DINAMIČKA PREMIJERA

Isprobali smo osvježenu Toyotu bZ4X: Temeljito obnovljen prvi BEV model Toyote je veliki korak naprijed

24.11.2025 u 03:00

Bionic
Reading

Maksimalna snaga prednjeg motora povećana je za više od 11 posto, sa 150 kW (204 KS) na 165 kW (224 KS), dok se maksimalna snaga stražnje jedinice povećala s 80 kW (109 KS) na 87 kW (118 KS). U modelu bZ4X s pogonom na sva četiri kotača, kombinirana snaga iznosi 252 kW (343 KS)

Prije nešto više od dvije godine smo na svom testu imali prvu verziju Toyote bZ4X, potom smo u svibnju prošle godine imali i njezinu ažuriranu veziju za 2024. godinu. Osim toga, vozili smo i dva sestrinska modela - Subaru Solterru i Lexus RZ – tako da smo u Autozoni stekli prilično dobra saznanja o prvom potpuno električnim BEV vozilima ove tri marke.

bZ4X je bio Toyotino prvo namjensko baterijsko električno vozilo, predstavljeno na tržištu 2022. godine, postavljajući predložak za pristup tvrtke razvoju novih, potpuno električnih SUV-ova. No kako se iskustvena tehničko-praktična znanja o nekom modelu automobila nove tehnologije, naravno, prikupljaju tek kad neko vozilo izađe na tržište, ove tri japanske marke su doista i naučile što je bilo dobro, a što ne s njihovim prvim izdanjem BEV-a. Jedno od zajedničkih negativnih iskustava je svakako bio električni domet, brzina punjenja baterije i djelomično, ponašanje u vožnji.

Toyota bZ4X AWD Precious Metal Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

No bez obzira na sve, bZ4X se pokazao prodajnim uspjehom, s više od 150.000 prodanih jedinica od lansiranja, što ga čini trećim najpopularnijim modelom u svom segmentu u Europi. Zaslužio je posebne pohvale za svoje dinamične performanse, posebno u zimskim uvjetima, i za svoje istinske terenske sposobnosti.

Ovo je bio samo početak. Toyota je radila na kontinuiranom poboljšanju svih aspekata bZ4X-a kako bi podigla razinu performansi, učinkovitosti, udobnosti i nagrada za vozača. Osvježeni bZ4X je imao svoju statičku premijeru u ožujku ove godine.

Prošli tjedan smo bili na međunarodnoj dinamičkoj premijeri temeljito osvježenog bZ4X u španjolskom mjestu Sotogrande, nedaleko Gibraltara. Ovo je sve što smo doznali o prvom Toyotinom BEV vozilu, koje je doživjelo korijenite promjene. I da, vozili smo najjači bZ4X model s AWD pogonom na sva četiri kotača.

Recimo i kako nam je Lexus prije koji mjesec omogućio da isprobamo osvježeni RZ, i doista je napredak uočljiv.

Što nam donosi osvježeni bZ4X?

Novi bZ4X je puno više od osvježenja sredine životnog vijeka. Njegov električni pogonski sklop sveobuhvatno je nadograđen novim baterijama koje pružaju više snage, brže punjenje i produženi domet vožnje. S dva sada dostupna kapaciteta baterija, postoji veći izbor za kupce, s verzijama koje odgovaraju različitim potrebama vožnje i budžetima. Toyotin program za njegu baterija (Battery Care Programme) pruža mir, koji jamči da će 70 posto originalnog kapaciteta baterije ostati sačuvano do 1.000.000 km ili 10 godina korištenja vozila.

Osim veće snage, vrijeme punjenja je brže, a domet vožnje dulji. Ugrađeni punjač od 22 kW dolazi s novim modelom visoke klase. Ažurirane e-osovine, s integriranim elektromotorom, mjenjačem i pretvaračem, usmjerene su na smanjenje unutarnjih gubitaka energije, što pomaže u povećanju učinkovitosti performansi.

Upravljivost, odziv upravljača i udobnost vožnje prioritet su detaljnog podešavanja ovjesa i koraka za povećanje krutosti karoserije.

