otkriće Stoljeća

Tisuće fosila otkriveno uz obale kineske rijeke: Pronađeni i dobro očuvani crvi, meduze i alge

25.03.2019 u 13:14

Procjenjuje se da su fosili stari oko 518 milijuna godina, a posebno su neobični jer su meka tkiva mnogih stvorenja, uključujući kožu, oči i unutarnje organe, izuzetno dobro očuvana, javlja BBC. Paleontolozi su oduševljeni jer više od polovice fosila spada u prethodno neotkrivene vrste.

Fosili, poznati kao biota iz Qingjianga, pronađeni su u blizini rijeke Danshui u provinciji Hubei. Prikupljeno je više od 20.000 primjeraka, a dosad je analizirano ukupno njih 4351, uključujući crve, meduze, morske anemone i alge. Oni će postati vrlo važan izvor proučavanja, kaže profesor Xingliang Zhang.

Biota iz Qingjianga Izvor: Screenshot / Autor: Dongjing Fu

'Otkriće je posebno značajno jer je uglavnom riječ o mekanim organizmima poput meduza i crva koji normalno ne fosiliziraju', kaže jedan od istraživača, profesor Robert Gaines. Fosili uglavnom imaju kosti koje su manje izložene truležima i raspadanju.

Ovi fosili morali su biti brzo zakopani u sediment zbog oluje; to bi mogao biti razlog zašto su meka tkiva tako dobro očuvana, kaže Zhang. Znanstvenici su posebno uzbuđeni fosilima meduza i morskih anemona, drugačijih od svega dosad viđenog.

Ovaj nalaz jedan je od najvažnijih u posljednjih stotinjak godina, tvrdi Allison Daley, paleontologinja koja je analizirala nalaze.

Istraživački tim trenutno dokumentira preostale primjerke i provodi više bušenja u regiji kako bi saznali više o drevnom lokalnom ekosustavu i procesu fosilizacije.