Odbrojavanje je počelo

Procurile fotografije novog Peugeota 208: Novi dizajn cilja skuplje konkurente

25.02.2019 u 15:49

Bionic
Reading

Deset dana prije službenog početka ženevskog autosalona prvi put se može vidjeti kako će izgledati maleni Peugeot 208

Što se 208-ice tiče, slike će nam otkriti i novi dizajnerski rukopis ovog francuskog proizvođača po pitanju njegova vanjskog izgleda, ali i kad je posrijedi unutrašnjost kabine, koja je sada osjetno luksuznija.

To nije bitno samo zbog ovog modela jer oblik ovog mališana nagovijestit će nam još dva modela; sestrinsku Opel Corsu i potpuno novi DS 3, s kojima dijeli zajedničku platformu Peugeot-Citroen CMP (Common Modular Platform). Logično i ekonomično, nova platforma od prvog je dana osmišljena kako bi se prilagodila čistom električnom pogonu i smanjila težinu u odnosu na aktualnu automobilsku arhitekturu. Sada će 208-ica biti gotovo 100 kilograma lakša unatoč tome što nudi veću krutost karoserije i veću razinu zaštite u slučaju sudara.

Izvana je 208-ica dobila i jako zanimljiva dnevna LED svjetla, koja se spuštaju duboko niz prednji branik, a ona su uočena i na konceptnom modelu 508. Njihov oblik savršeno odgovara lavu, stiliziranom logu Peugeota, pa nije pretjerano reći da podsjećaju na par očnjaka ove životinje. Prednja svjetla sada su inspirirana onima koja se koriste na Peugeotovom SUV-u 3008.

Na stražnjem dijelu automobila jasno se vidi velik utjecaj modela 3008 i 508 Fastback jer 208-ica dobiva slična LED svjetla i crni plastični panel koji se proteže među stražnjim lampama.

Dužina 208-ice raste na gotovo četiri metra, uz produženi međuosovinski razmak. Kraći prednji i stražnji prevjesi trebali bi omogućiti daleko više prostora u kabini za putnike dužih nogu, a i više mjesta za glavu i koljena za putnike u drugom redu. Nažalost po ljubitelje modela s troja vrata, koji više naginje sportskijem tipu karoserije, vjeruje se da ga više neće biti u ponudi malog Peugeota zbog smanjenja troškova.

Iznutra je 208-ica radikalno drukčija od aktualnog modela i dizajneri predstavljaju najnoviji pristup marke, odnosno njihov dizajn i-Cockpit, koji kombinira mali 'kvadratni' upravljač i visoko postavljenu policu s instrumentima. Tu je i veliki infotainment sustav osjetljiv na dodir u stilu tableta, s istim tipkama, koje služe kao prekidači raznih funkcija kao i kod 508-ice. Nova 208-ica dolazi s potpuno digitalnom pločom s instrumentima.

Sportska sjedala Alcantara i obilje kroma naglašavaju kako Peugeot sada koristi mnogo kvalitetnije materijale nego na trenutnom modelu, gurajući 208-icu prema skupljim konkurentima kao što su Audi A1 i MINI.

Očekuje se da će u novoj 208-ici biti više različitih motora, no izgledno je da će osnovni biti 1,2-litreni benzinac PureTech s malim turbo punjačom i novi 1,5-litarski turbodizel, no očekuje se da će Peugeot na ženevskom autosalonu predstaviti i potpuno električnu verziju. Dakle, električnu verziju s nultom emisijom ispušnih plinova opremljenu litij-ionskom baterijom od 50 kWh i jednim električnim motorom od 100 kW, koji bi trebao omogućiti ubrzanje 0-100 km/h za manje od devet sekundi i autonomiju od oko 400 km s jednim punjenjem.

Kasnije će navodno stići i snažnija, potpuno električna verzija s motorom od 150 kW, koja će nositi oznaku GTI, uz tradicionalnu benzinsku verziju.

Kad će nova 208-ica stići na naše tržište i po kojim cijenama, još nije poznato, ali očekujemo da će francuski proizvođač automobila objaviti svoje prodajne planove nakon službenog predstavljanja modela 208 već 5. ožujka na sajmu automobila u Ženevi.

Novi Peugeot 208 Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot