Prvi dan smo vozili potpuno električnu verziju ë-C5 Aircross 210, a drugi verziju C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatic. Uz ove dvije verzije tu su još i potpuno električna verzija ë-C5 Aircross 230 s produženim dometom do 680 km i blagohibridna (MHEV) verzija Hybrid 145 Automatic
Druga generacija Citroëna C5 Aircross je svoju svjetsku premijeru imala u Parizu krajem travnja ove godine, a ono što smo tamo vidjeli dalo je za naslutiti da je riječ o velikom koraku naprijed za legendarnu francusku marku. Bili smo uvjereni da Citroën nije zaboravio raditi odlične modele u svojoj 106 godina dugoj povijesti, no hoće li nova generacija njihovog najvećeg SUV-a - osim prilično lijepog vanjskog dizajna - donijeti i neke dodatne karakteristike po kojima su poznati to tek treba vidjeti.
Stoga je prva prilika da spoznamo cjelinu ovog složenog projekta, u ovim turbulentnim vremenima za europske velikane, bila prošlotjedna međunarodna dinamička premijera novog C5 Aircrossa na španjolskom sredozemnom otoku Mallorci na kojoj je bila i Autozona. Tamo smo u dvodnevnom programu isprobali u vožnji potpuno električnu verziju ë-C5 Aircross 210 (213 KS/157 kW), kao i PHEV verziju C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatic (195 KS/143 kW) . Uz ove dvije verzije ostaju još i potpuno električna verzija ë-C5 Aircross 230 (170 kW/231 KS) s produženim dometom do 680 km i blagohibridna (MHEV) verzija Hybrid 145 Automatic (145 KS/107 kW) . Ovo su naši prvi dojmovi, i rekli bismo, sve što trebate znati o novom C5 Aircrossu.
S novim C5 Aircrossom, Citroën je u manje od dvije godine završio potpunu obnovu svoje linije modela. Njegova je gama sada sastavljena od modela koji izražavaju iste vrijednosti na svojim prepoznatljivim područjima – pristupačni, svestrani proizvodi koji nude izbor energije, a istovremeno pokazuju snažan identitet, prepoznatljivu udobnost i veliku jednostavnost korištenja. Sjetimo se samo nedavno predstavljenih manjih modela C3 i C3 Aircross iz B-segmenta, koji već sada pokazuju optimistične prodajne rezultate.
S novim C5 Aircrossom, Citroën poprima novu dimenziju na tržištu C-SUV vozila, ključnom segmentu u Europi. Ovaj iznimno dojmljiv novi model ispunjava sva obećanja koncepta C5 Aircross predstavljenog u jesen 2024. na Pariškom salonu automobila.
Novi C5 Aircross je razvijen u Francuskoj i sastavlja se u Citroënovoj tvornici u Rennesu.
Osim toga, bila je ovo idealna prilika da isprobamo i novi Ami Buggy. Pristupačno je to električno rješenje za mikromobilnost, koji popunjava prazninu na tržištu i olakšava svakodnevni život: pristupačan, jednostavan za korištenje, siguran, s dvoja sjedala.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Njegov dizajn je snažan i mišićav, a opet vitak i pun aerodinamičkih trikova. Pogledajte samo dizajnerski originalnu 'krilatu' izvedbu stražnjih svjetala. Podsjetimo, mi smo na svjetskoj premijeri u travnju razgovarali sa šefom dizajna Citroëna, Belgijcem Pierreom Leclercqom, o čemu možete pročitati u ovom tekstu.
Na trenutnom tržištu SUV-ova gdje arhitektonska ograničenja i moda stvaraju pretjerane, glomazne i neučinkovite dizajne, Citroën je preokrenuo situaciju kombinirajući snagu gustog, mišićavog stila s aerodinamikom zategnutih, fluidnih linija.
Citroënovi dizajneri osmislili su svaki dio, element i komponentu novog C5 Aircrossa s ciljem optimizacije dizajna i učinkovitosti. Novi C5 Aircross sada više nema zakrivljeni profil prethodne generacije, već ga krase zategnutije, oštrije linije novog dizajnerskog jezika Citroëna. Silueta se temelji na širim tragovima kotača s izraženim ramenima, što mu daje samouvjeren stav na cesti. I doista, jednom kad ga vidite u njegovom prirodnom okruženju odmah zaključujete kako je ovo iznimno atraktivan automobil iz vrlo konkurentnog C-SUV segmenta.
Prednji kraj izražava snagu i fluidnost, a novi Citroënov logotip sada krasi drugu generaciju C5 Aircrossa. Citroënov novi svjetlosni potpis u 3 točke ovdje je interpretiran s posebno vitkim horizontalnim segmentima, naglašavajući eleganciju prednjeg dijela i pojačavajući izraz širine automobila. Citroën Matrix LED prednja svjetla (opcija) povezana su elegantnom, diskretnom sjajnom crnom trakom.
Još jedan vrhunski element pažnje posvećene detaljima su oblikovane pruge na odbojniku, koje oživljavaju ravnu površinu i odražavaju motiv ševrona na rešetki hladnjaka. Ona omogućuju vožnju automobila s upaljenim punim svjetlima u svakom trenutku, čim se razina svjetla smanji, bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu.