Toyota bZ4X - dinamička premijera
  • Toyota bZ4X - dinamička premijera
  • Toyota bZ4X - dinamička premijera
  • Toyota bZ4X - dinamička premijera
  • Toyota bZ4X - dinamička premijera
  • Toyota bZ4X - dinamička premijera
    +68
Toyota bZ4X - dinamička premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Cjelokupni koncept dizajna modela bZ4X je robustan i elegantan, kombinirajući urbanu profinjenost s čvrstoćom prikladnom za istraživanje prirode.

Glavne promjene vanjskog dizajna usmjerene su na razvoj prepoznatljivog Toyotinog prednjeg dijela u obliku 'hammerhead' glave čekića kako bi se izrazio snažan, sportski izgled. Tanka prednja svjetla nadopunjuju se novim središnjim LED svjetlom koje prati prednji rub oblika glave čekića, stvarajući snažan svjetlosni potpis.

Donja rešetka i branik su revidirani, pomažući u stvaranju snažnijeg 3D dojma i izražavanju stabilnog, čvrstog stava. Elegantne kvalitete dizajna odražavaju se u novoj sjajnoj piano crnoj završnoj obradi za obloge lukova kotača.

Oštar, suvremeni stil bZ4X-a pojačan je širokim izborom boja, u (ovisno o modelu) monokromatskim ili kontrastnim dvobojnim završnim obradama. Novodizajnirani 18-colni aluminijski naplatci (dimenzije guma 235/60R18) imaju aerodinamične potpune poklopce od smole. Novi 20-colni naplatci (dimenzije guma 235/50R20) su potpuno od aluminija s kontrastnom crnom i svijetlom strojno obrađenom završnom obradom i ukrasima od smole koji pomažu u upravljanju protokom zraka.

Daljnji stilski detalji poboljšavaju aerodinamičke performanse automobila. Kod verzija bez visoko postavljenog spojlera, gornji rub spojlera u obliku 'pačjeg repa' podignut je za 5 mm, a stražnji ukras je približen razini stražnjeg stakla. Istovremeno, ispod automobila, podvozje je glatkije s povećanjem površine poklopca. U kombinaciji, promjene poboljšavaju koeficijent otpora zraka (Cd) bZ4X-a s 0,29 na 0,27, doprinoseći njegovoj učinkovitosti performansi i produženom dosegu vožnje.

Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Što se strukture tiče, Toyotina modularna platforma za električna vozila eTNGA i dalje pruža SUV-u bitne prednosti vrlo krute karoserije, niskog težišta i responzivne, upravljive dinamike vozila.

Budući da su nove baterije vozila 170 mm šire od prethodne jedinice, platforma je ažurirana dodatkom aluminijskih EA (ekstrudiranog materijala) ojačanja kako bi se pružila dodatna zaštita u slučaju bočnog udara.

Modularni dizajn platforme eTNGA omogućio je njezin razvoj za električna vozila različitih tipova i veličina, smještajući baterije različitih dimenzija i izlaza te s prednjim ili pogonom na sva četiri kotača. Osim bZ4X-a, koristi se i u potpuno novoj Toyoti C-HR+ koja će biti lansirana s objavom cijena i otvaranjem knjiga narudžbi krajem 2025. godine.

U bZ4X-u, platforma omogućuje dugi međuosovinski razmak od 2850 mm - 160 mm duži od trenutnog Toyote RAV4. Rezultat je izvrstan unutarnji prostor, kako u kabini tako i u prtljažniku. Putnici na stražnjim sjedalima uživaju u razmaku od jednog metra i ravnom podu, s prostorom za noge koji konkurira većim vozilima.

Fleksibilni teretni prostor ima dvoslojnu podnu ploču i prostor ispod poda koji se može koristiti za povećanje visine tereta za 71 mm. S postavljenim stražnjim sjedalima i podnom pločom u donjem položaju, ima do 452 l (VDA) - dovoljno mjesta za tri kofera od 82 l ili dva brdska bicikla. Ispod podne ploče nalazi se komplet alata i prostor za kabel za punjenje automobila i sigurnosni trokut; sklopivi pokrov prtljažnika također se može spremiti.

