SVJETSKA PREMIJERA

Ovo je novi Rolls-Royce Cullinan Series II: Hrabra evolucija super-luksuznog SUV-a

08.05.2024 u 13:11

Bionic
Reading

Cullinan je izgradio novo naslijeđe za Rolls-Royce Motor Cars, oblikovano u suradnji s odvažnom i beskompromisnom generacijom kupaca superluksuznih automobila. Njegov uspjeh je premašio RR-ova najambicioznija očekivanja, pa je danas globalno najtraženiji model u njihovom portfelju

Rolls-Royce Motor Cars, u sastavu BMW grupe, je osvježio model Cullinan. Izvorni Cullinan, lansiran 2018., bio je prvi superluksuzni SUV na svijetu, ispunjavajući jedinstven i precizan zadatak. Sa stajališta performansi i inženjeringa, morao je imati istinske off-road sposobnosti jednake najzahtjevnijim i najneprijateljskim okruženjima na Zemlji. U isto vrijeme, morao je pružiti neusporedivu udobnost marke i prepoznatljivu 'vožnju čarobnim tepihom', bez obzira na teren.

Morao je biti ništa manje od definitivnog super-luksuznog SUV-a – robustan, ali profinjen, nezaustavljiv, ali spokojan: bez napora, posvuda. Njegov uspjeh premašio je Rolls-Royceova najambicioznija očekivanja diljem svijeta, a danas je Cullinan najtraženiji Rolls-Royce u portfelju marke.

S obzirom na izvanredan uspjeh ovog automobila i nevjerojatno pozitivan prijem od strane klijenata u svim regijama svijeta, oblikovanje novog izraza 'Rolls-Roycea među SUV vozilima' poduzeto je s velikom pažnjom. Dizajneri, inženjeri i majstori marke oslanjali su se na pola desetljeća detaljnih povratnih informacija od klijenata, vlastito prikupljanje obavještajnih podataka marke – uključujući njihove privatne urede diljem svijeta – i niz novih tehnologija za unaprjeđenje Cullinana.

Rolls-Royce Black Badge Cullinan Series II Izvor: Promo fotografije / Autor: Rolls-Royce Motor Cars

U svom novom ruhu, koje predstavlja najopsežniji razvoj serije II u povijesti Rolls-Roycea, odgovara na promjenjive kodove luksuza i evoluirajuće obrasce korištenja, a istovremeno ostaje vjeran bitnim kvalitetama koje podupiru neviđenu popularnost Cullinana.

Očekuje se da će osnovna cijena malo porasti na oko 383.000 eura, a ažurirani Rolls-Royce Cullinan ističe se ponudom sve opsežnijih mogućnosti personalizacije, istovremeno uvodeći novu tehnologiju i napredniji stil.

Zapovijedanje urbanim prostorom

Od prvih isporuka klijentima, Cullinan je ispunio svoju svrhu kao vrhunski dovršen terenski automobil, sposoban odvesti svog vlasnika na mjesta koja nikada ranije nisu istražena u Rolls-Royceu. Međutim, svestranost i esencija ovog modela bez napora također su učinili Cullinan 'dnevnim vozačem' za mnoge vlasnike; doista, brojni su klijenti rekli Rolls-Royceu da niti jedan drugi SUV ne nudi iste performanse bez napora kao Cullinanov 6,75-litreni V12 motor, iz često značajne i raznolike kolekcije. Sve su to bila značajna razmatranja pri osmišljavanju serije Cullinan II.

6,75 litara (ili 'šest i tri četvrtine') twin-turbo V12 na najsnažnijoj verziji i dalje postiže 600 KS i 900 Nm okretnog momenta, dok se na standardnoj verziji zaustavlja na 571 KS i 850 Nm okretnog momenta, vrijednosti koje, u oba slučaja njima upravlja ZF 8-stupanjski automatski mjenjač i šalje ih na tlo pomoću pogona na sve kotače.

Proizvođač navodi i sljedeće podatke: kombinirana CO₂ emisija 380-363 g/km, kombinirana potrošnja goriva 16,0-16,8 l/100 km (sve WLTP).

