Male veličine, iznenađuje svojom prostranom unutrašnjosti i modularnošću zahvaljujući optimalnom korištenju svoje 100 posto električne arhitekture. S kompaktnom duljinom od 4,10 m, nudi unutrašnjost dizajniranu kao istinski modularni životni prostor, sposoban primiti do šest osoba
Citroën predstavlja ELO, konceptni automobil koji otvara novo poglavlje za marku. Nastavljajući se na koncept OLI predstavljen 2022., ELO je laboratorij ideja koji istražuje područja koja inspiriraju Citroënovo razmišljanje za sutra. Smion, pametan, kreativan i usmjeren na dobrobit, savršeno utjelovljuje Citroënove vrijednosti. Vjeran više od stoljeća inovacija u službi slobode kretanja i lakšeg života, Citroën potvrđuje svoju pionirsku ulogu u eri brzo promjenjivih načina života.
ELO utjelovljuje ovu želju za predviđanjem potreba svijeta u pokretu: to je zabavno, pametno, pristupačno, prostrano i odgovorno prijevozno sredstvo, koje također nudi širu i preoblikovanu viziju mobilnosti, osmišljeno da vrati korisno vrijeme i prati svoje korisnike kroz različite faze njihovih života.
Svojom smjelošću i stručnošću, Citroën sada istražuje disruptivna rješenja kako bi preoblikovao udobnost stanovanja i reinterpretirao duh MPV-ova i vozila za razonodu koja su oblikovala njegovu povijest. Fokusirajući se na arhitekture dizajnirane od samog početka za električna vozila, marka oslobađa novi prostor i preispituje unutrašnjost kao pravi životni prostor koji je praktičan, funkcionalan i pristupačan.
Ova ambicija ilustrirana je u ELO-u, 'malom koji razmišlja na veliko', pravoj 'maloj kući' na kotačima punoj pametnih značajki, čija kompaktna vanjština je u kontrastu s iznenađujuće velikodušnom i ultra-modularnom unutrašnjosti, redefinirajući korištenje i udobnost u vozilu.
Pravi životni prostor, ELO je dizajniran da bude svakodnevni suputnik: mjesto za odmor, igru ili rad — REST, PLAY, WORK — zahvaljujući svojoj potpunoj i intuitivnoj modularnosti. U potpunosti iskorištava prednosti 100 posto električne arhitekture nudeći kompaktnu veličinu koja skriva izniman unutarnji prostor. Svojim kompaktnim dizajnom minivana (4,10 m), osjeća se kao kod kuće u urbanim područjima, svojoj baznoj stanici, ali vas također poziva da izađete i uživate u prostoru za disanje. Svojim ultra-prostranim i modularnim interijerom koji može primiti do šest osoba, zadovoljava zahtjeve brzog života između putovanja na posao, slobodnog vremena, obiteljskih aktivnosti, rada na daljinu i improviziranih bijegova. Svojim modernim, šarenim i veselim dizajnom i svim značajkama koje nudi, on je mjehurić energije u službi aktivnog načina života.
S ELO-om, nije kupac taj koji se prilagođava automobilu, već se automobil prilagođava potrebama kupca. Standardni model ima četiri sjedala s centralno postavljenim vozačevim sjedalom, koje nudi novi osjećaj vidljivosti s vjetrobranskim staklom od 180° i modernim, domišljatim sučeljem, dok putnici straga uživaju u ogromnom prostoru. Vozačevo sjedalo može se okrenuti za razgovor ili rad s namjenskom potporom. A po potrebi, dva dodatna sjedala mogu se raširiti za prijevoz šest osoba. Također se može transformirati u prostor za spavanje za dvije osobe, sobu za kućno kino, napajanje i mnoge druge namjene. ELO revolucionira svijet mobilnosti i postaje katalizator za zajedničke trenutke s vašim partnerom, obitelji i prijateljima.