Unutrašnjost s novom instrumentnom pločom

Otvorena i prostrana kabina ima novu, horizontalno poravnanu nadzornu ploču s povećanim (14-inčnim) multimedijskim zaslonom i središnjom konzolom u obliku 'digitalnog otoka'. Uveden je niz mjera za dodatno smanjenje buke i vibracija koje dopiru do unutrašnjosti.

Potpuno nova, ultra tanka instrumentna ploča ima horizontalni dizajn koji pojačava osjećaj prostora i otvorenosti u kabini. Elegantna jedinica se ulijeva u gornje obloge vrata i sadrži nove, tanje registre ventilacijskih otvora između donje ploče i gornje površine.

Zaslon instrumentne ploče vozača premješten je iznad razine upravljača, tako da je potrebno manje pokreta očiju za primanje podataka i informacija. Sam upravljač sada ima grijanje po cijelom opsegu, a nove komande na ručicama mogu se koristiti za odabir regeneracije kočenja, s četiri dostupne razine.

Digitalni kombinirani mjerač za vozača pruža dodatne informacije specifične za BEV, uključujući detalje o performansama punjenja i preostalom vremenu za postizanje 80 posto napunjenosti.

Pokazatelj koji prikazuje stanje baterije još je jedna nova značajka. To vozaču daje potpunu transparentnost stanja baterije i preostalog kapaciteta, u skladu s Toyotinom predanošću kvaliteti, izdržljivosti i pouzdanosti te jamstvom koje pruža njezin paket za njegu baterije.

Novi 14-inčni multimedijski zaslon zamjenjuje prethodni 12,3-inčni zaslon. Zauzima istaknuti središnji položaj, dok je središnja konzola postavljena 10 cm niže kako bi se formirao neovisni 'digitalni otok' s kotačićem birača mjenjača i dva bežična punjača za vozača i suvozača.

Stražnja konzola ima dva USB priključka s povećanom snagom s 15 na 60 W. Sada su postavljeni na vrh jedinice radi lakšeg pristupa, a redizajn također pomiče stražnje ventilacijske otvore bliže putnicima. Točke za pohranu uključuju donju ladicu u konzoli, dovoljno veliku da stane par cipela ili kutija za maramice. Praktičnost je osmišljena u pretincu konzole koji se otvara lijevo ili desno i ima mjesta za tablet, pribor za prvu pomoć i naočale. Držači za čaše i redizajnirani džepovi na vratima mogu primiti i čaše i čaše za vodu.

Novi sustav kontrole klime

Novi klima uređaj bZ4X-a je 30 posto kompaktniji i troši 30 posto manje energije. Manja veličina jedinice također doprinosi povećanju prostora za koljena i noge prednjih sjedala.

Sustav omogućuje dvoslojni rad: svježi zrak s niskom vlagom uvodi se u gornji dio kabine, što pomaže u sprječavanju 'loženja', dok se topli zrak recirkulira u donjem dijelu oko nogu putnika, poboljšavajući performanse grijanja uz uštedu energije.

ECO način rada klima uređaja poboljšan je tako da se grijanje može usmjeriti na vozača kada su druga sjedala slobodna, s kontroliranom količinom zraka i temperaturom te uključenim grijačima sjedala i upravljača. To pruža topli prostor uz uštedu energije.

Panoramski krov

Kabina dobiva svjetliji i otvoreniji osjećaj uklanjanjem središnjeg ojačanja s panoramskog krova. To je omogućeno korištenjem ultra-čvrstog čelika i ojačavanjem spojnih točaka krova. Kao rezultat toga, stakleni dio povećan je za 20 posto.

Ambijentalna rasvjeta

Dostupan je novi sustav ambijentalne rasvjete koji nudi izbor od 64 boje za stvaranje pravog raspoloženja za svako putovanje, od hladnog i opuštajućeg do sportskog i okrepljujućeg. Također pruža dodatno upozorenje povezano s automobilskim sustavom Safe Exit Assist, osvjetljavajući unutarnje ručke vrata crvenom bojom ako postoji rizik od otvaranja vrata u smjeru prometa koji se približava straga.