Obavještajni stručnjaci marke primijetili su da je sve veći broj klijenata Rolls-Roycea koncentriran u urbanim područjima – od velikih svjetskih metropola do brzorastućih gradova u regijama u razvoju. U tu svrhu, Cullinan sve više služi kao superluksuzni proizvod u kojem klijenti žele biti viđeni i koji projicira svoj karakter – iako sa sposobnošću da nestane u prirodi po želji. Stručnjaci su također primijetili pomak prema vlasnicima koji sami voze svoje automobile. Kad je Cullinan prvi put lansiran, manje od 70 posto bilo je u vlastitom vozilu: danas gotovo svaki Cullinan vozi njegov vlasnik, a manje od 10 posto klijenata zadržava usluge šofera. Zajedno s pomlađivanjem marke i sve većom ponudom Bespoke, Cullinan je pridonio snižavanju prosječne dobi klijenata Rolls-Roycea s 56 godina 2010. na samo 43 godine danas.

Vanjski dizajn

Sve veći urbani fokus, mladenački kadar klijenata i odlučan pomak prema samostalnoj vožnji informiraju se o površinskoj obradi i detaljima vanjskog izgleda Cullinan Series II. Ključna tema je vertikalnost, koja odjekuje osvijetljenim neboderima u velegradovima u kojima je Cullinan sve više kod kuće. To je najočitije u novom tretmanu svjetiljki, gdje visoka grafika dnevnih svjetala osigurava da se Cullinan Series II lako prepozna, danju i noću.

Prednji dio Cullinan serije II sastavljen je od jednostavnih značajnih linija i oštrih rubova, s naglaskom na čistim, monolitnim površinama koje pojačavaju velikodušne proporcije i prisutnost automobila. Linije branika tvore plitko 'V' od najniže točke dnevnih svjetala do središnje točke automobila, podsjećajući na oštre linije pramca modernih sportskih jahti. Ispod, novi usisnici zraka uporno su nagnuti prema van, vizualno spuštajući automobil gledano sprijeda.

Središnji dio je osvijetljena panteonska rešetka. Ovo je prvi put da je Cullinan opremljen osvijetljenom rešetkom, koja je dodatno osvježena nižim vodećim rubom. Također uključuje novu uglađenu vodoravnu 'liniju horizonta' između dnevnih svjetala, pružajući jasnu vizualnu vezu s vrhunskim proizvodom marke, Phantom Series II.

U profilu, Cullinan serija II otkriva daljnje promjene na površini. Dok su prednja krila zadržala svoje čiste, okomite linije, dizajneri marke dodali su suzdržanu, ali preciznu karakterističnu liniju koja vodi od stražnjeg svjetla prema naprijed do središta plutajućih središnjih kapa 'RR' na stražnjem kotaču.

To stvara suptilno suženje i dojam kretanja, dodatno pojačan ažuriranim donjim zaštitnim površinama koje se podižu na stražnjoj strani. Predstavljeni su u bogatoj crnoj boji visokog sjaja, koja odražava cestu ispod sebe, stvarajući osjećaj kretanja na ovim fiksnim oblicima.

Gledano odostraga, obrada ispušnih plinova Cullinan serije II hrabra je izjava o snazi ​​– svaki okvir je predstavljen od zrcalnog nehrđajućeg čelika, čisto integriran i vizualno u ravnini s tijelom. Promjene na stražnjoj strani završavaju zaštitnom pločom od brušenog nehrđajućeg čelika koja se proteže između ispušnih cijevi, a koja teče ispod motora.

Rješavanje ove mlađe i izražajnije evolucije Cullinanovog stila su povećani kotači od 23 cola (dimenzije guma 255/40R23) – prvi put da je marka za Cullinan stavila na raspolaganje kotače ovog promjera. Svaki je kotač izrađen od cilindrične šipke aluminija, a trodimenzionalni i fasetirani dizajn sa sedam krakova dostupan je u djelomičnoj ili potpuno poliranoj završnoj obradi.

Osim unaprijeđenog vanjskog oblika, Rolls-Royceovi stručnjaci za boje razvili su novu završnu boju u kojoj će predstaviti Cullinan Series II. Inspiriran smeđim mramorom s bogatim žilama, Emperador Truffle je suvremena, minimalistička čvrsta sivo-smeđa boja; u kombinaciji s Bespoke 'Crystal Over' završetkom, lakom prožetim česticama stakla, dobiva suptilno svjetlucanje koje podsjeća na svježi snijeg pod jutarnjim svjetlom.

