suradnja s THE SUNOM

Hrvatska tvrtka dotjerala je aplikaciju jednog od najvećih britanskih medija. Otkrili su nam detalje

14.01.2024 u 16:10

Bionic
Reading

Hrvatska IT tvrtka Q objavila je u listopadu prošle godine da je ostvarila suradnju s poznatim britanskim medijem The Sun na poboljšanju korisničkog iskustva njegovih čitatelja. Q za The Sun radi na razvijanju primarnih funkcionalnosti web portala, održavanju platforme i mobilnih aplikacija. Kako je došlo do suradnje i što točno čitatelji danas traže te o izazovima i krizi u IT sektoru razgovarali smo s osnivačem i izvršnim direktorom Q-a Filipom Ljubićem

Q već dugo godina surađuje s krovnom medijskom tvrtkom News UK, i to na raznim strateškim projektima kao što su The Times ili Money Mentor. Q Zagreb i Q London jedni su od glavnih digitalnih partnera grupacije News UK, kaže nam Ljubić, dodajući da su dobili priliku početi raditi i na velikim strateškim projektima za The Sun.

'The Sun je jedan od najstarijih i najpoznatijih brendova s milijunima čitatelja. Ponosni smo na tu cijelu suradnju jer se radi o jednom od najstarijih i najuglednijih britanskih brendova koji nam redovito poklanja svoje povjerenje te nas na kraju svakog mjeseca u pravilu ocjenjuju dajući nam ocjene zadovoljstva 10 od 10', navodi.

Ljubić kaže da se radi o većem timu developera, dizajnera i sličnih uloga integriranih u njihov veliki sustav, a ondje imaju važnu ulogu i donose bitne odluke.

'Naši ljudi jako brzo postaju integralni dijelovi timova The Suna, a neki postaju i team leadovi. Ukratko, razvijamo nove funkcionalnosti, poboljšavamo performanse, razvijamo mobilne aplikacije te neke zasebne digitalne brendove The Suna. Također smo za The Sun radili na razvoju i implementaciji korisničkih računa koji omogućavaju čitateljima upravljanje postavkama i pretplatama.

Sve što smo radili i što ćemo raditi važno je kako bi se čitateljima osiguralo personalizirano iskustvo korištenja medija. Naš tim radio je tako i na optimizaciji cijele strukture i na novom UX dizajnu kako bi čitanje bilo ugodnije. Važan dio za unaprjeđenje iskustva korisnika The Suna postali su i naši dizajneri te konstantno rade na testiranju opcija dizajna, razvoju novih dizajnerskih rješenja i poboljšanju Sunovih internih procedura za dizajn', pojašnjava Ljubić potanko.

Na što su se usredotočili

Usredotočili su se, kaže, na personalizaciju sadržaja, tako da svaki čitatelj dobije sadržaj koji bi direktno njemu mogao biti interesantan. Ideja je, dodaje, poboljšati algoritme za preporuke, čime se povećava i čitanost te vrijeme zadržavanja korisnika na stranici.

'Posebno smo fokusirani na razvoj novih funkcionalnosti na samoj platformi The Suna, kao što su poboljšanje načina listanja članaka i live blogova. Naš mobile tim usredotočio se i na optimizaciju za mobilne uređaje kako bismo osigurali da platforma bude brza i responzivna na svakom sustavu. Posao tu nije gotov jer cijelo vrijeme analiziramo ponašanje korisnika, nastojimo bolje razumjeti njihove navike i potrebe te po potrebi unosimo izmjene u sustav', navodi Ljubić, dodajući:

'Značajno smo poboljšali performanse aplikacije, brzine učitavanja te osiguravanje glatkog i brzog odziva. Uz to, ažurirali smo dizajn kako bi se olakšali navigacija i pristup sadržaju.'

Glavni izazovi bili su, kaže, vezani uz modernizaciju zastarjelog koda. Tumači pritom i da je to uvijek zahtjevan zadatak, a pogotovo kad se radi o najvećem britanskom mediju, jer svaka kriva linija koda može zaustaviti rad cijelog sustava i blokirati milijunima korisnika pristup stranici i aplikacijama. 'Osim modernizacije pojedinačnih linija programskog koda, radili smo na poboljšanju kvalitete cijele baze koda, a koja čini okosnicu rada svih kanala', navodi.

A što prosječan čitatelj danas traži i treba?

Primarno je to personalizirano iskustvo i relevantan sadržaj, kaže Ljubić, a vitalnu ulogu u zadovoljavanju tih zahtjeva ima aplikacija.

'Korištenjem inovativnih tehnologija, poput personaliziranih preporuka, push obavijesti i prilagođenih korisničkih sučelja, aplikacije su u mogućnosti ponuditi sadržaj koji odgovara specifičnim interesima i potrebama svakog korisnika ponaosob. To ne samo da povećava angažman korisnika, već i pomaže u izgradnji povjerenja pružanjem relevantnih i pouzdanih informacija.

Korisnicima je važno da aplikacije budu jednostavne i intuitivne, omogućujući lako pristupanje informacijama. Na kraju, važan je dobar balans između sadržaja i oglašavanja kako ne bi kvarili korisničko iskustvo', kaže Ljubić.

Q je prije četiri godine, usred pandemije, lansirao i Jenz, internu društvenu mrežu na kojoj zaposlenici mogu objavljivati službeni i zabavni sadržaj te se bolje povezati, zbog čega je prozvan 'Instagramom za zaposlenike'.

Kriza u IT sektoru

Ljubić se osvrnuo na krizu koja je, među ostalim, pogodila IT proteklih godina. Naš sugovornik opisuje 2023. kao neobičan period za cijeli IT sektor jer je doživio prvu značajnu krizu nakon dva desetljeća neprekidnog rasta.

'Ova kriza nije zaobišla nikoga, od globalnih divova poput Googlea, Amazona i Alfabeta do lokalnih tvrtki u regiji, uključujući Hrvatsku. Q se također suočio s izazovima početkom godine, ali smo se dobro snašli i zadržali stabilnost, a tekući mjeseci i naredni kvartali su nam opet odlični', tvrdi Ljubić.

'Veći dio 2023. bio je izazovan i rezultati nisu bili bajni'

U Q-u trenutno radi 300 ljudi na 10 tržišta, kaže Ljubić, dodajući da zbog suradnje s The Sunom i nekoliko velikih projekata koje su dobili u Velikoj Britaniji i na Bliskom istoku trenutno zapošljavaju 35 novih ljudi, i to na pozicijama kao što su react developer, full stack developer, poslovni analitičar i projektni menadžer.

'Iako se trend nedavno okrenuo i aktualni rezultati su sada opet odlični, moramo biti realni i reći da je veći dio 2023. godine bio poprilično izazovan te da rezultati cijele godine nisu bajni. Rasli jesmo, ali daleko manje od planiranog. No teška godina potakla nas je da preispitamo možemo li neke stvari raditi drugačije i bolje, pa smo unaprijedili dosta internih stvari i posložili firmu da budemo agilniji i produktivniji.

Sada je trend opet pozitivan, akvizirali smo neke jako velike i kvalitetne klijente te tvrtka trenutno super stoji, ali kriza u svijetu i dalje vlada, geopolitički i ekonomski, pa valja biti oprezan i pametan', zaključuje Ljubić.