Do srpnja 2005. godine, u tvornici u Neckarsulmu proizvedeno je ukupno 176.377 jedinica Audija A2. Premium kompaktno vozilo nije moglo ispuniti visoka očekivanja koja su mu prvobitno postavljena. Četvrt stoljeća kasnije, ovo malo svemirsko čudo još uvijek ima brojne obožavatelje
Audi A2 je lansiran prije 25 godina na danšnji dan polariziravši mišljenja. Sa svojom inovativnom aluminijskom karoserijom, kompaktni automobil bio je lagan, aerodinamičan i ekonomičan u pogledu potrošnje. Bilo je pet varijanti motora za odabir; A2 1.2 TDI izazvao je senzaciju kao prvi svjetski trovolmenski automobil s četvora vrata. A od 2003. godine, posebno izdanje 'colour.storm' privlači pažnju svojim posebnim bojama laka.
Međutim, budući da je prodaja pala ispod očekivanja, Audi je 2005. godine završio proizvodnju nakon otprilike pet godina i 176.377 proizvedenih jedinica. Inovativni Audi A2 može pokazati svoje kvalitete u 'drugoj karijeri': kao moderni klasik sa stabilnom vrijednošću, A2 ima vjernu bazu obožavatelja i još uvijek se može vidjeti na cesti kao svakodnevni suputnik.
Početkom 1990-ih, trovolumenski automobil je najavljen kao razvojni cilj Volkswagen grupe i Audija, a prvi radovi na projektu započeli su ubrzo nakon toga. Dizajneri u Ingolstadtu blisko su surađivali sa stručnjacima u aluminijskom centru u Neckarsulmu. U svibnju 1995. su predstavili konceptnu studiju pod nazivom 'Ringo', čiji je Audi Space Frame (ASF) bio manje složen od ASF-a Audija A8, koji je uglavnom bio ručno izrađen. Stefan Sielaff – bivši šef Audijevog dizajnerskog studija u Münchenu – je preuzeo projekt i vodio dizajn interijera, dok se belgijski dizajner Luc Donckerwolke pobrinuo za eksterijer.
Zajedno s budućim glavnim dizajnerom Gerhardom Pfefferleom, dali su 'kočijaškom kavezu' Ringu karoseriju s dvoja vrata – koja se već pokazala bliskom kasnijem dizajnu. Kako je razvoj napredovao, nastale su dvije studije: jedna je bila izložbeni automobil na sajmu IAA u Frankfurtu 1997. i, uz privremenu oznaku modela Al2, nosila je nadimak 'Svijetlozelena' zbog svoje boje. Tek malo kasnije, 'Svijetloplava' mogla se vidjeti na sajmu automobila u Tokiju, varijanta Al2 s troja vrata s promjenjivim utovarnim prostorom i uvlačivim krovnim otvorom. Njezin naziv: Audi Al2 otvoreni kraj.
Javnost različito reagirala na dvije studije
Neki su bili oduševljeni progresivnim dizajnom, ali drugima se to nije svidjelo. Razvojni inženjeri su sigurno očekivali da će njihovi rezultati polarizirati mišljenja, prisjeća se voditelj projekta Al2 Harald Wester 20 godina kasnije u intervjuu s Dirk-Michaelom Conradtom, autorom knjige Audi A2 – Meilenstein und Kultobjekt ['Audi A2 – Prekretnica i kultni objekt']. Wester u knjizi kaže: 'Da – svima nam je to bilo jasno od početka! Automobil je morao biti optimalno aerodinamičan. Praktički smo spavali u zračnom tunelu kako bismo postigli optimalnu aerodinamiku.' U studenom 1997. Upravni odbor odobrio je serijsku proizvodnju. Svjetska premijera Audija A2 trebala se ponovno održati na IAA – samo dvije godine kasnije. Plan je bio ambiciozan, ali dizajneri i inženjeri uspjeli su se držati rasporeda.
