EKSTREMNI UVJETI

Mercedes-Benz testira novi GLB i pri najnižim temperaturama: Simuliranje temperature do -40°C

12.11.2025 u 11:30

Bionic
Reading

Raspon temperatura u takozvanom hladnom tunelu u osnovi se proteže od -40 do +40°C, što pokriva praktički sve zamislive vremenske uvjete u stvarnom svijetu. U kombinaciji sa snažnim ventilatorom aerotunela može se simulirati žestoke mećave s brzinama do 200 km/h

Mercedes-Benz se sprema za predstavljanje novog GLB-a, no prije njegove svjetske premijere 8. prosinca 2025. dovršavaju se intenzivna testiranja u hladnom vremenu u Mercedesovom tehnološkom centru (MTC) u Sindelfingenu u Njemačkoj.

Ledena hladnoća i obilne snježne padaline tijekom posljednjih kilometara. Brisači vjetrobranskog stakla i grijanje rade punom snagom kako bi vozaču i putnicima osigurali jasan pogled. Svatko tko uživa u skijanju ili snowboardingu cijeniti će koliko ekstremni ovi uvjeti mogu biti.

Bilo da se radi o prostranom vozilu s pet sjedala ili svestranom vozilu sa sedam sjedala, ovaj kompaktni SUV čini se savršenim suputnikom za putovanja u skijališta ili druge zimske avanture. Osim pouzdanog prianjanja na snježnim cestama, ono što je zaista važno je vrhunska toplinska udobnost i jasna vidljivost. Kako bi se osiguralo da potpuno novi GLB ispunjava stroge standarde Mercedes-Benza u ovim ključnim područjima – i pruža prepoznatljivu kvalitetu koju kupci očekuju – opsežno testiranje u dva najsuvremenija klimatska zračna tunela je ključno.

Ispitivanje na granici: Arktičke temperature i mećave u klimatskim komorama

Raspon temperatura u takozvanom hladnom tunelu u osnovi se proteže od -40 do +40 stupnjeva Celzija, što pokriva praktički sve zamislive vremenske uvjete u stvarnom svijetu. Najsuvremeniji snježni topovi omogućuju proizvodnju snijega s raznim vrstama snijega u širokom rasponu temperatura. U kombinaciji sa snažnim ventilatorom aerotunela, Mercedes-Benz može simulirati žestoke mećave gdje pahulje snijega jure prema testnom vozilu brzinama do 200 km/h.

Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLB
    +8
Mercedes-Benz testira novi GLB Izvor: Promo fotografije / Autor: Mercedes-Benz AG

U dva klimatska aerotunela Mercedes-Benza ugrađena je velika količina složene tehnologije. U svakom tunelu, kotrljajuća cesta simulira površinu ceste. Snažni elektromotori pokreću po četiri valjka, što omogućuje testiranje 4MATIC modela u realnim uvjetima. Ispitne platforme dizajnirane su za ukupnu snagu do 780 kW, što omogućuje maksimalne brzine do 265 km/h. Vozila se također mogu puniti gorivom unutar tunela. Zgrada se prostire na površini od 70x60 metara. Uz dva ispitna punkta, tu se nalaze uredi i kontrolna soba. Odatle tehničari mogu regulirati temperaturu, vlažnost, brzinu vjetra i druge parametre. Svaki test može se izbliza pratiti kroz velike, potpuno izolirane prozore.

Poboljšanje kvalitete u svakom godišnjem dobu: simuliranje pustinjskog sunca

Što ako odredište nije St. Moritz, već St. Tropez? Što ako je cilj jezero Garda, a ne Grossglockner? Nisu samo snijeg i led izazovi za automobil i njegove putnike; toplina i sunčevo zračenje imaju svoje zamke. U toplinskoj komori mogu se generirati temperature od -10 do +60 stupnjeva Celzija. Tu je i sustav za simulaciju solarne energije s 32 lampe, koje isporučuju spektar zračenja koji odgovara prirodnoj sunčevoj svjetlosti. Na površini od 8x2,5 m, intenzitet zračenja može se mijenjati između 200 i 1200 vata po kvadratnom metru. Najviša razina usporediva je s vrlo intenzivnim suncem, kakvo se nalazi samo u udaljenim pustinjskim lokacijama, poput Doline smrti u SAD-u.

Još jedan razvojni alat u toplinskom tunelu je takozvana 'vruća cesta'. Riječ je o simuliranoj površini ceste gdje se temperatura može kontinuirano podešavati između +50 i +70°C, precizno replicirajući toplinske uvjete površine ceste tijekom vrućeg ljetnog dana. Cilj je i ovdje stvoriti uvjete koji su što bliži stvarnosti.