Svako prednje svjetlo sadrži 20 LED dioda koje se automatski pale ili gase ovisno o detektiranim drugim vozilima, što preciznije podešavajući svjetlosni snop kako bi vozaču C5 Aircrossa pružio optimalnu vidljivost bez rizika od ometanja drugih sudionika u prometu. Sofisticirani Citroën Matrix LED sustav također detektira prometne znakove i smanjuje intenzitet svjetla koje primaju, sprječavajući zasljepljivanje vozača refleksijom prednjih svjetala.
Kao znak poštovanja prema prednjem kraju, stražnji dio C5 Aircrossa ima sofisticiranu horizontalnu sjajno crnu masku. Naglašava vrlo vertikalna vrata prtljažnika, dizajnirana za povećanje prostora u prtljažniku. Ova traka pomaže vizualno naglasiti širinu vozila, dok je stražnji dio zakrivljen na vrhu kako bi se optimizirala aerodinamika i otkrila mišićava ramena. Stražnji dio ima aerodinamične dodatke, s dizajnom inspiriranim tehnologijom i elektroničkim uređajima. Dodatak ovih dvobojnih elemenata na stražnji dio pomaže u usmjeravanju protoka zraka.
Predstavljena na konceptu C5 Aircross, Citroënova svjetlosna 'krila' zadržana su na novoj generaciji. Karakterističan svjetlosni potpis u 3 točke ovdje je posebno spektakularan, s dvije vanjske svjetlosne točke odvojene od letvice koje kao da lebde poput peraja sa svake strane vozila.
Svrha ove inovacije je i estetska - svjetlosni potpis jedinstven na tržištu, postavljen kako bi proširio stav automobila - i aerodinamička: svjetla kombiniraju šuplji dio s dva deflektora koji strše iz vozila kako bi usmjeravali protok zraka u ovom području karoserije.
Ova pažnja posvećena aerodinamici dala je opipljive rezultate, ograničavajući utjecaj oblika karoserije. S 0,75, SCX (Drag area ili Površina otpora u aerodinamici) je jasno poboljšanje u odnosu na prethodnu generaciju (u usporedbi s 0,84 za prethodni C5 Aircross). Ove performanse koriste korisnicima i prevode se u dodatni električni domet od preko 30 km na autocesti u usporedbi s prethodnom generacijom. I dok je prošla generacija imala 'friendly simpatičan' vanjski dizajn, nova generacija donosi pozitivno agresivan i dinamičan izgled jednog modernog SUV-a koji sasvim sigurno neće dugo vemena izgubiti na svojoj atraktivnosti.
Sveukupni dojam je već na prvi pogled sjajan, spoj je to modernosti, tehnologije i karaktera. Kod električne verzije, prednji dio je potpuno zatvoren kako bi se optimizirao aerodinamički otpor i doprinijelo manjoj potrošnji goriva.
Sa strane, novi C5 Aircross izražava fluidnost s linijom ruba nacrtanom u jednom pokretu od prednjeg prema stražnjem dijelu. Protežući se od rešetke do vrata prtljažnika, dodaje napetost i energiju bez suvišnih ukrasa. Udubljeni nos poklopca motora ima dinamičan osjećaj i potiče prodiranje zraka. Linija krova blago se spušta nakon drugog reda sjedala, optimizirajući aerodinamiku uz očuvanje volumena putničkog prostora, što jasno pokazuje obiteljsku namjenu novog C5 Aircrossa.
Što se strukture tiče, treba reći kako se većina poboljšanja novog C5 Aircrossa temelji na platformi Stellantis STLA-Medium, koju uvodi u Citroën. Ova platforma nudi veliku fleksibilnost i u pogledu dimenzija - u ovom slučaju s duljim međuosovinskim razmakom radi povećanja prostora za putnike - i pogonskih sklopova, što je čini idealnom i za hibridna i za potpuno električna vozila.

Njezin inteligentni dizajn znači da može primiti niz baterija bez gubitka prostora u putničkom prostoru, uz kotače velikog vanjskog promjera. Konačno, platforma STLA-Medium nudi korisnicima mnoštvo pomoći u vožnji i sučelja za povezivost i infotainment najnovije generacije, čineći vožnju još zabavnijom i bez stresa.
Zahvaljujući mogućnostima koje nudi platforma Stellantis STLA-Medium, Citroën je novom C5 Aircrossu dao savršenu ravnotežu, a istovremeno je dao prednost posebno velikodušnim dimenzijama: duljina 4652 mm (+16 cm) i širina 1902 mm (+5 cm), a s otvorenim retrovizorima (2108 mm). Međuosovinski razmak je produžen na 2784 mm – 6 cm više nego kod prethodnog C5 Aircrossa, a gotovo u cijelosti je dostupan u obliku za noge putnika na stražnjim sjedalima – te pruža izniman prostor: identičan onome koji nudi C5 X, a koji postavlja standarde u ovom području.