Rolls-Royce Cullinan Series II Izvor: Promo fotografije / Autor: Rolls-Royce Motor Cars

Unutrašnjost kabine

Odražavajući želje mnogih klijenata za hrabrijim oblicima samoizražavanja, inovativni ukrasi i detalji dodani su kroz unutrašnjost Cullinan serije II. Najznačajnija promjena u geometriji automobila je staklena ploča od stupa do stupa u gornjem dijelu nadzorne ploče – elegantan i svestran element dizajna koji predstavlja i digitalnu i fizičku izradu.

Ploča s mjeračima ispred vozača i novi, trajno vidljivi središnji informacijski zaslon u središtu maske redizajnirani su kako bi formirali pozornicu za napredni operativni sustav SPIRIT. Ovo digitalno sučelje je prvi put predstavljeno na potpuno električnom Spectreu; Cullinan Series II označava prvu primjenu SPIRIT-a u Rolls-Royceu s V12 pogonom. Također predstavlja mogućnosti za prilagođenu personalizaciju koja se proteže iz fizičkog u digitalni svijet – klijenti mogu prilagoditi boju brojčanika instrumenata kako bi nadopunili unutarnju paletu automobila ili vanjsku završnicu.

SPIRIT također uvodi Whispers, Rolls-Royceovu aplikaciju za privatne članove, integriranu u Cullinan. Klijenti mogu slati odredišta izravno u svoj automobil, vidjeti Cullinanovu lokaciju na daljinu i upravljati zaključavanjem vozila putem aplikacije.

Povezivost je poboljšana u cijelom automobilu, posebno za one na stražnjoj strani Cullinan serije II. Klijenti mogu spojiti do dva streaming uređaja na stražnje zaslone, koji sada uključuju prilagođeno sučelje za streaming upravljanja automobilom i funkcije sjedenja kao što su masaža, grijanje i hlađenje.

Instalacija internetske povezivosti omogućuje klijentima da uživaju u Wi-Fi hot spot vezi i neovisnom streamingu za svaki zaslon. Po prvi put u Cullinanu, Bluetooth slušalice bilo koje vrste mogu se upariti s infotainment sustavom na stražnjim sjedalima, ili klijenti mogu uživati ​​u izuzetnom audio sustavu marke s 18 zvučnika Bespoke, koji koristi najnoviju generaciju 18-kanalnog pojačala od 1400 W. Cullinan Series II zadržava poznatu arhitekturu zvučnika marke u kojoj se šupljine unutar aluminijskih pragova automobila koriste kao rezonantne komore za zvučnike niske frekvencije, učinkovito pretvarajući cijeli automobil u subwoofer.

Izravno ispred suvozača je osvijetljena prednja ploča – izvanredan izraz modernog plovila koji je debitirao s Ghostom prije nego što se pojavio u modelu Spectre, a sada je, po prvi put, dostupan unutar obitelji Cullinan. U ovom ruhu ima osvijetljeni natpis Cullinan i jedinstvenu grafiku Cityscape inspiriranu noćnim neboderima svjetskih velegradova. Ovo je izrađeno pomoću posebno razvijene tehnike pri čemu je 7000 točaka laserski urezano na stražnju stranu zatamnjenog i ojačanog sigurnosnog stakla, svaka pod minimalno različitim kutovima i dimenzijama kako bi se stvorio dojam dubine. Uz ovaj prêt-à-porter dizajn, klijenti također mogu izraditi vlastiti motiv osvijetljene prednje strane u suradnji s dizajnerima marke Bespoke.

Pored središnjeg informacijskog zaslona na suvozačevoj strani maske nalazi se novi ormarić za sat Spirit of Ecstasy. Ova jedinstvena umetnuta vitrina prikazuje i analogni sat i osvijetljenu legendarnu figuricu Spirit of Ecstasy. Figurica je izrađena od čvrstog nehrđajućeg čelika i postavljena na vlastitu pozornicu s mat crnom stražnjom pločom i bočnim pločama visokog sjaja kako bi se stvorio efekt refleksije.