U klimatskim aerotunelima gotovo svaki vremenski uvjet može se simulirati tijekom cijele godine – i to s vrlo niskim tolerancijama. Za razliku od ispitivanja na javnim cestama, mjerenja su ponovljiva u bilo kojem trenutku. Hladna komora pomaže Mercedes-Benzu da dodatno smanji jaz između simulacije i praktičnog ispitivanja te da kontinuirano poboljšava kvalitetu vozila kroz još sveobuhvatnija ispitivanja.

Snježni naleti, zaleđena vjetrobranska stakla: autentično zimsko testiranje

Inženjeri koriste mogućnosti testiranja klimatskih aerotunela kako bi ispitali razne komponente i funkcije vozila. Na primjer, ispituju funkciju brisača vjetrobranskog stakla kako bi osigurali da savršeno rade u svim vremenskim uvjetima. Na primjer, u hladnom tunelu inženjeri provjeravaju može li vrtložni snijeg blokirati usisnike zraka – stvarni rizik uzrokovan prskanjem prolazećih kamiona.

Na niskim temperaturama između -15 i -20°C, sustav grijanja mora pokazati da može brzo odmrznuti zaleđeno vjetrobransko staklo. Kamera snima cijeli proces odmrzavanja. Potpuno novi GLB također je impresivno prošao ove testove. Na vanjskoj temperaturi od -15°C, potrebno je samo 15 minuta da vjetrobransko staklo bude toliko čisto da bi bilo moguće krenuti. I to samo uz pomoć postavke odmrzavanja sustava grijanja i bez daljnje intervencije vozača, poput uključivanja brisača vjetrobranskog stakla.

Ugodna klima: od trenutka kada putnici uđu unutra

Novi GLB podiže učinkovitost i udobnost klime na novu razinu. Jedan primjer: tijekom 20-minutne vožnje pri vanjskoj temperaturi od -7°C, zagrijava unutrašnjost dvostruko brže od svog prethodnika – pa čak i brže od grijanja modela s konvencionalnim pogonom. U usporedbi s prethodnikom, potpuno novi električni GLB zahtijeva samo oko pola energije. Potonje pozitivno utječe na električni domet.

Proces grijanja pokreće se automatski čim netko uđe u automobil. Mercedes-Benzova strategija je prvo zagrijati gornji dio tijela i ruke. To osigurava brzu toplinsku udobnost, čak i bez korištenja predhlađenja. Osim toga, sustav je sada još intuitivniji i ugodniji za korištenje te se može prilagoditi individualnim potrebama na mnogo načina. Bez obzira pune li se putnici, sjede li u vozilu ili čak drijemaju, sustav besprijekorno regulira grijanje i hlađenje uz pomoć svoje inteligentne, prediktivne strategije rada.

Središnji dio ovog sustava je inovativna toplinska pumpa koja je prilagođena iz tehnološkog programa VISION EQXX. Kao takozvani model s više izvora, može paralelno koristiti tri izvora energije: otpadnu toplinu iz električnog pogona i baterije, kao i okolni zrak. Korištenjem ove 'besplatne' topline, toplinska pumpa doprinosi visokoj učinkovitosti GLB-a. Ovaj proces upravlja s otprilike trećinom električne energije koju bi usporedivom pomoćnom grijaču bilo potrebno za isti učinak.

Dobrodošli kući: Redefiniranje udobnosti u segmentu kompaktnih SUV-ova

Umjesto prethodnog skulpturalnog dizajna, zauzima mjesto puristički koncept s fokusom na pojedinačne ikonične, visokotehnološke elemente. Dizajn je sveden na bitno i prenosi najsuvremeniji, elegantan ambijent. Vrhunac unutrašnjosti je opcionalni, plutajući MBUX Superscreen, koji se proteže cijelom širinom armaturne ploče.

Kružni otvori za zrak na oba kraja MBUX Superscreena imaju sportski i futuristički efekt. Vanjski prstenovi, završeni u Silver Shadow srebrnoj boji, izgledaju kao da lebde ispred lijevkastog oblika. Središnja mlaznica zamjenjuje uobičajene lamele ravnim, najsuvremenijim tijelom. Još jedan vrhunac su vrata s konkavnim glavnim tijelom koje se povlači u pozadinu i velikodušno dimenzionirane, plutajuće središnje ploče s otvorenim pretincem za pohranu. Ručka za povlačenje s klasičnim dizajnom nalik cijevi izgleda jednostavno, ali snažno i sportski.

