Ako ste i pomislili kako je to samo još jedan od mnogobrojnih kineskih proizvođača automobila moramo odmah reći da je Leapmotor zapravo dio velike europske grupacije Stellantis, a njihovi će se europski modeli proizvoditi u Europi
Leapmotor, inovativni kineski proizvođač električnih vozila, je ovaj tjedan stigao i kod nas predstavivši domaćim autonovinarima svoja prva dva modela. Ako ste i pomislili kako je to samo još jedan od mnogobrojnih kineskih proizvođača automobila moramo odmah reći da je Leapmotor zapravo dio velike europske grupacije Stellantis.
Da pojasnimo, 2024. godine je osnovan joint-venture između Stellantisa i tvrtke Leapmotor pod nazivom Leapmotor International B.V. Recimo kako je još 2023. udio Stellantisa u Leapmotoru bio 23 posto, no sada je to zajednička tvrtka kojom upravlja Stellantis s udjelom od 51/49. Sjedište tvrtke je u Amsterdamu, a menadžerski tim predvodi izvršni direktor Tianshu Xin, bivši direktor Stellantis China.
Leapmotor dolazi s vrlo jasnom vizijom i misijom: omogućiti svim korisnicima izvrsno i cjenovno pristupačno iskustvo zelene mobilnosti. Leapmotor donosi najnovije tehnologije u segmentu električnih automobila. Osmišljen je da bude dostupan širokom krugu kupaca, bez kompromisa u kvaliteti, uz visoke sigurnosne standarde.
Na europskom tržištu Leapmotor planira u periodu od sljedeće tri godine predstaviti sveukupno 8 modela. Do kraja ove godine je predviđeno još lansiranje modela B10 koji će se proizvoditi u Stellantisovoj tvornici u Zaragozi, u Španjolskoj. Inače, budući B10 je potpuno električni SUV duljine 4515 mm, s baterijom od 67,1 kWh koja mu sigurava doet od preko 460 km.
Nadalje, plan je preseljenje cijele proizvodnje modela namijenjenih europskim tržištima u Europu, naglašavajući da bi to mogle biti zemlje Italija i Španjolska.
Tomislav Miletić, generalni direktor Leapmotora za Hrvatsku, je na predstavljanju marke rekao: 'Uvođenjem Leapmotora na hrvatsko tržište, Emil Frey Grupa dodatno potvrđuje svoju predanost održivoj mobilnosti, inovacijama i pružanju vrhunske, ali i cjenovno dostupne ponude električnih vozila kupcima diljem Hrvatske.' Distribucija Leapmotor vozila u Hrvatskoj će se odvijati kroz maloprodajnu mrežu strateški razvijenu s ciljem dostupnosti prodajnih salona i servisa diljem Hrvatske čime će se osigurati profesionalna i pouzdana podrška kupcima.
U početnoj ponudi će biti dostupna dva modela na hrvatskom tržištu: T03 i C10.
Leapmotor T03
Ovaj maleni potpuno električni gradski automobil iz A-segmenta nudi udobnost i prostranost automobila na razini B-segmenta. Potencijalni kupci ovog modela su mladi ljudi između 20 i 30 godina (pri automobil), mlade obitelji (kao praktični svakodnevni drugi automobil), ali i umirovljenici (jedini automobil za svaki dan). Inače, prema J.D. Power Initial Quality Study T03 je prepoznat kao najbolji mali BEV automobil.
Njegov simpatični vanjski dizajn krase prednja 'nasmiješena' maska s LED svjetlima, naglašena bočna linija i stakleni panoramski krov dijagonale 42 inča (106,7 cm) s unutarnjim sjenilom.
Stražnja svjetla su također u LED tehnologiji. Tu je i kamera za vožnju unatrag.
Što se kotača tiče radi se o 15-colnim lakometalnim naplatcima s gumama dimenzija 165/65R15.
Njegova duljina je 3,62 m, širina 1,58 m (bez retrovizora), visina 1,65 m. Krug okretanja je 9,7 m, pa je vrlo spretan i agilan u gradskom prometu.
Obujam prtljažnika je 208 l, a naslon stražnjeg reda sjedala se preklapa za još veći korisni prostor. Unutar kabine se nalaze i dodatnih 16 pretinaca za odlaganje stvari.
