SPAS NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Uragan Sandy poharao i internet

31.10.2012 u 11:06

Bionic
Reading

Pametni telefoni, mobilni internet i društvene mreže učinili su Sandy najbolje praćenom olujom u povijesti. Društvene mreže imale su zvjezdani trenutak, ali i pokazale mračnu stranu

Datagram, jedan od većih dobavljača internetskih usluga koji pokriva područje Manhattana i brine se o poslužiteljima na kojima su smješteni spomenuti sajtovi, ostao je bez struje.

Oluja je poplavila podrum, a za scenarij u skladu s Murphyjevim zakonom pobrinula se dizelska pumpa koja je otkazala poslušnost, piše TechCrunch

Veliki centri za pohranu podataka obično imaju više opcija za slučaj nužde na raspolaganju. No postojeći sustav nije se pokazao doraslim suparnikom za Sandy.

Pogođeni sajtovi nisu bili jedine žrtve. Njujorška burza i NASDAQ bili su prisiljeni obustaviti poslovanje na jedan dan.

BuzzFeed se, kao i mnogi drugi, okrenuo društvenim mrežama, objavljujući friški sadržaj putem korisničkih računa i stranica na Twitteru, Facebooku i Tumblru.

Kada su američki meteorolozi najavili da će Sandy iz uragana prerasti u superoluju, nitko nije mogao predvidjeti kakav će utjecaj ta oluja imati na društvene mreže.

Posljednji uragan koji je ostao u sjećanjima Amerikanaca, ali i ljudi diljem svijeta, omražena Katrina iz 2005. godine nije bila ni približno toliko tagana, tvitana ili snimana kao Sandy.

U 24 sata, koliko je Sandy harala po Istočnoj obali SAD-a, na Instagram je uploadano više od 244 tisuće fotografija oluje.

Tome treba pridodati i podatak kako je najčešći pojam koji su u svojim postovima na Facebooku i tvitovima na Twitteru koristili američki korisnici bio Sandy, odnosno uragan te fraza 'budite na sigurnom'.

Amerikanci su išli toliko daleko da su na Facebooku pokrenuli i stranicu posvećenu uraganu Sandy, koja je u samo nekoliko dana dobila više od 160 tisuća lajkova.

Twitter je također pokrenuo posebnu stranicu posvećenu Sandy, na kojoj su i službeni organi poput FEMA i američke vlade obavještavali stanovništvo o aktualnoj situaciji.

Na YouTubeu je u nešto više od 24 sata, koliko je oluja trajala, uploadano više od 23 tisuće videa. Od televizijskih izvještaja pa do sirovih snimki koje su korisnici sami snimili u svojim dvorištima i gradovima.

No pokazalo se i da su među tisućama točnih postova i tvitova svoje mjesto našle i tisuće lažnih koje su pojedinci iskoristili kako bi unijeli dodatnu zbrku i paniku među ionako preplašene građane.

Internet i društvene mreže pokazali su tako svoje dobre, ali i loše strane.