ELEKTRIČNA VOZILA

Hyundai i KIA ne vjeruju samo u automobile na baterije, već i gorive ćelije

  • Autor: Ivan Živković
  • Zadnja izmjena 12.12.2018 12:26
  • Objavljeno 12.12.2018 u 12:26
tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

Budućnost transporta evidentno je električna, no to ne znači da će sva vozila koristiti bateriju za skladištenje energije. Korejski proizvođači Hyundai i KIA uvjereni su kako na tržištu ima sve više mjesta i za tehnologiju gorivih ćelija

Gorive ćelije koriste oksidaciju vodika kako bi, uz vodu kao nusprodukt, napajale motor električnom energijom.

Problem šire adaptacije ove tehnologije leži u skupoj infrastrukturi, te zasad ekonomski neisplativoj proizvodnji vodika.

Oba problema trebala bi biti riješena u budućnosti, pa su Hyundai i KIA odlučili pokrenuti strategiju ‘FCEV Vision 2030’ kojom bi do 2030 trebali proizvoditi 700.000 gorivih ćelija godišnje, od čega će pola milijuna ćelija biti namijenjeno vozilima, a preostalih dvjesto tisuća - dronovima, viličarima i plovilima.

Hyundai i KIA očekuju rast potražnje za ovom tehnologijom na 2 milijuna jedinica godišnje do 2030, te će u skladu s očekivanim trendom uložiti gotovo 6 milijardi eura u istraživanje, razvoj i proširenje postojećih pogona za proizvodnju.

Korejci su uvjereni kako vodik u nedalekoj budućnosti neće pokretati samo vozila, već igrati ključnu ulogu u prelasku globalnog društva na čistu energiju.

  • +6
  • +3

Hyundai Le Fil Rouge

Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!