obara sve rekorde

Fortnite je najpopularnija igra na svijetu, ali i moćan stroj za stvaranje novca. Znate li njegovu priču?

  • Autor: Mladen Smrekar
  • Zadnja izmjena 06.01.2019 16:40
  • Objavljeno 06.01.2019 u 16:40
Epic Games je najavio igru još 2011. godine, a nakon niza odgoda i ponovnih testiranja napokon je puštena u prodaju 2017

Epic Games je najavio igru još 2011. godine, a nakon niza odgoda i ponovnih testiranja napokon je puštena u prodaju 2017

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Epic Games najavio je igru još 2011. godine, a nakon niza odgoda i ponovnih testiranja napokon je puštena u prodaju 2017. Sada je besplatna, a igračima koji su je platili zauzvrat su ponuđene razne pogodnosti. Čim se pojavio, Fortnite je osvojio tržište. Do kraja srpnja 2017. Epic Games prodao je pola milijuna kopija, a krajem kolovoza broj igrača se udvostručio

U svijetu u kojem se sve brzo mijenja Fortnite je relativno nova igra. Lansirana je u ljeto 2017. i nije se prestajala širiti cijele prošle godine. Trenutno je igra više od 200 milijuna igrača i dostupna je na nevjerojatnih sedam platformi: za iPhone, Android, PC, Mac, Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch. Uz to, Fortnite je prva igra u povijesti koja se može igrati na svim tim platformama. A svi ti igrači znače stotine milijuna dolara mjesečnih prihoda, i to unatoč tome što većina igra besplatno. Ili baš zato.

Na Fortniteu se okreće velik novac pa se u financijskim krugovima nitko nije iznenadio zbog toga što i čovjek na čelu tvrtke koja izrađuje trenutno najpopularniju videoigru na svijetu danas vrijedi više od sedam milijardi dolara. Upravo tako, Tim Sweeney, generalni direktor kompanije Epic Games, ove godine uspeo se na 194. mjesto Bloombergove liste 500 najbogatijih.

Moćan stroj za stvaranje novca

Fortnite, taj moćan stroj za stvaranje novca, samo je naizgled samozatajnog Sweeneyja i njegov Epic Games preko noći izbacio u prvi plan. Prava istina glasi da je ovaj uspjeh došao kao rezultat dugogodišnjeg uspješnog poslovanja tvrtke za izradu računalnih igara.

  • +7
  • +4

Fortnite

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Sweeney se ionako nikad nigdje nije pohvalio svojim novcem. Njegovo bogatstvo procijenili su drugi, temeljem pretpostavljene prodaje dionica Epic Gamesa kojom su prikupljana sredstva za širenje i daljnje jačanje ove tvornice snova i novca.

Bogatiji od Georgea Sorosa i Georgea Lucasa

Sweeneyjevih procijenjenih 7,16 milijardi dolara osobnog bogatstva stavilo ga je ispred nekih globalno poznatih milijardera poput američkog investitora, političkog aktivista i filantropa Georgea Sorosa ili filmskog redatelja Georgea Lucasa. S druge strane, njegov je imetak još uvijek beznačajno malen u usporedbi s bogatstvom kojim raspolaže otac Facebooka Mark Zuckerberg, koji po Bloombergu vrijedi 53,8 milijardi dolara; da sad ne spominjemo najbogatijeg od svih, vlasnika Amazona Jeffa Bezosa i njegovih 128 milijardi dolara.

JEDAN PROTIV SVIH

Fortnite i ekipa: Ovo su najbolje Battle Royale i Survival igre na tržištu

Pogledaj galeriju
5

No Sweeney je prvi veliki novac zaradio puno prije no što je Fortnite uopće ugledao svjetlo dana. Njegov Epic Games stvorio je prije toga i Unreal Engine, skup softverskih alata koji se koriste za izradu nekih od najvećih igara, uključujući sam Fortnite. Ovim programom bila je izrađena i legendarna pucačina Unreal, a kasnije je korišten i za niz drugih pucačina u prvom licu, računalnih igara u kojima se igra svodi na borbu, ali i razne MMORPG-ove i ostale RPG-ove.

Pokrenuli i vlastitu online prodaju igara

S kodom napisanim u C++, Unreal Engine je prilično prilagodljiv pa ga koriste brojni razvojni inženjeri za izradu softvera. A svaka prodana igra napravljena pomoću Unreal Enginea puni blagajnu Sweeneyjeva Epic Gamesa.

Tvrtka tu ne staje pa je nedavno pokrenut i Epic Games Store, internetska trgovina za programere i izdavače igara. Riječ je o maestralnom poslovnom potezu. Naime, Sweeney i njegova kompanija ne nude samo novu maloprodajnu opciju, već proizvođačima ostavljaju veći dio prodajnog kolača. Epic Games tako proizvođačima nudi 88 posto od zarađenog, a Steam, Apple App Store i drugi digitalni trgovci ne daju više od 70 posto.

