SVJETSKA PREMIJERA

[FOTO] Subaru pokazao šestu generaciju Impreze: Novi sportski izgled, poboljšane performanse i svestranost

20.11.2022 u 11:45

Bionic
Reading

Base i Sport razine opreme dolaze s 2,0-litrenim 4-cilindričnim boxer motorom s izravnim ubrizgavanjem snage 152 KS i 197 Nm okretnog momenta. Novi RS dolazi s 2,5-litrenim boxer motorom snage 182 KS i 240 Nm okretnog momenta

Subaru je na sajmu automobila u Los Angelesu predstavio potpuno novu Imprezu (MY2024, američki model). Potpuno nova Impreza, standardni model Subaru linije, dobiva potpuno novi dizajn, poboljšane performanse, poboljšane sigurnosne značajke i ažuriranu multimedijsku tehnologiju. Potpuno nova Impreza lansirati će se u SAD-u ovog proljeća, a kasnije će biti predstavljena i na drugim tržištima diljem svijeta. Još nije poznato hoće li u Europu nova Impreza stići s aktualnim 1,6-litrenim četverocilindričnom boxer motorom snage 114 KS (84 kW) i dvolitrenim e-BOXER motor s hibridnim pogonom snage 150 KS (110 kW).

Subaru kaže da će ova šesta generacija Impreze potaknuti sve vozače i putnike na aktivan životni stil svojim ugodnim visokim performansama i poboljšanom svestranošću te novim sportskim izgledom. Usvajanje potpune unutarnje konstrukcije okvira povećalo je krutost karoserije i u kombinaciji s elektroničkom letvom servo upravljača s dva zupčanika poboljšalo je voznu dinamiku Impreze. Osim toga, SUBARU STARLINK®11,6-inčni Multimedia Plus sustav dostupan je po prvi put na Imprezi i dolazi opremljen bežičnim Apple CarPlay® i bežičnim Android™ Auto. Sustav također nudi zaslonske kontrole za audio, klimu i značajke vozila.

Također je novost RS oprema s 2,5-litrenim SUBARU BOXER® motorom, ekskluzivnim 18-colnim kotačima i jedinstvenim elementima eksterijera i interijera. Nova Impreza će biti dostupna u Base, Sport i novim RS razinama opreme. Kompaktni automobil dolazi isključivo kao hatchback s petera vrata.

Povijest Impreze

Impreza je debitirala prije 30 godina na sajmu automobila u Los Angelesu 1992., kao kompaktni automobil visoke vrijednosti s dostupnim Subaru simetričnim pogonom na sve kotače. Pionir u segmentu kompaktnih automobila, Impreza je u to vrijeme bila jedino vozilo koje je nudilo pogon na sve kotače. Impreza je također postavila temelje za legendarni Subaru WRX, performansni automobil s iskustvom dugom četiri desetljeća na prvenstvima u reliju.

Performanse i upravljanje

Nova Impreza je dizajnirana oko koncepta korisnosti i sportskog duha koji je pogodan za aktivan stil života. Standard u cijeloj liniji modela je revidirani Subaruov simetrični sustav pogona (Symmetrical All-Wheel Drive) na sve kotače koji nudi brže vrijeme odziva, agilnije upravljanje i bolje skretanje. Sustav pogona na sva četiri kotača dodatno je poboljšan standardnom aktivnom razmjenom okretnog momenta.

Osnovna Base te Sport razina opreme dolaze s 2,0-litrenim 4-cilindričnim SUBARU BOXER® motorom s izravnim ubrizgavanjem koji proizvodi 152 KS i 197 Nm okretnog momenta. Novi RS dolazi s 2,5-litrenim BOXER motorom koji isporučuje impresivnih 182 KS i 240 Nm okretnog momenta. Standard na svim razinama opreme je Lineartronic CVT (kontinuirano varijabilni prijenos). Sport i RS oprema imaju 8-stupanjski ručni način rada s ručicama na upravljaču koje vozaču omogućuju kontrolu prijenosa putem osam unaprijed postavljenih omjera.

Nova Impreza također dobiva verziju dvostruke letve servo upravljača sportskog automobila WRX, koja nudi izravniji i prirodniji osjećaj upravljanja i veću osjetljivost. Razine opreme Sport i RS opremljene su sustavom upravljanja performansama SI-Drive, 18-colnim aluminijskim naplatcima i sportski podešenim ovjesom za maksimiziranje performansi i upravljanja.

  • +12
Subaru Impreza: 6. generacija Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Novi dizajn i ažurirano podvozje

Globalna platforma Subaru za novu Imprezu poboljšana je s 10 posto većom torzijskom krutošću. Potpuna unutarnja konstrukcija okvira i dodatno strukturno ljepilo pridonose boljoj krutosti tijela i manjoj težini. Ova ažuriranja donose poboljšane dinamičke performanse, uglađeniju vožnju i tišu kabinu.

Što se dimenzija nove Impreze tiče, one su sljedeće: duljina 4475 mm, širina 1780 mm (bez retrovizora), 1480 mm, međuosovinski razmak 2670 mm.