Dizajneri su promislili svaki detalj ovog koncepta i imali su zadovoljstvo podijeliti svoje stručno znanje pronašavši dva partnera koji dijele njihovu želju da pokrenu ljude i razviju tehničke, održive i odgovorne materijale. Decathlon, čiji je dizajnerski tim doprinio svojim stručnim znanjem u sportu i aktivnostima na otvorenom, omogućujući timu da osmisli nove značajke i usudi se koristiti inovativne materijale; i Goodyear, koji je razvio nove pametne gume dizajnirane za vanjsku upotrebu.
1. Električna arhitektura = XXL prostor u kompaktnoj veličini
Izniman omjer kompaktnosti i unutarnjeg volumena
ELO nudi do šest udobnih sjedala u minimalnoj veličini od 4,10 m, slično onome kod ë-C3. U eri sve veće veličine, bila je razumna i smislena odluka zauzeti suprotan pristup i ograničiti prostor koji zauzima vozilo, bez kompromisa u pogledu unutarnjeg prostora. Od samog početka, ovaj koncept je dizajniran na namjenskoj 100 posto električnoj platformi, s motorom smještenim na stražnjoj osovini. Ova arhitektura omogućuje kontrolu njegove veličine, a istovremeno oslobađa neočekivani prostor unutra. Kompaktan izvana, ELO stvara iznenađenje kada se vrata otvore. Omjer vanjskih dimenzija i unutarnjeg prostora je nenadmašan za monovolumen koji učinkovito koristi svaki kubni centimetar, a istovremeno nudi moderan, prijateljski i atraktivan stil.
Električan, odgovoran, urban, sposoban pobjeći od svega
Njegova mala veličina čini ga praktičnim u urbanim područjima, njegovom omiljenom terenu, gdje njegov veseo izgled uljepšava krajolik. Okretan je, lako se parkira i manevrira. Ali također se s lakoćom kreće izvan grada kako bi udahnuo svjež zrak i promijenio krajolik. Osim želje za maksimiziranjem prostora u vozilu, izbor električne platforme očit je za promicanje odgovorne i pristupačne mobilnosti usmjerene na energetsku tranziciju. Ovaj arhitektonski izbor u skladu je s njegovom namjenom, posebno u gradu.
2. Genijalan i jedinstven ultra-modularni životni prostor
Smjela i jedinstvena arhitektura u kombinaciji s iznimnom modularnošću omogućuje ELO-u da ponudi svestranost kakvu rijetko viđamo. Jedinstveni položaj za vožnju
ELO koristi ovu jedinstvenu arhitekturu kako bi vozačevo sjedalo smjestio u središnji prednji položaj. Ovaj originalni položaj za vožnju omogućuje vozaču uživanje u novim osjećajima vožnje s proširenom vidljivošću. Ovaj izbor također potiče fluidnost i kretanje u vozilu zahvaljujući visini od 1,70 m, što omogućuje jednostavan pristup i kretanje unutra. Stup volana pomaknut je prema naprijed što je više moguće, oslobađajući izniman unutarnji prostor. Vozačevo sjedalo rotira se za 360° kako bi se savršeno prilagodilo različitim konfiguracijama dostupnim u vozilu, bilo da se radi o vožnji, radu ili interakciji s drugim putnicima.
Moderan, pametan i ergonomski kokpit
Jednostavnost korištenja u ELO-u odražava se i na njegovim instrumentima. Ovaj novi koncept koji je dizajnirao Citroën temelji se na principu projiciranja informacija na namjensku površinu. U prethodnom konceptu Oli iz 2022. godine, informacije i aplikacije projicirane su na 'Smartband', široku horizontalnu traku postavljenu na dnu vjetrobranskog stakla. 2025. godine, s ELO-om, Citroën razvija novu verziju ovog zaslona. Ravni zasloni reflektiraju se na prozirnom zaslonu opremljenom reflektirajućom folijom, stvarajući čarobni efekt: šarene informacije kao da prozirno lebde cijelom širinom vjetrobranskog stakla, omogućujući vozaču pristup svim informacijama bez skidanja pogleda s ceste. Ovaj novi zaslon zahtijeva puno jeftiniju tehnologiju u smislu razvoja i potencijalne proizvodnje od konvencionalnog head-up zaslona.
