SPORAN SADRŽAJ

Nakon teških optužbi Meta uvodi promjene za tinejdžere na Facebooku i Instagramu

10.01.2024 u 15:26

Bionic
Reading

Tvrtka Meta, vlasnik Facebooka i Instagrama, objavila je u utorak da će ograničiti vrstu sadržaja što ga tinejdžeri koji koriste te društvene mreže mogu vidjeti. Meta se, naime, suočava sa sve više tvrdnji da njezini proizvodi stvaraju ovisnost i štetni su za mentalno zdravlje mlađih korisnika

Meta je navela da su nove zaštite osmišljene 'kako bi tinejdžerima pružile iskustva prikladnija njihovoj dobi u aplikacijama tvrtke'. Ažuriranja će tinejdžerima postaviti najrestriktivnije postavke, spriječit će ih da pretražuju određene teme i potaknuti ih da ažuriraju svoje postavke privatnosti na Instagramu, priopćila je tvrtka.

Konkretno, prema novim pravilima, Instagram i Facebook će od korisnika mlađih od 18 godina 'sakriti sadržaj o samoubojstvu, samoozljeđivanju i poremećajima prehrane te sadržaj koji uključuje zabranjenu robu ili golotinju'. Tu vrstu sadržaja neće moći vidjeti na svojim feedovima, čak ni ako ih dijeli netko koga prate.

Platforme će umjesto toga dijeliti podatke dobrotvornih organizacija za mentalno zdravlje nakon objava korisnika o borbi sa samoozljeđivanjem ili poremećajima prehrane. Dovršetak ažuriranja očekuje se u nadolazećim tjednima.

Promjena dolazi nakon što je 40-ak američkih tužitelja u listopadu objavilo da će tužiti Metu, navodeći da proizvodi te tvrtke štete tinejdžerima i pridonose problemima mentalnog zdravlja, uključujući tjelesnu dismorfiju i poremećaje prehrane.

'Djeca i tinejdžeri pate od rekordnih razina lošeg mentalnog zdravlja, a za to su krive društvene mreže poput Metinih', rekla je državna tužiteljica New Yorka Letitia James u izjavi, najavljujući tužbe. 'Meta je profitirala na dječjoj boli namjerno dizajnirajući svoje platforme s manipulativnim značajkama koje djecu čine ovisnom o njihovim platformama, a istovremeno im smanjuju samopoštovanje', dodala je.

U studenom je zviždač Arturo Bejar rekao zakonodavcima da je tvrtka bila svjesna štete koju njezini proizvodi uzrokuju mladim korisnicima, ali nije poduzela odgovarajuće korake za rješavanje problema.

Slične pritužbe prate tvrtku od 2021., prije nego što je promijenila ime iz Facebooka u Metu. U rujnu te godine izvješće Wall Street Journala - temeljeno na dokumentima koje je podijelio zviždač Francis Haugen - pokazalo je da je Facebook više puta otkrio da je Instagram štetan za mnoge tinejdžere. Haugen je kasnije svjedočio pred Senatom da Facebook dosljedno stavlja profit ispred zdravlja i sigurnosti korisnika, uglavnom zahvaljujući algoritmima koji su usmjeravali korisnike prema objavama s visokim angažmanom.

Facebook je tada pauzirao svoj rad na usluzi Instagram za djecu, koja se razvijala za one od 10 do 12 godina. Tvrtka se od tada nije oglasila o toj usluzi.

Meta nije otkrila što je potaknulo najnoviju promjenu pravila, ali je u utorak na blogu navela da se redovito konzultira 'sa stručnjacima za razvoj adolescenata i psiholozima oko mentalnog zdravlja kako bi platforme učinile sigurnima i prikladnima za dob mladih ljudi, uključujući poboljšanje razumijevanja kakav je sadržaj manje prikladan za tinejdžere'.