Plutajuća središnja konzola zaokružuje dizajn. Elegantno se spaja ispod MBUX Superscreena i nudi veliku, trodimenzionalnu površinu ukrasa, koja je dostupna u raznim luksuznim dizajnima. Ukras integrira pretinac za pametne telefone s bežičnim punjenjem (opcija) i držače za čaše u estetskom obliku. Novi upravljač dizajniran je da bude još ergonomskiji i intuitivniji za korištenje. Kao odgovor na brojne zahtjeve kupaca, Mercedes Benz ponovno je uveo preklopku za limiter i DISTRONIC, kao i okretni prekidač za kontrolu glasnoće.

Prostranija i fleksibilnija unutrašnjost

Potpuno novi GLB biti će dostupan u verzijama s pet i sedam sjedala. Bez napora se prilagođava širokom rasponu zahtjeva i ima puno prostora za obitelj, prijatelje i spontane planove. U usporedbi s prethodnikom, novi GLB nudi osjetno više prostora za glavu u prva dva reda sjedala. To je zbog krovne linije SUV-a, kao i standardnog panoramskog krova. Udobnost sjedenja u drugom redu osjetno je poboljšana s više prostora za noge i duljom potporom za bedra.

Uzdužno podesivi stražnji red sjedala dostupan je opcionalno za verziju s pet sjedala, a standardno za verziju sa sedam sjedala. Pomoću ove funkcije nasloni drugog reda mogu se podesiti u nekoliko kutova, a cijeli red sjedala može se uzdužno pomicati. To omogućuje ili maksimiziranje udobnosti za putnike ili povećanje volumena prtljažnika.

U opcionalni treći red sjedala lakše je ući nego u prethodnika. To je, između ostalog, zbog znatno većeg raspona podešavanja funkcije Easy Entry. Ako nisu potrebna šesto i sedmo sjedalo, treći red sjedala može se uvući u pod prtljažnika.

Panoramski krovni otvor s mogućnošću prebacivanja i osvijetljenim uzorkom zvijezda

Veliki panoramski krov postavlja novi standard u segmentu i pruža iznimno velikodušan i otvoren osjećaj prostora. Za zaštitu od sunčevog zračenja sastoji se od toplinski izoliranog laminiranog sigurnosnog stakla s premazom koji reflektira infracrveno zračenje i premazom niske emisije (LowE) s unutarnje strane. To smanjuje zagrijavanje unutrašnjosti vozila ljeti.

Zimi, LowE premaz smanjuje gubitak topline reflektirajući unutarnju toplinu natrag u kabinu. Sa samo 200 nanometara, ovaj infracrveni film je tanji od ljudske dlake, koja ima promjer od približno 50.000 nanometara.

Kao opcija, prozirnost panoramskog krova može se mijenjati segment po segment u 10 do 20 milisekundi. Putnici mogu birati između prozirnog za jasan pogled prema gore i opalnog (mliječnog) stanja za veću privatnost. Opalno (mliječno) stanje ne samo da štiti od znatiželjnih pogleda izvana, već nudi i poboljšanu zaštitu od odsjaja na izravnoj sunčevoj svjetlosti. Upravlja se putem odgovarajućeg izbornika u postavkama vozila na središnjem zaslonu.

Za vrhunski dodir stila, veliki panoramski krov je opcionalno čak i osvijetljen. Svaki je povezan s postavkom ambijentalne rasvjete za personalizirano i blistavo zvjezdano nebo. Svjetlo se dovodi putem LED modula sprijeda.

MB.OS: Stvaranje intuitivnog i korisničkog digitalnog iskustva

Supermozak Mercedes-Benzovog operativnog sustava (MB.OS) pretvara potpuno novi GLB u inteligentnog suputnika koji razmišlja, uči i razvija se sa svojim vozačem. U kombinaciji s četvrtom generacijom MBUX-a, najnoviji koncept upravljanja nudi redizajnirane animacije dobrodošlice, naprednu funkciju Zero Layer, širok raspon aplikacija, MBUX virtualnog asistenta s raznim emocionalno responzivnim avatarima i generativnom umjetnom inteligencijom, navigaciju s Google kartama i snažnu 3D MBUX Surround navigaciju.

Štoviše, MB.OS omogućuje najnovije sustave pomoći. Potpuno novi GLB ima sveobuhvatan raspon sustava pomoći vozaču, uključujući DISTRONIC kontrolu udaljenosti kao standard u Europi. Hardver se sastoji od osam kamera, pet radarskih senzora, 12 ultrazvučnih senzora i vodom hlađenog visokoučinkovitog računala s dovoljnim rezervama snage za buduće funkcije i redovita bežična ažuriranja. Mercedes Benz sve sustave pomoći objedinjuje pod nazivom MB.DRIVE. Kao digitalni dodaci, oni su ili već dostupni pri lansiranju na tržište ili su planirani i mogu se ažurirati kasnije.