Visina C5 Aircrossa je u ovisnosti o gumama do 1691 mm, što pomaže u poboljšanju prodiranja zraka, a istovremeno poboljšava unutarnji prostor i omogućuje do 206 mm razmaka od tla u ovisnosti o tipu pogonskog sklopa (201 mm MHEV). Konačno, deflektori zraka i usisnici integrirani su u različite dijelove vozila kako bi se dodatno optimizirale njegove aerodinamičke performanse.
Zahvaljujući učinkovitom dizajnu i multi-energetskom konceptu ugrađenom u platformu Stellantis STLA-Medium, novi C5 Aircross nudi jedan od najboljih volumena prtljažnika u svom segmentu, identičan bez obzira na motor: od 565 dm³ (651 l vode) sa sklopljenim stražnjim sjedalima do 1668 dm³ sa sklopljenom klupom. Činjenica da nema gubitka prostora u prtljažniku kod PHEV ili električnih verzija (BEV) stavlja ih na vrh ponude u usporedbi s konkurencijom.
Zahvaljujući djeljivim i podesivim naslonima stražnjih sjedala u omjeru 40/20/40, volumen tereta može se prilagoditi specifičnim potrebama. Poklopac prtljažnika podijeljen je u dva dijela radi lakšeg pristupa prtljažniku. C5 Aircross može biti opremljen motoriziranim vratima prtljažnika s otvaranjem i zatvaranjem bez upotrebe ruku.
Pod prtljažnika, sa svojih 75 dm³ prostora za pohranu, se može podesiti na dvije različite visine. Dodatni prostori za pohranu, ukupno gotovo 40 l - rekord u ovom segmentu - raspoređeni su po cijeloj kabini, od velikog pretinca za rukavice sprijeda - u koji stane boca od 1,5 l - do spremnika na stražnjim vratima i velikodušnog prostora ispod prednje središnje konzole.
Što se tiče stila, ova platforma omogućuje korištenje kotača vanjskog promjera od 740 mm (+20 mm), u kombinaciji s naplatcima do 20 cola (gume dimenzija 235/50R20), što je prvi put za Citroën. Ovi kotači dodaju mnogo snage bočnom stilu automobila. Spektakularni kotači na novom C5 Aircrossu imaju koristi od modularnog dizajna, što je često slučaj s Citroënom. Naplatci su dizajnirani za poboljšanje aerodinamičke učinkovitosti, a perforirani dijelovi pomažu u hlađenju kočnica. U ovisnosti o tipu pogona dostupne su i opcije s 18-colnim (gume dimenzija 225/60R18) i 19-colnim kotačima (gume 225/55R19 ili 235/55R19).
Novi C5 Aircross opremljen je kopčama u boji, dizajnerskim potpisom Citroënovih modela najnovije generacije. Ovi elementi za prilagodbu su zamjenjivi i daju automobilu grafički potpis. Vitki vertikalni elementi, u zlatnoj ili sjajno crnoj boji, nalaze se na prednjim vratima i prednjem dijelu vozila. Dodaju dašak elegancije, u sofisticiranoj interakciji između horizontalnosti rešetke hladnjaka s jedne strane i pragova i gornjeg dijela lukova kotača s druge strane.
Što se tiče boja karoserije dostupno je njih 6: Ruby crvena (bez nadoplate), Okenite bijela, Platinum siva, Perla Nera crna, Eclipse plava i Astoria zelena. Sve boje su metalik. Uz Okenite bijelu boju se posebno dobro ističe i opcija s kontrastnim Perla Nera crnim krovom. Zanimljivo, u ponudi nije i ona vrlo dojmljiva jarko zelena boja prikazana na svjetskoj premijeri.
Unutrašnjost
Novi C5 Aircross sasvim sigurno nudi jedan od najudobnijih elektrificiranih obiteljskih SUV-ova C-segmenta na tržištu. Unutrašnjost je dizajnirana prema principima Citroënove C-Zen Lounge arhitekture, koja ima za cilj ponuditi atmosferu odmora u prostoru blagostanja i za putnike i za vozača, čiji je zadatak što jednostavniji.
U novom Citroënu C5 Aircross putnici sjede kao u dnevnom boravku, s namještajem i tkaninama koje podsjećaju na raspored interijera i nude isti ugodan osjećaj.
Citroënov 'Sofa Design' je duga i prozračna horizontalna armaturna ploča, dizajnirana poput komada namještaja za dnevni boravak. Donji dio armaturne ploče prekriven je visokokvalitetnom pjenastom tkaninom koja se proteže do panela vrata i sjedala, stvarajući jedinstvenu i ugodnu atmosferu. Dostupan je izbor svijetlih ili tamnih boja.
Toplu atmosferu putničkog prostora poboljšava prošireni sustav ambijentalne rasvjete, koji nudi izbor od osam različitih boja, još jedna premijera za Citroën. Elegantno naglašava horizontalnost armaturne ploče i nalazi se i na visokotoncima na njezinim krajevima, na vratima i na donjem dijelu središnje konzole. Kao znak poštovanja prema vanjskom izgledu vozila, još jedan prepoznatljiv element su obojene točkice na armaturnoj ploči i sjedalima, koje podsjećaju na vanjske kopče u boji.