Novi reciklirani materijali za presvlake

Ovisno o razini modela, uvedene su različite opcije presvlaka korištenjem recikliranih i neživotinjskih proizvoda. To uključuje novu tkaninu izrađenu od reciklirane PET pređe i meku, ali izdržljivu sintetičku kožu s atraktivnom zrnastom završnom obradom.

Toyota bZ4X AWD Precious Metal
  • Toyota bZ4X AWD Precious Metal
  • Toyota bZ4X AWD Precious Metal
  • Toyota bZ4X AWD Precious Metal
  • Toyota bZ4X AWD Precious Metal
  • Toyota bZ4X AWD Precious Metal
    +68
Toyota bZ4X AWD Precious Metal Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Toyota T-Mate sigurnost i pomoć vozaču

Osvježeni bZ4X nastavlja sveobuhvatni paket modela Toyota T-Mate sa širokim rasponom značajki podrške i sigurnosti, uključujući najnoviju generaciju Toyota Safety Sense.

Preventivni sigurnosni sustavi mogu otkriti širi raspon scenarija rizika od nesreće u svakodnevnoj vožnji, upozoriti vozača i po potrebi pokrenuti pomoć pri pogonu, upravljanju i kočenju kako bi se izbjegao sudar ili ublažile posljedice ako se udar ne može izbjeći. Na primjer, skretanje lijevo ili desno preko toka prometa na prometnom raskrižju predstavlja opasnost ne samo od nadolazećeg i poprečnog prometa, već i od pješaka ili biciklista koji prelaze cestu na koju skrećete. Sustav za sprječavanje sudara (PCS) prati cestu na te opasnosti, upozoravajući vozača ili pokrećući naglo kočenje ako postoji neposredan rizik od udara.

Pješak koji silazi s rubnika ili vozilo zaglavljeno na cesti može potaknuti vozača da skrene. PCS pruža pomoć pri upravljanju u nuždi, pomažući u upravljanju oko opasnosti, a istovremeno održavajući automobil stabilnim i unutar prometne trake. Sustav također prepoznaje kada postoji rizik od sudara zbog naglog, oštrog ubrzanja tijekom vožnje malom brzinom, automatski regulirajući pogonsku silu i pružajući kontrolu kočenja.

Čak i kratkotrajni gubitak koncentracije može uzrokovati da automobil skrene s puta; s pomoći pri održavanju trake, bZ4X će se držati ispravnog puta, vođen oznakama na cesti, rubom ceste ili vozilom ispred. Sustav će surađivati s adaptivnim tempomatom punog raspona, tako da se brzina vozila sigurno prilagođava prilikom vožnje kroz zavoj na autocesti. Također prati vozačevo korištenje volana, kočnica i papučice gasa: ako se ne koriste određeno vrijeme, pokrenut će sustav za zaustavljanje u nuždi.

Sustav pomoći pri sigurnom izlasku pomaže u izbjegavanju uobičajenog rizika od nenamjernog otvaranja vrata automobila na put vozila, biciklista ili pješaka koji se približava straga. Koristi nadzor mrtvog kuta automobila za skeniranje ceste i bljeskanje upozorenja ako vozač ili suvozač namjeravaju otvoriti vrata i riskirati sudar.

S proaktivnom pomoći u vožnji, bZ4X može skenirati cestu ispred sebe, izračunati rizike od sudara te upravljati kočnicama i upravljačem u ranoj fazi kako bi spriječio nesreću. To može biti, na primjer, osoba ili biciklist blizu ruba ceste ili koji će je prijeći, ili vozilo ispred.

Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik
  • Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik
  • Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik
  • Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik
  • Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik
  • Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik
    +53
Toyota bZ4X FWD Deep Blue Metalik Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Ažuriranja softvera putem bežične mreže za multimedijski sustav i sigurnosne funkcije osiguravaju besprijekornu isporuku najnovijih dostignuća, bez potrebe da vlasnik vozi svoje vozilo u radionicu.

Pogonski sklop s novim eAxles osovinama

Potpuno ažuriranje bZ4X BEV platforme uključuje usvajanje ažuriranih eAxles osovina. Ove kompaktne, lagane jedinice integriraju ključne komponente električnog pogona: mjenjač-diferencijal, motor i inverter. Dizajn koji štedi prostor doprinosi kraćim prevjesima vozila, nižem težištu te većem prostoru u kabini i teretnom prostoru.