Na sajmu IAA u rujnu 1999. svijetu je predstavljen A2, koji je razvijen za serijsku proizvodnju – bio je to prvi kompaktni automobil u novijoj automobilskoj povijesti čija je karoserija u potpunosti izrađena od aluminija. Karoserija modela A2, uključujući sva četiri vrata i stražnja vrata, težila je samo oko 153 kg, što je bilo samo oko 60 posto težine karoserije usporedive limuzine s konvencionalnom čeličnom karoserijom. Audi A2 dug 3,83 m, širok 1,67 m i visok 1,55 m, koji je nudio puno prostora za putnike unatoč malim vanjskim dimenzijama, proizvodio se u Neckarsulmu. Novi proizvodni pogoni izgrađeni su tamo posebno za A2 i otvoreni su 15. studenog 1999.
Tog dana Audi je također predstavio A2 1.2 TDI, prvi svjetski trovolumenski automobil s četvora vrata. Tijekom proizvodnog vijeka Audija A2 bila su dostupna ukupno dva benzinska i tri dizelska motora. Dva benzinska modela pokretao je linijski četverocilindrični motor i bila su dostupna s peterostupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače. Kombinirana potrošnja goriva iznosila je 5,9 l na 100 km. Modeli A2 s dizelskim motorima imali su trocilindrične jedinice s izravnim ubrizgavanjem pumpa-mlaznica. Za lansiranje na tržište 30. lipnja 2000. bili su dostupni benzinski motor i TDI, svaki sa snagom od 75 KS.
U središtu pozornosti: A2 1.2 TDI sa senzacionalnim koeficijentom otpora zraka od 0,25
Audi A2 1.2 TDI, koji je predstavljen krajem 1999., u prodaju je krenuo u ožujku 2001. Isporučivao je 61 KS i trošio samo 2,99 litara dizela na 100 km. Njegov turbodizelski motor s izravnim ubrizgavanjem bio je u potpunosti izrađen od aluminija. U peterostupanjskom automatskom mjenjaču, elektrohidraulički sustav je preuzeo funkciju spojke. Korištenje dodatnih dijelova vozila izrađenih od aluminija, posebnih kovanih aluminijskih laganih kotača i stražnjih sjedala optimiziranih po težini omogućilo je smanjenje težine za 135 kg u usporedbi s osnovnom verzijom - na masu praznog vozila od 855 kg.
Kako bi se dodatno optimizirala aerodinamika, usisnici za hladni zrak sprijeda djelomično su zatvoreni, a zahvaljujući utorima u bočnim stijenkama, zrake su uže i optimizirane za protok zraka. Prilagođene obloge lukova kotača i poklopci kotača, kao i dodatne obloge podvozja, omogućile su protok zraka bez turbulencije. Time su inženjeri uspjeli smanjiti koeficijent otpora zraka s već vrlo dobrih 0,28 za osnovni model na senzacionalnu vrijednost od 0,25.
Godine 2002. Audi je u ponudu motora A2 dodao 1,6-litreni FSI motor. Njegovih 110 KS omogućilo je A2 da postigne maksimalnu brzinu veću od 200 km/h. Počevši od ožujka 2003., marka s četiri prstena ponudila je Audi A2 u posebnom izdanju pod nazivom 'colour.storm' – u bojama Imola žuta, Misano crvena biserna, Sprint plava biserna i Papaya narančasta. Unutrašnjost usklađena bojama i mat crno obojeni detalji, poput obloga krova i lukova kotača, stvorili su upečatljiv kontrast. Modeli su se mogli kombinirati s brojnim dodatnim opcijama, kao i s četiri od pet varijanti motora – ne s 1.2 TDI.
Do srpnja 2005. godine, u tvornici u Neckarsulmu proizvedeno je ukupno 176.377 jedinica Audija A2. Premium kompaktno vozilo nije moglo ispuniti visoka očekivanja koja su mu prvobitno postavljena. Međutim, otprilike četvrt stoljeća kasnije, ovo malo svemirsko čudo još uvijek ima brojne obožavatelje – mnogi vozači i dalje cijene svoj A2 kao ekonomičnog, pouzdanog i atraktivnog suputnika za svakodnevni život.