Citroën Advanced Comfort® sjedala
Citroën je oduvijek bio poznat po svojoj udobnosti, a nova Citroën Advanced Comfort® sjedala su ključni element udobnosti novog C5 Aircrossa. Ova sjedala su rezultat Citroënovog istraživanja i iskustva stečenog na drugim Citroënovim modelima.
Sjedalo i donji dio naslona posebno su udobni, s vrlo debelim teksturiranim pjenastim elementima. Gornji dio naslona obavija ramena putnika poput šala, a zatim se spušta niz njihova leđa tvoreći bočne jastuke koji su, po prvi put, električno podesivi: pneumatski sustav omogućuje njihovo savršeno podešavanje morfologiji svakog pojedinca za optimalnu potporu i udobnost. A za vrhunsku udobnost, prednja sjedala također se mogu električno podesiti u do 10 položaja, s funkcijom grijanja, ventilacije i masaže koja nudi pet različitih programa.
Putnici na stražnjim sjedalima također imaju koristi od svih kvaliteta Citroën Advanced Comfort®-a, uključujući klupu i naslone obložene visokokvalitetnom pjenom. U višim razinama opreme, stražnja sjedala su grijana.
Vjeran Citroënovoj DNK, novi C5 Aircross dizajniran je kako bi duga obiteljska putovanja učinio lakšima i udobnijima. Zahvaljujući velikodušnom međuosovinskom razmaku, novi C5 Aircross nudi unutarnji prostor koji postavlja standarde u segmentu i označava jasno poboljšanje u odnosu na prethodnika. To se posebno odnosi na stražnja sjedala, s prostorom za koljena identičnim onome kod amblematskog C5 X i 51 mm dužim od prethodnog C5 Aircrossa. Visoki putnici također će se osjećati vrlo udobno zahvaljujući visini iznad glave od 68 mm povećanja u 2. redu u usporedbi s prethodnim modelom. Nasloni se mogu nagnuti između 21° i 33°, što doprinosi osjećaju putovanja u udobnoj klasi.
Još jedna nova značajka ovog C5 Aircrossa druge generacije je središnji naslon za ruke s dva držača za čaše i dva utora za pametne telefone. Pametni telefoni mogu se puniti pomoću dva USB-C priključka smještena na stražnjoj strani središnje konzole, koja također ima 12V utičnicu. Putnici na prednjim sjedalima također imaju dva USB-C priključka i 12V utičnicu na prednjoj strani središnje konzole (treći 12V priključak nalazi se u prtljažniku).
Svi putnici, sprijeda i straga, također će cijeniti svjetlo koje pruža veliki panoramski stakleni krov (1069 x 720 mm). Prednji dio krova može se električno otvoriti kako bi se poboljšala ventilacija kabine i pružio osjećaj slobode. Električna zavjesa može se koristiti za skrivanje cijelog krova.
Ovjes Progressive Hydraulic Cushions®
Još jedan ključ iznimne udobnosti novog C5 Aircrossa je ovjes Progressive Hydraulic Cushions®, koji apsorbira nepravilnosti na cesti, dajući automobilu osjećaj 'čarobnog tepiha'. Oni osiguravaju optimalan kontakt između kotača i površine ceste te definiraju savršenu razinu udobnosti za putnike, a istovremeno čine vozilo zabavnim za vožnju. Sprijeda postoje čak dva progresivna amortizera, jedan za kompresiju, a drugi za odbijanje. Ova konstrukcija ovjesa osigurava veću gipkost i udobnost na malim neravninama, bez ugrožavanja potrebe za prigušenjem namijenjenim zadržavanju tijela na mjestu tijekom vožnje po neravnoj cesti. U potonjem slučaju, sustav postupno usporava vertikalno kretanje na kraju svog raspona. Za razliku od mehaničkog graničnika u konvencionalnom amortizeru - koji apsorbira energiju i smanjuje udobnost oslobađajući dio nje u obliku udara - progresivni hidraulički graničnik apsorbira i raspršuje tu energiju.
Integriranje najnovijih tehnologija za optimizaciju ergonomije položaja za vožnju bio je prioritet dizajna za novi C5 Aircross. Cilj je jednostavan: korištenje digitalnih zaslona s jasnom i atraktivnom grafikom kako bi se osiguralo da vozač ima sve informacije ispred sebe i nadohvat ruke, kako bi se smanjilo njegovo mentalno opterećenje i omogućila mu potpuna bezbrižnost u vožnji.
Novi Citroën C5 Aircross ima najveći središnji HD Waterfall Screen (u prijevodu – vodopad) zaslon osjetljiv na dodir koji je Stellantis ikada ponudio. Njegova veličina je 13 inča (33 cm). Sa svojim spektakularno laganim i vertikalnim dizajnom, lebdi ispred armaturne ploče, a zatim se u jednom pokretu spušta prema dolje kako bi se besprijekorno povezao sa središnjom konzolom.
