PRERADE

[FOTO] Kad se tuneri dočepaju Rolls-Royce Cullinana: Ovaj prerađeni luksuzni terenac postao je off-road zvijer

13.04.2022 u 13:36

Bionic
Reading

Mnogo mjeseci rada uloženo je u planove pretvorbe engleskog aristokrata prije nego što je prvi upit došao od potencijalnog kupca s Arapskog poluotoka

U prošlosti, off-road stručnjaci iz tunerske tvrtke delta4x4 podigli su mnoga terenska vozila i SUV na sljedeću razinu, ne samo u pogledu izgleda, već prije svega u smislu off-road sposobnosti. Stoga nije iznenađujuće kada vrhunski SUV poput Rolls-Roycea Cullinana privuče pozornost iskusnih tehničara iz Unterumbacha u Bavarskoj.

Mnogo mjeseci rada uloženo je u planove pretvorbe engleskog aristokrata prije nego što je prvi upit došao od potencijalnog kupca s Arapskog poluotoka. Pretvorba takve ikone po cijeni višestambene zgrade je naravno također uzbudljiv izazov, jer s jedne strane mora biti moderan i funkcionalan u isto vrijeme, ali s druge strane također mora pokazati savršenu izradu . Bilo što drugo teško da bi vrijedilo za osnovno vozilo Rolls-Royce Cullinan.

Kako luksuzni SUV postaje uvjerljivo terensko vozilo?

Prije svega, potreban vam je veći razmak od tla, što se najbolje može postići većim kompletom kotača u kombinaciji s kitom za podizanje. To uključuje gume koje razvijaju maksimalno prianjanje čak i na pijesku, blatu ili snijegu.

Pravom ekspedicijskom vozilu također je potreban čvrsti krovni nosač koji može držati podloške za izvlačenje iz pijeska, lopate za pijesak, kanistere za vodu, kutije i po potrebi krovni šator. Prednja šipka (bullbar) štiti osjetljive dijelove vozila kao što su rashladni sustavi. I krovni nosači i prednje šipke savršeni su nosači za dodatne sustave rasvjete. Japanski PIAA farovi koje delta4x4 koristi više od 30 godina prilično su najsolidnija stvar na tržištu. Testirani na vibracije do 4 puta veće od ubrzanja zbog gravitacije, desetljećima vode vrhunska svjetska reli i trkaća vozila do cilja.

Ostale opcije obično uključuju sustav za usis zraka (snorkel) za prolaz kroz duboku vodu i jaku zaštitu podvozja. To također uključuje zaštićeni ispušni sustav, koji također osigurava bolje performanse i ljepši zvuk zbog manjeg ograničenja protoka.

  • +2
Rolls-Royce Cullinan koji je preradio delta4x4 Izvor: Promo fotografije / Autor: delta4x4

Što je sve dodano?

Za Cullinan to znači detaljno: 20-colni delta Force kao pravi beadlock naplatci su u kombinaciji s debelim 33-colnim gumama (vanjski promer 804 mm) od Mickeyja Thompsona, a kompletan set košta oko 15.000 eura. Kako bi se prilagodili ovim ogromnim kotačima, delta4x4 je razvio nove produžetke lukova kotača koji koštaju oko 14.000 eura. Podizanje od najmanje 80 mm dostupno je za 15.000 eura i tada, zajedno s velikim kompletom kotača, osigurava da vozilo bude nekih 150 mm više.

Prednji bullbar će naravno biti testiran prema smjernicama za zaštitu pješaka EU-a i koštat će oko 3900 eura. Disalica i novi ispušni sustav također će biti homologirani za Europu, a cijena za to još nije poznata. Prednja svjetla PIAA za rally mogu se mijenjati ili kao radna svjetla ili kao dodatna duga svjetla i relativno su jeftina oko 2500 eura. Krovni nosač, koji je naravno dizajniran za velika opterećenja i vibracije u off-road ekspediciji, može se kupiti od delta4x4 već od 8000 eura.

Rolls Royce Cullinan može se doraditi s kompletnim paketom kod ovog njemačkog off-road tunera za oko 150.000 eura, plus pretpostavljamo naravno, osnovni model Rolls-Royce Cullinan koji stoji oko 305.000 eura.