Integracija upravljača s jednim krakom i dvostrukim ravnim dijelom, prvi put uvedenog na modelu DS iz 1955. godine, poboljšava vidljivost instrumenata zahvaljujući širokom otvoru. Udoban je za držanje i opremljen je s dva gumba u obliku joysticka koji omogućuju pristup i kontrolu svih funkcija digitalnih instrumenata. Jednostavan za korištenje, pojačava osjećaj spokoja u vozilu.
Uzorna modularnost
Red 2 nudi tri sjedala, sva iste širine i opremljena preklopivim naslonima. Tri stražnja sjedala su uklonjiva i mogu se lako pretvoriti u uklonjive fotelje za korištenje kao dodatna sjedala vani. Dva dodatna sjedala skrivena su ispod bočnih sjedala u redu 2. Jednostavnim pokretom se rasklapaju i lagano se smještaju iza vozačevog sjedala sa svake strane. Prostor za noge u ova dva dodatna sjedala je velikodušan. U ovoj konfiguraciji sa šest sjedala, prostor prtljažnika nije pogođen, zahvaljujući genijalnoj modularnosti različitih sjedala. Četvera bočna vrata otvaraju se u suprotnim smjerovima, a odsutnost središnjeg stupa omogućuje jednostavan pristup širinom od 1,92 metra. Potpuno ravni pod olakšava kretanje unutra, bez obzira na odabranu konfiguraciju.
3. Mjehur energije s inteligentnim dizajnom
Osobnost koja nadahnjuje sreću
ELO odmah odiše privlačnom osobnošću. Njegova prijateljska i vesela silueta čini ga pravim mjehurićem energije u automobilskom krajoliku, donoseći svježinu i vedrinu svakom pogledu. Svojim 'prijateljskim licem' i samouvjerenim šarmom, koncept vas gotovo poziva da ga personificirate, utjelovljujući odlučno radosnu i druželjubivu viziju mobilnosti. Više od samog vozila, ELO postaje suputnik, sposoban unijeti osmijeh u svakodnevni život.
Ova osobnost je pojačana živahnom narančastom nijansom, koja utjelovljuje 'radosni' karakter koncepta. Boja se mijenja sa svjetlom, prelazeći iz narančaste u crvenu, a zatim u žutu, stvarajući reljef, pokret i dinamiku. Ovom smjelom shemom boja, ELO potresa urbani krajolik i u njega unosi pravu dozu optimizma.
Narančasta boja prevladava i u unutrašnjosti. Kao i svaki Citroën, unutrašnjost je dizajnirana kao regenerirajući životni prostor, posvećen udobnosti i spokoju. C-Zen Lounge karakteriziraju njegovi arhitektonski izbori, značajke i materijali. Unutrašnjost je dizajnirana kao prostor koji je istovremeno gostoljubiv i funkcionalan, maksimalno iskorištavajući svoju jedinstvenu arhitekturu. Vozačko mjesto odlikuje se nedostatkom armaturne ploče, stvarajući jedinstven osjećaj prostora. Na njegovom mjestu nalazi se stup upravljača koji sadrži cijelo korisničko sučelje, uokvireno prostorima za pohranu. U znak poštovanja prema Citroënovoj povijesti, jednokraki upravljač reinterpretiran je korištenjem 3D tehnologije tekstilnog ispisa. Zidovi kabine imaju trodimenzionalne pretince za pohranu inspirirane svijetom sportske odjeće, dok sjedala, dizajnirana za optimalnu modularnost, imaju kultni uzorak marke 'čokoladni kvadrat' u svojoj pjenastoj podlozi.
Funkcija i emocija
Jedinstvena silueta ELO-a odražava želju Citroënovih dizajnera da funkcija diktira formu, što rezultira izuzetno svestranim vozilom.