Novi HD 'vodopadni' zaslon osjetljiv na dodir ima i potpuno prilagodljive i fiksne dijelove za brz i jednostavan pristup bitnim funkcijama u svakom trenutku. Od vrha do dna, središnji zaslon nudi:
- Fiksnu statusnu traku koja u svakom trenutku prikazuje bitne informacije: vrijeme, vanjsku temperaturu, razinu napunjenosti pametnog telefona itd.
- Veliko prilagodljivo područje koje prikazuje 3D navigaciju, upravlja infotainment sustavom i omogućuje programiranje widgeta za izravan pristup određenim funkcijama i njihovo pozicioniranje po želji na zaslonu, u izboru veličina. Ovo područje nudi nekoliko stranica, što vam omogućuje umnožavanje sadržaja i prikaz do 16 widgeta po stranici, lako dostupnih pomicanjem po zaslonu vrhom prsta, kao što biste to učinili s pametnim telefonom ili tabletom.
- Fiksnu kontrolnu traku za brz i jednostavan pristup početnoj stranici glavnog zaslona, telefonu, glavnim postavkama vozila itd.
- Izravan pristup kontrolama klime za vozača i suvozača.
Za poboljšanu ergonomiju, ovim zaslonom se lako može upravljati s laktom naslonjenim na naslon za ruke. Nudi atraktivnu grafiku i jednostavno upravljanje glavnim funkcijama automobila.
Povezan sa svijetom
Novi Citroën C5 Aircross ima najnoviju generaciju Citroënovih infotainment sustava, uključujući povezanu 3D navigaciju i kompletan audio sustav. Do osam vozača može stvoriti personalizirani profil koji pamti njihove omiljene radio postaje, uobičajena odredišta, preferiranu konfiguraciju za središnji zaslon osjetljiv na dodir itd.
Integracija pametnih telefona potpuno je besprijekorna zahvaljujući bežičnoj vezi koja je kompatibilna s Apple CarPlay i Android Auto. Dva pametna telefona mogu se istovremeno spojiti putem Bluetootha. Bežični punjač od 15 W integriran je u središnju konzolu u kosom položaju dizajniranom za optimalnu ergonomiju. Ovaj pametni prostor za pohranu idealno je mjesto za odlaganje pametnog telefona kada uđete u automobil i nudi promišljen kut za praćenje informacija na njemu dok vozilo miruje.
Sustav prepoznavanja glasa 'Hello Citroën' koristi upute prirodnog jezika za podešavanje temperature u unutrašnjosti, pokretanje navigacijskog sustava do pohranjenog odredišta, odabir pohranjene radio postaje, upućivanje telefonskog poziva i još mnogo toga.
Osim toga, novi C5 Aircross nudi OpenAI ChatGPT, izravno integriran u infotainment sustav. S ChatGPT-om, Citroën predstavlja novi generativni alat umjetne inteligencije koji prepoznavanje glasa čini još fluidnijim i prirodnijim te poboljšava udobnost u vozilu digitalnim asistentom koji pruža inteligentan i interaktivan životni prostor kako bi svakodnevni život bio lakši.
Prošireni Head-Up zaslon
Svi novi modeli C5 Aircross imaju 10-inčnu (25,4 cm) digitalnu instrument ploču, koja je idealno postavljena i prilagodljiva po želji. Ovisno o razini opreme, ovo je nadopunjeno proširenim Head-Up zaslonom: velikim zaslonom u boji koji se projicira kroz vjetrobransko staklo. Ova tehnologija čini vožnju mirnijom i opuštenijom, jer vozači više ne moraju skidati pogled s ceste kako bi dobili željene informacije. Veliki head-up zaslon (30 posto veći od onog u C5 X) podesiv je po visini radi lakšeg čitanja i može se prilagoditi za prikaz informacija koje vozač preferira.
Sustavi pomoći vozaču i sigurnost
Paletu tehnologija u novom C5 Aircrossu upotpunjuju Citroënovi sustavi pomoći pri vožnji i parkiranju najnovije generacije, na najvišoj razini stručnosti marke. Primjerice, paket Drive Assist 2.0 nudi iznimnu udobnost i sigurnost vožnje omogućujući autonomnu vožnju 2. razine. Uključuje posebno:
Poluautomatsku promjenu trake. Kada se aktivira, ova funkcija, dostupna od 70 km/h na brzim trakama ili autocestama, automatski mijenja trake nakon što provjeri da nema prepreka i zatraži potvrdu od vozača jednostavnim pritiskom na gumb 'OK' na upravljaču.
Upozorenje na promet iza vozila. Kada je uključena brzina za vožnju unatrag, ova funkcija upozorava na prepreke koje se približavaju (pješaci, biciklisti, vozila, kamioni, motocikli) u zonama mrtvog kuta vozila, zahvaljujući radaru za stražnji kut.
Kamera za nadzor vozača. Jedna kamera neprestano prati oči vozača, a druga putanju automobila, posebno ako skrene sa svoje trake. Kada se otkrije rizik, aktivira se zvučni i svjetlosni signal.
Proširena detekcija mrtvog kuta. Sustav koristi radar s dometom do 75 m umjesto ultrazvučnih senzora s dometom od samo nekoliko metara.
