svjetlo na KRAJu TUNELA?

[FOTO] Carlos Tavares, šef Stellantisa, najavio kraj krize s poluvodičima do kraja 2023.

20.10.2022 u 16:09

Bionic
Reading

Vjerojatno je mnoge iznenadio i njegov govor kad je riječ o kineskim proizvođačima električnih vozila, jer je hrabro otkrio javnosti svoj način razmišljanja o ovoj gorućoj temi

Iako je, po mnogima, ovogodišnji Pariški sajam automobila bio osiromašen velikim nedolaskom glavnih proizvođača automobila, neki će izvući iz njega prilično dobre rezultate. Kao što smo i naveli u velikoj fotoreportaži, Stellantis i Renault grupa od europskih proizvođača su doista pokazali kako se nastupa na velikim sajmovima i u kriznim vremenima.

Luca de Meo iz Renault grupe je pokazao svoje adute predstavljanjem čak šest noviteta, kroz marke Renault, Daciju i Alpine. No pravu pozornost specijaliziranih medija je izazavao nastup Carlosa Tavaresa, glavnog direktora Stellantisa. Njegova je grupa predstavila nove modele Peugeota, poput apsolutnog favorita modela 408, kao i modele DS Automobilesa te Jeepa.

Neki će možda prigovoriti da je izložbeni prostor američkog sinonima, legendarne marke terenaca Jeepa, mogao posjetiteljima pokazati i nešto više od tek novog modela Avenger. No opći je dojam da je Tavaresov govor pred novinarima pokazao čvrst stav kad je riječ o nekim pitanjima poput potpune elektrifikacije od 2035. ili nedostazne poizvodnje poluvodiča.

Vjerojatno je mnoge iznenadio i njegov govor kad je riječ o kineskim proizvođačima električnih vozila, jer je hrabro otkrio javnosti svoj način razmišljanja o ovoj gorućoj temi.

Naime, CEO Stellantisa je pozvao na uvozne carine na kineska električna vozila u njihovoj, sad je već izvjesno, velikoj ekspanziji na europsko tržište. Osim toga, vrlo je oštro kritizirao predstojeći zakon o emisijama Euro-7 označivši ga kao 'beskoristan'. Osim toga, rekao je i sljedeće kad je riječ o nedostatku poluvodiča: 'Situacija se poboljšava', sugerirajući da će dugo razdoblje neizvjesnosti i nestabilnosti uzrokovano nedostupnošću ključnih komponenti za proizvodnju vozila uskoro završiti.

Dodavši i ovo: 'Imamo ograničen broj dobavljača koji stvaraju probleme - recimo dva ili tri - i pokušavamo potaknuti te dobavljače da se poboljšaju.' Rekao je da je riječ o agitatorima iz Europe, ali ih nije imenovao, istaknuvši da se situacija popravlja te da očekuje nastavak tog trenda.

'Do kraja 2023. problem će biti riješen. To je ono što procjenjujemo, s obzirom na trenutnu stopu poboljšanja. Ovisi dosta o potražnji tržišta, ali to je naša procjena. Ipak, još uvijek postoji 'značajan broj' zatvaranja proizvodnih pogona koja se događaju na mjesečnoj bazi, posebno u Europi, rekao je Tavares, a nestašice su još uvijek problem za automobilsku industriju. 'Mislim da još uvijek moramo upravljati time do kraja 2022. i tijekom 2023.', zaključio je.

Stellantis grupa čini se jako dobro posluje, jer se tvrtka Stellantis vraća na razine proizvodnje prije krize. Tomu id u prilog i činjenica da je grupa Stellantis u prvoj polovici 2022. ostvarila rekordne neto prihode od 88 milijardi eura, unatoč nestašicama, unatoč značajnom padu isporuka u Europi od 18 posto, povećavši prodaju električnih vozila za gotovo 50 posto na godišnjoj razini.