Njihova potpuna revizija za novi model usmjerena je na snagu i učinkovitost s ciljem isporuke veće snage uz nižu potrošnju energije.

Kao rezultat toga, maksimalna snaga prednjeg motora povećana je za više od 11 posto, sa 150 kW (204 KS) na 165 kW (224 KS), dok se maksimalna snaga stražnje jedinice povećala s 80 kW (109 KS) na 87 kW (118 KS). U modelu bZ4X s pogonom na sva četiri kotača, kombinirana snaga iznosi 252 kW (343 KS), što ga čini jednim od najsnažnijih Toyotinih modela dostupnih u Europi, izvan GR raspona performansi. Ovu snagu udobno obrađuje pogonski sklop koji ima diferencijal s predopterećenjem i jednaku duljinu lijevog i desnog pogonskog vratila kako bi se osigurala vožnja ravnom linijom.

Što se tiče performansi, model snage 123 kW ubrzava od 0-100 km/h za 8,6 s, a krajnja brzina mu je ogranična na 140 km/h. Jači FWD model snage 165 kW ubrzava od 0-100 km/h za 7,4 s, a krajnja brzina mu je ogranična na 160 km/h. Najsnažniji, AWD model snage 252 kW ubrzava od 0-100 km/h za 5,1 s, a krajnja brzina mu je ogranična na 160 km/h.

Toyota bZ4X AWD Precious Metal Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Novi poluvodiči silicij-karbida (SiC) u inverteru ključni su za ovo postignuće. Učinkovitiji su od prethodnog silicijskog tipa u rukovanju visokim naponima, radu na visokim temperaturama i isporuci većih izlaznih snaga.

Toyota je također nastojala smanjiti gubitke energije gdje god je to moguće. To je uključivalo primjenu procesa superpoliranja na površine zubaca zupčanika u mjenjaču-diferencijalu. Dodatni dobici postignuti su uvođenjem električne pumpe za ulje koja troši manje energije od prethodnog mehaničkog tipa.

Poboljšana raspodjela snage

Iskustvo vožnje u bZ4X AWD-u poboljšano je novim sustavom upravljanja skretanjem koji predviđa putanju kojom vozač namjerava proći kroz zavoj, na temelju čimbenika kao što su brzina vozila i kut upravljača. Razina okretnog momenta prednjeg i stražnjeg pogona automatski se kontrolira kako bi se osigurale stabilne i upravljive performanse primjerene uvjetima vožnje.

• Kako vozač počinje okretati volan, okretni moment pogona na prednje kotače se povećava radi bržeg skretanja.

• Pri prolasku kroz zavoj, okretni moment stražnjeg pogona se povećava radi praćenja linije vjerno namjeri vozača.

• Pri izlasku iz zavoja, okretni moment stražnjeg pogona se dodatno povećava kako bi se poboljšala trakcija i vozaču prenio osjećaj izravnog ubrzanja.

Ako sustav otkrije proklizavanje kotača ili snijeg na cesti, prioritet će dati stabilnosti, kontrolirajući omjer okretnog momenta stražnjeg pogona na odgovarajući način.

Pogon na sve kotače i terenske performanse

Sustav pogona na sve kotače bZ4X razvila je Toyota s projektnim partnerom Subaruom. Godine 2022. predstavljen je kao potpuno novi paket koji koristi opsežno tehničko znanje i iskustvo obje tvrtke. Stvorio je neviđenu novu vrijednost za električna vozila na električni pogon (BEV), dajući SUV-u istinske, vodeće terenske mogućnosti vožnje u klasi - prvi put na tržištu za potpuno električni SUV.

Sustav vozaču pruža niz odabira X-MODE postavki koje prilagođavaju performanse vozila pri vožnji u blatu ili snijegu; dubokom blatu i snijegu pri brzinama ispod 20 km/h; te u težim uvjetima na cesti pomoću Grip Control-a, pri brzinama manjim od 10 km/h.