VisioPark ili VisioPark 360°, ovisno o razini opreme. VisioPark se sastoji od kamere koja se aktivira čim se uključi brzina za vožnju unatrag, uz 8 senzora prepreka. Sustav prikazuje pogled na stražnji dio vozila na središnjem zaslonu, s izborom od tri načina rada: normalan s linijama vodiča, panoramski od 180° ili rekonstruirani pogled na nebo. VisioPark 360° kombinira četiri kamere s osam senzora prepreka kako bi pružio pogled od 360° na neposrednu okolinu vozila.
MHEV, PHEV i BEV pogonski sklopovi
Novi C5 Aircross ima u ponudi raznoliku ponuda motora što ilustrira Citroënovu strategiju više goriva, koja odgovara različitim potrebama i namjeni europskih kupaca, ostavljajući im slobodu da sami donose odluke i podržavajući ih vlastitim tempom u prijelazu na elektrifikaciju. Tako su na raspolaganju u ovome trenutku 3 pogonska sklopa: Hybrid 145 (MHEV), Plug-in Hybrid 195 (PHEV) i ë-C5 Aircross 210 (BEV). Svi modeli imaju pogon na prednja dva kotača.
C5 Aircross Hybrid 145 Automatic
Ova već dobro poznata hibridna 48V tehnologija i iz drugih Stellanti modela kombinira veliku jednostavnost korištenja - bez punjenja, velikodušan domet od više od 950 km u kombiniranom WLTP ciklusu - s mogućnošću značajnog smanjenja emisija CO2 i potrošnje goriva, a time i troškova rada. U gradu, novi C5 Aircross Hybrid 145 može se voziti do 50 posto vremena u električnom načinu rada.
Ova tehnologija kombinira 3-cilindrični 1,2-litreni turbo motor nove generacije od 136 KS (100 kW), razvijen za hibridizaciju, sa sinkronim elektromotorom s permanentnim magnetom od 12 KS (9 kW - vršna snaga 28 KS/21 kW) koji napaja baterija od 0,9 kWh smještena ispod vozačevog sjedala. Elektromotor je izravno integriran u novi 6-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom ë-DCS6.
Upravljanje dvama motorima je potpuno automatsko i transparentno za vozača. Tijekom ubrzanja pri maloj brzini, elektromotor podržava motor s unutarnjim izgaranjem. Pri stalnim brzinama, dva motora rade zajedno kako bi optimizirala potrošnju goriva. U gradu i pri manevriranju, novi C5 Aircross Hybrid 145 može raditi u električnom načinu rada ako to dopušta razina napunjenosti baterije. Litij-ionska baterija kapaciteta 0,876 kWh se automatski puni tijekom usporavanja.
Zahvaljujući tim kvalitetama, novi C5 Aircross Hybrid 145 ograničava potrošnju goriva na oko 15 posto manje od nehibridnog benzinskog modela i, zahvaljujući i svojoj preciznoj aerodinamici, 4 posto manje od prethodne generacije C5 Aircross Hybrid 145.
Njegove performanse su sljedeće: ubrzanje od 0-100 km/h 11,2 s, a krajnja brzina 201 km/h. Proizvođač navodi i ove podatke: emisije CO2 u kombiniranim uvjetima vožnje 121-126 g/km, kombinirana potrošnja goriva je 5,4-5,6 l/100 km (sve WLTP).
C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatic - PHEV
Tehnologija punjivog hibrida (plug-in hibrid ili PHEV) podiže novi C5 Aircross na višu razinu, čineći ga mjerilom u svom segmentu za jednostavnost korištenja. Nudi električni domet od prosječno 86 km, što je 33 posto više od prethodnog C5 Aircrossa - i preko 100 km u gradu. Njegov veliki spremnik benzinskog goriva od 55 litara je povećanje od 28 posto, a daje mu ukupni domet od 650 km na autocesti.
Plug-in hibridna tehnologija novog C5 Aircrossa kombinira 4-cilindrični 1,6-litreni turbo motor od 150 KS (110 kW) s elektromotorom od 92 kW (125 KS), koji napaja baterija od 17,8 kWh neto (21 kWh bruto) smještena ispod poda u središtu vozila, za ukupnu snagu od 195 KS (143 kW). Elektromotor je integriran u novi 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom ë-DCS7.
Ova dva motora mogu raditi zajedno ili odvojeno, ovisno o uvjetima vožnje i potrebama vozača. Vozač može birati između tri načina vožnje: Hybrid – zadani način – koji automatski upravlja radom oba motora, dajući prednost električnoj energiji kad god je to moguće kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije; Electric, za električni rad sve dok napunjenost baterije dopušta i do 135 km/h; i Sport, gdje elektromotor podržava motor s unutarnjim izgaranjem za maksimalne performanse, poboljšane specifičnim postavkama za gas, mjenjač i upravljanje.