Kabina ima koristi od poboljšanog fokusa na putnike i njihovu interakciju s vozilom. Dizajn prednjih sjedala s većom potporom povećava ukupnu udobnost i smanjuje umor. Usredotočen napor na smanjenje zvukova unutar određenih frekvencijskih raspona rezultira tišom i udobnijom kabinom. Moderan, čist dizajn interijera ima istaknut središnji informacijski zaslon s vrlo vizualnim kontrolama, kao i dovoljno prostora za glavu i noge te prostora za pohranu.

Sigurnost

Standard na svim modelima nove Imprezeje najnovija verzija nagrađivane EyeSight® Driver Assist tehnologije. Poboljšani sustav radi lakše, brže i pod većim rasponom uvjeta. Ova poboljšanja zahvaljuju širem vidnom polju, ažuriranom upravljačkom softveru i dodatku električnog pojačivača kočnica. EyeSight sada može brže identificirati bicikle i pješake na raskrižjima i, kada je potrebno, upozoriti vozača i aktivirati kočnice kako bi se izbjegli sudari.

Automatsko upravljanje u nuždi uključeno je u modele opremljene detekcijom mrtvog kuta s pomoći za držanje trake i upozorenjem na poprečni promet straga. Sigurnosna značajka radi s EyeSightom i otkrivanjem mrtvog kuta kako bi pomogla pri upravljanju kako bi se izbjegao sudar pri brzinama manjim od 80 km/h.

Standardni podsjetnik za stražnje sjedalo osmišljen je kako bi spriječio zarobljavanje djeteta i/ili kućnog ljubimca upozoravajući vozača da provjeri stražnje sjedalo prije izlaska iz vozila.

Udobnost i praktičnost

Sve razine opreme imaju električne brave na vratima, prozore i bočne retrovizore; rasvjetu dobrodošlice; Daljinski pristup bez ključa; Sustav nadzora tlaka u gumama s prikazom pojedinačnih kotača; i stražnja sjedala sklopiva u omjeru 60/40.

Sustav kontrole klime u vozilu je ažuriran kako bi se usredotočio na zauzeta sjedala (nasuprot cijeloj kabini) za poboljšanu udobnost i ekonomičnost goriva. Dvozonska kontrola grijanja/hlađenja standardna je u cijeloj liniji modela.

Subaru tehnologija u vozilu

Po prvi put, SUBARU STARLINK® 11,6-inčni Multimedia Plus sustav je dostupan u Imprezi. 11,6-inčni zaslon osjetljiv na dodir visoke razlučivosti opremljen je bežičnim Apple CarPlayom i Android Autom s prikazom preko cijelog zaslona. Multimedijski sustav također radi kao središnji informacijski zaslon s kombiniranom integracijom mjerača i kontrolama na zaslonu za audio, klimu i funkcije vozila. Dodatne značajke uključuju Bluetooth® hands-free telefon i povezivanje audio streaminga; AM/FM stereo; kamera za stražnji vid; SiriusXM® All-Access Radio i SiriusXM Travel Link® (4-mjesečni besplatni Platinum plan); HD Radio®; i bežična ažuriranja. 11,6-inčni Multimedia Plus standardan je na Sport i RS razinama opreme.

Dostupne usluge povezane sa sigurnošću SUBARU STARLINK™ nude SOS hitnu pomoć, poboljšanu pomoć na cesti, automatsku obavijest o sudaru, obavijesti o održavanju, mjesečno izvješće o stanju vozila i dijagnostička upozorenja, uslugu pronalaska ukradenog vozila, obavijest o sigurnosnom alarmu vozila. Dostupne praktične značajke uključuju daljinsko zaključavanje/otključavanje, daljinsko upravljanje sirenom i svjetlima te daljinski lokator vozila. Nove usluge za Imprezu uključuju Valet Mode, Trip Log i Driving Journal te Remote Vehicle Configuration.

Impreza RS

RS označava povratak vrhunske razine opreme modela usmjerene na entuzijaste. 2.5 RS je debitirao 1998. i bio je preteča WRX-a na tržištu SAD-a. Nova RS razina opreme dolazi standardno sa snažnim 2,5-litrenim BOXER motorom uparenim s Lineartronic CVT-om koji ima 8-stupanjski ručni način rada s polugicama na upravljaču.

RS oprema nudi jedinstvene elemente vanjske opreme uključujući RS oznake na prednjim vratima i stražnjem poklopcu; 18-colne aluminijske naplatke u tamno sivoj boji; crni završetak na prednjoj maski, bočnim spojlerima, bočnim retrovizorima, nadograđenim LED prednjim svjetlima i LED svjetlima za maglu.

Kabina RS-a dodatno se ističe brončanim i simuliranim ukrasima od ugljičnih vlakana, kao i sportskim prednjim sjedalima od crne tkanine s jastucima od crvene tkanine, a prostirke imaju RS logo. RS također uključuje nadograđeni kožom presvučeni upravljač i mjenjač, papučice od aluminijske legure, grijana prednja sjedala i stražnje USB priključke za punjenje.

Vrhunska oprema nadovezuje se na Sport i dodaje standardne značajke uključujući otkrivanje mrtvog kuta s pomoći pri promjeni trake i upozorenje na poprečni promet straga. Dostupan isključivo na RS-u je Harman Kardon® sustav s 10 zvučnika, električni klizač i električno podesivo prednje vozačevo sjedalo s lumbalnom potporom u 10 smjerova.