Uključivanje Spirit of Ecstasy u unutrašnjost automobila rezultat je četverogodišnjeg razvoja i jedinstvenog partnerstva između analognih i digitalnih majstora kako bi se stvorio 'dramatičan i precizno orkestriran tok svjetlosti'. Ova sekvenca počinje osvjetljenjem vozačevog zaslona pri ulasku u automobil, nakon čega slijedi središnji informacijski zaslon, zatim osvijetljena prednja ploča, gdje svjetlost ide prema unutra prema vitrini, osvjetljavajući sat. Spirit of Ecstasy je u početku osvijetljen odozdo, podsjećajući na reflektore na debitantskom nastupu, prije nego što njezino osvjetljenje pozornice postane mekim sjajem.

  • +40
Rolls-Royce Cullinan Series II Izvor: Promo fotografije / Autor: Rolls-Royce Motor Cars

Razvijena paleta materijala

Kako bi se priznala Cullinanova sposobnost – i želja mnogih klijenata – da pobjegnu u prirodu po volji, interijer se sastoji od palete inspirirane botanikom. Cullinan Serija II predstavlja sivo obojeni jasen, bogato zrnato prirodno drvo otvorenih pora s nježnim svjetlucanjem. Svi trupci ove vrste su pojedinačno odabrani, ‘listovi’ furnira se naknadno ručno boje i eleviraju uz dodatak mikroskopskih metalnih čestica, što stvara jedinstveni efekt – proces koji je trajao više od četiri godine razvoja.

Cullinan Series II također nastavlja Rolls-Royceovo istraživanje tekstila s novom rajonskom tkaninom od bambusa, nazvanom Duality Twill. Korištenje ovog materijala inspirirano je velikim šumama bambusa u Le Jardin des Méditerranées na Côte d'Azur, mediteranskoj Azurnoj obali Francuske, koji je susjedan bivšem zimskom domu Sir Henryja Roycea, Villa Mimosa. Članovi dizajnerskog tima posjetili su vrtove tijekom istraživačke ekskurzije gdje su bili nadahnuti da razviju materijal napravljen od biljke koja raste u vrtu više od jednog stoljeća i koju bi promatrao osobno Sir Henry Royce.

Rolls-Royce Cullinan Series II: materijali unutrašnjosti Izvor: Promo fotografije / Autor: Rolls-Royce Motor Cars

Tekstil od kepera izvezen je umjetničkom grafikom 'Duality'. Temeljen na apstraktnoj interpretaciji dvaju međusobno povezanih inicijala slova R osnivača marke, dizajn odražava jasan nautički utjecaj, podsjećajući na isprepletene linije užadi koje se nalaze na jedrilicama – još jedna suptilna aluzija na francusku rivijeru.

Ovaj zamršeni izvezeni tekstil razvijan je više od godinu dana u suradnji s majstorom tkalcem koji se sada pridružio Rolls-Royceu s punim radnim vremenom kako bi nadgledao ovaj složeni proces koji se odvija u domu Rolls-Roycea u Goodwoodu. Potpuna Duality Twill unutrašnjost može sadržavati do 2,2 milijuna uboda, gotovo 18 km konca i proizvod je 20 sati izrade.

Kako bi se osigurala ujednačenost uzorka, svaki se komad zasebno izrađuje prije rezanja pomoću posebno razvijenog lasera koji brtvi rub materijala i ublažava olabavljenje pojedinačnih niti. Osnovni keper tekstil dostupan je u tri boje – lila, čokolada i crna – a klijenti mogu birati između 51 različite boje konca.

Serija Cullinan II integrira još jednu novu suvremenu zanatsku tehniku ​​koju su razvili majstori marke; Placed Perforation je praksa stvaranja umjetničkih djela kroz sitne perforacije u koži. Dostupan po prvi put na serijskom modelu, za Cullinan Series II, dizajneri su stvorili uzorak inspiriran neprestano promjenjivim oblicima i sjenama oblaka iznad Doma Rolls-Roycea u Goodwoodu. Sadrži do 107.000 perforacija od 0,8 i 1,2 mm. Jedan majstor provjerava svaku pojedinačnu perforaciju kako bi osigurao apsolutnu ujednačenost.

sve osim nogometa