Njegove performanse su sljedeće: ubrzanje od 0-100 km/h 8,3 s, a krajnja brzina 220 km/h. Proizvođač navodi i ove podatke: emisije CO2 u kombiniranim uvjetima vožnje 55-58 g/km, kombinirana potrošnja benzinskog goriva je 2,5-2,6 l/100 km (struje 14,3-14,5 kWh/100 km) , a s praznom baterijom 6,1-6,2 l/100 km (sve WLTP). Samo na struju troši u kobiniranim uvjetima 20,4-21,0 kWh/100 km.
Novi Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automatic nudi najbolje od oba svijeta: domet i performanse koji jamče potpuni mir na dugim putovanjima i mobilnost s nultom emisijom u svakodnevnom životu. S više od 100 km električnog dometa u gradu, mnogi korisnici neće morati svakodnevno puniti bateriju. A punjenje je brzo: 5 sati i 15 minuta za punjenje od 0 do 100 posto na zidnoj kutiji od 7,4 kW sa standardnim ugrađenim punjačem od 3,7 kW i samo 2 sata i 55 minuta s opcionalnim ugrađenim punjačem od 7,4 kW.
ë-C5 Aircross: električni domet do 680 km
Fleksibilnost platforme STLA Medium omogućuje Citroënu da ponudi niz električnih pogonskih sklopova koji zadovoljavaju raznolike potrebe europskih kupaca za ključne kriterije kao što su performanse, domet, brzina punjenja te troškovi nabave i rada.
Novi ë-C5 Aircross dostupan je s dva 100 posto električna motora:
Autonomija do 520 km s 213 KS: dobro uravnotežen i pristupačan domet, s motorom od 157 kW (213 KS) u kombinaciji s baterijom od 73 kWh koji nudi domet od 520 km. Ovaj smo pogonski sklop isprobali na dinamičkoj premijeri. Njegove performanse su sljedeće: ubrzanje od 0-100 km/h 8,9 s, a krajnja brzina ograničena na 160 km/h.
Autonomija do 680 km s 231 KS: domet prilagođen putovanjima na duge relacije, s iznimnim dometom od 680 km, motorom od 170 kW (231 KS) i baterijom od 97 kWh. Njegove performanse su sljedeće: ubrzanje od 0-100 km/h 8,9 s, a krajnja brzina ograničena na 170 km/h.
Vozač može birati između tri načina vožnje. Zadani način rada je Normal, s blago ograničenom snagom i okretnim momentom kada je pritisak na papučicu gasa između 0 i 70 posto; iznad 70 posto dostupni su puna snaga i okretni moment. Eco optimizira domet smanjenjem performansi grijanja i klimatizacije, kao i snage i okretnog momenta, koji ostaju potpuno dostupni kada je potrebno uz 'kick-down'. Sport način rada daje 100 posto snage i okretnog momenta u svakom trenutku, kao i specifične postavke gasa, upravljanja i mjenjača za maksimalne performanse.
Trostupanjski regenerativni sustav kočenja optimizira korištenje kinetičke energije automobila za punjenje baterije. Pomoću lopatica iza upravljača vozač može odabrati jednu od tri razine sile usporavanja (-0,6 m/s², -1,2 m/s² ili -1,8 m/s²) koje odgovaraju trima razinama punjenja. Dva načina rada s najvećim stopama usporavanja - a time i najvećim stopama punjenja - automatski pale stop svjetla.
Citroën ë-C5 Aircross može opcijski biti opremljen toplinskom pumpom koja osigurava idealnu temperaturu u putničkom prostoru, a pritom troši znatno manje energije od tradicionalnog sustava grijanja. Na primjer, kada vanjska temperatura padne ispod nule, energija ušteđena korištenjem toplinske pumpe produžuje domet automobila za 25 km. ë-C5 Aircross također ima grijana sjedala i grijani upravljač, pružajući optimalnu udobnost uz ograničavanje potrošnje energije.
Povezani navigacijski sustav u C5 Aircrossu uključuje planer putovanja za električna vozila, koji programira najučinkovitiju rutu za dolazak do željenog odredišta koristeći niz čimbenika, ažuriranih u stvarnom vremenu: udaljenost, stanje napunjenosti baterije pri polasku (SOC), ograničenja brzine, vrstu ceste, nagibe, promet, dostupne stanice za punjenje itd. Ovaj planer putovanja automatski uključuje svako potrebno punjenje u planiranje rute, predlažući najsnažnije dostupne stanice za punjenje kako bi se optimiziralo vrijeme putovanja.
Citroën ë-C5 Aircross nudi izvrsne performanse punjenja u segmentu za optimalnu jednostavnost korištenja. Standardno je opremljen trofaznim punjačem od 11 kW, a od 2026. godine moći će se dobiti i opcionalni trofazni dvosmjerni punjač od 22 kW za ultrabrzo punjenje, koji može nadoknaditi domet do 160 km za samo deset minuta.
Vrijeme punjenja između 20 i 80 posto sa standardnim ugrađenim punjačem od 11 kW posebno je konkurentno.
S baterijom od 73 kWh: 6 sati i 45 minuta na jednofaznoj zidnoj kutiji od 7,4 kW, 4 sata i 30 minuta na trofaznoj zidnoj kutiji od 11 kW, 30 minuta na ultrabrzom terminalu od 160 kW.
