TEHNO PREGLED

Devet mitova o umjetnoj inteligenciji u koje ne biste trebali vjerovati

22.06.2023 u 20:33

Bionic
Reading

Roboti za razgovor temeljeni na umjetnoj inteligenciji privukli su zadnjih mjeseci veliku pozornost javnosti. O njima se puno govori, nagađa, pa i - lupeta

Evo pregleda devet najčešćih mitova o ChatGPT-ju i sličnim mu alatima.

1) Chatbotovi temeljeni na umjetnoj inteligenciji su svjesni

ChatGPT i Bing Chat mogu generirati odgovore koji su iznimno nalik ljudskim, ali su daleko od svjesnosti. Riječ je o oponašanju korištenjem ogromnih baza podataka i slika, ne samostalnom svjesnom ponašanju. Složeni su, pametni i, u određenoj mjeri, inteligentni. Ali, nisu svjesni.

2) Chatbotovi mogu odraditi bilo koju vrstu zadatka ili zahtjeva

Iako mogu pokriti širok raspon zadaća, granice do kojih chatbotovi mogu biti korisni postoje. To brzo postaje jasno kad im zadate složene ili visoko specijalizirane teme. Ali, ponekad se to može dogoditi i s jednostavnim zadacima.

3) Chatbotovi su prijetnja čovječanstvu

Zasad mogu eventualno zaprijetiti gubitkom pojedinih radnih mjesta i okretanjem pojedinih industrija naglavce. Ali, nemamo posla s Robocopom ili Terminatorom. Bar ne u dogledno vrijeme. Naravno, to ne znači kako ne treba razviti i primjenjivati pravila koja će osigurati etično korištenje tih tehnologija. No, chatbotovi u sadašnjem obliku neće preuzeti vlast.

4) Chatbotovi temeljeni na umjetnoj inteligenciji ne mogu pogriješiti

Mogu, i te kako, i to često i čine, što se naziva halucinacijama. Problem je u tome što se generativni chatbotovi oslanjaju na ogromne baze podataka koje se nazivaju veliki jezični modeli (LLM). LLM-ovi sadrže tekstove iz širokog raspona izvora, od literature do objava na društvenim mrežama. Ako ti tekstovi sadrže netočnosti, one će se pojaviti i u odgovorima.

5) Chatbotovi će zamijeniti ljudsku interakciju

Nije nemoguće, ali je iznimno teško izvedivo. Naime, iako mogu oponašati ljudske odgovore i biti korisni na više načina, ne mogu razumjeti emocije, ljudska iskustva i brojne nijanse razgovora. Ljudska interakcija je na više razina složen proces, koji uključuje elemente kao što su empatija, kritičko mišljenje, emocionalno razumijevanje i intuicija. Chatbotovi to nemaju.

6) Dobri su samo za tekstualne interakcije

Ovo je, zasad, djelomično točno, iako već svjedočimo njihovom napretku u područja izvan teksta. Pojedini multimodalni chatbotovi mogu baratati ne samo tekstom, već i uključiti druge interakcije poput slika, videozapisa, pa čak i glasovnih naredbi.

7) Chatbotovi će uvijek pružiti nepristrane odgovore

Na žalost, nije tako. Uvijek treba računati na mogućnost pristranih odgovora. Problem je, opet, u LLM-ovima. Ogromna količina podataka koje chatbotovi pozivaju neizbježno sadrži pristranost. Te predrasude mogu uključivati ​​spol, rasu, nacionalnost i drugo. Njihovo uklanjanje ogroman je i zahtjevan posao, koji neće biti dovršen preko noći.

8) Chatbotovi su zapravo pravi ljudi

Ne znamo kome je ovo palo na pamet i zašto bi ljudi u to trebali vjerovati, ali u pitanju je potpuna besmislica.

9) Chatbotovi mogu sami sebe programirati

Iako koriste tehnike strojnog učenja kako bi poboljšali svoje performanse, chatbotovi temeljeni na umjetnoj inteligenciji zasad nemaju sposobnost programiranja samostalnog računalnog koda kojeg bi primijenili na sebi. Za njihovo poboljšavanje i dalje je ključna ljudska intervencija, kao i stručnost u programiranju, piše Make Use Of.