Brzina u prometu

Sigurnost na djelu: Volvo će ograničiti brzinu svojih automobila na 180 km/h

Volvo V60, tzv. crash test

Volvo V60, tzv. crash test

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvo Cars

Sudeći prema najnovijoj informaciji iz Volva, a sukladno njihovoj Viziji 2020, kojoj je cilj da nitko smrtno ne strada ili se ozbiljno ozlijedi u novom Volvu do 2020. godine, ovo je jedna od najambicioznijih sigurnosnih vizija u automobilskoj industriji

U Volvo Carsu shvatili su da se čak i uz najsavršeniju tehnologiju ili sigurnosne sustave broj stradavanja u prometu u njihovim vozilima neće moći smanjiti na nulu, pa se okreću ponašanju vozača. Istraživanje koje je proveo Volvo Cars identificiralo je tri preostale 'praznine' u njihovoj ambiciji da u potpunosti zaustave ozbiljne ozljede i smrtne slučajeve u automobilima, a u tome brzina ima istaknuto mjesto.

'Volvo je lider u sigurnosti: uvijek smo bili i uvijek ćemo biti', rekao je Hakan Samuelsson, predsjednik i izvršni direktor. 'Zbog našeg istraživanja znamo gdje su problematična područja kada je riječ o eliminiranju ozbiljnih ozljeda i smrtnih slučajeva u našim automobilima. Iako ograničenje brzine nije lijek za sve, vrijedno je ako možemo spasiti čak i jedan život.'

Hakan Samuelsson, predsjednik i CEO Volvo Carsa, i Maria Hemberg, iz pravnog odjela Volvo Cars Grupe

Hakan Samuelsson, predsjednik i CEO Volvo Carsa, i Maria Hemberg, iz pravnog odjela Volvo Cars Grupe

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvo Cars

Osim što do 2020. ograničava maksimalnu brzinu u svim svojim automobilima na 180 km/h, tvrtka također istražuje kako kombinacija pametne kontrole brzine i tehnologije geološke lokacije (geofencing) automatski može ograničiti brzine oko škola i bolnica u budućnosti. 'Želimo započeti razgovor o tome imaju li proizvođači automobila pravo ili čak obvezu instalirati tehnologiju u automobilima koja mijenja ponašanje vozača kako bismo se uhvatili u koštac s problemima poput prebrze vožnje, opijenosti ili ometanja', rekao je Samuelsson. 'Nemamo čvrst odgovor na ovo pitanje, ali vjerujemo da bismo trebali preuzeti vodstvo u raspravi i biti pioniri.'

Problem s prebrzom vožnjom je u tome da iznad određene brzine sigurnosne tehnologije u automobilu i pametan dizajn infrastrukture više nisu dovoljni da se izbjegnu teške ozljede i smrtni slučajevi u slučaju nesreće. Zbog toga se ograničenja brzine primjenjuju u većini zapadnih zemalja, ali prekoračenje brzine ostaje sveprisutno i jedan je od najčešćih razloga za smrtne slučajeve u prometu. Milijuni ljudi i dalje svake godine dobivaju kazne za prebrzu vožnju, a podaci o prometnim nezgodama iz Državne uprave za autoceste i sigurnost prometa pokazuju da je 25 posto svih prometnih smrtnih slučajeva u SAD-u u 2017. uzrokovano prebrzom vožnjom.

Volvo S60, tzv. crash test

Volvo S60, tzv. crash test

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volvo Cars

Ljudi jednostavno ne prepoznaju opasnost u brzini, kaže Jan Ivarsson, jedan od vodećih stručnjaka za sigurnost Volva. 'Kao ljudi, svi smo svjesni opasnosti od zmija, pauka i visina. Ali brzine ne toliko', rekao je Ivarsson. 'Ljudi često voze prebrzo u određenoj prometnoj situaciji i imaju slabu prilagodbu brzine u odnosu na tu prometnu situaciju i vlastite sposobnosti kao vozača. Moramo podržati bolje ponašanje i pomoći ljudima da shvate da je prebrza vožnja opasna.'

Osim prebrze vožnje, na drugom su mjestu alkoholiziranost i konzumiranje opijata.

Treće područje je ometanje vozača, jer uz mobilne telefone ili ometenost nečim drugim, oni nisu potpuno uključeni u vožnju, što je još jedan od glavnih uzroka prometnih nesreća. Na mnogo načina tako ometeni vozači jednako su opasni kao i pijani vozači.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!