Korištenje X-MODE-a s Grip Controlom omogućuje vozaču da se koncentrira na precizno upravljanje dok sustav kontrolira brzinu vozila, bilo da se vozi nizbrdo, uzbrdo ili po ravnom terenu. Na nizbrdicama vozač također može koristiti Downhill Assist Control automobila za sličnu razinu pomoći.

Terenske mogućnosti novog bZ4X-a protežu se i na dubinu gaženja vodene prepreke od 500 mm.

Multi-Terrain monitor

Višeterenski monitor (MTM) je dostupan kako bi pomogao vozaču u procjeni uvjeta prilikom vožnje izvan ceste. Sustav koristi četiri kamere koje pružaju pogled u stvarnom vremenu na područje neposredno oko automobila, uklanjajući mrtve kutove. Tu je i pogled ispod vozila koji pomaže vozaču da provjeri položaj stražnjih kotača i površinu ceste.

Prilikom korištenja X-MODE-a, prikazuje se besprijekorna slika koja prikazuje pogled ispod poda i dvostruke bočne prikaze; informacije uključuju inklinometar i kut nagiba i ljuljanja vozila.

Panoramski monitor

Panoramski monitor pomaže pri preciznom parkiranju i manevriranju te, poput MTM-a, pruža opciju pogleda ispod poda. Najnovije ažuriranje dodatno smanjuje mrtve kutove; može se upravljati i glasovnim naredbama.

Dinamika i kvaliteta vožnje i udobnost u kabini

Kritičari dobro cijene upravljanje bZ4X-om, posebno u vožnji izvan ceste ili na neravnim površinama. Ipak, Toyota je uvela niz prilagodbi ovjesa automobila kako bi poboljšala udobnost - posebno za putnike na stražnjim sjedalima - dinamičko ponašanje i odziv upravljanja.

Čvrstoća spiralnih opruga i amortizera podešena je kako bi se povećala razina udobnosti, stabilnosti i upravljivosti, a razina osjećaja udara, posebno za putnike na stražnjim sjedalima, smanjena je, što duga putovanja čini ugodnijima.

Podešavanje čahure prednjeg donjeg ramena pomaže u osiguravanju boljeg praćenja linije i predvidljivog ponašanja vozila u mokrim i snježnim uvjetima. Kontrola i odziv dodatno su poboljšani krutim nosačem za upravljački mehanizam umjesto originalne čahure i uvođenjem debljeg i krućeg nosača hladnjaka.

Udobnost vožnje poboljšana je korištenjem visoko prigušnog ljepila za karoseriju u podu vozila kako bi se povećala apsorpcija vibracija.

Tiša kabina s manje buke koju generira pogonski sklop, a drugi vanjski zvukovi postaju uočljiviji. Niz novih mjera dodatno smanjuje razinu buke u kabini u novom bZ4X.

To uključuje akustično staklo uvedeno u prednje bočne prozore i pjenasti materijal dodan na ključnim točkama unutarnjeg okvira karoserije. Razina buke motora koja ulazi u kabinu smanjena je novim prigušivačem ispod stražnjeg poda i novim materijalima koji apsorbiraju zvuk u oblogama stražnjih krila. Povećanje performansi prigušenja stražnjih nosača motora smanjuje vibracije pri vožnji po neravnoj površini.

Osim toga, koriste se prigušivači u stražnjem kotaču, a poboljšana je i performansa brtvila stražnjih bočnih svjetala.

Opcija dvostruke baterije

Novi bZ4X pruža veći izbor korisnicima i poboljšava svoj profil performansi uvođenjem dvije nove opcije baterija.

SUV srednje veličine dostupan je s izborom baterije od 57,7 kWh ili 73,1 kWh (bruto kapacitet), tako da kupci mogu odabrati verziju koja najbolje odgovara njihovim vozačkim potrebama i budžetu.

Baterija od 57,7 kWh dostupna je isključivo za bZ4X srednje klase s pogonom na prednje kotače. Jedinica većeg kapaciteta od 73,1 kWh dostupna je u verzijama s pogonom na prednje kotače i pogonom na sva četiri kotača.