S takvim poslovnim potezima, uz nesumnjiv nastavak uspjeha igre kao što je Fortnite, Sweeney će se dogodine zasigurno nastaviti uspinjati prema vrhu Bloombergove liste najbogatijih ljudi svijeta. Pitanje je samo gdje će se zaustaviti.

vodič za neupućene

Ako nemate pojma o čemu govorimo, evo sažetka

  • Za one koji su iz nekog razloga propustili sav dosadašnji hype i ne znaju o čemu mi to govorimo, recimo da je Fortnite online multiplayer videoigra koju su izradili razvojni studiji, kompanija Epic Games i People Can Fly.
  • Prva plaćena verzija igre objavljena je 25. srpnja 2017. za četiri platforme: Microsoft Windows, PlayStation 4, MacOS i Xbox One. Popularnost joj je naglo porasla nakon što je lani omogućeno i besplatno igranje.
  • Fortnite se igra na dva načina, kao Battle Royale ili Save The World. Battle Royale je popularniji jer je besplatan, a može se igrati na četiri načina: jedan protiv 99; 50 timova po dva igrača; 25 timova s po četiri igrača ili u dva tima s po 50 igrača.
  • Na početku meča igrači iz letećeg autobusa padaju na teren širine 8 x 8 kilometara. Njihov je cilj što prije pronaći oružje i eliminirati druge igrače. Uz to treba izgraditi baze u kojima se mogu sakriti od neprijatelja. Ili, da pojednostavimo još malo više: ako ste pogledali barem jedan od nastavaka filma 'Igre gladi', znat ćete na što mislimo. Ako niste, ne brinite, bit će još repriza na televiziji.

Uspjeh nije došao preko noći

Epic Games je najavio igru još 2011. godine, a nakon niza odgoda i ponovnih testiranja napokon je puštena u prodaju 2017. Sada je besplatna, a igračima koji su je platili zauzvrat su ponuđene razne pogodnosti. Čim se pojavio, Fortnite je osvojio tržište. Do kraja srpnja 2017. Epic Games prodao je pola milijuna igara, a krajem kolovoza broj igrača se udvostručio.

Iako je od prvog dana išao kao alva, uspjeh Fortnitea nakratko je zasjenila popularnost igre PlayerUnknown's Battlegrounds, skraćeno PUBG. Epic Games je brzo odgovorio na izazov i plasirao svoju verziju masovne igre: Fortnite Battle Royale krajem 2017. objavljen je kao besplatna samostalna igra i ubrzo postao najpopularniji oblik ove franšize. Već prvog dana okupio je milijun igrača, da bi u dva tjedna njihov broj narastao na 10 milijuna i nastavio rasti.

  • +1

Fortnite ples

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Roditeljski strah od ovisnosti

Uvijek drugačija scenografija, različiti protivnici, kao i činjenica da je igra besplatna privukli su ogroman broj mladih igrača. Mnogi roditelji zabrinuti su jer njihova djeca provode previše vremena igrajući ovu igru ili gledajući druge kako igraju Fortnite na Amazonovu streaming servisu Twitch. Reagirali su psiholozi, a britanski BBC čak je uveo posebne emisije u kojima se govori o mogućim metodama borbe protiv ovisnosti o igranju Fortnitea.

Alfonso Ribeiro tužio je kreatore videoigrice koji koriste njegov ples iz serije Princ iz Bel Aira

Alfonso Ribeiro tužio je kreatore videoigrice koji koriste njegov ples iz serije Princ iz Bel Aira

Izvor: Profimedia / Autor: N.N.

Fortnite je ušao i u školske programe. Naime, učenici jedne škole iz američke savezne države Ohio prošle godine okladili su se sa svojim nastavnikom kemije: ako njihov izazov tvita 6700 korisnika Twittera, profesor će promijeniti završni ispit i u njega uvrstiti niz pitanja vezanih uz Fortnite. Njihov je tvit zacvrkutao više od 30.000 puta pa je profesor McCray pitanjima o poznavanju lučbe dodao i ona o poznavanju Fortnitea. Jesu li učenici prošli na ispitu, ne znamo, ali da se Fortnite sve više igra, odavno je poznato.

Ovo nije normalno

5 bizarnih podataka o Fortniteu

  • Ugledni Wall Street Journal objavio je reportažu o roditeljima koji svojoj djeci plaćaju instrukcije iz igranja Fortnitea. Satnica obično stoji 20 dolara, a nude se i paketi 'četiri sata za 50 dolara'.
  • Čak 35 posto ispitanih učenika priznalo je da su zbog igranja Fortnitea barem jednom markirali iz škole.
  • Epic Games isključuje iz igre sve igrače za koje se posumnja da varaju, a protiv nekih pokrenuli su i sudske parnice. Cijela je stvar malo utihnula kad je pred sucem završila i 14-godišnjakinja.
  • Velika pomama za igranjem Fortnitea nagnala je Svjetsku zdravstvenu organizaciju da pretjerano igranje videoigara uvrsti na popis zdravstvenih poremećaja.
  • Nakon što je autsajderska momčad sveučilišta u Marylandu iznenađujuće, prvi put u povijesti, pobijedila favoriziranu ekipu virdžinijskog sveučilišta, košarkaš Nolan Gerrity usporedio je ovaj senzacionalni rezultat s 'prvom pobjedom u Fortniteu'.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!