Uloga dizajnera je u funkcionalni objekt unijeti emocije, osobnost i poželjnost. ELO-ova atipična silueta savršeno ilustrira ovu viziju naglašavajući inovativnu arhitekturu. Slično minivanu, čvrsto postavljen na kotače izbačene na sva četiri kuta i na vrhu s izraženim blatobranima, usvaja fluidan i profinjen dizajn. Njegove velike staklene površine vizualno olakšavaju vozilo, otvaraju unutrašnjost prema van i uvelike doprinose dobrobiti u vozilu. Izrazito grafički dizajn staklene površine, s posebno niskom linijom struka, uzdiže se do drugog reda kako bi pružio iznimnu svjetlinu. Svojim ravnim ili blago zakrivljenim prozorima, ELO također potvrđuje izravnu vezu s konceptom Oli.
Poluzaobljena stražnja vrata protežu se do krova kako bi optimizirala unutarnje svjetlo: 4,5 m² ostakljenja okupa kabinu svjetlošću. Straga se prtljažnik ističe mekim, strukturiranim i elegantnim prekidom u krovu. Ukupna čistoća volumena ističe grafičke elemente, poput lukova koji naglašavaju lukove kotača i ravnih površina blatobrana.
Na prednjem dijelu, svjetlosni potpis odražava estetiku uvedenu na najnovijem C5 Aircrossu. Vertikalni moduli su redizajnirani i sada su podijeljeni u dva dijela, dok je logotip ponosno istaknut. Na dnu, branik identičan sprijeda i straga, izrađen od ekspandiranog polipropilena, nudi laganu i učinkovitu zaštitu od manjih udara. Materijal se također proteže na ravnu površinu četiri blatobrana, gdje služi kao dodatni oslonac za postavljanje raznih predmeta tijekom pauza.
Na stražnjem dijelu, svjetlosni potpis također reinterpretira koncept 'Light Wings' C5 Aircrossa, s plutajućim gornjim elementom. Asimetrična dvostruka vrata prtljažnika, inspirirana terenskim vozilima i kombijima, ostakljena su na vrhu kako bi se maksimizirala vidljivost i svjetlina. Na krovu se velika žirafa proteže kako bi otvorila dio krova, povećavajući visinu utovara ili omogućujući vam uživanje u zvjezdanom nebu u konfiguraciji za spavanje.
4. ODMOR – RAD – IGRA: Vraćanje korisnog vremena
U prosjeku, automobil provodi gotovo 95 posto svog vremena parkiran, neiskorišten. ELO ima za cilj biti više od pukog prijevoznog sredstva za dolazak od točke A do točke B. Svijet se mijenja, način života se mijenja i sve se ubrzava. U jednom danu obavimo više međusobno povezanih putovanja i aktivnosti. Dizajniran da prati svaki od ovih trenutaka, ELO - za odmor, rad, igru - utjelovljuje mobilnost ukorijenjenu u svom dobu. Prostran, pametan i odgovoran, redefinira korištenje vremena olakšavajući ne samo putovanje, već i opuštanje, slobodno vrijeme i rad. ELO tako postaje mnogo više od vozila: on je katalizator za život u pokretu.
ODMOR
ELO nudi mogućnost čekanja prije termina ili dok čekate svoju djecu, ili vas jednostavno poziva da zamislite želje za negdje drugdje, za odmor ili za aktivnosti. Prostor u automobilu je udoban i ugodan. Jastuci sjedala su debeli i omogućuju vam da se sklupčate na njima. Velike staklene površine pružaju obilje svjetla. Također se može pretvoriti u prostor za spavanje za dvije osobe ili kino dvoranu.
ELO prevozi dva madraca složena u namjenske pretince za pohranu u prtljažniku. Stoga ovi kreveti ne utječu na ukupni volumen tereta. Ovi su madraci dizajnirani s Decathlon Dropstitch materijalom, koji se napuhava i koristi se posebno za daske za surfanje, kajake i daske za veslanje. Dva se madraca vade iz svojih pretinaca za pohranu, rasklapaju i napuhavaju komprimiranim zrakom koji se nalazi u vozilu i dostupan je putem mlaznice smještene u podvozju vozila. Dropstitch materijal daje ovim dvama krevetima čvrstoću koja ne zahtijeva nikakvo posebno ojačanje kako bi se zadržali na mjestu nakon ugradnje u putnički prostor, a istovremeno ostaju vrlo udobni.