Unutar kabine se nalazi 8-inčna digitalna instrumentna ploča, kao i 10-inčni HD zaslon infotainmenta u boji. Tu su i automatska klima, električna parkirna kočnica. Mjesta ima za četvoro odraslih.
Za pogon se brine sprijeda smješteni električni motor snage 70 kW (95 KS) koji je samostalno razvio, dok je pogon na prednja dva kotača. Inače, Leapmotor naglašava kako je učinkovitost ovog motora čak 93 posto. Radi se o integriranom sklopu električnog pogona (4u1), što podrazumijeva: napajanje OBC + DC/DC dva u jednom, razdjelnik napona PDU i upravljačka jedinica MCU.
Baterija LFP tipa (litij željezo fosfat) je kapaciteta 37,3 kWh i omogućuje domet od 265 km (WLTP). Što se punjenja tiče, T03 ima ugrađeni AC punjač snage 6,6 kW, koji omogućuje punjenje baterije do 80 posto za 3,5 sati. Ono što je dobro, podaci govore kako je T03 moguće puniti i s maksimalnom snagom od 45 kW na DC punionici. Za punjenje baterije do 80 posto tako treba 36 minuta.
Jedna od glavnih prodajnih prednosti T03 je jednostavnost izbora, naime, možete birati samo vanjsku boju karoserije. Raspoložive boje T03 su Starry srebrna, Ligh bijela, Glacier plava i Light zelena.
Naravno, tu je i njegova vrlo atraktivna cijena od 18.990 eura (postoji i mogućnost državnih poticaja za energetski učinkovita vozila, ukoliko Fond raspiše natječaj). Sveobuhvatno jamstvo modela T03 je u trajanju od 6 godina ili 160.000 km.
Leapmotor C10 i C10 REEV
C10 je prvi globalni SUV model ove marke, razvijen prema najvišim sigurnosnim i dizajnerskim standardima.
Karakterizira ga avangardni dizajn, moderna estetika i karakter te je savršen za dinamičan stil života. Njegove vanjske linije su čiste i dojmljivo jednostavne. Krase ga visoko podignuta linija prednjeg kraja koja mu daje moćan izgled i pridonosi zaštiti pješaka u slučaju nesreće. Prednji banik je snažnog i naglašenog oblika.
Tanka prednja LED svjetla su moderna, dok su straga također LED svjetla povezana svjetlosnom trakom. Ispod stražnjeg gornjeg spojlera skriva se brisač zadnjeg stakla.
Vrata prtljažnika su električno podizna. Kvake na vratima su aerodinamičke i uvlačive, a krov je opremljen krovnim uzdužnim šinama.
Prema vanjskim dimenzijama C10 spada u D-SUV segment: duljina 4739 mm, širina 1900 mm (bez vanjskih retrovizora), visina 1680 mm, međuosovinski razmak 2825 mm. Visina od podloge je 180 mm.
Kad je riječ o prtljažnom prostoru, C10 ima volumen od 435 l, koji raste preklapanjem naslona stražnjeg reda sjedala na 1410 l. Time se dobija dubina od 1820 mm i širina od 1110 mm. Potpuno električni C10 ima i prednji 'frunk' volumena 32 l, dok C10 REEV zbog naprijed smještenog termičkog motora to nema.
Inače, C10 ima vučni kapacitet prikolice težine 1500 kg, a sama nosivost krova je 100 kg. Pokazani model C10 REEV pokazani model ima 20-colne lakometalne kotače s dimenzijama guma 245/45R20.
Što se vanjskih boja tiče, C10 i C10 REEV dolaze u izboru od pet boja: Canopy siva, Pearl bijela, Glazed zelena, Tundra siva i Midnight crna. Dolazi u dvije razine opreme: Style i Design.
Unutrašnjost nudi na izbor dva profinjena uređenja: Criollo smeđa i Midnight crna. Unutrašnjost kabine je napredna i inovativna, a istovremeno jednostavna i elegantna. Radi se o tehnološki profinjenom dizajnu, za koji je C10 osvojio nagradu '2023 International CMF Design Award' te 'Gold Award' na French i US MUSE Design Awards.