S baterijom od 97 kWh: 8 sati i 55 minuta na jednofaznoj zidnoj kutiji od 7,4 kW, 6 sati i 30 minuta na trofaznoj zidnoj kutiji od 11 kW, 27 minuta na ultrabrzom terminalu od 160 kW.
Baterijski paket od 97 kWh se proizvodi u gigafactory ACC u Douvrinu, u Francuskoj. Baterijski paket (73 ili 97 kWh) sastavlja se izravno u tvornici u Rennesu (Francuska). Modul električnog pogona (EDM) dizajniran je i proizveden u Francuskoj (Trémery) od strane zajedničkog poduzeća NPE.
Električni stroj e-Powertrain je sinkroni motor s permanentnim magnetom koji proizvodi zajedničko poduzeće STL-NIDEC u Trémeryju (Francuska). Ovdje se nudi u novoj generaciji, s većom snagom i poboljšanom učinkovitošću. Konačno, pretvarač – smješten između baterije i elektromotora – proizvodi Stellantis u Valenciennesu (Francuska).
Vehicle-to-Load tehnologija
Od 2026. godine, ë-C5 Aircross opremljen trofaznim dvosmjernim ugrađenim punjačem od 11 kW ili 22 kW moći će koristiti prednosti V2L ili Vehicle-to-Load tehnologije. To omogućuje električnom vozilu da opskrbljuje vanjske uređaje električnom energijom, pretvarajući automobil u mobilni i fleksibilan izvor energije. V2L tehnologija je posebno korisna u situacijama kada je pristup izvoru energije ograničen, kao što je putovanje ili sudjelovanje u aktivnostima na otvorenom. Zamislite da možete priključiti svoje prijenosno računalo, napuniti svoj električni bicikl ili čak napajati mali hladnjak izravno iz automobila tijekom piknika...
Opći dojam o novom C5 Aircrossu
Posve je jasno da je novi Citroën C5 Aircross veliki korak naprijed, pogotovo kad se usporedi s prethodnom generacijom ovog modela. Prije svega, njegov vanjski dizajn je vrlo dojmljiv, a u nekim stvarima i avangardan (stražnja 'krila' svjetla).
Unutrašnjost je posve redizajnirana, ili bolje reći - nanovo osmišljena, i nudi vrlo lijepo okruženje s vrlo kvalitetnim materijalima. Posebna priča su zasloni novog C5 Aircrossa, a naročito Waterfall središnji infotainment zaslon. Isti nudi naprednu upravljivost i vrlo brze reakcije na tražene podatke.
Njegova udobnost svakako je među najboljima u C-SUV segmentu, a osim toga nudi i veliki prostor u drugom redu i velikodušan volumen prtljažnika koji ostaje identičan bez obzira na tip pogonskog sklopa. Treba reći i kako nas se na dinamičkoj premijeri u svakom trenutku vozilo četvoro odraslih.
Novi C5 Aircross nudi veliki izbor pomoćnih sustava za vožnju koji olakšavaju život – poput Citroën Matrix LED svjetala ili Pack drive Assist 2.0 – i ponudom izbora nekoliko elektrificiranih pogonskih sklopova koji odgovaraju različitim potrebama i velikoj slobodi kretanja.
Za razliku od prošle generacije njegov ovjes uz udobnost vožnje nudi i dobru upravljivost, a to je posebno izraženo kod potpuno električne verzije jer mu baterija ugrađena u podnicu daje nisko težište i veliku krutost šasije. Snaga niti kod PHEV verzije od 195 KS ili kod BEV verzije 213 KS je i više nego dovoljna za agilniju vožnju.
Za kraj, cijene novog C5 Aircrossa kod nas kreću od razine opreme modela YOU Hybrid 145 Automatic od 32.777,84 eura, električni ë-C5 Aircross 213 KS od 42.750 eura. Modeli razine opreme PLUS kreću od Hybrid 145 Automatic od 35.111,76 eura, električni ë-C5 Aircross 213 KS od 45.000 eura, Plug-in Hybrid 195 Automatic od 46.826,88 eura i električni ë-C5 Aircross 231 KS od 50.000 eura. Modeli najviše razine opreme MAX kreću od Hybrid 145 Automatic od 38.162,73 eura, električni ë-C5 Aircross 213 KS od 47.900 eura, Plug-in Hybrid 195 Automatic od 49.968,82 eura i električni ë-C5 Aircross 231 KS od 52.900 eura.
U ovom trenutku Citroën ima i posebnu ponudu uz detalje financiranja za model C5 Aircross Hybrid 145 Automatic po cijeni od 33.500 eura uz 5 godina jamstva.
Uključena oprema: 13" hd tablet + 3d navigacija; Parking senzori + kamera; Alu naplatci 19"; Ovjes Citroën Advanced Comfort®; Pristup i pokretanje vozila bez ključa iz blizine; Bežično punjenje pametnog telefona; Dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo; Advanced Comfort sjedala; Citroën LED Vision svjetla; Adaptivni regulator/limitator brzine s funkcijom Stop & Go.