svjetlo na KRAJu TUNELA?

[FOTO] Carlos Tavares, šef Stellantisa, najavio kraj krize s poluvodičima do kraja 2023.

Pravu pozornost specijaliziranih medija je izazavao nastup Carlosa Tavaresa, glavnog direktora Stellantisa, na Pariškom salonu automobila

Pravu pozornost specijaliziranih medija je izazavao nastup Carlosa Tavaresa, glavnog direktora Stellantisa, na Pariškom salonu automobila

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Vjerojatno je mnoge iznenadio i njegov govor kad je riječ o kineskim proizvođačima električnih vozila, jer je hrabro otkrio javnosti svoj način razmišljanja o ovoj gorućoj temi

Iako je, po mnogima, ovogodišnji Pariški sajam automobila bio osiromašen velikim nedolaskom glavnih proizvođača automobila, neki će izvući iz njega prilično dobre rezultate. Kao što smo i naveli u velikoj fotoreportaži, Stellantis i Renault grupa od europskih proizvođača su doista pokazali kako se nastupa na velikim sajmovima i u kriznim vremenima.

Izložbeni prostor Jeepa i Peugeota

Izložbeni prostor Jeepa i Peugeota

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Luca de Meo iz Renault grupe je pokazao svoje adute predstavljanjem čak šest noviteta, kroz marke Renault, Daciju i Alpine. No pravu pozornost specijaliziranih medija je izazavao nastup Carlosa Tavaresa, glavnog direktora Stellantisa. Njegova je grupa predstavila nove modele Peugeota, poput apsolutnog favorita modela 408, kao i modele DS Automobilesa te Jeepa.

Neki će možda prigovoriti da je izložbeni prostor američkog sinonima, legendarne marke terenaca Jeepa, mogao posjetiteljima pokazati i nešto više od tek novog modela Avenger. No opći je dojam da je Tavaresov govor pred novinarima pokazao čvrst stav kad je riječ o nekim pitanjima poput potpune elektrifikacije od 2035. ili nedostazne poizvodnje poluvodiča.

Carlos Tavares, šef Stellantisa, najavio kraj krize s poluvodičima do kraja 2023.

Carlos Tavares, šef Stellantisa, najavio kraj krize s poluvodičima do kraja 2023.

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Vjerojatno je mnoge iznenadio i njegov govor kad je riječ o kineskim proizvođačima električnih vozila, jer je hrabro otkrio javnosti svoj način razmišljanja o ovoj gorućoj temi.

Izložbveni prostor marke DS Automobiles iz satava Stellantis grupe

Izložbveni prostor marke DS Automobiles iz satava Stellantis grupe

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Naime, CEO Stellantisa je pozvao na uvozne carine na kineska električna vozila u njihovoj, sad je već izvjesno, velikoj ekspanziji na europsko tržište. Osim toga, vrlo je oštro kritizirao predstojeći zakon o emisijama Euro-7 označivši ga kao 'beskoristan'. Osim toga, rekao je i sljedeće kad je riječ o nedostatku poluvodiča: 'Situacija se poboljšava', sugerirajući da će dugo razdoblje neizvjesnosti i nestabilnosti uzrokovano nedostupnošću ključnih komponenti za proizvodnju vozila uskoro završiti.

Jeep je po mnogima ostao dužan posjetiteljima Pariškog salona automobila izloživši samo model Avenger

Jeep je po mnogima ostao dužan posjetiteljima Pariškog salona automobila izloživši samo model Avenger

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Dodavši i ovo: 'Imamo ograničen broj dobavljača koji stvaraju probleme - recimo dva ili tri - i pokušavamo potaknuti te dobavljače da se poboljšaju.' Rekao je da je riječ o agitatorima iz Europe, ali ih nije imenovao, istaknuvši da se situacija popravlja te da očekuje nastavak tog trenda.

Jeep je po mnogima ostao dužan posjetiteljima Pariškog salona automobila izloživši samo model Avenger

Jeep je po mnogima ostao dužan posjetiteljima Pariškog salona automobila izloživši samo model Avenger

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

'Do kraja 2023. problem će biti riješen. To je ono što procjenjujemo, s obzirom na trenutnu stopu poboljšanja. Ovisi dosta o potražnji tržišta, ali to je naša procjena. Ipak, još uvijek postoji 'značajan broj' zatvaranja proizvodnih pogona koja se događaju na mjesečnoj bazi, posebno u Europi, rekao je Tavares, a nestašice su još uvijek problem za automobilsku industriju. 'Mislim da još uvijek moramo upravljati time do kraja 2022. i tijekom 2023.', zaključio je.

Jeep je po mnogima ostao dužan posjetiteljima Pariškog salona automobila izloživši samo model Avenger

Jeep je po mnogima ostao dužan posjetiteljima Pariškog salona automobila izloživši samo model Avenger

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Stellantis grupa čini se jako dobro posluje, jer se tvrtka Stellantis vraća na razine proizvodnje prije krize. Tomu id u prilog i činjenica da je grupa Stellantis u prvoj polovici 2022. ostvarila rekordne neto prihode od 88 milijardi eura, unatoč nestašicama, unatoč značajnom padu isporuka u Europi od 18 posto, povećavši prodaju električnih vozila za gotovo 50 posto na godišnjoj razini.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!