Ispred lijepo oblikovanog i kožom presvučenog kola volana (s jednostavnim komandnim tipkama u stilu Tesla vozila) nalazi se 10,25-inčna 'instrumentna ploča', dok se na središnjoj konzoli nalazi 14,6-inčni infotainment HD zaslon na dodir.
Tu su i brojni pretinci za odlaganje stvari te bežično punjenje pametnog telefona. Ispod središnjeg naslona za ruke se nalazi otvoreni pretinac, dok se gore nalaze skriveni električno pomični ventilacijski otvori u obliku klavijatura. Sve odiše funkcionalnošću i elegancijom.
Na stropu se nalazi stakleni panoramski krov površine od 2,1 m², no to ne smeta kad je riječ o grijanju ili hlađenju. Akustična izolacija je vrhunska i optimizirana, pa je C10 prema ovim parametrima jedno od najboljih vozila trenutno na tržištu.
Što se sjedala tiče, radi se o ergonomskim 3D sjedalima. Proizvode se od pjene na bazi bioloških materijala, pa je emisija ugljika u proizvodnji smanjena za 30 posto.
Tu je i vrhunski Hi-Fi sustav koji se sastoji od 12 zvučnika s izlaznom snagom od 840 W. Četiri su načina za zadovoljavanje svih ukusa putnika: Enyoj, Surround, Tjeater i Dynamic. Uz osam vrsta zvučnih efekata.
Što se udobnosti praktičnosti tiče, C10 se može spojiti na pametni telefon (aplikacija Leapmotor) ili se koristi NFC kartica. Ovime se otključavaju ili zaključavaju vrata vozila.
Dok se aplikacijom može upravljati svim sustavima C10 modela, poput praćenja vozila, predgrijavanje pogonske baterije, upravljanje klimatizacijom ili pregledavati status vozila.
Model C10 postavlja nove standarde za moderne SUV-ove, jer osim potpuno električnog modela C10, u ponudi je i C10 REEV (Range-Extended EV). Temeljen na inovativnoj LEAP3.0 platformi, C10 donosi tehnologije poput Cell-to-Chassis strukture. Osvojio je 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranju.
Model C10
Potpuno električni C10 ima visoku izlaznu snagu od 160 kW (217 KS) i okretni moment od 320 Nm. Težina električnog sklopa je samo 72 kg, a sam je pogon dizajniran da izdrži preko 600.000 km. Servisni interval je 1 godina/ 20.000 km. Kapacitet baterije je 69,9 kWh i osigurava domet do 424 km.
Što se punjenja tiče AC punjenje od 11 kW napuni bateriju (do 80 posto) za 4 sata. DC punjenje je do 85 kW, pa do 80 posto baterije treba 35 min.
Model C10 REEV
Model Leapmotor C10 REEV opremljen je elektromotorom od 158 kW (215 KS) i 1,5-litrenim motorom s unutarnjim izgaranjem (Atkinson ciklus). Elektromor pokreće kotače. S istovjetnim performansama, a zahvaljujući motoru s unutrašnjim izgaranjem koji djeluje kao generator (50 kW) i puni bateriju čime se omogućava ukupni kombinirani domet od gotovo 1000 km (WLTP).
Baterija od 28,4 kWh osigurava električni domet od 145 km (WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 50 l.
S potrošnjom goriva od samo 0,4 L/100 km u kombiniranom načinu rada i emisijom CO2 od 10 g/km, C10 Range Extended EV značajno smanjuje emisije i potrošnju goriva u usporedbi s tradicionalnim benzinskim vozilima, što ga čini ekološki prihvatljivim izborom za korisnike.
Što se punjenja tiče AC punjenje od 6,6 kW napuni bateriju (do 80 posto) za 3 sata. DC punjenje je do 65 kW, pa do 80 posto baterije treba 18 min.
Što se cijena tiče početna cijena je identična i za električnu Style verziju C10, kao i za REEV verziju C10 Style. Viša razina Design u obje verzije stoji 37.490 eura.
Zaključno, C10 predstavlja izvrstan omjer uloženo/dobiveno uz sveobuhvatno jamstvo u trajanju od 6 godina ili 160.000 km.