najpopularnija aplikacija

Vlasti u SAD-u žele zabraniti TikTok. Kad vidite brojke, bit će vam jasno zašto to neće ići tako lako

22.03.2023 u 15:34

Bionic
Reading

Vlasti imaju u planu u potpunosti zabraniti korištenje popularne aplikacije Tik Tok na mobitelima u Sjedinjenim Američkim Državama. No neće sve ići tako lako ni glatko jer se radi o najpopularnijoj aplikaciji u zemlji

Popularnost TikToka predstavlja ogroman izazov za zakonodavce u SAD-u koji ga žele zabraniti. Morat će se dobro pomučiti objasniti da prijetnja nacionalnoj sigurnosti aplikacije nadmašuje želje milijuna ljudi i tvrtki da je koriste, piše Axios.

TikTok je preuzet više puta u SAD-u od bilo koje druge društvene aplikacije otkako se u kolovozu 2018. spojila s američkom aplikacijom Musical.ly, prema podacima Apptopije. Očekuje se da će do 2024. generirati više od 11 milijardi dolara prihoda od oglasa u SAD-u, daleko nadmašujući konkurente poput Snapchata, Pinteresta i Twittera, prema podacima eMarketera.

Prema podacima Apptopije, TikTok je ostvario mnogo više prihoda od svojih konkurenata od kupnji unutar aplikacije, odnosno novčića koje fanovi mogu koristiti za davanje napojnica svojim omiljenim kreatorima. Izvršni direktor TikToka Shou Zi Chew planira istaknuti rast aplikacije u svjedočenju pred Kongresom u četvrtak.

Pohvalio se s više od 150 milijuna aktivnih korisnika u SAD-u te će također vjerojatno navesti ulogu TikToka u podršci malim poduzećima - poruka je to koju su također koristili tehnološki rivali poput Mete i Googlea kada su se suočili s regulatornim pritiskom.

@djxsquizit Shou Zi Chew, CEO of TikTok, speaks out... Didn't have to wear no suit or fancy clothing to do this video either. Humbleness at its finest 🙌👍👌.... Continue stomping on Meta, Google & all the other social media apps 😆😆 #tiktok #tiktokfam #tiktokceo #ceo #tiktokban @tiktok ♬ Paradise - TELL YOUR STORY music by Ikson™

Chew je u utorak objavio video u kojem se hvali doseg aplikacije, tvrdeći da pet milijuna američkih tvrtki, od kojih su većina male ili srednje veličine, koristi TikTok kako bi doprle do svojih kupaca. Prošli tjedan The Information je izvijestio da je TikTok poslao poruku nekim kreatorima pozivajući ih da se pridruže njegovim šefovima u Washingtonu kako bi podržali tvrtku na Capitol Hillu.

Ovaj tjedan pokušava privući korisnike izravno u aplikaciji.

'Neki političari počeli su govoriti o zabrani TikToka. To bi moglo oduzeti TikTok od svih 150 milijuna vas', rekao je Chew u videu objavljenom u utorak.

Zatim je uputio korisnike da ostave komentare o tome što žele da njihovi izabrani predstavnici znaju o tome zašto vole TikTok. Šefovi aplikacije su posljednjih tjedana pojačali marketinške napore kupujući oglasni prostor u najistaknutijim političkim publikacija u Washingtonu.

Dok je većina TikTokovih poruka potrošačima usmjerena na rizik zabrane s kojim se suočava, kampanja u Washingtonu uglavnom je usmjerena na korake koje tvrtka poduzima da bi zaštitila podatke korisnika u SAD-u. Ankete pokazuju da je javnost uglavnom podijeljena oko toga treba li vlada zabraniti TikTok, ali je vjerojatnije da će republikanci podržati zabranu nego demokrati.

Zakonodavci koji se protive zabrani tvrde da vlada mora pronaći uvjerljiviji dokaz da je TikTok prijetnja nacionalnoj sigurnosti prije nego što prisili kinesku matičnu aplikaciju ByteDance da je proda američkoj tvrtki ili se suoči sa zabranom. Zakonodavci koji podržavaju poteze protiv TikToka kažu da je on prijetnja privatnosti korisničkih podataka zbog kineskih zakona koji zahtijevaju od njihovih tvrtki da dijele korisničke podatke s vladom. Axios navodi da su mnogi zastupnici u sredini, tvrdeći da se mora pružiti javnosti više dokaza o stvarnim rizicima za nacionalnu sigurnost.

'Ako namjeravate isključiti jednu od najvećih digitalnih zajednica u zemlji, morate vrlo jasno obrazložiti zašto to radite', smatra republikanski zastupnik Jeff Jackson, strastveni korisnik TikToka, čiji ured kaže da podržava zabranu ako ga njegovi vlasnici ne prodaju. Američki rivali TikToka u SAD-u čekaju svoj trenutak, nadajući se da bi njihovi klonovi — poput Reelsa na Facebooku i Instagramu, YouTube Shortsa i Snapchatova Spotlighta — mogli ukrasti dio tržišta ako TikTok bude zabranjen.

Sve te usluge pokrenute su nakon prvobitnog prijedloga bivšeg predsjednika Donalda Trumpa da se TikTok zabrani 2020., a mnoge su poprilično porasle od tada.

sve osim nogometa