati status vozila. Alternativno, model nudi NFC digitalni ključ koji otključava automobil kada se drži blizu čitača u blizini retrovizora.
Nadalje, unutarnji prostor je vrlo fleksibilan, što omogućuje brojne mogućnosti konfiguracije sjedala kako bi se ponudili različiti rasporedi ovisno o potrebama. Na primjer, putem središnjeg upravljačkog gumba moguće je jednostavno podesiti položaj sjedala kako bi se pronašao udoban položaj za odmor. A da ne spominjemo da je moguće preklopiti dva ili sva stražnja sjedala kako bi se stvorilo još više prostora.
Osim toga, s potpuno preklopljenim prednjim i stražnjim sjedalima, C10 se može pretvoriti u bračni krevet dug 1,8 metara i širok 1,2 metra. Štoviše, vozilo uključuje 26 mjesta za pohranu: 10 u prvom redu, 10 u drugom redu i 6 u prtljažniku, osiguravajući da postoji specifičan prostor za svaku potrebu. Unutrašnjost je izrađena od visokokvalitetnih i ekološki prihvatljivih materijala kako bi ponudila vrhunsko i udobno iskustvo vožnje.
Sjedala, presvučena silikonom certificiranim prema OEKO-TEX® STANDARD 100, posebno su prikladna za obitelji s djecom zahvaljujući upotrebi ekološki kompatibilnih materijala i sustavu upravljanja kvalitetom zraka koji osigurava zdravo okruženje unutar automobila.
C10 D-SUV također je opremljen 3D ergonomskim sjedalima izrađenim od najnovijih bioproizvoda. Ova sjedala koriste kombinaciju 7 slojeva različite tvrdoće i pjene s malim zaostatkom kako bi optimalno rasporedila pritisak na tijelo. Pažnja posvećena detaljima proteže se i na zvučnu izolaciju vozila, koja se može usporediti s onom luksuznih automobila.
Zahvaljujući preciznoj akustičnoj optimizaciji, koja smanjuje zvuk kotrljanja i aerodinamičku buku, C10 nudi jedno od najboljih zvučnih iskustava na tržištu. Istovremeno, aerodinamičke značajke (npr. donja zaštita, ravna baterija te prednji i stražnji spojleri kotača) doprinose smanjenju otpora zraka i vanjske buke. Čak je i vjetrobransko staklo dizajnirano za prigušivanje buke.
Prozori automobila se postupno usporavaju na gornjim i donjim krajnjim točkama, a istovremeno održavaju ujednačenu brzinu tijekom međuprocesa, dodatno smanjujući buku, pružajući ugodnije i premium iskustvo.
ADAS sustavi i sigurnost
Leapmotor C10 je osvojio prestižnih pet zvjezdica u novom programu Euro NCAP, potvrđujući izvanredne kvalitete prvog modela u zajedničkom pothvatu Stellantisa i Leapmotora.
Tako je C10 osvojio ocjenu od 89 posto za zaštitu odraslih, 85 posto za zaštitu djece, 77 posto za ranjive sudionike u prometu i 76 posto za pomoć u vožnji. Izvanredan rezultat odražava pažljiv inženjerski dizajn i rigorozna sigurnosna testiranja tijekom cijelog nastanka vozila. Uz prvoklasne sigurnosne sustave, C10 se može pohvaliti vrhunskom opremom i najboljim iskustvom vožnje u klasi.
Konkretno, vozilo ima visokočvrstu strukturu dizajniranu za učinkovito apsorbiranje i raspršivanje energije u slučaju sudara. Materijali korišteni u konstrukciji šasije i karoserije odabrani su kako bi ponudili maksimalnu zaštitu bez ugrožavanja performansi ili učinkovitosti vozila. Osim toga, što se tiče pasivne sigurnosti, C10 je opremljen sveobuhvatnim sustavom zračnih jastuka, uključujući prednje i bočne zračne jastuke, sigurnosnu zavjesu i središnji zračni jastuk između prednjih sjedala.
Unutar napredne tehnološke opreme, posebno se ističe sustav pomoći vozaču (ADAS), koji se sastoji od 17 funkcija pomoći vozaču, uključujući automatsko kočenje u nuždi, održavanje vozne trake, detekciju mrtvog kuta i adaptivni tempomat. Ovaj sustav podržava centralizirana elektronička i električna arhitektura pod nazivom 'Djetelina s četiri lista', potpuno samostalno razvijena tehnologija koja kombinira jedan sustav na čipu (SoC) i jednu mikrokontrolersku jedinicu (MCU) kako bi stvorila središnju superračunalnu jedinicu.
Ova arhitektura integrira sustav kokpita, inteligentni sustav vožnje, domenu napajanja i domenu karoserije, koristeći visoku računalnu snagu, brzu komunikaciju i nisku latenciju kako bi omogućila učinkovitu suradnju među ključnim komponentama vozila. Centralizirana računalna snaga omogućuje učinkovitu sinergiju između aktivnih sigurnosnih sustava, poboljšavajući brzinu reakcije i ukupnu pouzdanost vozila.