Dakle, postoji izbor od tri pogonska sklopa:

Maksimalni domet vožnje postiže se modelom s pogonom na prednje kotače s baterijom od 73,1 kWh i 18-colnim kotačima; ova verzija ima WLTP ciklus od 569 km s punim punjenjem. Štoviše, u konfiguraciji s pogonom na sve kotače, bZ4X sada može vući prikolice s kočnicama do 1500 kg, dodajući još jednu dimenziju njegovom autentičnom SUV statusu. S pogonom na prednje kotače, vučna snaga ostaje na 750 kg.

Nova struktura baterije

Nove baterije, koje isporučuje Prime Planet Energy & Solutions (PPES), konfigurirane su tako da se u svaki modul može smjestiti više ćelija - 26 - bez povećanja ukupnih dimenzija jedinice. Baterija od 57,7 kWh ima 78 ćelija, a nova jedinica velikog kapaciteta 104 ćelije. To je u usporedbi s 96 ćelija prethodne baterije. PPES je zajedničko ulaganje u vlasništvu Toyota Motor Corporation (51 posto) i Panasonic Corporation (49 posto) osnovano 2019. godine.

Poboljšanja u vremenu punjenja baterije

Toyotin cilj bio je da novi bZ4X ponudi poboljšano vrijeme punjenja istosmjernom strujom i dosljednost visokih performansi u širokom rasponu temperatura, posebno u hladnim uvjetima. To je postignuto nizom mjera, uključujući poboljšanja baterije i njezinih upravljačkih sustava, prilagodbe softvera i hardvera, novi sustav predkondicioniranja. Za punjenje izmjeničnom strujom, novi ugrađeni punjač od 22 kW standardan je za High Grade (11 kW OBC za ostale razine opreme).

Pretkondicioniranje baterije

Nova funkcija pretkondicioniranja baterije ključna je za smanjenje vremena punjenja, posebno u hladnim klimama. To osigurava da je baterija na optimalnoj temperaturi kada punjenje počne. S potpuno predzagrijanom baterijom, brzo punjenje istosmjernom strujom od 10 do 80 posto će trajati 28 minuta, a performanse su konzistentne u rasponu vanjskih temperatura od -10 do +25 °C.

Vozač može ručno aktivirati pretkondicioniranjem putem multimedijskog sustava automobila, zakazati ga da se pokrene u određeno vrijeme ili će se automatski uključiti kada je točka brzog punjenja programirana kao odredište u navigacijskom sustavu automobila.

Konzistentne performanse s hlađenjem i grijanjem baterije

Sustav hlađenja vodom koristi rashladno sredstvo iz klima uređaja automobila kada je potrebno za smanjenje temperature rashladne tekućine. Hladnjak radi s donje površine baterije tako da se svaka ćelija ravnomjerno hladi. Standardna ugradnja toplinske pumpe u sustav klima uređaja osigurava energetski učinkovite performanse.

Funkcija grijanja baterije omogućuje ravnomjerno zagrijavanje svih ćelija, uz dosljedan rad čak i pri vrlo niskim temperaturama, što pomaže u smanjenju vremena punjenja. Sustav koristi izmjenjivač topline voda-voda smješten između visokotemperaturnog i niskotemperaturnog kruga rashladne tekućine.

Informacije za vozača

Vozač je u tijeku s ključnim podacima o performansama baterije s novim funkcijama dodanim na 7-inčni kombinirani mjerač. To uključuje trenutnu (u stvarnom vremenu) snagu punjenja, preostalo vrijeme do postizanja 80 posto SoC-a (stanje napunjenosti baterije) ; i stanje baterije s preostalim kapacitetom.

Navigacija za BEV

bZ4X ima koristi od funkcije navigacije za BEV koja automatski predlaže rutu s preporučenim prikladnim stanicama za punjenje, na temelju stanja napunjenosti baterije i preostalog dometa vožnje. Funkcija je dinamična, tako da će se preporuke ažurirati u stvarnom vremenu, na temelju stvarne potrošnje energije automobila tijekom vožnje.

Solarni krov

Solarni krov dostupan je kao opcija na visokokvalitetnom bZ4X. On prikuplja solarnu energiju kako bi pomogao u punjenju baterije. Stvarni domet ovisi o lokaciji i uvjetima osvjetljenja. Na primjer, u Toyotinim testovima, 2200 sunčanih sati godišnje u Nagoyi u Japanu generiralo je dovoljno energije za do 1800 km vožnje.