U ovoj konfiguraciji, kapsule stražnjih svjetala unutra pretvaraju se u noćne lampe. ELO također u ovo područje ugrađuje montažne baze s Decathlon dasaka za veslanje, koje su se izvorno koristile za pričvršćivanje peraje. Ovaj je dodatak ovdje prenamijenjen kako bi se omogućilo pričvršćivanje raznih predmeta, poput malog grafoskopa. U kombinaciji s uvlačivim projekcijskim platnom, omogućuje vam gledanje filma u potpunom opuštanju, pretvarajući ELO u gostoljubivu i ugodnu čahuru. Ovu atmosferu može poboljšati veliki otvor na stražnjem krovu, koji vam omogućuje da u potpunosti uživate u zvjezdanom nebu.
IGRAJTE SE
Gdje god da krenete u ELO-u, to će biti vaša baza, nudeći vam beskrajne mogućnosti za slobodno vrijeme.
Dizajnerski timovi Citroëna surađivali su s onima u Decathlonu kako bi dizajnirali materijale, dodatke i scenarije tako da ovaj laboratorij ideja savršeno zadovoljava vaše potrebe za slobodnim aktivnostima na otvorenom. Ova suradnja ide daleko dalje od jednostavnog dizajna izdržljivih dodataka prilagođenih vozilu. Na primjer, dizajn otvora prtljažnika prerađen je kako bi se osiguralo sjedalo na pragu kako biste mogli presvući cipele nakon planinarenja. Dodatne torbe dizajnirane su za jednostavno spremanje sprijeda, a kuke su dodane na sva četiri vrata kako bi se tenda mogla razvući s obje strane ELO-a. Ova tenda vam omogućuje produženje boravka na otvorenom, a istovremeno vas štiti od sunca ili lošeg vremena. Dizajneri su iskoristili sve prostore za pohranu prema aktivnostima koje su imali na umu.
Sjedala na tri stražnja sjedala su uklonjiva i, nakon uklanjanja, mogu se koristiti kao dodatne stolice vani za čitanje ili improvizirani piknik. Ovo je aluzija na Citroën 2CV, ali i na stolice Quechua koje Decathlon nudi u svojoj ponudi.
Integrirani kompresor napuhuje dodatke poput plutača, dasaka za veslanje, guma bicikla ili guma vozila, omogućujući višestruke aktivnosti u slobodno vrijeme. ELO je također opremljen V2L tehnologijom. To pretvara okruženje u pravi bazni kamp, nudeći mogućnost napajanja električnog roštilja ili zvučnika. Četiri ravna područja na blatobranima, prekrivena istim materijalom kao i prednji i stražnji štitnici odbojnika, omogućuju vam da sigurno stavite čašu ili tanjur na njih.
RAD
Sortiranje fotografija, pomicanje osobne datoteke, povezivanje. Digitalna tehnologija nas potiče da želimo biti negdje drugdje. Hibridne metode rada postale su sve popularnije posljednjih godina i nije neuobičajeno da se morate povezati sa sastankom u kratkom roku ili napraviti trajnije aranžmane za rad s treće lokacije. Bez obzira na vaše potrebe, ELO se može transformirati u udoban mobilni ured, nudeći konfiguraciju koja rad podiže na potpuno novu razinu.
Vozačko sjedalo ima jastuk i naslon različitih debljina i gustoća pjene, prilagođene različitim konfiguracijama. Pruža udobnost i potporu potrebnu za vožnju, a po potrebi služi i kao uredska stolica. Rotira se za 360°, a lako dostupan tablet može se pričvrstiti na bazu, jer se nalazi ispod sjedala središnjeg sjedala u 2. redu. Ovaj tablet može držati prijenosno računalo i omogućiti vam da svoje zadatke obavljate s potpunim mirom.