Još jedan ključni element je elektronički sustav upravljanja stabilnosti (ESP), koji pomaže u održavanju kontrole nad vozilom u teškim uvjetima vožnje, poput skliskih površina ili tijekom manevara u nuždi. Ovaj sustav radi u sinergiji s ABS-om i kontrolom proklizavanja kako bi se osigurala sigurna i stabilna vožnja. Naravno, također ima sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS), koji upozorava vozača na neuobičajene promjene tlaka, pomažući u sprječavanju nesreća uzrokovanih ispuhanim ili oštećenim gumama.
Konačno, radi dodatnog poboljšanja sigurnosti, vozilo ima LED prednja svjetla visoke svjetline, koja pružaju optimalnu vidljivost u svim uvjetima osvjetljenja. Stražnji parkirni senzori, zajedno s kamerom od 360 stupnjeva, olakšavaju manevriranje u uskim prostorima, smanjujući rizik od sudara pri malim brzinama.
Pogonski sklop C10 REEV
REEV tehnologija omogućuje korisnicima odabir između tri načina punjenja: DC, AC i ugrađeni generator u obliku motora s unutarnjim izgaranjem. Ova fleksibilnost omogućuje korištenje električne energije iz mreže ili stvorene električne energije zahvaljujući benzinskom motoru.
Kada je napunjenost baterije niska, sprijeda postavljeni motor s unutarnjim izgaranjem se automatski aktivira - ali samo za proizvodnju električne energije, nikada za pogon kotača. Ova inteligentna postavka uklanja bojazan od dometa, a istovremeno održava osjećaj čistog električnog pogona. S pametnim sustavom upravljanja energijom, C10 REEV se besprijekorno prilagođava različitim situacijama u vožnji, osiguravajući učinkovitost, performanse i bezbrižnost na svakom putovanju.
Dakle, C10 REEV je opremljen stražnjim elektromotorom snage 158 kW (215 KS) s 320 Nm okretnog momenta i 1,5-litrenim motorom s unutarnjim izgaranjem (Atkinson ciklus).
Elektromor pokreće stražnje kotače. S istovjetnim performansama, a zahvaljujući motoru s unutrašnjim izgaranjem koji djeluje kao generator (50 kW) i puni bateriju čime se omogućava ukupni kombinirani domet od gotovo 1000 km (WLTP). Recimo i kako je spremnik benzinskog goriva volumena 50 l.
Baterija C10 REEV-a kapaciteta 28,4 kWh osigurava električni domet od 145 km (WLTP).
S potrošnjom goriva od samo 0,4 l/100 km u kombiniranom načinu rada i emisijom CO2 od 10 g/km, C10 Range Extended EV značajno smanjuje emisije i potrošnju goriva u usporedbi s tradicionalnim benzinskim vozilima, što ga čini ekološki prihvatljivim izborom za korisnike. Što se punjenja tiče AC punjenje od 6,6 kW napuni bateriju (do 80 posto) za 3 sata. DC punjenje je do 65 kW, pa do 80 posto baterije treba 18 min.
Performanse C10 REEV modela su sljedeće: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,5 s, a krajnja brzina ograničena na 170 km/h.
C10 REEV ima na raspolaganju četiri fleksibilna načina rada snage osmišljena za zadovoljavanje različitih potreba vožnje. Najvažniji od njih su EV i Fuel: EV način rada daje prioritet čisto električnoj vožnji za svakodnevnu vožnju, dok Fuel način rada osigurava maksimalan domet i glatku vožnju na dugim putovanjima.
Osim toga, EV+ produžuje zadnje kilometre u čisto električnom načinu rada, dok Power+ pruža performanse u zahtjevnim uvjetima. Zajedno, ovi načini rada vozačima daju fleksibilnost da uživaju u glatkoj električnoj vožnji u svim situacijama bez kompromisa.
Za usporedbu, potpuno električni C10 ima izlaznu snagu od 160 kW (217 KS) i okretni moment od 320 Nm. Težina električnog sklopa je samo 72 kg, a sam je pogon dizajniran da izdrži preko 600.000 km. Servisni interval je 1 godina/ 20.000 km. Kapacitet baterije je 69,9 kWh i osigurava domet do 424 km.
Performanse električnog C10 modela su sljedeće: ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,5 s, a krajnja brzina ograničena na 170 km/h. Što se punjenja tiče AC punjenje od 11 kW napuni bateriju (do 80 posto) za 4 sata. DC punjenje je do 85 kW, pa do 80 posto baterije treba 35 min.
Za kraj, što se cijena tiče početna cijena je identična i za električnu Style verziju C10, kao i za REEV verziju C10 Style. Viša razina Design u obje verzije stoji 37.490 eura. Naš testni model C10 REEV s dodatnom opremom (metalik boja 600 eura) uz poseban popust ima cijenu od 37.490 eura.
Zaključno, C10 predstavlja izvrstan omjer uloženo/dobiveno uz sveobuhvatno jamstvo u trajanju od 6 godina ili 160.000 km.