Povezane i daljinske usluge s aplikacijom MyToyota

Aplikacija MyToyota olakšava vlasništvo nad BEV-om, pružajući niz funkcija i usluga specifičnih za BEV.

To uključuje povezivanje s Toyota HomeCharge kućnom zidnom kutijom, tako da vlasnici mogu jednostavno pratiti, upravljati i kontrolirati svoj raspored punjenja u domaćinstvu. To uključuje zakazivanje pametnog punjenja za vremena kada su tarife električne energije niže.

Korisnici također mogu na prvi pogled provjeriti svoju povijest naplate.

Aplikacija MyToyota povezuje se s Toyota Charging Network, koja pruža besprijekoran pristup jednoj od najvećih paneuropskih mreža za punjenje električnih vozila. Ponovno, proračun je pojednostavljen s informacijama o naplati prikazanim u aplikaciji.

Vlasnici mogu dobiti trenutni očitanje stanja napunjenosti svog vozila na svom pametnom telefonu. A za jednostavnu navigaciju do mjesta za punjenje, funkcija Pošalji u automobil omogućuje korisnicima prijenos odabrane lokacije s telefona izravno u automobil.

Aplikacija nadalje omogućuje daljinsko aktiviranje klima uređaja, učinkovito grijanje ili hlađenje kabine prije putovanja, smanjujući opterećenje klima uređaja tijekom putovanja i time potencijalno povećavajući domet vožnje.

Kako bi se dodatno maksimizirao domet, alat za obuku BEV procjenjuje prethodna putovanja i nudi savjete o tome kako poboljšati domet vožnje i učinkovitost.

Digitalni ključ

Praktičnost digitalnog ključa dio je standardne specifikacije novog bZ4X-a. Pomoću aplikacije za pametne telefone vlasnik može daljinski dijeliti ključ s drugima, na primjer, dajući članovima obitelji pristup vozilu ili omogućavajući dostavu, čišćenje vozila ili preuzimanje vozila radi servisiranja. Također omogućuje upravljanje više automobila u kućanstvu jednim telefonom.

Korisnik samo treba nositi svoj telefon s digitalnim ključem da bi se vrata otključala i pokretanje EV sustava. Za vožnju automobila potrebno je otvoriti aplikaciju.

Dolazak na tržište i razine opreme

Novi bZ4X će biti predstavljen na nekoliko europskih tržišta u prosincu, a zatim i na ostala tijekom siječnja i veljače 2026.

Ponuda modela pojednostavljena je na dvije razine opreme - srednja i visoka. Srednja razina je dostupna s baterijom od 57,7 kWh i pogonom na prednje kotače te baterijom od 73,1 kWh s prednjim i pogonom na sve kotače. Verzije s visokom razinom koriste bateriju većeg kapaciteta, s prednjim ili pogonom na sve kotače.

Ključne značajke srednje razine s baterijom od 57,7 kWh uključuju 18-colne kotače novog dizajna, 14-inčni multimedijski zaslon, nanoe-E sustav kvalitete zraka, grijani upravljač, parkirnu kočnicu, nadzor mrtvog kuta, ugrađeni punjač od 11 kW, digitalni ključ i, u hladnim regijama, električno odmrzavanje vjetrobranskog stakla.

S snažnijom baterijom, specifikacija uključuje ugrađeni punjač od 22 kW, panoramski pogled, osvjetljenje prostora za noge i odmrzavanje vjetrobranskog stakla (verzije s volanom na lijevoj strani). Paket Toyota Safety Sense proširen je i uključuje pomoć pri promjeni trake i upozorenje na promet ispred vozila.

Modeli više razine su opremljeni s 20-colnim aluminijskim kotačima, digitalnim retrovizorom, sustavom automatskog parkiranja, presvlakama od umjetne kože, grijanim, ventiliranim i električno podesivim prednjim sjedalima s memorijskom postavkom za vozača, prednjim grijačima i grijanim stražnjim sjedalima. Opcije više razine uključuju panoramski krov, JBL premium audio sustav, 18-colne kotače, dvobojnu završnu obradu i solarni krov.