U ovoj konfiguraciji, instrumentacija ispod vjetrobranskog stakla prilagodit će se za prijenos vaše video konferencije, prikaz rasporeda sastanaka i upravljanje vašim pozivima. Pametno integrirane izvlačne ladice u prednjim unutarnjim lukovima kotača, opremljene držačima za čaše, omogućuju vam pohranu predmeta poput telefona ili slušalica, pojačavajući osjećaj udobnosti kao u uredu.
5. Odgovoran proizvod koji odgovara na društvene izazove
Prilikom dizajniranja ELO-a, osim zadržavanja električne arhitekture, posebna je pažnja posvećena održivosti materijala, ograničavajući broj dijelova i masu.
Svi materijali dizajnirani su kako bi zadovoljili višestruke namjene namijenjene ELO-u, a istovremeno uključuju trenutne ekološke zahtjeve. Presvlaka naslona drugog reda sjedala izrađena je od izdržljivog, lako čistivog materijala koji je savršeno prilagođen za slobodno vrijeme: otporan je na habanje i može izdržati vodu i ponovljeno rukovanje.
Vozačko sjedalo ilustrira pristup pojednostavljenja osmišljen kako bi se smanjio broj dijelova. ELO također ima izdržljiv, perivi filc koji je razvio odjel za boje i materijale marke i proizveden u Francuskoj, blizu Lillea. Ovaj materijal izrađen je od viška tkanina i komponenti korištenih za konceptni automobil Oli predstavljen 2022. godine. Nakon što su usitnjeni, ovi ostaci su pretvoreni u listove koji se koriste za izradu raznih kutija za pohranu u vozilu. Ovaj ekološki odgovoran pristup proširen je i na izbor unutarnje presvlake: plastificirani materijal koji se lako održava, izdržljiv je i daje ELO-u šareni dodir.
S obje strane vozačevog sjedala nalazi se ekspandirani polipropilen, isti materijal koji Decathlon koristi za svoje biciklističke kacige. Sastavljen od 30 posto recikliranih materijala i u potpunosti reciklabilan, koristi se i na donjem dijelu branika. Ovaj vrlo lagani materijal koristi se na ravnim površinama četiri krila. Ova zaštita, identičnog oblika i sastava, nalazi se i na stražnjem braniku, izbor koji ograničava broj dijelova karoserije i pomaže u smanjenju težine vozila.
Partnerstvo s Goodyearom je postalo tradicija na Citroënovim konceptima: od konceptnog automobila 19_19, koji je priredio stogodišnjicu, do koncepata autonomne urbane mobilnosti (2020.) s višesmjernom gumom Eagle 360 s osam ugrađenih motora, te 2022. godine konceptnog automobila Oli opremljenog inteligentnom gumom Eagle GO.
Vjeran svojoj svrsi, ELO je opremljen gumama dizajniranim za slobodno vrijeme i aktivnosti na otvorenom. Nastavlja suradnju s Goodyearom, postajući četvrti Citroënov konceptni automobil opremljen pametnim gumama. Bez obzira na teren, ove gume prikladne su za svakodnevnu upotrebu i povremene bijegove izvan ceste.
To su inteligentne gume zahvaljujući paketu tehnologija Goodyear SightLine – sposobne su mjeriti tlak i istrošenost u stvarnom vremenu, a prate se putem namjenske aplikacije. LED dioda integrirana u naplatak označava ispravan tlak (zelena LED dioda) ili nedovoljno napuhana (crvena LED dioda). Gazni sloj gume konstruiran je kako bi podržao svestrane aktivnosti ELO-a, uključujući robustan dizajn za pružanje prianjanja i oslobađanje nezaboravnih iskustava – savršeno usklađenih s avanturističkim DNK-om i istraživačkim duhom ELO-a. Prepoznatljiva narančasta bočna stijenka gume odaje počast radosnom duhu ELO-a, dodajući gumi odvažan dizajnerski potpis. Naplatak je konvencionalne strukture, ali njegov dizajn se stapa s gumom za kohezivan izgled, nudeći odvažan vizualni prekid. Grafički tretman temelji se na glatkom šesterokutnom uzorku saća, što poboljšava aerodinamiku.